Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
Kommentit (541)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:56"]
Miten ap ei käsitä vaikka sivutolkulla hänelle yritetään eri tavoin sanoa että miten selkärangaton hän on ja miten tuo toimintatapa on väärin. Alan epäillä "naisesi" täydellisyyttä kun on kerran noin ällöttävän miehen itselleen kelpuuttanut.
Miten tämä on mahdollista??
Etkö käsitä, että sinun tulee kärsiä seuraukset sen nimissä, että totuus satuttaa "naistasi" vähiten? Viis sinusta häntäheikki, sinun tunteitase ei tässä asiassa tarvitse enempää ajatella. Toimi edes tässä asiassa epäitsekkäästi ja kerro "naisellesi" totuus.
Halveksin tuommoista käytöstä.
[/quote]
Mistä sinä tiedät että totuus sattuisi (ex)naistani vähiten? Usein juuri totuus satuttaa eniten, itse en ainakaan ikinä haluaisi tietää toisen pettäneen minua ja uskon että moni olisi kanssani samaa mieltä. Tieto pettämisestä satuttaisi ja loukkaisi häntä ihan varmasti vielä enemmän kuin ero. Ja minulla on vain eri näkemys, mielestäni tämä on oikea tapa toimia, tosin sen fb-statuksen vaihdon olisin voinut jättää vähän myöhemmäksi.
AP
[/quote]
Eikö ole parempi, että häntä sattuu kerralla kunnolla, kun kerrot kaiken, eikä niin, että sitä tietoa tulee sitten tiputtelemalla eri lähteistä pitkän aikaa? Ja sitähän tulee.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:56"]
Miten ap ei käsitä vaikka sivutolkulla hänelle yritetään eri tavoin sanoa että miten selkärangaton hän on ja miten tuo toimintatapa on väärin. Alan epäillä "naisesi" täydellisyyttä kun on kerran noin ällöttävän miehen itselleen kelpuuttanut.
Etkö käsitä, että sinun tulee kärsiä seuraukset sen nimissä, että totuus satuttaa "naistasi" vähiten? Viis sinusta häntäheikki, sinun tunteitase ei tässä asiassa tarvitse enempää ajatella. Toimi edes tässä asiassa epäitsekkäästi ja kerro "naisellesi" totuus.
[/quote]
Mistä sinä tiedät että totuus sattuisi (ex)naistani vähiten? Usein juuri totuus satuttaa eniten, itse en ainakaan ikinä haluaisi tietää toisen pettäneen minua ja uskon että moni olisi kanssani samaa mieltä. Tieto pettämisestä satuttaisi ja loukkaisi häntä ihan varmasti vielä enemmän kuin ero. Ja minulla on vain eri näkemys, mielestäni tämä on oikea tapa toimia, tosin sen fb-statuksen vaihdon olisin voinut jättää vähän myöhemmäksi.
AP
[/quote]
Tapasi toimia on raukkamainen vaikka sen pelkuruudessasi itsellesi oikeutatkin. Otahan se pää pois perseestä ja ihan vaikka kynällä ja paperilla laske prosenttiosuus viesteistä joissa kehotetaan kertomaan totuus suoraan.
Lue myös viesti 159
149
Kuulostat ap sitoutumiskammoiselta. Nainen oli muuttamassa luoksesi, ja päätit tuhota suhteenne. Hanki ennemmin vakipano, älä tyttöystävää. Sinusta ei selvästikään ole sellaiseen.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:56"]
[/quote]
AP
[/quote]
Naiset ja miehet ovat keskimäärin mustasukkaisempia hieman eri asioista, naista saatat hyvinkin satuttaa paljon enemmän kertomalla että sinulla on tunneside toiseen naiseen.
Eli haluaisit mieluummin hänet, ja tahdot käyttää aikasi ja huomioisi tähän toiseen. Nyt heti. Tämä nainen menee siis kaikessa edelle, ja se voi olla katkera rasti käsiteltäväksi eron yhteydessä.
Sen sijaan känniseksi, luottamuksen pettäminen ja miehen epämääräinen toive jostain paremmasta on taas usealle naiselle se helpompi nakki niellä oman eteenpäinmenon kannalta.
Jollet sitten pohjimmiltasi pelkää että naisesi oikeasti pääseekin eteenpäin eikä jää suremaan ja kaipaamaan. Sitä paitsi latteuksilla vain aliarvioi toisen älyä mikä voi olla loukkaava sekin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:04"]
Rakas ap,
kysyt miksi ihastuminen ilman seksiä on pahempi kuin seksi ilman ihastusta. Etkö ymmärrä, että ihastuminen (jota tässä ei ole oikeasti edes tapahtunut!) on paljon intiimimpää, yhdistävämpää, kauniimpaa ja siten myös sitä jätettyä satuttavampaa kuin se, että harrastit seksiä ilman tunnetta työkaverin kanssa. Oikeasti, älä satuta sitä naisparkaa turhaan!
Pettäminen on sikamainen teko, entinen naisystävästi ansaitsee kuulla siitä! Suuttuminen ja viha toisen holtittoman käytöksen takia on paljon helpompi kestää kuin loputon, pohjaton suru siitä, että oma rakas valitsee toisen ihmisen elämäänsä. Trust me, oon nää polut läpi kahlannut!
Ei ole oikeasti reilua, että kerrot eksällesi satuja jostain täydellisestä mielikuvitustyttöystävästä, joka vie hänen paikkansa.
[/quote]
Kiitos kunnon perusteluista tuolle väitteelle, että (keksitystä) ihastuksesta kertominen satuttaisi enemmän. Täytyy sitten varmaan keksiä vielä joku muu syy erolle, ideat vaan on aika vähissä.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:11"]
Kuulostat ap sitoutumiskammoiselta. Nainen oli muuttamassa luoksesi, ja päätit tuhota suhteenne. Hanki ennemmin vakipano, älä tyttöystävää. Sinusta ei selvästikään ole sellaiseen.
[/quote]
Varmaan kuulostan joo, mutta minä ihan oikeasti haluan elää suhteesssa vaikka en tätä suhdetta voi jatkaakaan. Kaipaan kuitenkin myös henkistä läheisyyttä, en vain fyysistä.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:15"] ideat vaan on aika vähissä.
AP
[/quote]
No shit? Kaikki valheesi ovat typeriä totuuden rinnalla.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:52"]
Oi miten ihanan, suoraselkäisen, miehekkään, vahvan, ainutlaatuisen ja rehellisen miehen MINÄ olenkaan saanut itselleni. Ei häntä voi edes verrata sinunlaisteesi ihmisroskaan. Olet sitten trolli tai tosissasi.
[/quote]
Olen kaukana ihmisroskasta ja varmaan sinunkin miehesi pettää sinua, et vain tiedä sitä.
AP, kuten myös nro 148
[/quote]
Juuh ihan varmasti pettää. Ja sinusta: itsepä olet itsestäsi ihmisroskan tehnyt.
[/quote]
Luonnehtiikohan AP itseään treffipalstoilla "ihan tavallinen kunnollinen mies"? :)
Miten kummassa tuo aloittaja, varsinainen idiootti, kuvittelee, että hänen menettämisensä olisi yhdellekään naiselle joku tragedia. Nainen varmasti tietää, mikä mulkero tyyppi on, mutta joillekin, erityisesti kilteille ihmisille, on vaikea antaa lähtöpassit edes ihan mulkulle. On tämä elämä kummallista.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 17:50"]
Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.
Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.
Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.
M34
[/quote]
Näytä tämä teksti sille!
No sano se perinteinen: Me ollaan vaan niin erilaisia. Lienee myös totta.
Helvetin hyvä juhannus exälles tulossa,pääsee valehtelijasta eroon:) Tosin voi ensin vituttaa,mutta kunhan siitä tokenee,niin se voi sulle kiitoskirjeen lähettää.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 18:10"]
Voitteko nyt oikeasti yrittää neuvoa? Ainoa edes jotenkin hyödyllinen viesti oli viesti nro 10. Mutta en edelleenkään halua tai voi kertoa pettämisestä, joten täytyy keksiä joku tekosyy erolle. Mutta mikä se voisi olla? Joku "olemme kasvaneet erillemme" -lässytys ei varmasti mene läpi.
AP
[/quote]
Voi saatanan idiootti. Kyllä sun pitää siitä pettämisestä kertoa. Ota vastuu tekemisistäs aikuinen mies!
Uskokaa tai älkää -mulla oli hyvin ap:n kaltainen (ihan aikuinen) mies (korkeasti koulutettu, ihan muuten "normaali"), joka ei sitten vaan "pystynyt" kertomaan ja sain pilkuhiljaa arvailla tilannetta. Läks mies ja otin avaimet aika nopeasti. Onneks pääsin eroon! Otti koville, hetken aikaa!
Parempi vaihtoehto olis ollut kertoo vaan heti; vähintä, mitä toiselle voi tehdä!
En edelleenkään aio kertoa pettämisestä. Mikä näistä olisi paras tekosyy erolle:
1. ihastuin toiseen
2. tarvitsen omaa tilaa
3. olen alkanut epäillä seksuaalista suuntautumistani
4. harkitsen muuttoa toiselle paikkakunnalle ja siksi en voi jatkaa suhdetta
5. olen masentunut tai minulle on tapahtunut jotain muuta kamalaa, jonka vuoksi minun tarvitsee käsitellä asioita itsekseni enkä siksi kykene nyt suhteeseen
Onko näistä mikään hyvä, uskottava ja mahdollisimman vähän loukkaava?
AP
Mikä siinä on, että tosi moni mies suorastaan pelkää kun ääntä vähän korotetaan ja varsinkin aiheesta? Välttelevät, pimittävät tietoä ja valehtelevat ettei vain tulisi sanomista. Tuntuu että tämä on yleistäkin miesten kohdalla.
Vastaapas AP sinä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:40"]
En edelleenkään aio kertoa pettämisestä. Mikä näistä olisi paras tekosyy erolle:
1. ihastuin toiseen
2. tarvitsen omaa tilaa
5. olen masentunut tai minulle on tapahtunut jotain muuta kamalaa, jonka vuoksi minun tarvitsee käsitellä asioita itsekseni enkä siksi kykene nyt suhteeseen
AP
[/quote]
Kaikki noista huutaa sitä että haluat naisen kuitenkin jäävän roikkumaan samalla kun nautit vapaudestasi.
Anna hänen mennä, kerro totuus.
1. ihastuin toiseen
2. tarvitsen omaa tilaa
AP
[/quote]
Mahdollisimman hyvä, uskottava ja vähiten loukkaava (kyllä valehtelun vaan huomaa vaikka miten luulisit olevas hyvä valehtelija. Totuuden kertomalla erosta pääsee paremmin yli. Nimim, kokemusta on, mä olin se jolle valehdeltiin) olisi edelleenkin kertoa, että petit! Vitun selkärangaton pikkupoika.
1. ihastuin toiseen
2. tarvitsen omaa tilaa
AP
[/quote]
Todellinen syy ei ole että varjelet tyttöystävän tunteita. Läpi paistaa että suojelet omaa mainettasi ja persettäsi.
Petät, valehtelet ja jätät. Miten nukut yösi?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:52"]
Oi miten ihanan, suoraselkäisen, miehekkään, vahvan, ainutlaatuisen ja rehellisen miehen MINÄ olenkaan saanut itselleni. Ei häntä voi edes verrata sinunlaisteesi ihmisroskaan. Olet sitten trolli tai tosissasi.
[/quote]
Olen kaukana ihmisroskasta ja varmaan sinunkin miehesi pettää sinua, et vain tiedä sitä.
AP, kuten myös nro 148
[/quote]
Juuh ihan varmasti pettää. Ja sinusta: itsepä olet itsestäsi ihmisroskan tehnyt.