Minkälainen on ihminen, jolle on helppo vittuilla?
Tarkoittaako se sitä, että ihminen on täysi tossu ja kynnysmatto, joka ei sano vastaan?
Mietityttää, kun eräs kaveri tai ehkä paremminkin "kaveri" tokaisi mulle, että "sinulle on niin helppo vittuilla, että anteeksi, jos joskus olen vähän tällainen".
Olen miettinyt, että mikä minusta tekee sellaisen, että kaiken ryönän saa kaataa päälle? Oonkohan liian kiltti?
Kommentit (94)
Tää vittuilu on sillä lailla hauska juttu, että on ihmisiä jotka oikeasti kuvittelevat sen olevan normaalia toimintaa. Heillä on sellainen käsitys, että kaikki vittuilevat. Se fakta, että useimmilla ihmisillä ei ole mitään halua lytätä toisia, on heille ihan käsittämätön. Että sitä ihminen voiskin elää ilman että jatkuvasti aiheuttaa jotain kähinää ihmisten välille.
Mikset kysy, kun kerran toinen tyrkyttää oikein tilaisuutta? Mitä sinulle pitää tehdä, ennen kuin alat keskustella hankalista aiheista?
Olen miettinyt asiaa siitä lähtien, kun ratsastuksenopettajani irvisteli minua. Istuttiin porukalla kaffeella, ja joku kysyi, ovatko oppilaat hankalia. Tämä repesi leveään virneeseen, ja osoitti minua, että kun tämäkin tässä koko ajan rettelöi ja vittuilee eikä sille saa sanoa mitään takaisin. Silloin menin ihan hoomoilaseksi, mutta jälkikäteen olen alkanut ihmetellä, että pieni rähinä ilmeisesti oli se, mitä hän olisi minulta kaivannut, mutta minä kiltti nuori aikuinen olin jotenkin auktoriteettiuskoinen ja kyvytön ottamaan kontaktia, eikä hän kyllä sitä yleensä mitenkään helpoksi tehnyt itsekään. Pitääpä kysyä, kun seuraavan kerran vastaan tulee.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:29"]
Minkälainen on ihminen, joka kokee tarvetta vittuilla toisille?
[/quote]
Voi olla esimerkiksi kontaktihakuinen. Joihinkin ihmisiin ei saa mitään otetta ilman. Valitettavasti ei sitten tietysti tuon jälkeen senkään vertaa. Mutta tuollainen ponteva ihminen ehkä laskee, että yrittänyttä ei laiteta, ja tuota ilman ei sitten synny yhtään mitään. Ja se on se ankein vaihtoehto.
Ei hkä nin hyvän itsetunnon omaava ja fiksu
Minulle on helppo vittuilla koska olen aina hyväntuulinen ja ymmärrän sarkasmia ja huumoria. Harva yrittää tosissaan loukata ja silloin kysyn heti mitä hän tarkoittaa. Muutama ihminen töissä on ilkeä mutta en suutu, heillä on varmasti hirveä elämä.
Sellainen ihminen, jota on helppo lukea ja ennustaa. Hän aina käyttäytyy kuten odotetaan ja on helposti manipuloitavissa. Jos vittuilet, hän loukkaantuu. Jos kerrot vitsin, hän aina nauraa. Jos kerrot ristiriitaisia asioita, hän menee hämilleen. Hän on sokea sarkasmille. Tällainen on unelmakohde vittuilijalle.
Jos minulle vittuillaan, teen aina saman kikan. Nosta leuan ylös, otan kunnon ryhdin, katson vittuilijaa suoraan silmiin ja pidän parin sekunnin dramaattisen hiljaisuuden. Se ei jätä mitään materiaalia jatkovittuilulle.
Liian kiltti ja sinisilmäinen. Ehkä vähän hölmökin, muttei tyhmä. Näin määrittelisin ihmisen jolle on helppo vittuilla :D Liian tyhmälle ei voi vittuilla tai sitten se pitää tehdä todella suoraan koska muuten hän ei tajua sitä :D
Siis se vittuileva henkilö ei ehkä kuitenkaan ole se fiksu
Sellaisille jotka ei tajua että vittuilijan voi sulkea elämästään pois samalla hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:33"]
Mikset kysy, kun kerran toinen tyrkyttää oikein tilaisuutta? Mitä sinulle pitää tehdä, ennen kuin alat keskustella hankalista aiheista?
[/quote]
Nii-in... kai minäkin jotenkin epäuskoisena siinä kuuntelin. Jälkeen päin on vain jäänyt tämä asia vaivaamaan, ei ehkä siinä tilanteessa niinkään tuntunut siltä, että olisi pitänyt tarttua siihen kommenttiin. Nyt tuntuisi vähän hassulta enää kysyä, koska en tiedä, muistaako kaverinikaan sitä kommenttiaan enää. Oliko se vain joku typerä sammakko, vai onko hän oikeasti sitä mieltä.
Vittuilija vastaa: en yleensä ole ilkeä mutta poikkeuskin löytyy. Kaveripiirissä on elefantin egolla varustettu kaveri. Joka kerta, jotenkin, kääntää puheen itseensä. Kuinka hän on paras, asiantuntevin, viisain, blah, blah. Oli keskustelun aihe mikä tahansa, tämä Nico kertoo olevansa expertti ja muiden mielipiteillä ei ole väliä. Mulle toi on jotenkin punainen liina, herää jotkut ihme agressiot. Siinä sitten alan illan mittaan kuittailemaan takaisin. Juu, ei ole kohteliasta tai rakentavaa. Suoraan sanottuna tommoset paskan tärkeät "kaikkitietävät" vaan vituttaa
Mulle vittuillaan paljon ja mä vittuilen sitten takasin. Usein jäävät kakkoseksi. Mä olen huonosti suuttuva ihminen ja sekös tuntuu jengiä vituttavan.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:31"]
Tää vittuilu on sillä lailla hauska juttu, että on ihmisiä jotka oikeasti kuvittelevat sen olevan normaalia toimintaa. Heillä on sellainen käsitys, että kaikki vittuilevat. Se fakta, että useimmilla ihmisillä ei ole mitään halua lytätä toisia, on heille ihan käsittämätön. Että sitä ihminen voiskin elää ilman että jatkuvasti aiheuttaa jotain kähinää ihmisten välille.
[/quote]
Onko sinulle ihan käsittämätöntä, että vittuilun tarkoitus ei välttämättä ole lytätä, vaan lujittaa suhteita? Se on sitä samaa toimintaa laumaa koossapitävää toimintaa, joka laittaa hevoset nyhtämään toisiaan turpakarvoista ja härnäämään toisiaan. Ei se ole sosiaalisuutta, että nökötetään rivissä ja ollaan kaikesta samaa mieltä tai lähdetään rivistä pois. Ei se ole yhteisö vaan satunnainen jono.
Ylimielisyytesi hauskuuttaa sinua, mutta tosiasioiden kustannuksella. Vai olisiko sinusta hauskempaa, että hevoset muodostaisivat jokainen oman lauman parhaan kaverinsa kanssa, ja ensimmäisen riidan tullen molemmat kävelisivät ilman lauman turvaa suden suuhun?
[/quote]
Huonoitsetuntoinen ja kateellinen. Sellainen, jolla on itsellä paha olla. Leikkimielinen vittuilu, jossa kaikki osapuolet ovat leikissä mukana, on sitten eri juttu.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:36"]
[/quote]
Voi olla esimerkiksi kontaktihakuinen. Joihinkin ihmisiin ei saa mitään otetta ilman. Valitettavasti ei sitten tietysti tuon jälkeen senkään vertaa. Mutta tuollainen ponteva ihminen ehkä laskee, että yrittänyttä ei laiteta, ja tuota ilman ei sitten synny yhtään mitään. Ja se on se ankein vaihtoehto.
[/quote]
Noin minäkin olen asian ajatellut. Kaikki tuntemani vittuilijat ovat jostain syystä sellaisia, että ovat aikuisiälläkin pyörineet melko lähellä sitä lapsuuskotiaan ja kaveripiiri on ollut sama päiväkodista lähtien, ja olen ajatellut että noilla reppanoilla vaan ei ole hirveästi virikettä elämässä. He etsivät sitä stimulaatiota sitten muiden ihmisten reaktioista. Otetaan tällainen vittuilija ja pistetään se yksin suurkaupunkiin, niin yhtäkkiä sillä ei olekaan tarvetta vittuilla kenellekään, kun oma sosiaalinen elämä pitääkin itse ansaita ihan aidoilla sosiaalisilla taidoilla. :P
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:33"]
[/quote]
Nii-in... kai minäkin jotenkin epäuskoisena siinä kuuntelin. Jälkeen päin on vain jäänyt tämä asia vaivaamaan, ei ehkä siinä tilanteessa niinkään tuntunut siltä, että olisi pitänyt tarttua siihen kommenttiin. Nyt tuntuisi vähän hassulta enää kysyä, koska en tiedä, muistaako kaverinikaan sitä kommenttiaan enää. Oliko se vain joku typerä sammakko, vai onko hän oikeasti sitä mieltä.
[/quote]
Mitä väliä, oliko sammakko, lintu vai kala. Lakkaa nyt ihminen häpeämästä olemassaoloasi. Sinulla on oikeus olla oma hidas itsesi, ja nyt kun asia sinua mietityttää, on oikea hetki ottaa se puheeksi. Nopealiikkeinen ihminen ei sitä ehkä ymmärrä, mutta jos hän on sinulle tärkeä ihminen, hänen pitäisi myös saada tietää, kuka olet, mitä mietit, ja mikä sinulle on hankalaa. Sivistyisitte molemmat.
Jos hän ärsyyntyy ja ivaa, sano ettet halua loukata tai tehdä tikusta asiaa, vaan että olet vain syystä tai toisesta hiukan pihalla näissä asioissa ja tarvitset jonkun, joka osaa auttaa sinua vuorovaikutustaitojen kehittämisessä. Vittuilu saattaa olla hänen menetelmänsä viestiä ristiriitaisia tunteitaan ja yrittää olla rakentava, ja hänellä on varmasti omat hyvät syynsä siihen, miksi hänestä kasvoi sellainen.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:40"]
Sellaisille jotka ei tajua että vittuilijan voi sulkea elämästään pois samalla hetkellä.
[/quote]
Entäs kun vittuilija ei jätä rauhaan? Sattuu samaan paikkaan ja alkaa jahdata? Mitäs sitten tehdään?
Semmoiselle joka myös tykkää vittuilla eli parhaalle kaverillr
Ilkeys ja älykkyys eivät ole synonyymeja.