Minkälainen on ihminen, jolle on helppo vittuilla?
Tarkoittaako se sitä, että ihminen on täysi tossu ja kynnysmatto, joka ei sano vastaan?
Mietityttää, kun eräs kaveri tai ehkä paremminkin "kaveri" tokaisi mulle, että "sinulle on niin helppo vittuilla, että anteeksi, jos joskus olen vähän tällainen".
Olen miettinyt, että mikä minusta tekee sellaisen, että kaiken ryönän saa kaataa päälle? Oonkohan liian kiltti?
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 05:06"]
Mulle on helppo vittuilla.. Olen hiljainen, kiltti ja omissa oloissa viihtyvä ihminen ja sekös nähtävästi muita ärsyttääkin.
Useimmiten en jaksa reagoida vittuiluun (tämä ei tarkoita sitä, ettenkö vittuilisi takaisin) olen mielummin hiljaa.
Joskus kun näpäytän takaisin samalla mitalla, vittuilun alottanut henkilön suuttuu, mukavaa eikö?
[/quote]
Niinhän gordon ramseykin suuttuu jos hänelle vittuilee. Se on vain niiden yksityisoikeus, jolla on mahdollisuus, joka on jo hierarkiassa ylempänä ja kaikkihan me tiedämme miten nämä hierarkiat on järjestetty, nuoret ja naiset ovat alimpana, ne joita pyydetään piikomaan ilmaiseksi jne ja gordon ramseyt ovat ylimpänä (no rahaa ja on mies).
Se joka ajaa tuota vittuilun pyhää sanomaa, toisaalta ymmärrän, mitä hän ajaa takaa, toisaalta en. Koska käytännössä siis vittuilua harrastavat ne jotka ovat jo niskan päällä ja eniten vittuillaan niille kenelle voidaan eli puretaan vain omaa pahaa oloa niille hiljaisille ja kilteille tytöille, joilla on ollut kova koti ja koulukuri, koulussa ja päiväkodeissa sukupuolia ei kohdella tasavertaisesti.
[/quote]
Niin, mutta kun se kiltteyden palvonta on perinteisesti se keino, jolla tytöistä on kasvatettu niitä hiljaisia piikoja. Toki sadisti laittaa perheensä hiljaiseksi muutenkin, mutta kiltteyttä suosiva yhteiskunta siinä ympärillä tekee sen, että muut eivät ihmettele, miksi naapurintyttö on niin säikytetyn oloinen. Annetaan sadistin touhuta rauhassa. Ja tyttöparka itse kuvittelee, että tätähän hänen kuuluukin olla, kiltti ja nöyrä - ja on siinä aivan oikeassa: kaikista se on aivan ihana asiaintila, hänelle. Piika kelpaa aina. Jos hän olisi kasvanut alun perin ymmärtämään, että naisihmisenkin kuuluu kyetä avaamaan suunsa ja naapurit olisivat sitä häneltä edes hiukan odottaneet, hänen olisi paljon helpompi havaita, että asiat ovat vinossa ja jotain pitää tehdä.
En yritä pyhittää vittuilua itsessään tai julistaa ilosanomaa, se on aina potentiaalisesti vaarallinen ilmiö, mutta kun sen paheksuminen on samaa kuin hoidettaisiin märkivä haava pinnalta siistiksi eikä välitettäisi siitä, että pohjalla muhii. Kun yritetään kasvattaa ihmisistä sisäsiistejä ja hyvätapaisia, nimenomaan ne kiltit ja arat hiljennetään ensin, ja sitten se todellinen tallominen pääsee vapaasti tapahtumaan. On siis jyrkennetty hierarkioita. Suomalaisten ongelma on se, että ollaan kansanakin liian kilttejä, jolloin vittuilu on jäänyt räkänokkien ja komentelijoiden yksinoikeudeksi, ja silloin se heti saa sadistisia piirteitä.
Gordon Ramsay tuskin oli ensin kiltti ja hiljainen ja sitten saatuaan rahaa ja statusta äkkiä päästi pahan kielensä kasvamaan. Hän on skotlantilainen puolikatupoika, kotoisin ilmeisesti vielä suhteellisen toimivasta yhteisöstä, mikä muuten pohjoisen kaupunkien vanhemmissa kasvateissa edelleen näkyy sellaisena ryhmän tukemana omanarvontuntona, jota meillä ei käsitetä ollenkaan. Siellä työporukat viettävät edelleen säännöllisesti iltaa yhdessä, ja leukailevat kilpaa, ja ilmapiiri on suorastaan hellän kannatteleva.
