En usko fluoriin tai suosituksiin
En käytä lapsilla enkä itse fluorihammastahnaa, en usko muutenkaan kaikkiin ihme omega, d-vitamiini, kalkki jne. Päivittäis annostarpeisiin, sitä paitsi monet vitamiinit "kumoavat" toisiansa kun liialliset annokset aiheuttavat toisten vitamiinien imeitymättömyyden, esim. Kalsum raudan imeytymise. Onko muita saman mielisiä? Tuntuu että kaikki uskovat mitä ikinä suositellaankin...
Kommentit (27)
Kyllä vain olen jättänyt lapseni mpr rokotteen ottamatta, emme käytä kuin luonnontuotteta vaik ei nekään kaikki hyviä ole. Ihmiset vaan ihan sokeena uskoo kaikki suositukset ottamatta selvää asiosta sitten mollaavat niitä jotka tietävät enemmän ja vaikka linkittäisi kuinka monta tutkimusta tai väitettä niin silti ihmiset ne luettuaan ajattelee no jaa totellaan nyt silti suosituksia kun muutkin. Ja sitten esim. Eviran suosituksistA ja adi arvoista ei ole kellään mitään hajua, mielestäni elintarvikke pakkauksissa kuuluisi ehdottomasti lukea kuinka paljon tuotetta voi "turvallisesti" käyttää, itse en käytä kyllä mieluummin ollenkaan. Miksi kaikki on niin kovan aukroriteetin alla ettei osaa itse ajatella tai ottaa edes selvää.. ap
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 10:48"]
Minäkin uskon silloin jos huomaa jonkun puutos tilan niin silloin koitan ensisijaisesti hoitaa vaivan ravinnolla, tois sijaisena vitamiineilla ja viimeiseksi lääkkeillä.. näihin päivittäis tarve annoksiin en todellakaan usko. Ap
[/quote]
Mikä sitten on päivittäinen D-vitamiinin tarve? Kerro nyt viisaana kun lääkäritkään ei muka sitä tiedä?
No kun en justiinsa usko että kukaan tarvitsee päivittäis annoksia
[/quote]
Mietityttää vielä tuokin, että jos fluorista ei kerran ole mitään hyötyä hampaille ja terveyshaittoja on paljon, niin miksi sitten fluoria tuputetaan ja ympätään joka paikkaan? Tarkoitus onkin ehkä ihan joku toinen. Joku tai jotkut tahot siitä hyötyy.
Lääkefirmat! Ehkä fluori on se vuosisadan keksintö, jolla saadaan ihmiset sairastumaan moniin sairauksiin, niin kuin tuo no. 22 tuossa tekstissään sanoi, että samat oireet löytyy häneltä, mitä fluorin on todettu aiheuttavan.
J-P
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:18"]
Kyllä vain olen jättänyt lapseni mpr rokotteen ottamatta, emme käytä kuin luonnontuotteta vaik ei nekään kaikki hyviä ole. Ihmiset vaan ihan sokeena uskoo kaikki suositukset ottamatta selvää asiosta sitten mollaavat niitä jotka tietävät enemmän ja vaikka linkittäisi kuinka monta tutkimusta tai väitettä niin silti ihmiset ne luettuaan ajattelee no jaa totellaan nyt silti suosituksia kun muutkin. Ja sitten esim. Eviran suosituksistA ja adi arvoista ei ole kellään mitään hajua, mielestäni elintarvikke pakkauksissa kuuluisi ehdottomasti lukea kuinka paljon tuotetta voi "turvallisesti" käyttää, itse en käytä kyllä mieluummin ollenkaan. Miksi kaikki on niin kovan aukroriteetin alla ettei osaa itse ajatella tai ottaa edes selvää.. ap
[/quote]
Niimpä, mikseivät ota selvää? Onneksi on netti. Tästäkin vaan eräs taho on sanonut, että netti on vuosisadan huonoin keksintö. Tarkoitti tietysti vapaata verkkoa, mistä jokainen voi löytää tarvitsemansa tiedon.
J-P
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:05"]
puutos tila
päivittäis tarve annos
- Tiedätkö, tuo kertookin ihan kaiken
[/quote]
Voi ei tuliko muutama väli vahingossa liikaa, toivottavasti pysyit mukana itse asiassa tai itseasiassa kommenttisi kertoo sinusta kaiken. Fluorin turvallisuushan liittyykin melko paljon kirjoitus taitooni.
Jaha, täällä on taas luomufanaatikon ja rokote astaisuuden saarnaajan modepäivä. Meneekö kohta kuukuppi nurin ja puolen päivän banneja jakoon :D
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:11"]
Taisi olla tuo sivu, jota joskus luin. Siinäkin mainitaan ohimennen se amerikan fluorikokeilu. Jostain siitä löytyy enemmän, mutta tuossakin on jotain.
http://www.elinahytonen.fi/2011/01/fluori-suuri-valhe-2/
J-P
[/quote]
Kiitos paljon tästä linkistä!
Minulla on hampaissa niitä näkyviä fluoroosiläiskiä, joten tiedän varmuudella kuuluvani ihmisiin joihin fluoria on kertynyt jo lapsesta asti liikaa. Ja minulla on ollut, ja iän myötä on yhä lisääntyvästi, lähes kaikkia noita epämääräisiä oireita, joita linkin takaa löytyy fluorimyrkytykselle. Niitä on aikoinaan erikseen tutkittu, eikä millekään ole löytynyt mitään sairautta syyksi, lähinnä minut on leimattu turhan valittajaksi joka tarkkailen normaaleja kehon tuntemuksiani liikaa. Nyt näyttäisi että FLUORI saattaa olla kaikki epämääräiset oireet yhdistävä tekijä. Harmi vaan ettei ole tietoa voiko tälle fluorituholle tehdä enää mitään, kääntää kehitystä parempaan? Toki lopettaa heti fluorituotteiden käyttö ettei enää vaan lisää kerry fluoria.
[/quote]
Joo, aina on sanottu, että selkäsairaudet ym vastaavat johtuu nykyajasta, kun työ ei ole enää fyysistä. Osin ihan totta. Itse tein nuorena fyysistäkin työtä aika paljon. Kuntoilin ja juoksin. Talvella hiihtoa ym. Silti mulla on todettu noin kolmekymppisenä jo kahdessa kohtaa välilevyn pullistuma ja kulumaa ja selkäranka on vinossa. Outo yhtälö, kun kuitenkin puhutaan liikunnan tarpeellisuudesta luuston ja selän terveydessä.
J-P