Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni haku järjestys vähän persiilleen. Eli haluaisin päästä alemman hakutoiveen paikkaan. Eli jos nyt tarjottaisiin ylemmäntoiveen paikkaa, voinko jäädä odottamaan alempaa paikkaa?
Et. Alemmat kohteet mitätöityy automaattisesti kun sinulle tarjotaan sitä ylempää paikkaa. Jos sinulle on tarjottu nyt sitä alemman toiveen paikkaa, voit sen nyt ottaa vastaan ja ilmoittaa ettet jää jonottamaan ylempiä paikkoja tai otat vastaan ja äät jonotattamaan ylempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni haku järjestys vähän persiilleen. Eli haluaisin päästä alemman hakutoiveen paikkaan. Eli jos nyt tarjottaisiin ylemmäntoiveen paikkaa, voinko jäädä odottamaan alempaa paikkaa?
Ei onnistu. Alemmat hakuvaihtoehdot peruuntuvat kokonaan, jos sulle tarjotaan ylempää vaihtoehtoa.
Ok. Eli jos nyt saan paikan esim. kohteesta 3, niin kaikki sen alapuolella peruuntuu automaattisesti?
Sitten pitää vaan toivoa että tästä haluamastani paikasta tulee tieto ekana. Niin saisin sen napattua, eikö niin
Juu. Ottamalla sen vastaan ilman että jäät jonottamaan ylempiä kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin jäädä ykkössijalle.. 24/42 otettu.. köyden jatkoksi lähden korkeintaan
Eli 18 miettii vielä.
Tosin suodata sieltä oikea jono (ensikertalaiset/kaikkien kiintiö, todistus/koepisteet), koska se on tilanteessa olennaisempi.
Voi tosin käydä niinkin, että esim. kokeella sisäänpäässyt siirtyykin todistusjonoon, ja koejonoon otetaan varasijalta, vaikka alkuperäinen paikanluopuja oli todistusjonolainen. Ihmiset näitä viime heinäkuussa kummastelivat, että miksi heillä tällainen vaihto kävi, vaikka paikka on jo otettu vastaankin. Siksi, että varasijalainen otetaan oikeasta jonosta.
Olen koejonossa. Käytännössä mahdotonta päästä kun 60% pääsee papereilla.
Edelleen ykkösenä ja koejonosta 3 paikkaa eli lähden kokeilemaan köysileikkejä korkeintaan
Viime viikonloppunahan opintopolku päivittyi kovastikin. Eli on kai se mahdollista tulevanakin vkl?
Itse varasijalla kaksi. Vipusen mukaan 20 paikkaa vielä vastaanottamattomana joten toivoa elättelen että siellä sisäänpäässeet harkitsee ottaako paikkoja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Viime viikonloppunahan opintopolku päivittyi kovastikin. Eli on kai se mahdollista tulevanakin vkl?
Itse varasijalla kaksi. Vipusen mukaan 20 paikkaa vielä vastaanottamattomana joten toivoa elättelen että siellä sisäänpäässeet harkitsee ottaako paikkoja vastaan.
Voi olla sen verran mutta katsoitko missä jonossa itse olet ja montako paikkaa siellä on? Voi olla että vapaita paikkoja onkin sit enää 2.
Ei-ensikertalaisena itsekin vain odottelen, että tulisi lopullinen tieto että paikat täytetty. Vielä elättelee toivoa, vaikka aika lailla turhaahan se enää on, 10. varasijalta. Onko täällä monia polkuopintoihin tähtääviä? Niitä saakin sitten alkaa jännittämään seuraavaksi..
Onkohan madollista päästä kouluun kun olen 1. varasijalla Sosionomiksi lapin amkiin. Liikkuukohan tuo tuosta enää mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla sen verran mutta katsoitko missä jonossa itse olet ja montako paikkaa siellä on? Voi olla että vapaita paikkoja onkin sit enää 2.
Pystyykö vipusesta näkemään siis että kuinka monta ensikertalaista ja kuinka monta ei ensikertalaista on ottanut paikan vastaan? En ole osannut sitä katsoa. Voisitko vinkata mistä raportista se löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan madollista päästä kouluun kun olen 1. varasijalla Sosionomiksi lapin amkiin. Liikkuukohan tuo tuosta enää mihinkään?
Ärsyttävä tilanne.
Mietin vaan, kun kaveri lopetti geronomiopinnot parin kuukauden jälkeen. Saikohan joku hänen paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon mahkuja. Soittelin eri kouluihin ja antoivat hyvin toivoa vielä ylemmällekin varasijalle. Elokuuhun saakka saa toivoa🙂
Pidetään sormia ja varpaita ristissä että sais lopulta sen opiskelupaikan. Paljon tsemppiä kaikille muillekkin varasijoilla oleville, ehkä me selvitään😅
Vierailija kirjoitti:
Pidetään sormia ja varpaita ristissä että sais lopulta sen opiskelupaikan. Paljon tsemppiä kaikille muillekkin varasijoilla oleville, ehkä me selvitään😅
Tsemppiä meille🙂
Varasijalla 13, maaseutuelinkeinot, Oamk. Paikka on Hamk:ssa, alempi hakutoive. En ole vielä ottanut sitä vastaan, koska kiinnostaa, miten ylempien toiveiden kanssa käy. Oispa kiva, jos päivittyis myös viikonloppuna Opintopolku.
Oli näköjään päivittyny tänäänkin opintopolku
Mä pääsin Helsingin yliopistoon Viikkiin varasijalta 1😀. Oli ykköstoive!
Varasijalla yksi, ei-vastaanotettuja paikkoja Vipusen mukaan jäljellä 6. Oi voi….
Tuossa ei varmaan näy niitä jotka on ottaneet paikan alustavasti vastaan mutta odottelee ylempien hakutoiveiden varasijojen tuloksia?
Onnea! Oliko todistusvalinta vai pääsykoe?
Kyllä, mikäli et ole ottanut sitä alempaa paikkaa vastaan ja ilmoittanut jääväsi jonottamaan niitä ylempiä paikkoja. Jos tuolloin pääset ylempään kohteeseen se jo ottamasi paikka mitätöityy.