Miehen iskuyrityksen torjuminen
Miten se tehdään niin, ettei mies raivostu, ala h*rittelemaan, tivaamaan selitystä tai käyttäytymään uhkaavasti?
Olen nuori ja ihan nätti blondi, ja aika usein miehet lähestyvät minua.
Eikä siinä mitään, kyllä minulle jutella saa, mutta kun ilmaisen ystävällisesti etten ole kiinnostunut niin alkaa joku edellä mainituista.
Kohta en uskalla puhua miehille enää ollenkaan, kun pelkään niin kovin sitä reaktiota mikä tulee kun en ole kiinnostunut. Vaikka ilmaisen sen aina mahdollisimman kohteliaasti ja hymyillen.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Heti alkuun pitää sanoa: En ole kiinnostunut! Ei hymyilyjä, vähän napakka ääni. Jos jeppe jää siihen, niin lähdet siitä pois ettei pääsee kyselee lisää, haukkumaan tms. Muu noiden kanssa ei auta, on pitkä kokemus tästä.
Kerran kokeilin sanoa heti ettei kiinnosta. Mies alkoi jankkaamaan että jännittääkö minua vai, ja kun sanoin että ei todellakaan, kysyi onko vika hänen ulkonäössään. Kun sanoin että on, lähti aika vähin äänin. Huomasin heti että kyseessä on ihminen jolle on pakko sanoa ilkeästi, mikäli haluaa päästä eroon.
Miehille ei kannata olla ystävällinen. Ne tulkitsevat sen tyrkyllä olemiseksi. Kannattaa vaan sanoa että ei kiinnosta. Älä selittele miksi ei kiinnosta, älä valehtele että on poikaystävä. Sanot vain ettei kiinnosta. Sen pitää riittää, ja se ei tule koskaan riittämään jos me jatketaan sitä että valehdellaan että meillä on jo poikaystävä koska miehet kunnioittaa toisia miehiä enemmän kuin kohteenaan olevaa naista.
Typerää antaa ohjeita naiselle mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Esim. nuo pukeutumisvinkit on naurettavia. Nainen sanoo selkeästi ei ja jos mies ei osaa sitä tietoa käsitellä, on se vain ja ainoastaan miehen ongelma. Jos alentuu nimittelemään niin siinäpä nolaa ittensä.
Mielestäni asia menee niin, että jos nainen kohteliaasti kieltäytyy, on loppu miehen vastuulla eikä naista voi velvoittaa olemaan vastuussa miehen tunteista tai käytöksestä.
Saadaanko me miehetkin puhua teille näin? Vai saako vaan naiset olla törkeitä?
Juteltiin niitä näitä lähikaupan myyjän kanssa. Vaikutti juttujensa perusteella kivalta niin kysyin kiinnostaisiko tehdä jotain? Vastasi ettei ole aikaa. Hymyilin vaan ja olin okei ei voi mitään kun ei kiinnosta. Asioin edelleen samassa kaupassa ja kaikki ok. Tämä ketju on taas näitä miesvihaskeidajuttuja. Kaikki eivät ole samanlaisia. Sinkkuna on oikein hyvä olla, mutta juttuseura kelpaisi. Seksi ei kiinnosta niin vaikeaa kun se teille naisille voikin olla käsittää. Mukavaa päivää vaan!
Vierailija kirjoitti:
Juteltiin niitä näitä lähikaupan myyjän kanssa. Vaikutti juttujensa perusteella kivalta niin kysyin kiinnostaisiko tehdä jotain? Vastasi ettei ole aikaa. Hymyilin vaan ja olin okei ei voi mitään kun ei kiinnosta. Asioin edelleen samassa kaupassa ja kaikki ok. Tämä ketju on taas näitä miesvihaskeidajuttuja. Kaikki eivät ole samanlaisia. Sinkkuna on oikein hyvä olla, mutta juttuseura kelpaisi. Seksi ei kiinnosta niin vaikeaa kun se teille naisille voikin olla käsittää. Mukavaa päivää vaan!
Sieltä tuli taas muutamat kiukkuiset alapeukut. Mitäs jos argumentoisitte sanoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä tuli taas muutamat kiukkuiset alapeukut. Mitäs jos argumentoisitte sanoin?
Sun verbaalisen ripulioksennuksen luki kyllä minuutissa, muttei just samalla sekunnilla ehtinyt vastaamaan.
Vastataan nyt.
Sen sijaan et uhriutuisit ja ulisisit ettei kaikki miehet, niin keskity siihen olennaiseen ongelmaan. 97% naisista on kokenut seksuaalista häirintää tai väkivaltaa. Me tiedetään ettei ne ole "kaikki miehet" mut valitettavasti teidän otsassa ei lue kuka ahdistelee ja kuka ei.
