Miksi nuo varakkaat, joilla ei ole perillisiä eivät testamenttaa omaisuuttaan vähävaraisille?
Kommentit (17)
Jos minulla ei olisi perillisiä, tekisin testamentin. Minä haluaisin itse vaikuttaa siihen, kenelle tai mihin omaisuuteni menisi.
Monet lahjoittavat paljon rahaa hyödyllisiin ja kalliisiin lääketieteellisiin tutkimuksiin. Silloin rahat tulevat myöhemmin kaikkien hyödyksi.
Olen tehnyt testamentin erilaisten eläinsuojeluyhdistysten ja lääketieteellisen tutkimuksen hyväksi. Se riittäköön.
Vierailija kirjoitti:
No yhteiseen kassaanhan se menee, jos ei perillisiä/testamenttia ole.
No ei muuten varmasti mene ainakaan minulta. Varallisuuteni on tällä hetkellä noin 600 000€ (netto), olen 44 v nainen. Olen testamentannut CERNille.
Köyhien tukemisesta ei ole kenellekään mitään hyötyä, se ei edistä mitään, on lyhytnäköistä ja valtiolle päätyvät varat puolestaan käytetään typerään ja vastuuttomaan touhuiluun. CERN tekee mullistavaa tutkimusta, joka vie ihmiskuntaa eteenpäin.
Vähävaraiset ovat tottuneet vähävaraisuuteen, turha siihen on mennä väliin asioita sotkemaan. Ei siinä ole mitään väärää, että ihminen on köyhä, meidän kaikkien pitää hyväksyä köyhät juuri sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei muuten varmasti mene ainakaan minulta. Varallisuuteni on tällä hetkellä noin 600 000€ (netto), olen 44 v nainen. Olen testamentannut CERNille.
Köyhien tukemisesta ei ole kenellekään mitään hyötyä, se ei edistä mitään, on lyhytnäköistä ja valtiolle päätyvät varat puolestaan käytetään typerään ja vastuuttomaan touhuiluun. CERN tekee mullistavaa tutkimusta, joka vie ihmiskuntaa eteenpäin.
No sinulla ON testamentti, joten ym ei koske sinua.
Miksi pitäisi? Valtion kassasta ne menee yhteisiin asioihin. Toki ehkä vähemmän järkeviin, mutta voit ajatella että juuri sun tuet maksetaan jonkun perinnöttömän varoista.
Eihän vähävarainen saa edes pankista lainaa jolla perinnön saamiseen tarvittava vero maksetaan... 🙄
Koska se ryyppäis itsensä hautaab vuodessa. Mä testamenttaan luonnonsuojeluun.
Koska ne rahat menisi harakoille. Ehkä vuoden kaksi vähävaraisella olisi hauskaa. Köyhä ehkä matkustelisi, ostelisi kaikkea kivaa, lapset menisivät kalliisiin harrastuksiin ja tulisi auto. Mutta kun se elämäntyyli ei muuttuisi, rahat olisivatkin huvenneet, auto menisi myyntiin, lapset lopettaisivat harrastamisen ja lopputulos oli sama kuin ennen rahoja.
Itse testamenttaisin valitsemalleni urheiluseuralle sitä varten, että lasten ja nuorten kausimaksut saataisiin pidettyä mahdollisimman minimissä mahdollisimman pitkään ja näin useampi voisi aloittaa harrastamisen.
Olen tehnyt testamentin minulle tärkeille ihmisille. En voi tietää, millaisessa varallisuustilanteessa ovat kuollessani. Jos nyt kuolisin, opiskeleva nuori nainen testamentissani varmasti olisi ihan hyvä kohde rahoille, tuskin on ehtinyt vielä vaurastua.
Ei ole mitään organisaatiota nimeltä Vähävaraiset. Parhaiten se menee yhteiseksi hyödyksi, kun laittaa jollekin järjestölle tai kirkolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä rahaa itse?