Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen varasijat kevät 2021

Vierailija
19.06.2021 |

Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.

Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.

Kommentit (962)

Vierailija
101/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalainen Kareliaan sosionomiks 20. jonossa. Pääsin kakkosvaihtoehtoon sairaanhoitajaksi sisään onneksi.

Vierailija
102/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee sen, että onko kaikki koulun paikat otettu jo vastaan? Osa täällä puhui tarkistelleensa tätä tilannetta, mutta itse en tälläistä löytänyt.

Tietääköhän kukaan, että onko ensisijaisille ja ei-ensisijaisille eri jonot noissa varasijajonoissa?Itse olin pitkään 1. varasijalla yhteen kouluun ja nyt sinne ilmeisesti jämähdin lopullisesti. Se vaan mietityttää, että sisäänpääsy raja oli yhtäkkiä tippunut pisteellä, mutta omassa varasijassa ei ollut tapahtunut mitään muutosta ja tosiaan olin tuossa 1 koko ajan. Olen kuitenkin tämä ei ensikertalainen -hakija, joten siitäkö se johtuu.. Kyllä harmittaa nämä kiintiöt, kun itsellä oli enemmän pisteitä kuin osalla ensikertalaisista hakijoista, ja nyt sitten ilmeisesti jäänkin rannalle ruikuttamaan opiskelupaikan suhteen vaan sen takia, että vuosia sitten tein väärän valinnan opiskeluiden suhteen :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humak yhteisöpedagogi varasija 31 ensikertalaisena, omat pisteet 47 ja alin sisään päässyt 55. Mihinkään ei ole perjantain jälkeen varasijat liikahtaneet, tällöin 34 -> 31.

No englannista jäi paljon pisteitä saamatta, sen tiedän. 🙈

Vierailija
104/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 varasijalla rakennusinssiks (ei ensikertalaisena) taitaa jäädä opiskelupaikka saamatta🥴

Vierailija
105/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisraunio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xamk ensihoito monimuoto, varasija 28 - oli alunperin 31 mut en millään usko että tältä varasijalta enää kouluun noustaan.

Muualle sit vähän isommat varasijat, toki mut on hyväksytty Xamkiin sairaanhoitajan monimuotoon mut en välttämättä uskalla ottaa paikkaa vastaan kun ensisijainen haave on toi ensihoito, ja siirtohaut on ilmeisesti suorastaan mahdottomia sh > eh ja jos menetän ensikertalaisuuden niin valintakokeen kautta on vielä hankalampi päästä tuonne ensihoitoon..

Oma neuvo on että älä osa sitä sh paikkaan vastaan jos oikeesti haluut eh. Ite oon 2krt yrittänyt siirtohaussa sh—>eh ja molemmilla kerroilla tullut vastaus että ei voi ottaa resurssisyistä. Haku ollut siis molemmilla kerroilla kyllä päällä opintopolussa etten sit tiiä onko ollu niin monta hakijaa ja ovat arponeet tyyliin vain 1 paikan 🤷‍♀️

Minäkin neuvoisin, että älä ota paikkaa jos olet vielä ensikertalainen, nämä kiintiöt ovat niin suuria että paikansaaminen ei-ensikertalaisena on kuin lotossa voittaisi - sain todella hyvät pisteet pääsykokeesta ja silti ykkösvaihtoehdoissani olen kaukana varasijoilla. Onneksi lykästi alempaan vaihtoehtoon jonne aion kyllä mennä - se on juurikin sh, mutta näin ei-ensikertalaisena pidän sen paikan vastaanottamista parempana vaihtoehtona kuin sitä että jäisin vuosiksi yrittämään lotolla sisään esim terkaksi. Sairaanhoitajaopinnoista voi kuitenkin muuntokouluttautua terkaksi. 

Lisäksi joissain paikoissa voi sisäisesti vaihtaa linjaa tai hakea seuraavana vuonna uudestaan koska 1.vuoden opinnot ovat samoja.

Jeps tätä minäkin olen ajatellut. Vaikeaa vain sanoa miten näiden siirtojen kanssa tosiasiassa, toiset sanoo että onnistuu ja toiset sanoo ettei onnistu millään - hassua miten erilaisia näkemyksiä voi olla.

Vierailija
106/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 varasijalla rakennusinssiks (ei ensikertalaisena) taitaa jäädä opiskelupaikka saamatta🥴

Mikä koulu?

Vierailija
107/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisraunio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xamk ensihoito monimuoto, varasija 28 - oli alunperin 31 mut en millään usko että tältä varasijalta enää kouluun noustaan.

Muualle sit vähän isommat varasijat, toki mut on hyväksytty Xamkiin sairaanhoitajan monimuotoon mut en välttämättä uskalla ottaa paikkaa vastaan kun ensisijainen haave on toi ensihoito, ja siirtohaut on ilmeisesti suorastaan mahdottomia sh > eh ja jos menetän ensikertalaisuuden niin valintakokeen kautta on vielä hankalampi päästä tuonne ensihoitoon..

