Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Onko teillä päivittynyt varasijat?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä päivittynyt varasijat?
Ei ole.
Eikö ne päivity vasta yhdentoista aikaan?
Näin ei ensi-kertalaisena ottaa hieman päähän muuntokoulutuksien vähyys - itselläni on tradenomipaperit aivan täysin vanhalla sisällöllä enkä työllisty niillä- mielelläni päivittäisin osaamistani esimerkiksi ohjelmistopuolen muuntokoulutuksella, mutta sinne vaaditaan työkokemusta ohjelmistopuolelta.
Mitenkäs sen työkokemuksen saa kun ei ole osaamista tällä tutkinnolla? Tämä sitten taas pakottaa hakemaan yhteishaussa, kun olisi mahdollisuus vain osaamisen päivittämiseen lyhyempää tietä, jos olisi. Näissäkin yhteishauissa hain tietojenkäsittelyn puolelle jonne ei-ensikertalaisten raja on niin korkea että hyvästä pääsykoemenestyksestä huolimatta mahdollisuudet ovat arpapeliä - tällä linjalla saisin hyväksilukuja ja pääsisin nopeasti ulos uuden ammattitaidon kanssa..... Mutta.
Täällä myös odotellaan yliopiston tuloksia, amk Sosionomi Helsingissä jo varmistui, toivottavasti se paikka menee kohta jollekin eteenpäin :)
Vierailija kirjoitti:
Näin ei ensi-kertalaisena ottaa hieman päähän muuntokoulutuksien vähyys - itselläni on tradenomipaperit aivan täysin vanhalla sisällöllä enkä työllisty niillä- mielelläni päivittäisin osaamistani esimerkiksi ohjelmistopuolen muuntokoulutuksella, mutta sinne vaaditaan työkokemusta ohjelmistopuolelta.
Mitenkäs sen työkokemuksen saa kun ei ole osaamista tällä tutkinnolla? Tämä sitten taas pakottaa hakemaan yhteishaussa, kun olisi mahdollisuus vain osaamisen päivittämiseen lyhyempää tietä, jos olisi. Näissäkin yhteishauissa hain tietojenkäsittelyn puolelle jonne ei-ensikertalaisten raja on niin korkea että hyvästä pääsykoemenestyksestä huolimatta mahdollisuudet ovat arpapeliä - tällä linjalla saisin hyväksilukuja ja pääsisin nopeasti ulos uuden ammattitaidon kanssa..... Mutta.
Kaveri pääsi tuossa samassa tilanteessa datanomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne päivity vasta yhdentoista aikaan?
Opintopolun sivuilla lukee että ne päivittyy yleensä aamupäivän aikana, eli varmaan tuo 11:00 aikaan on realistinen.
Ja täälläkin odotellaan Helsingin yliopiston Viikin varasijoilla kuumeisesti eteenpöin…
Maakunta-paikka jo varmistunut😊
Onkohan Metropolian sh monimuoto varasijat liikkuneet? Olin sijalla 41.
Mulla ei liikkunu mikään varasija yhtään tänään :(
Mä kans pääsin kohta 50vuotiaana Metropolia Helsinki sosionomiksi, jännitetään yliopiston tuloksia ( mulla myös amk vika vaihtoehto), eiköhän varasijat liiku vauhdilla kunhan yo valinnat selviää! Pidetään peukkuja kaikille varasijoilla jännittäville!
Vierailija kirjoitti:
Mä kans pääsin kohta 50vuotiaana Metropolia Helsinki sosionomiksi, jännitetään yliopiston tuloksia ( mulla myös amk vika vaihtoehto), eiköhän varasijat liiku vauhdilla kunhan yo valinnat selviää! Pidetään peukkuja kaikille varasijoilla jännittäville!
koska yliopiston tulokset tulevat?
Oho, onkohan tuo yleistä että on hakenut sekä amk linjoille että yliopistoon? Sittenhän on toivoa, että varasijat liikkuvat ehkä paljonkin... Itse olen jotenkin aina ajatellut että haetaan vaan jompaan kumpaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska yliopiston tulokset tulevat?
Viimeistään 9.7
Yo tulokset tulevat viimeistään 9.7
Vierailija kirjoitti:
Oho, onkohan tuo yleistä että on hakenut sekä amk linjoille että yliopistoon? Sittenhän on toivoa, että varasijat liikkuvat ehkä paljonkin... Itse olen jotenkin aina ajatellut että haetaan vaan jompaan kumpaan
siis totta kai voi hakea molempiin.
Luultavasti on hyvinkin yleistä varsinkin alan vaihtajilla aikuisiällä että hakevat useaan paikkaan / alalle, jos esim terveydellisistä syistä on pakko saada opiskelu paikka, varmaan monikin laittaa silloin amk:n viimeisiksi paikoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti on hyvinkin yleistä varsinkin alan vaihtajilla aikuisiällä että hakevat useaan paikkaan / alalle, jos esim terveydellisistä syistä on pakko saada opiskelu paikka, varmaan monikin laittaa silloin amk:n viimeisiksi paikoiksi.
Jesh eli toivoa on vielä varasijalla 17!!!
Vierailija kirjoitti:
Vipusesta näkee. N. 11 % on hakenut molempiin. Hyvällä menestyksellä, melkein 40 % näistä hakijoista on saanut jonkun paikan jostain.
Eli kyllä sieltä varmasti satoja AMK-paikkoja vielä vapautuu riippumatta siitä pääsevätkö nämä hakijat yliopistoon. Ei ensikertalaisuutta tuhlata tradenomiin, jos tähtäimessä on kauppakorkea.
Uppis