Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen varasijat kevät 2021

Vierailija
19.06.2021 |

Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.

Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.

Kommentit (962)

Vierailija
61/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä paras varasija kuudesta hakukohteesta 21. En kyllä usko et siltä sijalta saan koulupaikkaa ei-ensikertalaisena. Toistaiseksi siis tiedossa vasta yo-pisteet. Kovasti valintakoepisteitä odottelen. En oo missään vaiheessa uskonu pääseväni yo-valinnassa, koska en kirjottanu matikkaa, niin saan pisteitä vaan 4/5 aineesta. Amiskatodistusvalintaan en päässy mukaan, koska tutkinto käyty ennen vuotta 2015. 😞

Tämä tilanteeni kääntyi juuri parempaan, kun sain valintakoevalinnassa yhteen hakukohteeseen 1. varasijan! Muista hakukohteista vielä pisteitä jännäten. Olen hakenut sosionomiksi monimuoto/verkko-opintoihin ja valmis ottamaan minkä tahansa kuudesta hakuvaihtoehdosta, koska kilpailu on kova päästä ylipäänsä sisään.

Mihin kouluun hait?

Kamkiin on toi eka varasija.

Vierailija
62/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xamkiin eh linjalle varasijalla 4. Oon ei ensikertalainen ja vähän harmittaa kun itellä kummiski valintakokeessa enemmän pisteitä kuin mitä alin hyväksytty 🥲

Bläääh Oamkin tulokset tuli eh linjalle ja valintakokeella 36. varasijalla. Laitamme siis kaiken toivon vissii Xamkiin 🥲

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisraunio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xamkiin eh linjalle varasijalla 4. Oon ei ensikertalainen ja vähän harmittaa kun itellä kummiski valintakokeessa enemmän pisteitä kuin mitä alin hyväksytty 🥲

Bläääh Oamkin tulokset tuli eh linjalle ja valintakokeella 36. varasijalla. Laitamme siis kaiken toivon vissii Xamkiin 🥲

Miten mulle ei oo tullu oamkin tuloksia

Vierailija
64/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisraunio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mulle ei oo tullu oamkin tuloksia

Mihin alalle hait? Minusta tuntuu että sote alan ei ees tuu yhtäaikaa vaan kaikki tulee ripotellen aloittain. En siis osaa varmaksi sanoa mutta ainaki esim. perjantaina ku tuli eh linjan tuloksia niin ei siinä samalla tullu sh 🤷‍♀️

Vierailija
65/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki amk sairaanhoitaja, varasija 14 Jaahas, liekö mahkuja? Saloon varasija 26

Muita?

Mulla kans tamk sh varasija todistuksella 13, saa nähä miten käy. Veikkauksia?

Vierailija
66/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, hurjaa! Pääsin neljänneltä varasijalta Lahteen.

Tsemppiä muille varasijakyttääjille tähän kuumottavaan odotukseen. :D

Vierailija
67/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku kertoa voiko ensihoitajaksi hakea myös syksyn haussa? Ja jos voi niin mille paikkakunnille? Netistä löytyy hieman sekavaa tietoa :(

Vierailija
68/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalla 40 kirjoitti:

Voiko joku kertoa voiko ensihoitajaksi hakea myös syksyn haussa? Ja jos voi niin mille paikkakunnille? Netistä löytyy hieman sekavaa tietoa :(

https://beta.opintopolku.fi/konfo/fi/koulutus/1.2.246.562.13.0000000000…

Vierailija
69/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 2 ei ensikertalaisena - ahdistaa vähän… toisaalta oon ollut aika yllättynyt miten oaljon varasijat ovat liikkuneet esimerkiksi todistusjonossa - yhdessä liikuin 12 sijaa ja pääsin sisään, toisella suositummalla alalla liikuin 9 sijaa muutamassa päivässä. Pienestä jää kiinni tämä.

Vierailija
70/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasija 2 ei ensikertalaisena - ahdistaa vähän… toisaalta oon ollut aika yllättynyt miten oaljon varasijat ovat liikkuneet esimerkiksi todistusjonossa - yhdessä liikuin 12 sijaa ja pääsin sisään, toisella suositummalla alalla liikuin 9 sijaa muutamassa päivässä. Pienestä jää kiinni tämä.

