Uskovaisystäväni suuttui kun heitin Raamattuni roskiin
Sanoin etten usko enää Raamattuun. Ystäväni meuhkasi välittämättä kuunnella perustelujani. Jätti kahvinkin kesken kun lähti niin kiireellä.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:35"]
Minullakin on raamattu, vaikken olekaan uskovainen. Hyvä klassikko, ja usein tulee tarkistettua asioita. Hölmö olit jos pois heitit (ja loukkasit jonkun ystäväsi tunteita).
[/quote]mikä klassikko? Miten satukirjasta tarkistetaan faktoja?
[/quote]
Siinäpä tyyppiesimerkki av:n sivistyneistöstä
Tietenkin suuttui, mutta miksi pidät harhaisia ihmisiä ystävinäsi?
Ei sitä saa heittää roskikseen! Häpäiset Raamatun. Vie seurakuntaan sellaiselle, joka sen haluaa.
Todennäköisesti olet trolli, mutta jos et, niin mikset heittänyt sitä kaikessa hiljaisuudessa pois? Miksi sinun piti loukata ystäväsi vakaumusta tekemällä tuollainen? En ihmettele, miksi hän loukkaantui. Onhan tuollainen todella mautonta.
No olihan se aika provosoivasti tehty, vai väitätkö muuta? Olisithan voinut laittaa sen pois ilman yleisöäkin, jos haluat. Tai siirtää kirjahyllysi perälle. En minäkään usko kaikkiin niihin kirjoithin, joita minulla on (muutamankin idän uskonnon kirjoituksia jne.), enkä silti heittele niillä ns. vesilintua. Joskus hyvinkin tarpeellisia, kun tulee esiin asioita, joista niissä puhutaan.
miksi roskiin? olisit myynyt huuto.netissä
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:26"]
Ei sitä saa heittää roskikseen! Häpäiset Raamatun. Vie seurakuntaan sellaiselle, joka sen haluaa.
[/quote]
Voiko satukirjan muka häpäistä? Ei raamattu ole mitään muuta.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:29"]No olihan se aika provosoivasti tehty, vai väitätkö muuta? Olisithan voinut laittaa sen pois ilman yleisöäkin, jos haluat. Tai siirtää kirjahyllysi perälle. En minäkään usko kaikkiin niihin kirjoithin, joita minulla on (muutamankin idän uskonnon kirjoituksia jne.), enkä silti heittele niillä ns. vesilintua. Joskus hyvinkin tarpeellisia, kun tulee esiin asioita, joista niissä puhutaan.
[/quote]
Raamatun voi nykyään lukea netistäkin. Tietty esim kierrätyskeskus olisi voinut olla roskista parempi loppusijoituspaikka.
Et taida olla erityisen hyvä ystävä
No enpä ihmettele että ystäväsi loukkaantui, pakkoko asiaa oli hänen naamaansa hieroa? Olisit hankkiutunut kirjasta eroon kaikessa hiljaisuudessa jos se häiritsi. Itse en tosin ymmärrä miksei se voisi edelleen olla kirjahyllyssä, on kuitenkin merkittävä pala maailmankirjallisuutta.
t. ateisti
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:26"]Ei sitä saa heittää roskikseen! Häpäiset Raamatun. Vie seurakuntaan sellaiselle, joka sen haluaa.
[/quote]
Miksi se olisi häpäisemistä? Heitin minäkin joskus kadulla minulle myydyt intialaiset uskontokirjat roskiin.
Minullakin on raamattu, vaikken olekaan uskovainen. Hyvä klassikko, ja usein tulee tarkistettua asioita. Hölmö olit jos pois heitit (ja loukkasit jonkun ystäväsi tunteita).
Kyllä minuakin loukkaisi uskovana, jos joku ottaisi varta vasten asiakseen kertoa juuri minulle heittäneensä Raamattunsa roskiin. Muuten se ei olisi minun asiani, mutta miksi kertoa siitä? Eksäni poltti Raamattunsa aikoinaan ihan minua loukatakseen ja pisti siitä valokuvan nettiin. Julmaa loukata tarkoituksellisesti toisen vakaumusta.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:28"]Todennäköisesti olet trolli, mutta jos et, niin mikset heittänyt sitä kaikessa hiljaisuudessa pois? Miksi sinun piti loukata ystäväsi vakaumusta tekemällä tuollainen? En ihmettele, miksi hän loukkaantui. Onhan tuollainen todella mautonta.
[/quote]
Miksi minun vakaumusta ei tarvitse kunnioittaa? -ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:28"]Todennäköisesti olet trolli, mutta jos et, niin mikset heittänyt sitä kaikessa hiljaisuudessa pois? Miksi sinun piti loukata ystäväsi vakaumusta tekemällä tuollainen? En ihmettele, miksi hän loukkaantui. Onhan tuollainen todella mautonta.
[/quote]
[/quote]
Miten sinun vakaumustasi on loukattu? Olisit voinut ihan asiallisesti sanoa, ettet usko Raamattuun tai jumaliin.
t. ateisti
Olet nolo, huonokäytöksinen ja ilmeisen sivistymätön. Sitä "satukirjaa" kannattaisi sinunkin lueskella, ihan vaan vaikka yleissivistyksen kannalta.
Kirjat voi kierrättää helposti, Helsingissä esim. kirjastossa.
Omasta hyllystäni löytyy Kalevala. Pitäisikö heittää se pois, koska en usko maailman syntyneen sotkan munasta?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 18:36"]
[/quote]
[/quote]Kuule on aivan eri asia keskustella aiheesta, kuin toimia noin kuin sinä toimit ystäväsi edessä. Se oli provosoivaa ja riidanhaluista.
Ei pitäisi suuttua. Jumalan tiet on niin ihmeelliset. Mistä sen tietää, kenen käsiin se Raamattu voi sieltä roskiksestakin ajautua.
J-P
Muista viesteistäsi päätellen kerroit siis uskovalle ystävällesi tarkoituksella provosoimismielessä että olet heittänyt raamattusi roskiin? Mitä koit saavuttavasi tällä? Eri asia jos vaikka jossain yhteydessä mainitsee että ei taida enää olla raamattua tässä perheessä koska heitin sen muuton yhteydessä roskiin tms. mutta mielestäni tuo on törkeää käytöstä toista kohtaan.
Kyllä meidän perheessäkin on kirjoja melkein kaikista uskonnoista, mukaanlukien se Raamattu, Koraani ja mormonienkin kirja, kirjoja Buddhalaisuudesta, Hindulaisuudesta ja Suomen alkuperäisuskonnoista. Ja vaikka me välillä prässätäänkin kukkia sen Raamatun välissä ei tulisi mieleenkään kertoa siitä provosoivasti jollekin joka siitä saattaisi loukkaantua. Olet lapsellinen.
T: ateisti, jota ei ole koskaan edes kastettu