Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Turun biologiaan varasijalla 3 notkun (pääsykoevalinta), ai että jännittää et liikkukohan tuo jono mihinkään :( toisaalta vaikea kuvitella että joku vaan vahingossa pääsisi biologian pääsykokeesta läpi eikä sitten edes ottaisi paikkaa.
Ainoo toivo taitaa olla että joku lääkikseen/biolääkikseen/biotekniseen hakija olisi päässyt kokeesta "vahingossa" läpi eikä nyt haluaisi ottaa paikkaa vastaan.... argh
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Oliko todistusvalinta vai pääsykoe?
Todistusvalinta ja ympäristötiede😊Kiitos onnitteluista ja tsemppiä kaikille👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin Helsingin yliopistoon Viikkiin varasijalta 1😀. Oli ykköstoive!
Onnittelut 😊 oliko farmasia, oon kans sinne varasijalla
Ympäristötiede, tsemppii👍👍
Sh varasijalta 14 varasijalle 6. Pääsykoe jonossa. En usko että tulen valituksi. Syksyllä uusinta kierros.
Tytär pääsi Tampereen yliopistoon pääsykokeiden kautta. Olen niin hämmentynyt ja iloinen.
Edelleen varasija 1 koejonossa. Onko kukaan päässyt Ouluun englantiin varasijalta kokeen kautta?
Varasija 12. tradenomiksi. Tää tais olla tässä. 😂
Miten toi hakutoiveiden järjestyksen pisteytys menee? Ja vielä kerran, oliko siis niin että, jos esim maanantaina lävähtäis että pääsee kahteen alimpaan kohteeseen, niin se ylempi pitää valita? Ja jos nyt haluaisinkin siihen kutospaikkaan ja ykköseen, niin heti otettava kutonen jos vapautuu. Missään nimessä en halua kakkoskohdetta, ja pahasti kilpailee tuon kutospaikkaan kanssa.
Tosi sekava selitys, saiko kukaan kiinni🙄
Vierailija kirjoitti:
Miten toi hakutoiveiden järjestyksen pisteytys menee? Ja vielä kerran, oliko siis niin että, jos esim maanantaina lävähtäis että pääsee kahteen alimpaan kohteeseen, niin se ylempi pitää valita? Ja jos nyt haluaisinkin siihen kutospaikkaan ja ykköseen, niin heti otettava kutonen jos vapautuu. Missään nimessä en halua kakkoskohdetta, ja pahasti kilpailee tuon kutospaikkaan kanssa.
Tosi sekava selitys, saiko kukaan kiinni🙄
Järjestyksellä ei ole pisteiden kannalta väliä, koska nykyisin ei saa lisäpisteitä ylimmästä hakukohteesta. Ja kyllä, valita voi vain ylemmän. Eli jos kutonen vapautuu, kannattaa se ottaa, vaikka joudut ykkösestä luopumaan, mutta jos et kerran missään nimessä halus kakkoskohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi sekava selitys, saiko kukaan kiinni🙄Järjestyksellä ei ole pisteiden kannalta väliä, koska nykyisin ei saa lisäpisteitä ylimmästä hakukohteesta. Ja kyllä, valita voi vain ylemmän. Eli jos kutonen vapautuu, kannattaa se ottaa, vaikka joudut ykkösestä luopumaan, mutta jos et kerran missään nimessä halus kakkoskohteeseen.
Kiitos!! Eli alimmat sulkeutuu heti, jos joku vapautuu?
Saatteko vipusessa koulujen alaluettelot kokonaisina? Haluisin päästä kattoo onko omissa hakukohteissa miten otettu paikkoja vastaan, mut alalista näkyy vain osittain.
Vierailija kirjoitti:
Saatteko vipusessa koulujen alaluettelot kokonaisina? Haluisin päästä kattoo onko omissa hakukohteissa miten otettu paikkoja vastaan, mut alalista näkyy vain osittain.
Vastaan tännekin, että en pääse katsomaan omaani.
Ihan kamalaa odottaa ekalla varasijalla!
Vierailija kirjoitti:
On todellakin. Ihan tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todellakin. Ihan tuskaa.
Nyyh en kyllä usko pääseväni koska koejono :( olisipa uudistus tullut aiemmin niin olisin ehtinyt lukiossa varautua...
Vierailija kirjoitti:
Niin on!🙈 koko viikko menny tässä jännittäessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on!🙈 koko viikko menny tässä jännittäessä
Onkohan enää realistisia mahiksii päästä ees 😩
Onkohan enää realistisia mahiksii päästä ees 😩[/quote]
Riippuu varmaankin alasta ja kuinka paljon hakijoita otetaan sisään yleensä. Ja sit onko ensikertalainen vai ei jne😁
Vierailija kirjoitti:
Onkohan enää realistisia mahiksii päästä ees 😩
Riippuu varmaankin alasta ja kuinka paljon hakijoita otetaan sisään yleensä. Ja sit onko ensikertalainen vai ei jne😁
Olen ensikertalainen ja 42 paikkaa joista suurinosa koepaikoista jo menny vipusen mukaan... ja itse olen varalla juuri siinä koejonossa :( humanistinen ala..
Onnittelut 😊 oliko farmasia, oon kans sinne varasijalla