Oma neuvo on että älä osa sitä sh paikkaan vastaan jos oikeesti haluut eh. Ite oon 2krt yrittänyt siirtohaussa sh—>eh ja molemmilla kerroilla tullut vastaus että ei voi ottaa resurssisyistä. Haku ollut siis molemmilla kerroilla kyllä päällä opintopolussa etten sit tiiä onko ollu niin monta hakijaa ja ovat arponeet tyyliin vain 1 paikan 🤷‍♀️

Minäkin neuvoisin, että älä ota paikkaa jos olet vielä ensikertalainen, nämä kiintiöt ovat niin suuria että paikansaaminen ei-ensikertalaisena on kuin lotossa voittaisi - sain todella hyvät pisteet pääsykokeesta ja silti ykkösvaihtoehdoissani olen kaukana varasijoilla. Onneksi lykästi alempaan vaihtoehtoon jonne aion kyllä mennä - se on juurikin sh, mutta näin ei-ensikertalaisena pidän sen paikan vastaanottamista parempana vaihtoehtona kuin sitä että jäisin vuosiksi yrittämään lotolla sisään esim terkaksi. Sairaanhoitajaopinnoista voi kuitenkin muuntokouluttautua terkaksi. 

Mun nykyisessä koulussa siirtohaku on onnistunu sh -> th todella helposti

Vierailija
108/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulu?

Turkuun 4. tampereelle lvi inssi 3.

Vierailija
109/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivossa on hyvä elää vai miten se meni, mut eiköhän huomenna tapahdu liikehdintää varasijoissa kun tänään tuli vissiin ainakin ilmeisesti Jamkiin tulokset 😬

Vierailija
110/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varasijalla 48. Hamk sh. Tuskin tuun pääsemään... Ens syksynä sit uudestaan :)

Vierailija
111/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa siitä, onko melkeinpä kaikki amk-sosionomi tulokset tulleet jo? Ja missämäärin. ei-ensikertalaisten jonojen on mahdollista enää liikkua.

Pääsin 6. vaihtoehtooni,  joka nyt itseasiassa tuntuukin tosi hyvältä ja oikealta, joten nyt omalta osaltani toivon, että ei-ensikertalaisen varasijat eivät nousekaan itselläni päänkaupunkiseudun ulkopuolisessa kohteessa, jonka olin laittanut ylemmäs. Neljän lapsen äitinä en kyllä voi lähteä tekemään edes monimuotoa muualle, vaikka kuinka haluaisin, en tiedä mitä ajattelin kun vaihtoehtoja laitoin yhteishakuun.

Jos kaikki tulokset ovat tulleet ei-ensikertalaisten jono tuskin kovin paljoa enää liikkuu? 

Vierailija
112/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa siitä, onko melkeinpä kaikki amk-sosionomi tulokset tulleet jo? Ja missämäärin. ei-ensikertalaisten jonojen on mahdollista enää liikkua.

Pääsin 6. vaihtoehtooni,  joka nyt itseasiassa tuntuukin tosi hyvältä ja oikealta, joten nyt omalta osaltani toivon, että ei-ensikertalaisen varasijat eivät nousekaan itselläni päänkaupunkiseudun ulkopuolisessa kohteessa, jonka olin laittanut ylemmäs. Neljän lapsen äitinä en kyllä voi lähteä tekemään edes monimuotoa muualle, vaikka kuinka haluaisin, en tiedä mitä ajattelin kun vaihtoehtoja laitoin yhteishakuun.

Jos kaikki tulokset ovat tulleet ei-ensikertalaisten jono tuskin kovin paljoa enää liikkuu? 

Voihan joku sosionomiksi hakenut olla hakenut myös täysin eri alalle, tai vaikka yliopistoon sosiaalitieteitä. Mahdotonta arvioida milloin varasijat lakkaa liikkumasta.

Vierailija
113/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varasijat liikahtanut kenelläkään?

Vierailija
114/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä.

Vierailija
115/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä.

Jospa ne kohta, eilen ainakin päivittyivät vaille kymmenen. Opintopolussahan sanotaan et kerran päivässä, yleensä aamupäivisin.

Vierailija
116/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku neuvoa, miten saa selville omat pisteet kunkin valintakokeen osiossa?

Kiitos!

Vierailija
117/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku neuvoa, miten saa selville omat pisteet kunkin valintakokeen osiossa?

Kiitos!

Laitoin sähköpostia ykköshakukohteeseeni. Vastasivat parissa tunnissa.

Vierailija
118/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Laitoin sähköpostia ykköshakukohteeseeni. Vastasivat parissa tunnissa.

Mä laitoin sähköpostia hakupalveluihin sille amkille joka tulokset julkaisi jo maanantaina eikä oo mitään kuulunut.

Vierailija
119/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diak Pieksämäki sh monimuoto varasija 17. Toivo mennyt...

Vierailija
120/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samat fiilikset, jos oisin ensikertalainen niin oisin päässyt suoraan sisään. Mä olen varasijalla 1, jännittää kyllä ihan sikana :D Saa nähä miten käy.[/quote]

No helvetti eka varasija! 🔥 Tsemppii 😎 uskon et varasijat liikkuu kun esim oamk ja (iso ehkä) metropolia ei ole julkistanut vielä tuloksia. Mulla ainaki tapahtu ihan jäätävää liikehdintää Savoniassa kun Turun tulokset tuli 😂✌🏻[/quote]

Tulin vaan hehkuttamaan, että pääsin kouluun! 🤩 Tosin en tuolta ekalta varasijalta todistuksella, vaan pääsykokeella. Ala toimintaterapia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi