En usko fluoriin tai suosituksiin
En käytä lapsilla enkä itse fluorihammastahnaa, en usko muutenkaan kaikkiin ihme omega, d-vitamiini, kalkki jne. Päivittäis annostarpeisiin, sitä paitsi monet vitamiinit "kumoavat" toisiansa kun liialliset annokset aiheuttavat toisten vitamiinien imeitymättömyyden, esim. Kalsum raudan imeytymise. Onko muita saman mielisiä? Tuntuu että kaikki uskovat mitä ikinä suositellaankin...
Kommentit (27)
Fluorista olen ainakin samaa mieltä, liika fluori pilaa hampaat (fluoroosi) eikä muutenkaan tee hyvää ihmiselle. Suomessa on paikoittain niin paljon fluoria juomavedessä, että näillä alueilla ei kannata sitä hammastahnassa käyttää.
Mäkään en käytä fluoria eikä oma äitinikään, ja joo mietin aina myös noita vitamiineja, tuntuu että pää hajoo kun koskaan ei tiedä mitä nyt pitäis tehdä ja mihin uskoa...
Minä taas uskon. Lapset saavat neurologin suosituksesta 20 mikrogramman D-vitamiinilisän, hammaslääkärin suosituksesta fluoritabletin (alueen vedessä ei ole fluoria) ja itse syön psyk. hoitajan suosituksesta koemielessä Omega-rasvahappoja mielialan kohennukseen. En halua mielialalääkettä, johon reagoin voimakkaasti. Lisäksi täydennän kasvisruokavaliota B-vitamiinivalmisteella, sitä suositteli TK:n yleislääkäri.
En ole vielä kohdannut sellaista vaihtoehtogurua, joka veisi uskoni mm. erikoislääkäreihin ja olen itse saanut "kovan lääketieteen" koulutuksen. Ajateluni on kasvanut sen mukaiseksi.
Minäkin uskon silloin jos huomaa jonkun puutos tilan niin silloin koitan ensisijaisesti hoitaa vaivan ravinnolla, tois sijaisena vitamiineilla ja viimeiseksi lääkkeillä.. näihin päivittäis tarve annoksiin en todellakaan usko. Ap
http://fi.opasnet.org/fi/Fluoridi_altistuminen
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/ktl:11305
Ei tuo fluoriasia mitään huuhaata ole. Sitä voi saada Suomessa liikaa. Katsokaan asutteko sellaisella alueella, jonka maaperässä ja vedessä on sitä reilusti. Sitä ei siis lisätä juomaveteen. Noilla alueilla kannattaa ainakin lapsilla rajoittaa fluoritahnan käyttöä.
En usko minäkään. Itse asiassa omat hampaani tai ainakin niiden ulkonäön on pilannut lapsena fluori, jota syötettiin tabletteina sen lisäksi että alueen vedessäkin sitä oli paljon. Lopputulos karseannäköiset läiskikkäät hampaat, joissa on kirkkaanvalkoisia läiskiä ruskehtavan seassa. Kiitti vaan sekin suositus niitä Fluorilettejä syöttää lapsille, olisipa äitini ollut uskomatta!
Muutenkaan en käytä mitään lisäravinteita tms ellei todellakin ole todettua puutosta ja oireita. Uskon että ihminen pärjää perushyvällä ravinnolla, eikä tarvitse edes mitään "täydellistä" ravintoa, saati purkkilisiä. En käytä itse mitään ravintolisiä, en sitä D-vitamiiniakaan, ja voin hyvin enkä käytännössä koskaan sairastele edes flunssia.
puutos tila
päivittäis tarve annos
- Tiedätkö, tuo kertookin ihan kaiken
Imettäessä oli b vitamiinin puutosta kun tarve lisääntyi yli normaalin kulutuksen, muulloin ravinto riittää hyvin vointiin. Päivittäis annos ja puutos aika eri asioita.
Nii että hyvin vointi ja päivittäis annos. Nii.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 10:48"]
Minäkin uskon silloin jos huomaa jonkun puutos tilan niin silloin koitan ensisijaisesti hoitaa vaivan ravinnolla, tois sijaisena vitamiineilla ja viimeiseksi lääkkeillä.. näihin päivittäis tarve annoksiin en todellakaan usko. Ap
[/quote]
Mikä sitten on päivittäinen D-vitamiinin tarve? Kerro nyt viisaana kun lääkäritkään ei muka sitä tiedä?
Oletko pilkunnussija-jankkaaja se, jolla oli niitä mielialaongelmia? Sopisi oireisiin.
Oletko sitä samaa sakkia, joka jättää rokottamatta?
Äänestätkö persuja, vai onko äänestäminen vielä kokemattomien elämysten joukossa?
Jollain taitaa olla VÄHÄN paha olla...
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 12:12"]Jollain taitaa olla VÄHÄN paha olla...
[/quote]
Jep, ei mitään uutta av-palstalla :D
Fluori on myrkky, karsinogeeni, joka kertyy elimistöön. Amerikassa kokeiltiin
eräällä alueellä 40-50 luvulla juomaveden fluorisointia melko isoilla annoksilla ja
sairaudet lisääntyi huomattavasti tuolla alueella. Fluori, nimenomaan tässä muodossa oleva fluori (natriumfluoridi) on täyttä myrkkyä. Se on teollisuuden jätettä, jota syntyy alumiinin valmistuksessa. Fluori tunkeutuu joka kudokseen ja soluihin. Vaurioittaa hammaskiillettä ja edesauttaa hampaiden reikiintymistä.
Pahin on kuitenkin se, että se kertyy elimistöön joka taholle. Luin jostain, että fluori on myrkyllisempää, kuin lyijy. Kuinka moni pesisi hampaansa lyijyllä, mutta fluorilla kuitenkin pesee.
Omega kolmosia, enkä muitakaan vastaavia ole ikänä käyttänyt.
J-P
Taisi olla tuo sivu, jota joskus luin. Siinäkin mainitaan ohimennen se amerikan fluorikokeilu. Jostain siitä löytyy enemmän, mutta tuossakin on jotain.
http://www.elinahytonen.fi/2011/01/fluori-suuri-valhe-2/
J-P
Minusta tuo on mielenkiintoista, että fluori linkittyy myös mielialalääkkeisiin.
J-P
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:11"]
Taisi olla tuo sivu, jota joskus luin. Siinäkin mainitaan ohimennen se amerikan fluorikokeilu. Jostain siitä löytyy enemmän, mutta tuossakin on jotain.
http://www.elinahytonen.fi/2011/01/fluori-suuri-valhe-2/
J-P
[/quote]
Kiitos paljon tästä linkistä!
Minulla on hampaissa niitä näkyviä fluoroosiläiskiä, joten tiedän varmuudella kuuluvani ihmisiin joihin fluoria on kertynyt jo lapsesta asti liikaa. Ja minulla on ollut, ja iän myötä on yhä lisääntyvästi, lähes kaikkia noita epämääräisiä oireita, joita linkin takaa löytyy fluorimyrkytykselle. Niitä on aikoinaan erikseen tutkittu, eikä millekään ole löytynyt mitään sairautta syyksi, lähinnä minut on leimattu turhan valittajaksi joka tarkkailen normaaleja kehon tuntemuksiani liikaa. Nyt näyttäisi että FLUORI saattaa olla kaikki epämääräiset oireet yhdistävä tekijä. Harmi vaan ettei ole tietoa voiko tälle fluorituholle tehdä enää mitään, kääntää kehitystä parempaan? Toki lopettaa heti fluorituotteiden käyttö ettei enää vaan lisää kerry fluoria.
Aloe vera hihhuli