Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras ei syö mitään

Vierailija
19.06.2021 |

Mitä ajattelette, jos vieras ei syö kahvipöydästä mitään? Olette valmistaneet suolaista ja makeaa. Ei kyse allergioista tai muista erityisruokavalioista.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vierailukohteen lapsukainen "opettelee kattamaan pöytää" ja siinä samalla klähmii niitä ruokia, kuppeja, kaivaa nenäänsä ja asettelee kahvilusikat pitäen kiinni lusikkapäästä eikä varresta, ei silleen just kauheesti huvita syödä mitään.

ja sitten vielä kerrotaan, että pikku jannica on ihan itse tehnyt tämän voileipäkakun. hetki sitten kerrottiin kun jannica on ollut 2 viikkoa räkätaudissa.

Vierailija
22/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieras on käskenyt laittamaan ruokaa niin epäkohteliasta. Muuten ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisi vieraalta etukäteen, haluaako tämä jotain tarjottavaa?

Mä inhoan tätä keskiluokkaista/keski-ikäistä menoa, jossa pitää olla aina laitettu tarjoiluja montaa sorttia kun kyläillään. Olisi paljon kivempi nähdä ystäviä tunti tai kaksi ja tehdä vaikka jotain yhdessä kuin se pakkosyöminen, jonka laittelu ja pöydän raivaaminen vie aina ainakin puolisen tuntia sitä yhdessäoloajasta.

Nuorena vaan hengattiin, juteltiin ja pelailtiin yhdessä ja se oli kivan rentoa, sellaista kaipaisin aikuisenakin.

Vierailija
24/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona on ihan riittävästi aikaa laihduttaa, ei tarvitse kylään mennä esittämään.

Kotona on ihan riittävästi aikaa syödä, ei tarvitse mennä kylään syömään.

Vierailija
25/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikmankos katukuva on täynnä lihavia, kun kohteliaisuudesta pitää massuttaa itsensä sairaaksi.

Vierailija
26/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs äidin ystävä oli käymässä meillä jouluna. Hän suostui juomaan pienen kupin teetä ilman sokeria ja maitoa, ei mitään muuta, koska oli laihdutuskuurilla. Ko. nainen oli luurankomaisen laiha jo valmiiksi, mutta hänen poikansa oli huomauttanut läskeistä, joten näki tarpeelliseksi pudottaa muutaman kilon ja joulu oli siihen mitä sopivin ajankohta, 

Vierailija
27/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minä laihdutan, mutta en pidä siitä mitään meteliä enkä kaipaa aihetta kahvipöytäkeskusteluun. Vältän sokeria ja hiilihydraatteja ja kahvin kanssa harvoin muuta tarjotaan. Eli söisin leivästä päällysteet ilman leipää tai vaikka marjoja sellaisenaan. En todellakaan ”maistelisi vähän” mitään sokeriherkkuja. Mukava juttuseura kahvin kanssa riittää.

Vierailija
28/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Olen itse nirso syömään mitään ja muutenkin jännittää muiden luona syöminen. Yleensä yritän syödä jotain, etten olisi epäkohtelias. Aina kuitenkin varoitan, että minua varten ei tarvitse laittaa mitään. On ymmärrettävää, että jos olet itse leiponut ja nähnyt vaivaa, niin ärsyttää kun niitä ei syödä, mutta vie ylimääräiset vaikka töihin tai sukulaisille tai syö vaikka itse ja pakasta ylimääräiset. Vieraan syömiset ovat kuitenkin hänen oma asiansa.

Vierailija
29/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen ettei ole ravinnon tarvetta juuri sillä hetkellä.

Vierailija
30/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää hygieniasi. Misse istuskelee pöydällä?

Vierailija
31/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa oikein syödä kuin omassa rauhassa ja omia pöperöitäni. Jotenki vaikeaa aina syödä muiden tekemiä sapuskoja samalla kun ihmiset tuijottaa vieressä. Varmasti tukehtuisin. Keskityn mieluummin juomiseen.

Vierailija
32/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lukuisia mahdollisia syitä, suuri osa niistä vieraan yksityisasioita. Anna hänen pitää päänsä. 

Et kai sinä vierasta kutsunut, jotta saat esitellä kokkaustaitojasi?  Ehkä häntäkin kiinnostaa seurasi, mutta ei niinkään syöminen?

On toki kohteliasta tarjota syötävää, mutta ei siitä mitään velvollisuutta tule tehdä. Etenkin nykyään, kun ruokaa on joka puolella tyrkyllä liiankin kanssa. Ennen sen paremmin ymmärsi, kun ruoka oli suhteessa kalliimpaa ja arvokkaampaa; silloin kieltäytyminen olisi tosiaan tarkoittanut, että tarjoomuksissa on jotain vikaa.

Vierailija
33/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa kysyisi vieraalta etukäteen, haluaako tämä jotain tarjottavaa?

Mä inhoan tätä keskiluokkaista/keski-ikäistä menoa, jossa pitää olla aina laitettu tarjoiluja montaa sorttia kun kyläillään. Olisi paljon kivempi nähdä ystäviä tunti tai kaksi ja tehdä vaikka jotain yhdessä kuin se pakkosyöminen, jonka laittelu ja pöydän raivaaminen vie aina ainakin puolisen tuntia sitä yhdessäoloajasta.

Nuorena vaan hengattiin, juteltiin ja pelailtiin yhdessä ja se oli kivan rentoa, sellaista kaipaisin aikuisenakin.

Olan 60 v ja tunnistan tuon, mistä puhut. Omassa lapsuudessani 1960-luvulla  ei ollut herkkuja saatavilla kuin harvoin. Sen vuoksi kylässä tarjottiin herkkuja. Nyt herkkuja saa halutessaan vaikka joka päivä. Omat vanhempani elivät lapsuutensa pulavuosina ja teini-ikänsä sotavuosina. Varhaisaikuutensaa aikana, jolloin sokerikin oli kortilla. Ymmärrän hyvin, miksi omassa lapsuudessani oltiin niin onnellisia, kun sai jotain tavallisesta arkiruuastas poikkeavaa suuhunsa. Nyt eletään kuitenkin vuotta 2021. Kaupat ovat tulvillaan mitä erilaisimpia elintarvikkeita. Ja suurimmalla osalla on varaaostaa vatsansa täyteen. Yhdessäolosta onkin tullut tärkeämpää kuin vatsansa täyttämisestä tai herkuttelusta. 

Vierailija
34/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on migreeni ja monet ruoat voivat laukaista kohtauksen. Sokeri, rasva, mausteet, suklaa, makeutusaineet, tuoksut ja moni muu mikä tulee ilmi siinä vaiheessa kun pitää mennä oksentamaan. Se vasta onkin noloa. Kahvi haisee ihan kamalalta migreenissä. Huh huh.

Lisään vielä kalan haju, gluteeni ja suurin osa vihanneksista. Ja tätä ei kukaan ikinä usko ennenkuin näkee. 🤮

niin sen pesemättömän kalan käry....hei naiset.

Vierailija
35/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näinkin päin. Yleensä itketään vieraita, jotka syövät talon vararikkoon.

Vierailija
36/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koitan vältellä kaikkia kahvittelukutsuja juuri sen puolipakko-tuputuksen takia. Pakko syödä, ettei loukkaa vaikka ei yhtään halua.

En ole ikinä piitannut varsinkaan pullasta ja on todella epämukavaa ja painostava kun emäntä vielä julistaa leiponeensa ihan vierasta varten.

Ymmärrän, että tarkoittaa hyvää ja on aidolla sydämellä mukana, mutta kun mä vaan inhoan pullaa!

Itsellä ei edes ole mitään vierasvaraa ikinä (kun mä itse söisin kaiken :D). Pelkkä kahvi tai tee riittää, eikä kukaan ole ikinä ihmetellyt missä on tarjottavat.

Vierailija
37/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaikea ahmimishäiriö, ja yksikin keksi, kakunpala tai pulla voi laukaista viikkoja kestävän ahmimisputken. Pahimmillaan se on täysin pakonomaista toimintaa, jota en pysty katkaisemaan vaikka kuinka yritän. Ahmin ihan kaiken mitä löydän, ja saatan lähteä vaikka keskellä yltä 24/7 huoltoasemalle ostamaan lisää ruokaa, yleensä herkkuja.

Tilanne on sama kuin alkoholistilla, eli alkoholisti ei voi ottaa yhtäkään juomaa ratkeamatta ryyppäämään, mutta minulla alkoholin tilalla on tietyt sokeriset ja rasvaiset ruoat. Olen työstänyt asiaa terapiassa, mutta apua ei ole löytynyt. Siksi jätän kahvipöydän herkut syömättä, sillä tiedän mihin se johtaa.

Vierailija
38/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö vieraalta onko hänellä erikoisruokavalio tms? Minä en syö jos esimerkiksi kaikki tarjottava on sellaista, mikä pahentaa refluksia entisestään tai tiedän aiheuttavan vatsavaivoja. Suolaisessa voi olla lihaa täytteessä tai taikina on tehty laardista eikä voista. Näin kuumalla aika moni elintarvike myös pilaantuu helpolla.

Vierailija
39/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotaan jos on jotain mitä tarjota - aina ei ole.

Vieras ottaa jos haluaa. Jos ei ota, niin jääpähän itselle enemmän.

Vierailija
40/40 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään mistä en pidä ja mikä ei sovi ruokavaliooni. Ihan sama jos joku loukkaantuu. Mua ei häiritse yhtään jos joku ei mun tarjoiluja syö. Yksi tuttavapariskunta tarjoaa aina kahvittelulla sellaista voitaikinakuoreen leivottua piirasta jossa on salamia ja juustoa. Sitä kaloripommia en suuhuni pistä. Onneksi mun mies syö vaikka hänenkin mielestä on liian rasvaista.

No, mulla on rankka anoreksiatausta ja tästä johtuen mulla on omituinen ruokavalio ja päivittäinen kalorirajoite, ei tervettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi