Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen varasijat kevät 2021

Vierailija
19.06.2021 |

Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.

Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.

Kommentit (962)

Vierailija
121/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pian kaikki hakijat olisivat tasa-arvoisessa asemassa ja olisi yhdet ja samat hakuperusteet kaikille. Olen itse pitkäaikaistyötön tradenomi ja olen jo pitkään harkinnut uutta työllistävästä koulutusta kun ei tällä nykyisellä koulutuksellani mitään töitä saa. En kuitenkaan ole mihinkään hakenut kun hakeminen on tehty niin vaikeaksi ja ei- ensikertalaisia syrjiväksi ja opiskelemaan pääseminen on oikeastaan mahdotonta. Vanha lukio/Oy-todistukseni on lisäksi huono ja silloin aikoinaankin opiskelemaan pääseminen oli huonosta todistuksesta ja huonosta pääsykoemenestyksestä johtuen vaikeaa. En edes päässyt opiskelemaan kotikaupunkiini, vaan jouduin tyytymään naapurikaupunkiin. Tradenomin todistus taitaa olla todistuksistani paras, mutta eihän sillä nyt voi toiseen AMK-tutkintoon hakea. Toisaalta myös yksi maisteriohjelma kiinnostaa, mutta se on vain kaukana kotoani, joten en voi sinnekään tuolla tradenomin todistuksella hakea.

Vierailija
122/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain turkuun YAMK insinööri teknologiaosaamisen johtamis -linjalle. Alkuun kun tuloksia alkoi tulla olin varasijalla 33. Nyt kun tulokset ovat edenneet olen varasijalla 14.

Tampereelle varasijalla 16. (Aluksi 23)

Jyväskylästä sain paikan jossei nuo varasijat liiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä varasijat liikkuivat eniten vasta viimeisinä päivinä. Mulla liikkui laurean Sosionomi parhaimmillaan 9-> 2 sijalle.

Vierailija
124/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat liikkuneet vain huonoimmilla sijoilla. 😭

Vierailija
125/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pian kaikki hakijat olisivat tasa-arvoisessa asemassa ja olisi yhdet ja samat hakuperusteet kaikille. Olen itse pitkäaikaistyötön tradenomi ja olen jo pitkään harkinnut uutta työllistävästä koulutusta kun ei tällä nykyisellä koulutuksellani mitään töitä saa. En kuitenkaan ole mihinkään hakenut kun hakeminen on tehty niin vaikeaksi ja ei- ensikertalaisia syrjiväksi ja opiskelemaan pääseminen on oikeastaan mahdotonta. Vanha lukio/Oy-todistukseni on lisäksi huono ja silloin aikoinaankin opiskelemaan pääseminen oli huonosta todistuksesta ja huonosta pääsykoemenestyksestä johtuen vaikeaa. En edes päässyt opiskelemaan kotikaupunkiini, vaan jouduin tyytymään naapurikaupunkiin. Tradenomin todistus taitaa olla todistuksistani paras, mutta eihän sillä nyt voi toiseen AMK-tutkintoon hakea. Toisaalta myös yksi maisteriohjelma kiinnostaa, mutta se on vain kaukana kotoani, joten en voi sinnekään tuolla tradenomin todistuksella hakea.

Ei-ensikertalaisille pitäisi ehdottomasti olla enemmän paikkoja, mutta muuten en kyllä oikein ymmärrä tuota valitusta. Olet pitkäaikaistyötön. Miksi et ole korottanut vanhoja arvosanoja? Opiskellut avoimessa? Katso Vipusesta pisterajoja ja hae niihin, joihin on realistista päästä. Me, joilla on hyvä todistus, olemme tehneet paljon töitä sen todistuksen eteen. Eihän se nyt oikein olisi, että samalla viivalla olisi ne, jotka ei jaksa panostaa ja ne, jotka jaksavat panostaa. Välillä tuntuu, että hakijat eivät oikein ymmärrä kuinka paljon sisäänpääsy on itsestä kiinni. 

Vierailija
126/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset pisterajat tällä hetkellä on Toimintaterapeuttien ensikertalaisten koevalinnassa  ? 

Vierailija
127/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olematonta oli varasijojen liikkuminen tänään. Jospa huomenna tapahtuis jotain.

Vierailija
128/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon pilkahdus jollekulle joka on hakenut verkko-opintoihin sairaanhoitajaksi monimuotoon. Olen ei-ensikertainen ja pääsin sisään enkä mahdollisesti ota paikkaa vastaan sitten kuitenkaan - paikan saatuani olen pohtinut syvällisesti soveltuvuuttani alalle ja kallistun ehkä kuitenkin siihen ettei ala ole minulle ja on ehkä parempi antaa paikka sellaiselle joka on täysin varma asiasta. Laitoin tämän viimeiseksi hakukohteeksi yhteishaussa villinä korttina ja olisin toivonut enemmän pääseväni ylempiin kohteisiin. 

Vierailija
129/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon pilkahdus jollekulle joka on hakenut verkko-opintoihin sairaanhoitajaksi monimuotoon. Olen ei-ensikertainen ja pääsin sisään enkä mahdollisesti ota paikkaa vastaan sitten kuitenkaan - paikan saatuani olen pohtinut syvällisesti soveltuvuuttani alalle ja kallistun ehkä kuitenkin siihen ettei ala ole minulle ja on ehkä parempi antaa paikka sellaiselle joka on täysin varma asiasta. Laitoin tämän viimeiseksi hakukohteeksi yhteishaussa villinä korttina ja olisin toivonut enemmän pääseväni ylempiin kohteisiin. 

Tähän vielä lisäten että paikkaa ei voi vielä olla ottamatta vastaan vaan vasta 9.7 jälkeen kun viimeiset tulokset on julkistettu, silloin varmasti varasijapaikat alkavat liikkua kunnolla kun ihmiset ottavat vastaan tai ovat ottamatta paikkoja vastaan :) 

Vierailija
130/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain päivittynyt varasijat?

Vierailija
131/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus klo 11 aikaan joo, päivittyy vain kerran vuorokaudessa.

Vierailija
132/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
133/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitty joo joskus klo 11, yhen tipahti koejono alaspäin (82--> 81) yhessä hakukohteessa 😂 ei mitään iloa.

Vierailija
134/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä lisäten että paikkaa ei voi vielä olla ottamatta vastaan vaan vasta 9.7 jälkeen kun viimeiset tulokset on julkistettu, silloin varmasti varasijapaikat alkavat liikkua kunnolla kun ihmiset ottavat vastaan tai ovat ottamatta paikkoja vastaan :) 

No miten ne varasija nyt jo sitten liikkuu. Jos on tullut viidellä alaspäin jo

Vierailija
135/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jotku varasijat liikkuvat paljonkin. Mutta juuri se jono jonka toivoisi liikkuvan niin ei sitten millään.

Vierailija
136/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin jo Metropoliaan, mutta odotan vielä tuloksia yliopistoista (amk 5. Vaihtoehto, kun on pakko saada joku opiskelu paikka, tuonne ajattelin että pääsee 100varmasti). Eiköhän varasija liiku paljon kun yliopistoista alkaa tulla tuloksia.

Vierailija
137/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhestäkään yliopistosta tullu vielä tuloksia?

Vierailija
138/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut joistakin linjoista ja joistakin yliopistoista, esim yleinen kasvatustiede, oikeustiede, logopedia

Vierailija
139/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin kauppakorkeat? Aalto, Hanken, Turku???

Vierailija
140/962 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No julkaisevat kun julkaisevat. 9.7 on luvattu viimeistään tulokset. Eipä kukaan muuta tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän