Tämän hetkinen inhokkisanasi?
Kommentit (166)
Eeppinen/epic, jota tungetaan nykyään joka väliin ja on menettänyt siksi merkityksensä. Epic fail, voi j...lauta.
Ingnooraraaminen sanan kaikissa muodoissa.
Huikea. Nykyään kaikki on niin huikeeta. Yök.
Selfie, meitsie, belfie, trendi, fitness, aivopieru...
Lauseet, joista puuttuu jotain:
”En voi ostaa mitään, koska raha”
”Koskaan kuullutkaan”
Tavan (kun tarkoitetaan ”tavallinen”)
normi (kun tarkoitetaan ”normaali”)
työstää (kun tarkoitetaan ”pohtia”)
kurvikas (kun tarkoitetaan ”lihava”)
koska (kun tarkoitetaan ”milloin”)
ketä (kun tarkoitetaan ”kuka”)
avautua
kipuilla
vuorovaikutus
minäviestintä
hulvaton
rapsakka
masukki
mallata
juurikin näin
koskapa
kokoustaa
kuumottaa
jäätävä
rakkauspakkaus
pöhinä
lomille lomps
komistus
teeppari
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:59"]
Mamupatja
rasistiset sanat
[/quote]
Taisi kalikka läsähtää mamupatjaan ; ) mokka nahkainen pikku masu asukki sieltä kohta siirtyy emätin tulokkaaksi : )) ei hätää eipä sinulle kuin selän takana vittuilla (vai pitäiskö sanoa "kettuilla" taikka sitte hattuilla)
Puhuminen puhelimeen Facebook-tyylillä: "Oon nyt paikassa juna" "Monelta te ootte paikassa sauna?"
En kahlannut koko keskustelua läpi, eli saattoivat tulla jo, mutta:
buustaus/boostaus, buustata/boostata, ARGH!!
ja kestosuosikkini: huikee
hnngh, se kun ruotsista puhuttaessa sanotaan ruotti. ruottalainen, ruottiin, ruottista.
Se, että joku käyttää muusta kuin ruuasta laatusanaa MAUKAS! Taannoin kuulin erään naisen kehuvan, kuinka New York on maukas kaupunki.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:22"]
mä inhoan yli kaiken koska- sanan käyttöä tähän tyyliin: en voi uida, koska (missä verbi?) menkat. Käyn lenkillä, koska läski. Syön ruokaa, koska nälkä. Hyihel!!!
[/quote]
Tästä tuli mieleen koska-sanan korvaaminen "SYYSTÄ ETTÄ" -sanaparilla.
"En lähde syystä, että olen silloin lomalla." (puheessa tuota pilkkua ei pahemmin kuulu taukona, joten ehkä siihen ei laiteta pilkkua).
En myöskään tahdo kestää puheen tai alustuksen aloittamista eli-sanalla. Usein sen seurana on joo-sana.
"Eli joo, tän mun alustuksen aihe...."
"Tavan"... joku tuolla kommentoikin et se on itäsuomalainen murresana. En käsitä miksi se voi ärsyttää, mutta makunsa kullakin. Oma mies on pohjois-karjalasta, ja taidan tiedostamatta käyttää itsekin sitä.