Niin moni, että parempi kun välttelee kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Puhua miten? Totta kai mies saa torjua naisen jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on niistä miehistä jotka torjumisen jälkeen alkavat vänkäämään ja h**rittelemaan eivätkä usko sanaa ei. Missään ei ole kukaan väittänyt että kyse on kaikista miehistä. Opettele lukemaan ja mieluiten vielä sisäistämään lukemasi. Se teissä miesvihajankkaajissa onkin vikana: tulkitsette kaiken miehistä kirjoitetun koskevan juuri itseänne ja sitten vedetäänkin jo hernettä nenään ja syvälle.
Vierailija kirjoitti:
Voit ottaa vinkit käyttöösi ihan vapaasti jos sinuakin aletaan haukkumaan, ei uskota ettei kiinnosta ja suututaan.
Tässä onkin tullut hyviä neuvoja, juuri näin pitää toimia. Ole epäystävällinen, tiukka, vedä heti rajat.
Muistan kun nuorena tyttönä kävin parhaan ystäväni kanssa baareissa laulamassa karaokea aina viikonloppuisin. Jouduin pitkään kouluttamaan kaveriani, että ei hymyilisi miehille tai olisi ystävällinen, koska ne aina hilautui meidän pöytään päin ja luuli että ollaan iskettävissä.
Miehillä on jokin sisäsyntyinen käsitys siitä, että jos nainen vähääkään hymyilee päin tai on sosiaalinen ja ystävällinen, se on merkki kiinnostuksesta.
Vierailija kirjoitti:
pukeudu peittävämmin, meikkaa hillitymmin. Tätä et halunnut kuulla.
Meikin ja vaatteidenko takia näiden miesten on niin vaikea hyväksyä torjuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on jokin sisäsyntyinen käsitys siitä, että jos nainen vähääkään hymyilee päin tai on sosiaalinen ja ystävällinen, se on merkki kiinnostuksesta.
Kun ei tarvitse välttämättä edes hymyillä. Riittää kun katseet kohtaavat kerran miehen kanssa.
Jankkaaminen on pahinta.
Miks ei kiinnosta, ootko varattu?
-En
No miks sit ei kiinnosta?
-Koska ei kiinnosta
Esität vaikeesti tavoiteltavaa, anna mä vien sut syömään.
-Ei.
Kulti hei, miks ei kiinnosta?
-Koska ei kiinnosta.
Yrjistä. Seuraavalle sanon että koska oot ruma ja haiseva mätisäkki
Olen mies, ja en ole koskaan ymmärtänyt tyyppejä jotka jää vänkäämään, kun nainen sanoo ei kiinnosta. Miten sellainen voisi koskaan toimia, ja haluaisiko joku muka saada yöseuraa ihmisestä jota sun seura ei oikeasti huvita? Joskus olen joutunut sanomaan liian humalaiselle kaverille, että anna jo olla, mutta onneksi kaveripiirissä on alkanut jo levitä se tapa että on "coolimpaa" tosiaan kohteliaasti jättää nainen rauhaan ja toivottaa hyvät illat, jos häntä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
hienot miesten vihaamiset heti viikon alkuun. eli kaikki miehet taas huorittelee ja käy käsiksi?
haistakaa nyt lehmät pitkä paska. olette mielenvikaisia. ihan oikeasti olette
Ja sinä sika et osaa edes lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun verbaalisen ripulioksennuksen luki kyllä minuutissa, muttei just samalla sekunnilla ehtinyt vastaamaan.
Vastataan nyt.Sen sijaan et uhriutuisit ja ulisisit ettei kaikki miehet, niin keskity siihen olennaiseen ongelmaan. 97% naisista on kokenut seksuaalista häirintää tai väkivaltaa. Me tiedetään ettei ne ole "kaikki miehet" mut valitettavasti teidän otsassa ei lue kuka ahdistelee ja kuka ei.
Niin moni, että parempi kun välttelee kaikkia.
Sellasta. Tämän ketjun kommenteissa yleistetään kyllä urakalla. Mut joo emmä teidän kiukkupussien kanssa jaksa chätätä. Kauhea rageeminen ja solvaaminen alkoi heti. Kirjoitukseni on ripulioksennusta. Selvä.
Sinäpä sen jo sanoitkin, ystävällisyyskään ei auta kun mies ei hyväksy torjuntaa. Mutta jos kuitenkin haluat jutella miesten kanssa (siis vaikka olisitkin haku päällä, mutta just kyseinen mies ei sitten napannutkaan), niin ole alusta asti äärimmäisen säästeliäs minkään flirttailevaksi tulkittavan eleen kanssa. Juttele vaan ihan normaalisti, älä ole tajuavinasikaan mitään miehen flirttiä. Teeskentele siis hiukan ”tyhjäpäätä”. Kun haluat miehestä eroon, keksit äkkiä jonkun tekosyyn (vaikka ”ei hitsi, mun täytyykin kysyy siltä mun kaverilta mitä se tekee huomenna, sorry, nyt on kiire. Moro!”) ja et anna miehelle tilaa kommentoida mitään ja liukenet paikalta kännykkä korvalla. Tämä tekniikka toimii parhaiten jos olet muutenkin puhelias, niin ei näytä epäluontevalta yhtäkkiä.