Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen varasijat kevät 2021

Vierailija
19.06.2021 |

Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.

Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.

Kommentit (962)

Vierailija
141/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
142/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä päivittynyt varasijat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä päivittynyt varasijat?

Ei ole.

Vierailija
144/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne päivity vasta yhdentoista aikaan?

Vierailija
145/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ei ensi-kertalaisena ottaa hieman päähän muuntokoulutuksien vähyys - itselläni on tradenomipaperit aivan täysin vanhalla sisällöllä enkä työllisty niillä- mielelläni päivittäisin osaamistani esimerkiksi ohjelmistopuolen muuntokoulutuksella, mutta sinne vaaditaan työkokemusta ohjelmistopuolelta.

Mitenkäs sen työkokemuksen saa kun ei ole osaamista tällä tutkinnolla? Tämä sitten taas pakottaa hakemaan yhteishaussa, kun olisi mahdollisuus vain osaamisen päivittämiseen lyhyempää tietä, jos olisi. Näissäkin yhteishauissa hain tietojenkäsittelyn puolelle jonne ei-ensikertalaisten raja on niin korkea että hyvästä pääsykoemenestyksestä huolimatta mahdollisuudet ovat arpapeliä - tällä linjalla saisin hyväksilukuja ja pääsisin nopeasti ulos uuden ammattitaidon kanssa..... Mutta.

Vierailija
146/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös odotellaan yliopiston tuloksia, amk Sosionomi Helsingissä jo varmistui, toivottavasti se paikka menee kohta jollekin eteenpäin :)

Vierailija
147/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ei ensi-kertalaisena ottaa hieman päähän muuntokoulutuksien vähyys - itselläni on tradenomipaperit aivan täysin vanhalla sisällöllä enkä työllisty niillä- mielelläni päivittäisin osaamistani esimerkiksi ohjelmistopuolen muuntokoulutuksella, mutta sinne vaaditaan työkokemusta ohjelmistopuolelta.

Mitenkäs sen työkokemuksen saa kun ei ole osaamista tällä tutkinnolla? Tämä sitten taas pakottaa hakemaan yhteishaussa, kun olisi mahdollisuus vain osaamisen päivittämiseen lyhyempää tietä, jos olisi. Näissäkin yhteishauissa hain tietojenkäsittelyn puolelle jonne ei-ensikertalaisten raja on niin korkea että hyvästä pääsykoemenestyksestä huolimatta mahdollisuudet ovat arpapeliä - tällä linjalla saisin hyväksilukuja ja pääsisin nopeasti ulos uuden ammattitaidon kanssa..... Mutta.

Kaveri pääsi tuossa samassa tilanteessa datanomiksi.

Vierailija
148/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne päivity vasta yhdentoista aikaan?

Opintopolun sivuilla lukee että ne päivittyy yleensä aamupäivän aikana, eli varmaan tuo 11:00 aikaan on realistinen.

Vierailija
149/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täälläkin odotellaan Helsingin yliopiston Viikin varasijoilla kuumeisesti eteenpöin…

Maakunta-paikka jo varmistunut😊

Vierailija
150/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Metropolian sh monimuoto varasijat liikkuneet? Olin sijalla 41.

Vierailija
151/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei liikkunu mikään varasija yhtään tänään :(

Vierailija
152/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans pääsin kohta 50vuotiaana Metropolia Helsinki sosionomiksi, jännitetään yliopiston tuloksia ( mulla myös amk vika vaihtoehto), eiköhän varasijat liiku vauhdilla kunhan yo valinnat selviää! Pidetään peukkuja kaikille varasijoilla jännittäville!

Vierailija
153/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans pääsin kohta 50vuotiaana Metropolia Helsinki sosionomiksi, jännitetään yliopiston tuloksia ( mulla myös amk vika vaihtoehto), eiköhän varasijat liiku vauhdilla kunhan yo valinnat selviää! Pidetään peukkuja kaikille varasijoilla jännittäville!

koska yliopiston tulokset tulevat?

Vierailija
154/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onkohan tuo yleistä että on hakenut sekä amk linjoille että yliopistoon? Sittenhän on toivoa, että varasijat liikkuvat ehkä paljonkin... Itse olen jotenkin aina ajatellut että haetaan vaan jompaan kumpaan

Vierailija
155/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska yliopiston tulokset tulevat?

Viimeistään 9.7

Vierailija
156/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo tulokset tulevat viimeistään 9.7

Vierailija
157/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, onkohan tuo yleistä että on hakenut sekä amk linjoille että yliopistoon? Sittenhän on toivoa, että varasijat liikkuvat ehkä paljonkin... Itse olen jotenkin aina ajatellut että haetaan vaan jompaan kumpaan

siis totta kai voi hakea molempiin. 

Vierailija
158/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti on hyvinkin yleistä varsinkin alan vaihtajilla aikuisiällä että hakevat useaan paikkaan / alalle, jos esim terveydellisistä syistä on pakko saada opiskelu paikka, varmaan monikin laittaa silloin amk:n viimeisiksi paikoiksi.

Vierailija
159/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti on hyvinkin yleistä varsinkin alan vaihtajilla aikuisiällä että hakevat useaan paikkaan / alalle, jos esim terveydellisistä syistä on pakko saada opiskelu paikka, varmaan monikin laittaa silloin amk:n viimeisiksi paikoiksi.

Jesh eli toivoa on vielä varasijalla 17!!!

Vierailija
160/962 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipusesta näkee. N. 11 % on hakenut molempiin. Hyvällä menestyksellä, melkein 40 % näistä hakijoista on saanut jonkun paikan jostain.

Eli kyllä sieltä varmasti satoja AMK-paikkoja vielä vapautuu riippumatta siitä pääsevätkö nämä hakijat yliopistoon. Ei ensikertalaisuutta tuhlata tradenomiin, jos tähtäimessä on kauppakorkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi