te jotka käytätte siteitä kuukautisten aikana, miksi syitä tähän?
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen;
niin eli, koska olen itse melkein aina käyttänyt vain tamponeja haluaisin tietää miksi joku haluaa vapaaehtoisesti käyttää siteitä. Haluaisin myös korostaa, etten kysy tätä tavalliseen "yäk haiseva vastenmielinen side housuissa"- tyyliin vaan olen ihan aidosti utelias, koska itselleni tamponit vain sopivat niin hyvin.
Haluaisin myös anekdoottina lisätä, että tässä vauva palstassa usein vituttaa kaikista eniten se, miten naiset ovat puuttumassa toistensa intiimihygienian tilaan tyyliin; muistathan pestä genitaalit vähintään viisi kertaa päivässä. Tai sitten puhutaan niiden genitaalien kunnosta; "treenaan pimppalihaksiani 20 kertaa päivässä ja pystyn pillullani murskaamaan pähkinöitä"
Afrikassa pienissä heimoyhteisöissä naisten ympärileikkauksista vastaavat naiset, mietin miten me länsimaiset sivistyneet ihmiset käyttäytyisimme tuossa kulttuurissa jos olisimme siinä syntyneet, kun nytkin tärkeintä elämässä tuntuu olevan muiden naisten intiimihygienia ja lantiopohjalihasten taso.
Kommentit (166)
a) Nuorena saatu äkillinen tss. En uskalla käyttää tamponia.
b) Selkärankareuma; aamuisin ruoto on niin kankea, että hyvä kun vessanpöntölle pääsee istumaan ja ylettää pyyhkimään, siinä ei tamponien yms kanssa pysty askartelemaan.
Kestoside on mun valinta.
Tunnen tamponin sisälläni ja se tuntuu epämiellyttävältä. Vuoto on nykyään niin vähäistä että pikkuhousunsuoja riittää
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 22:09"]
Niitä on kaapissa. Sain vuosikausia sitten, kun ulkoilitin naapurin mummon koiraa palkaksi ison säkillisen näitä paksuja, epäkäytännöllisiä siteitä.
[/quote]
Hah olipa erikoinen palkka!
Minun on vaikea saada tamponia tai kuukuppia sisään ilman kipua tai vähintään epämukavaa tunnetta. Jos en ole kiihottunut, niin paikat ovat tosi kireät ja kai jännitänkin jotenkin.
Tamponin laitto ja poisotto tuntuu epämiellyttävältä, siksi valitsen mukavuudenhaluisesti yleensä siteen.
Tamponien käyttö oli niin kivuliasta, että siirryin siteisiin. Niukat kuukautiset mahdollisesti syynä.
Miten niin miksi syitä tähän? Mistä kuvittelet, että joku kertoisi syitä tähän?
Täällä ja pelkkä tampponi ei riitä. Öisin pidän aina vaan yösidettä.
Käytin ennen raskauksia ja synnytyksiä tyytyväisenä tamponeja, ei yli- tai ohivuotoja.
Nyt synnytysten jälkeen tamponit ei vaan toimi. Olen itsekin tästä hämilläni. Tulee tosiaan yli- ja ohivuotoja. Tamponi "liikkuu" sisälläni epämiellyttävästi. Onko tämä sitä löystymistä vai mitä lie, mutta jokin siellä on muuttunut. Ei vaan istu enää.
Mikä on kestoside? En ole kuulutkaan, valaiskaa tietämätöntä.
Syitä: 1. Olen useasti yrittänyt tampoonia käyttää, mutta en saa sitä sisään, se ei mahdu! Korkeintaan se pää menee mutta en enempää saa tungettua sitä, vaikka ihan oikeassa asennossa jne olen. Havainnollistaakseni kuinka sinne ei mahdu mitään: mieheni sormettaa minua yhdellä sormella ja luulen aina jos en ole katsonut kun hän sen sinne laittaa että ainakin kolme sormea, kun on niin täynnä pimppi. Sitten hän vielä paljastaa, että kyseessä on pikkurilli :D näin käy usein, enempää sinne ei vaan mene. Emme luonnollisesti pane pilluun, vaan peppuun, koska sinne ei mahdu, ja se kipu jos 17-18cm munaa yrittää sinne työntää ! :S
2. Minulla on todella runsas vuoto, vähintään viikko, usein kaksikin. Olen siis ihan lääkärissä ollut ja on paljon alapäähän (tai siis kohtuun) liittyviä tauteja joista tulee lapsettomuutta jne, ja on ihan oikeasti näiden sairauksien takia hullun runsas vuoto. Sen seuraksena minusta ei tule "vain" vuotoa vaan golfpallon kokoisia veriklönttejä irtoilee! Mitenhän tampooni sellaiset imee, kun ovat ihan kunnon massaa, ei nestettä? :D joudun siis kivuissani ne PONNISTAMAAN kun kuten aiemmin sanoin on niin pieni alapää... Se tuska :( niitä ponnistelen pitkään kun ne jää siihen johonkin puoliväliin muuten sattumaan ja sitten tietysti vessaan se klöntti viemään siteestä, kun eihän se sidekään sitä osaa imeä... Mutta jos olisi tampooni niin ne klöntit joita tulee siis usein päivässä jäisi siihen jumiin, ja lopulta kai puskisi koko tampoonin ulos?? Ajaj en halua edes kuvitella. :D
tässä minun erikoiset syyt, mutta totta ovat :) t: sairas
Tämä kuulostaa varmaan jonkun mielestä oudolta, mutta on ihan todellinen ongelma mulle. Olen nimittäin todella herkkä pyörtymään nähdessäni verta. Tamponia kokeillessani olen aina saanut sormiin verta, ja kerran kopsahdin pytyltä lattialle, kun silmissä vaan pimeni. Siteessä oleva veri ei jotenkin samalla lailla aiheuta pyörrytystä, tosin vessassa asioidessa pyttyyn valuva veri ja pyörryttämään...
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 22:19"]
Mikä on kestoside? En ole kuulutkaan, valaiskaa tietämätöntä.
[/quote]
Kankaista ja nepparista askarreltu pestävä ja uudellen käytettävä side.
Mäkin käytän sekä tamppoonia että sidettä. Runsas vuoto tulee hetkessä suurimmistakin tamppooneista läpi :/
Vuoto on niin niukkaa, että tamponi on todella epämukava laittaa sekä ottaa pois. Myöskin istuminen on vaikeaa ja tuntuu epämukavalta kun tamponi tai kuukuppi on sisällä. Lisäksi mulla on kans noita ulostusongelmia, ponnistaminen sattuu niiiin paljon eikä tamponin kanssa ponnistelu edes oikein onnistu.
Käytän siteitä, jotta housuni eivät sotkeentuisi.
En (henkisesti) pysty tunkemaan sisuksiini tamponin kaltaista "vierasesinettä". Olen todella tarkka oman kehoni koskemattomuudesta, siksi siteet. Vaihdan niitä usein ja pesen alapääni joka kerta, ei siis hygienia- tai hajuongelmia.
Todella runsas vuoto minullakin ja tamponi piti alle puoli tuntia kun joskus aikoinani kokeilin, sitten oli jo sidekin veressä. Jos tarvitsee olla varma ettei side petä vaikka juhlissa niin silloin käytän molempia.
Siteet on helppoja ja vaivattomia. Tamponeja kokeilin joskus nuorempana ja kokemukset oli huonoja - ehkä siksi, että sattui olemaan niukat menkat niillä kerroilla eli tamponin repiminen ulos sattui :/
Tamponi on epämiellyttävä ja en halua ronkkia itseäni, siksi side. Kaikista helpoin vaihtaa ja itselleni miellyttävin pitää. Suojaa hyvin ja ei mulla ainakaan haise.