Lapsilisät pois pienituloisilta
Pienituloisia ei pitäisi antaa lapsilisiä.
Ei ole järkevää kannustaa pienituloisia tekemään lapsia. Isotuloisille lasten kasvattaminen on helpompaa ja lapsista tulee fiksuja. Isotuloiset ovat usein älykkäitä, joten myös heidän lapsensa ovat älykkäitä ja hyväksi yhteiskunnalle. Miksi yhteiskunnan pitäisi kannustaa osa-aikaisia kassoja tai siivoojia hankkimaan lapsia? Entä opiskelijat? Yh-äidit? Hoitakoot ensin opiskelut kuntoon ja lapsille kunnon oltavat, tarpeeksi suuren kodin, harrastuksia, laadukkaat vaatteet ja lelut, mahdollisuuden lomamatkoihin ym. Tasapainottomat köyhät kodit aiheuttavat ongelmia. Ei tulevien narkkarien, alkoholistien ja työttömien tekemisestä maailmaan tulisi palkita.
Kommentit (10)
tsih... tuo kohta pisti ihan naurattamaan, että varakkaat kasvattaisivat fiksuja lapsia. Onhan tää niin nähty, että uravanhemmilla ei ole aikaa lapsille, niin kyllä niistä lapsista jotkut muut fiksuja kasvattaa - kuin ne rikkaat vanhemmat.
no siis kaikkein pienituloisimmat, eli toimeentulotuella elävät, eivät saakaan lapsilisiä. Lapsilisä otetaan ttt:ssä huomioon tulona.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:25"]
no siis kaikkein pienituloisimmat, eli toimeentulotuella elävät, eivät saakaan lapsilisiä. Lapsilisä otetaan ttt:ssä huomioon tulona.
[/quote]
Hyvä pointti. Mieheni ja minä hankimme lapset niihin aikoihin kun kirjoitimme gradujamme. Siirryimme työelämään siinä vaiheessa kun lapset olivat 2- ja 3-vuotiaita. Olemme nykyisin molemmat keskimääräistä paremmin tienaavia, teini-ikäisten vanhempia. Huvittaa vähän ajatus siitä, että meidän opiskella ensin ja hankkia lapset sitten kun olisimme olleet parhaassa vaiheessa siirtymään työelämään. Työnantajanikin piti tätä järjestystä kaikista fiksuimpana, en ole ollut urani aikana hetkeäkään äitiyslomalla tai vanhempainvapaalla.
Toivottavasti ap on vaan huono provo eikä oikeasti noin tampio..
Ajattelitko että lapset saisi tehdä vasta kun on vakituinen työsuhde? Mitä pidempään odottaa lasten hankintaa, sitä todennäköisempää on, ettei lasta tule tai tulee vammainen lapsi. Pikemminkin pitäisi kannustaa naisia tekemään lapset mahdollisimman nuorina. Itse olen syntynyt pienituloiseen suurperheeseen. Kirjoitin yo-kirjoituksissa viisi E:tä ja olen suorittanut yliopistotutkinnon. Koen olevani keskimääräistä älykkäämpi ihminen.
Jäin työttömäksi raskaana ollessani. Tekeekö se minusta huonomman äidin? Neuvolassa on kehuttu, kuinka lapseni on edellä kehityksestä. Ei ole työttömyyteni näyttänyt vaikuttavat haitallisesti lapsen kehitykseen.
Ahaaaa, eli työttömät akateemiset saavat tyhmiä lapsia koska ovat maan taloudelilsen tilanteen takia työttömiä ja pienituloisia?
Ootko sä se lapsiperheelliset pois julkisilta paikoilta -provoilija?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:05"]
En.
[/quote]
Ootko sen sisko tai edes serkku?
Määrittele pienituloinen. Jos se on n. 2000€ kuussa tienaavat, koskee se todella suurta osaa esim. hoitajista, opiskelijoita, kassatyöntekijöitä, ravintolatyöntekijöitä...
Minusta pikemminkin suurituloisimmilta lapsilisät pois, he eivät niitä tarvitse. Synnyin itse suurituloisille vanhemmille.