Jos sinä näet niissä ohjelmissa vain karjuvan kokin, mikä selittää mielestäsi sen, että ongelmat alkavat ratketa, ihmiset tulevat kuorestaan ja kaikkien olo helpottuu? Istuuko kulisseissa viisi psykiatria ja tarjoilee rauhoittavia? Minulla ainakin on karjuvan pomon vaikutuksista ihan vastakkaisia kokemuksia, alaiset menevät puihin.
Minun nähdäkseni Ramsayn salaisuus on siinä, että kaikki se huuto kutsuu huutamaan takaisin ja pakottaa luopumaan hyväksi havaituista puolustuskeinoista. Heti kun ne alkavat pudota, saakin lempeyttä eikä paheksuntaa. Uhri kokee olevansa turvassa, koska toinen näyttää tunteensa avoimesti eikä kosta. Pomoasemasta suoritetun ilkeyden sairas piirrehän on nimenomaan se, että omat tunteet kätketään rajuuteen ja vaanitaan iskumahdollisuuksia, jotta päästään ivaamaan toisen heikkoutta ja painamaan vielä alemmas. Ramsay tekee siis päinvastoin. Jos sitä eroa ei näe, on allergisoitunut vittuilulle, ja tarvitsee siedätyshoitoa. Kaikkia koivuja ja heiniä ei voi poistaa allergisen iloksi, ja vittuilussa on sama asia. Menetettäisiin liikaa, jos asfaltoitaisiin koko maa. Mutta me kuvittelemme, että vittuilun pysäyttävä asfaltointi on paitsi mahdollista, myös toivottavaa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 05:06"]
Mulle on helppo vittuilla.. Olen hiljainen, kiltti ja omissa oloissa viihtyvä ihminen ja sekös nähtävästi muita ärsyttääkin.
Useimmiten en jaksa reagoida vittuiluun (tämä ei tarkoita sitä, ettenkö vittuilisi takaisin) olen mielummin hiljaa.
Joskus kun näpäytän takaisin samalla mitalla, vittuilun alottanut henkilön suuttuu, mukavaa eikö?
[/quote]
Niinhän gordon ramseykin suuttuu jos hänelle vittuilee. Se on vain niiden yksityisoikeus, jolla on mahdollisuus, joka on jo hierarkiassa ylempänä ja kaikkihan me tiedämme miten nämä hierarkiat on järjestetty, nuoret ja naiset ovat alimpana, ne joita pyydetään piikomaan ilmaiseksi jne ja gordon ramseyt ovat ylimpänä (no rahaa ja on mies).
Se joka ajaa tuota vittuilun pyhää sanomaa, toisaalta ymmärrän, mitä hän ajaa takaa, toisaalta en. Koska käytännössä siis vittuilua harrastavat ne jotka ovat jo niskan päällä ja eniten vittuillaan niille kenelle voidaan eli puretaan vain omaa pahaa oloa niille hiljaisille ja kilteille tytöille, joilla on ollut kova koti ja koulukuri, koulussa ja päiväkodeissa sukupuolia ei kohdella tasavertaisesti.
[/quote]
Hahahaha! Työkaverini on todella kova aukomaan päätään ja haastamaan riitaa, Millon mistäkin, keksii vaikka väkisin syyn. Hänkö sitten on korkeammalla kuin minä joka ei jaksa tuhlata energiaa hänen riidan haastamiseen?
Esim. Kahvitauolla oli puhetta miehistä ja naisista. Työkaverini sitten katsoo suoraa silmiin ja sanoo "miksi ostaa koko lehmä jos haluaa vähän maitoa?" Hetken aikaa olin hiljaa, ja otin saman katsekontaktin ja kysyin takaisin "miksi ostaa koko sika jos haluaa vähän makkaraa?" Työkaveri suuttu, piti mykkäkoulua. :D
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 04:39"]
Mä vittuilen herkästi hieman kilteille, ujoille, epäitsevarmoille ja varovaisille tyypeille. Tollanen liika kiltteys alkaa jossain vaiheessa vituttaa ja tekee mieli vähän kouluttaa, että ryhdistäydy!
Kuulostaa ihan hirveeltä ja oon alkanu kiinnittää käytökseeni huomiota, etten tekis tätä. Oon myös kyselly läheisiltä oonko liian kärkäs ja loukkaanko ihmisiä, mutten kuulemma ole ollut liian paha..
[/quote]
Olet siis kuin tyhmä kana kanalaumassa, mutta kanalla on jyvän kokoiset aivot puolustuksenaan. Entäs sulla? Sua ei parhaalla tahdollakaan voi tuon käytöksesi perusteella sanoa fiksuksi saati sivistyneeksi/sydämensivistyneeksi ihmiseksi. Olet alkeellinen. Ja tiedätkö mitä? Ei sun kannata antaa paljonkaan painoarvoa niiden sun läheisten lässytyksille, että et sä muka ole paha. Todennäköisestihän sä hengaat kuitenkin enimmäkseen itsesi kaltaisten narsististen ja karskin häijyjen ihmisten kanssa, joten totta ihmeessä ne sua myötäilee, kaltaistaan. Eli hengaat niiden kanssa, et toistenkin kannalta ajattelevien ja fiksujen.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:08"]
Mä vittuilen herkästi hieman kilteille, ujoille, epäitsevarmoille ja varovaisille tyypeille. Tollanen liika kiltteys alkaa jossain vaiheessa vituttaa ja tekee mieli vähän kouluttaa, että ryhdistäydy!
Kuulostaa ihan hirveeltä ja oon alkanu kiinnittää käytökseeni huomiota, etten tekis tätä. Oon myös kyselly läheisiltä oonko liian kärkäs ja loukkaanko ihmisiä, mutten kuulemma ole ollut liian paha..
[/quote]
Olet siis kuin tyhmä kana kanalaumassa, mutta kanalla on jyvän kokoiset aivot puolustuksenaan. Entäs sulla? Sua ei parhaalla tahdollakaan voi tuon käytöksesi perusteella sanoa fiksuksi saati sivistyneeksi/sydämensivistyneeksi ihmiseksi. Olet alkeellinen. Ja tiedätkö mitä? Ei sun kannata antaa paljonkaan painoarvoa niiden sun läheisten lässytyksille, että et sä muka ole paha. Todennäköisestihän sä hengaat kuitenkin enimmäkseen itsesi kaltaisten narsististen ja karskin häijyjen ihmisten kanssa, joten totta ihmeessä ne sua myötäilee, kaltaistaan. Eli hengaat niiden kanssa, et toistenkin kannalta ajattelevien ja fiksujen.
[/quote]
No mikäs puolustus sinulla sitten on? Se, että olet hyvä ihminen? Näinkö se näkyy?
Huomaa, että ketjulaisilla on erilaisia käsityksiä vittuilusta. Jotkut ajattelevat, että se on kahden tuttavan välistä naljailua, joka on lähempänä huumoria kuin ilkeyttä. Itse ajattelin, että se on ulkopuolelta tulevan ihmisen pahuutta, halua satuttaa ja vahingoittaa.
5 (muistaakseni)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:33"]
[/quote]
[/quote]
No mikäs puolustus sinulla sitten on? Se, että olet hyvä ihminen? Näinkö se näkyy?
[/quote]
Puolustukseni mille? Jos sulta meni ohi, niin ainoastaan osoitin halveksuntani sellaisia kohtaan, jotka tekevät kuten tuo ujoille ja epävarmoille vittuileva tyyppi! Mä en todellakaan itse milloinkaan tekisi niin, enkä sen enempää kylläkään vittuile oma-aloitteisesti muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Puolustukseni mille? Jos sulta meni ohi, niin ainoastaan osoitin halveksuntani sellaisia kohtaan, jotka tekevät kuten tuo ujoille ja epävarmoille vittuileva tyyppi! Mä en todellakaan itse milloinkaan tekisi niin, enkä sen enempää kylläkään vittuile oma-aloitteisesti muutenkaan.
[/quote]
Eli koska olet hyvä ihminen, sinulla on oikeus osoittaa halveksuntaa ja nimitellä toisia narsisteiksi, tyhmiksi kananaivoiksi, tahallisen pahoiksi, ja räävit hänen ystävänsäkin, parin lauseen perusteella, eikä sinun tarvitse tekoasi edes puolustaa. Kaksinaismoralismia, eikö? Mitä hyvää tästä purkauksesta seurasi? Itsellesikään?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli koska olet hyvä ihminen, sinulla on oikeus osoittaa halveksuntaa ja nimitellä toisia narsisteiksi, tyhmiksi kananaivoiksi, tahallisen pahoiksi, ja räävit hänen ystävänsäkin, parin lauseen perusteella, eikä sinun tarvitse tekoasi edes puolustaa. Kaksinaismoralismia, eikö? Mitä hyvää tästä purkauksesta seurasi? Itsellesikään?
[/quote]
Mä en ala sun kanssasi jankuttamaan yhtään tätä viestiäni enempää, enkä siis aio provosoitua manipulointiyrityksestäsi, mutta sanonpa vaan että vain raukka ja pelkuri, itseään tuntematon julmuri, hyökkää vaikkapa ujon/aran/epävarman/varovaisen ihmisen kimppuun, ja yrittää vähän "kouluttaa". Jos ihminen on itse aloitteellisesti ihmisiä kohtaan kuten tuo jolle aluksi lähdin vastaamaan, niin itsepä tosiaan sellainen tulee saamaan aina joltakulta sitä mitä ihan itse tilasi. On paljon ihmisiä minun lisäkseni, jotka eivät vain tyydy seuraamaan vaiti vierestä epäreilua saati julmaa käytöstä toisia kohtaan. Ei mitään muuta sanottavaa enää tähän.
Yleensä uskovainen. Häneltä loppuvat nopeasti vasta-argumentit ja alkaa vaan hokea sitä mantraansa siitä kuinka satukirjassa sössötetään että Jeesus elää.
Syy ei koskaan ole vittuilun kohteessa, vaan kylläkin vittuilijassa ihan itsessään.
MInulla on ollut elämässäni pari ihmistä, jotka ovat vittuilleet todella ilkeästi minulle. Analyysi ainakin tästä toisesta naisesta on, että hän on jotenkin niin tasapaksu tyyppi, että kateus ottaa vallan ja sitten suusta lentää sammakoita.
Sellainen kuin minä. Kiltti, helposti lukkoon menevä, helposti itkevä, entinen koulukiusattu. Muuten olen vahva, mutta kiusaamista en kestä lainkaan.
Asiakaspalvelija. Jotkut ovat sitä mieltä, että kassa/baarihenkilökunta ovat niitä, jotka synnyttivät Hitlerin ja aiheuttivat toisen maailmansodan... Ainaki käytöksestä päätellen.
Mulle on varmaan helppo vittuilla, koska mua ei kiinnosta paljonkaan. En jaksa ottaa pulttia idiooteista, koska niitä olisi liikaa mietittäväksi ja mulla on tärkeämpääkin tekemistä.
ne voi luulla, että pelkään tai mene sanattomaksi, mutta yksi lysti sekin mulle on.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:12"]
Yleensä uskovainen. Häneltä loppuvat nopeasti vasta-argumentit ja alkaa vaan hokea sitä mantraansa siitä kuinka satukirjassa sössötetään että Jeesus elää.
[/quote]
Meillä on toisin päin. Vittuileva kaveri on tässä se uskovainen, minä taas en. Yritän kunnioittaa hänen uskontoaan, enkä ala väittelyyn. Kaveri kun ei kestä, jos joku on hänen kanssaan eri mieltä, joten ei hänen kanssaan pysty syvällisiä keskusteluja käymään.
Tiedän, oon aika nössö. En vain haluaisi ikinä suututtaa ketään.
Mielestäni on kaksi eri asiaa ihminen jolle on helppo vittuilla ja ihminen jolle tosiasiassa vittuillaan.
Mä ainakin vittuilen vain sellaisille jotka vittuilevat takaisin. Eli vahvoille ja hyvän itsetunnon omaaville? Odotan sit kyllä vastavittuilua :D.
En ikinä vittuilisi jollekkin syyttä, vain aiheuttaakseni pahan mielen.
Mulle ainakin on helppo vittuilla. Olen kiltti, aika hyväuskoinen, enkä ikinä vittuile kenellekään. Mutta, ei mulle vittuilla koska en halua olla sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä.
Huonoitsetuntoiset koulukiusatut.
Kenelle vaan on helppo vinoilla jos on sen laatuinen ihminen, että sellaista tykkää harrastaa. Ihan sama kuka on kohde, kenelle vaan voi sanoa ikävästi.