En uskalla tehdä raskaustestiä.
Aloitettiin miehen kanssa lapsen yrittäminen syyskuussa. Meni kuukausia ilman mitään, tein kuukausien aikana lukuisia raskaustestejä ja viimeisimmän pettymyksen jälkeen en enää edes ajatellut koko raskautumista. Menkat olivat poissa viikon ja kävimme tekemässä testin terveyskeskuksella.
Nyt viime viikolla havahduin etovaan pahaan oloon ja alkoholi ei enää maistunut samalta. En edes lonkeroa pystynyt juomaan loppuun. Ajatus raskautumisesta tuli taas mieleen. Odotin eilistä, jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa kuin kuuta nousevaa ja nyt on jo toinen päivä ilman menkkoja.
Yöllä heräsin menkkamaisiin kipuihin ja sanoinkin jo miehelle että aamulla saa juosta vessaan ja "pidättelinkin" koko yön vuotoa kun en jaksanut lähteä vessaan pettymään. Aamulla hipsin vessaan ja yllätyksekseni menkat eivätkään olleet alkaneet yön aikana.
Nyt päivemmällä mahassani on ollut pistävää kipua navan kohdalla.
Maanantaina ajattelin tehdä testin, mutta en uskalla, en tahdo taas pettyä. Stressaan koko ajan menkoista, että milloin ne alkavat että pääsen pettymään :(. On normaalia, ettei vuoteen lykästä mutta harmittaahan tämä...
Kohtalotovereita? Kommentteja? Millaisia raskausoireita teillä oli?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:56"]
Muistan tuon pettymyksen tunteen (tosin mä en tehnyt testejä, menkat alkoi aina). Kuitenkin molemmilla kerroilla, kun olen ollut raskaana, olen tiennyt olevani raskaana.
Jos teet testin nyt, ei tarvitse vatvoa ja tarkkailla oireita, sen hyvän puolen keksin siitä, jos testin teet. Asia on varmasti mielessäsi kuitenkin, vaikka jätät testin tekemättä!
[/quote]
Niinhän se pitäisi :| haluaisin vain saada tiedon menkkojen alkamisesta, testin tekeminen tuntuu jotenkin raskaammalta. Ihana kuulla, että raskauduit pettymyksistä huolimatta :) - ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:56"]
Muistan tuon pettymyksen tunteen (tosin mä en tehnyt testejä, menkat alkoi aina). Kuitenkin molemmilla kerroilla, kun olen ollut raskaana, olen tiennyt olevani raskaana.
Jos teet testin nyt, ei tarvitse vatvoa ja tarkkailla oireita, sen hyvän puolen keksin siitä, jos testin teet. Asia on varmasti mielessäsi kuitenkin, vaikka jätät testin tekemättä!
[/quote]
Niinhän se pitäisi :| haluaisin vain saada tiedon menkkojen alkamisesta, testin tekeminen tuntuu jotenkin raskaammalta. Ihana kuulla, että raskauduit pettymyksistä huolimatta :) - ap
[/quote]
Kyllä ymmärrän, että tuntuu. Eikä tietenkään ole yhtä ainutta tapaa siihen suhtautua. Nuo oireesi voivat ihan hyvin olla raskausoireita, tai sitten eivät. Mulle tuli kaikenlaisia oireita eri kierroissa, mutta aina ne menkat alkoivat - tosin parissa kierrossa varhainen keskenmeno ei ollut ihan mahdoton skenaario.
Ap
Siis piti kirjoittaa nro 2 eikä Ap :)
T: viestin nro 4 kirjoittaja
Stressaaminen asiasta siirtää menkkoja helpostikkin, jolloin sun omat toiveet tietysti lisääntyy hetki hetkeltä enemmän ja näin ollen pettymyskin paljon suurempi.
Siksi olisi hyvä tehdä se testi nyt
Mulla ihan sama juttu! Toiveena raskaus ollut useamman kuukauden, meillä siis toista odotetaan :)
Nyt on myöhässä 2-3 päivää, en oo vielä viitsinyt tehdä testiä, ettei tarvitse pettyä :(
Mulla myös oli toissayönä kuukautismaista kipua juuri kun olin nukkumaanmennyt, ja itsekin odottelin amuun. Ei kuukautisia vieläkään. Jännään testin tekemisen varmaan vasta ensi maanantaille. Viimeksi kun oli näin, niin neljä päivää myöhässä alkoivat..
Nyt on kyllä vahva tunne, et plussataan.. Viime päivät saanut ravata jatkuvasti vessassa, vähän nippailuja tuntunut, väsymystä, päänsärkyä...
Toivottavasti sinne nyt tärppää! :)
Kuvittelin että menkat oli tulossa, tyypilliset menkkakivut. Jäi menkat kuitenkin tulematta vaikka olin ihan varma että ne oli menkkakipuja - olenkin raskaana.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 17:08"]
Mulla ihan sama juttu! Toiveena raskaus ollut useamman kuukauden, meillä siis toista odotetaan :)
Nyt on myöhässä 2-3 päivää, en oo vielä viitsinyt tehdä testiä, ettei tarvitse pettyä :(
Mulla myös oli toissayönä kuukautismaista kipua juuri kun olin nukkumaanmennyt, ja itsekin odottelin amuun. Ei kuukautisia vieläkään. Jännään testin tekemisen varmaan vasta ensi maanantaille. Viimeksi kun oli näin, niin neljä päivää myöhässä alkoivat..
Nyt on kyllä vahva tunne, et plussataan.. Viime päivät saanut ravata jatkuvasti vessassa, vähän nippailuja tuntunut, väsymystä, päänsärkyä...
Toivottavasti sinne nyt tärppää! :)
[/quote]
Samoin! :)
Ihana, että olette vastanneet <3 kai mie sitten teen sen testin tässä lähipäivinä... Pitäisi ensin käydä ostamassa. Jännittää ja harmittaa jo valmiiksi että menin haaveilemaan vauvaonnesta.
Se haaveileminen on ihan luonnollista. Ajatuksiaan on vaikeaa pysäyttää. Jos muuten oot testaillut ovulaatiota liuskoilla, niin niilläkin voi testata raskauden.
Tuu sitten kertomaan kuin kävi! :)
Heippa!
Viimekin yönä oli menkkakipuja, muttei menkkoja näy vieläkään. Mies käy tänään ostamassa testin ja testataan kun tulen töistä.
Jännittää. Tuntuu, että itse "pidän" menkat sisällä ja en anna niiden tulla :--D vaikka tiedän varsin hyvin ettei se ole ennenkään onnistunut ...
Kerron siis illalla miten kävi :) kiitos vastauksista <3
Mullakin myöhässä menkat nyt 2 päivää. En kanssa uskalla testata vielä muutamaan päivään, sillä aiemmin on käynyt juurikin niin, että testasin negatiivisen ja samana iltana alkoi menkat. Viime kerralla kävi jopa niin, että menkat 4 päivää myöhässä ja hain testin, jonka aioin tehdä aamulla, mutta menkatpa alkoivatkin yöllä ennen kuin ehdin edes testille. :(
Tosi tympeää hommaa tämä odottelu ja jatkuva pettyminen. Minä olen alkanut olemaan jo todella agressiivinen ajatuksineni siinä mielessä, että miehellekkin toistelen vain kokoajan, että ei me ikinä saada sitä lasta jne. Helpompi tehdä näin kun miettiä, että josko sittenkin.
Muakin alkoi nyt todella jännittää...!! ;) Nyt siis neljättä päivää myöhässä.
Esikoinen jotenkin onnistui tärppäämään ensimmäisellä yrittämällä, niin on ollut vähän vaikeaa, kun toisen kanssa kestää... Kyllä nyt himottais jo se testin teko!
T: 7
Hain testin ja plussa tuli, ei oo totta!!! :)
Toivotaan ap nyt sinnekin samaa tulosta.... :)
Ja muista ap, että vaikka testi olisi nega ei kannata vielä toivoa menettää. Itsellä ainakin hcg-arvo aina noussut hitaasti, plussa tullut ensimmäistään aina vasta kuukautisten ollessa myöhässä noin 2vk :)
Ja vaikkei vielä tärppäisi niin kyllä se sieltä tulee. Itse sain kaksi keskenmenoa, mutta nyt tuossa vieressä tuhisee 5kk vanha pikkuinen! :)
-18-
Huoh, tein testin äsken, töiden jälkeen.
Negatiivinen, kuinka yllättävää. Teen huomenaamulla uuden.
Ehkä oikeesti pitäis oottaa se 9kk tekemättä testiä kun menkat jää pois että kerrankin tulis varma ylläri lapsen syntyessä. Tää on jo toinen vai kolmas kerta kun kierto heittää perseelleen :'(.
Ok, ok, vielä 3 kk ja päästään lapsettomuudesta puhumaan terveyskeskukseen vuoden yrittämisen jälkeen.
HARMITTAA. - ap