Varasijojen liikkuvuus on ihan kiinni Metropolia, Diagin ja muiden suosittujen hakukohteiden suosiosta. Mitä pohjoisemmaksi mennään niin sitä varmemmin on opintopaikka.

Vierailija
71/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa, että varasijaliikunnassa valtaosa tapahtuu siellä varasijajonon puolella. Siinä missä sinäkin olet viidessä eri varasijajonossa, on moni muukin hakija. Kun yksi pääsee jonnekin sisään, viidestä varasijajonosta lähtee yksi pois, vaikka niissä koulutuksissa ei ole paikkoja vapautunut.

Vierailija
72/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisraunio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku otti paikan vastaan jonnekin ja kipsiin Xamkissa varasijalle 3 😬 Oulun varasija 35 wuhuu! 😂

Vierailija
73/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään nää varasija voi vielä muuttua

Vierailija
74/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurea ja Hämeen amk tulokset vielä kesken, sh osalta. Saa nähdä kuinka paljon tulee vaikuttaa. Seamk varasija 9 nyt.

Vierailija
75/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijalta voi tulla hyväksytyksi 2.8. asti.

Vierailija
76/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen asti, kunnes kaikki paikat on täytetty, mut viimeistään 2.8.

Vierailija
77/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä paras varasija kuudesta hakukohteesta 21. En kyllä usko et siltä sijalta saan koulupaikkaa ei-ensikertalaisena. Toistaiseksi siis tiedossa vasta yo-pisteet. Kovasti valintakoepisteitä odottelen. En oo missään vaiheessa uskonu pääseväni yo-valinnassa, koska en kirjottanu matikkaa, niin saan pisteitä vaan 4/5 aineesta. Amiskatodistusvalintaan en päässy mukaan, koska tutkinto käyty ennen vuotta 2015. 😞

Tämä tilanteeni kääntyi juuri parempaan, kun sain valintakoevalinnassa yhteen hakukohteeseen 1. varasijan! Muista hakukohteista vielä pisteitä jännäten. Olen hakenut sosionomiksi monimuoto/verkko-opintoihin ja valmis ottamaan minkä tahansa kuudesta hakuvaihtoehdosta, koska kilpailu on kova päästä ylipäänsä sisään.

Mihin kouluun hait?

Jes äsken liikahti Kamkin varasija ja pääsin sisään! Katotaan liikkuuko ylempien hakutoiveiden varasijat vielä.

Vierailija
78/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kouluun hait?

Jes äsken liikahti Kamkin varasija ja pääsin sisään! Katotaan liikkuuko ylempien hakutoiveiden varasijat vielä.

Onneksi olkoon koulupaikasta!

Vierailija
79/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää kyllä nyt lopettaa toi opintopolun päivittäminen, ei tästä tule mitään :D… Joka kerta kun sivu latautuu jännitys nousee, eikä varasija ole liikahtanut mihinkään. Ulkona on maailman kaunein hellepäivä enkä saa mitään aikaiseksi kun mielessä pyörii vaan opintopolku opintopolku….

Tsemppiä kaikille! Toivottavasti pääsette varasijoilta opiskelemaan, minä poistan nyt koko selaimen puhelimesta ja pistän homman jäähylle ja juhannuksen jälkeen palaan asiaan :D

Vierailija
80/962 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitää kyllä nyt lopettaa toi opintopolun päivittäminen, ei tästä tule mitään :D… Joka kerta kun sivu latautuu jännitys nousee, eikä varasija ole liikahtanut mihinkään. Ulkona on maailman kaunein hellepäivä enkä saa mitään aikaiseksi kun mielessä pyörii vaan opintopolku opintopolku….

Tsemppiä kaikille! Toivottavasti pääsette varasijoilta opiskelemaan, minä poistan nyt koko selaimen puhelimesta ja pistän homman jäähylle ja juhannuksen jälkeen palaan asiaan :D

Ihailtavaa, jos pystyt, mä en! 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän