Vahvat naiset valitsevat empatiakyvyttömiä miehiä- onko totta?
...koska vahva nainen pärjää illmankin tukea...
onko totta???
Kommentit (6)
Vahvat naiset valitsevat joustavia miehiä :)
tunnen monta menestynyttä uranaista, joiden miehet ovat yhtä empaattisia kuin tiiliskivet...
sanon näitä mieiä "jääkaappi-ihmisiksi"
vrt. narsismi
t. ap
Nuoruudensuhteiden jälkeen ihan tietoisesti tein päätöksen yrittää valita itselleni empaattisempia miehiä (aikaisemmin äly oli toivomuslistalla niin korkealla että se jyräsi kaikki muut ominaisuudet, ja sitä sain mitä tilasin...), mutta huonolla menestyksellä. Alkuhuuman jälkeen ovat asettuneet samaan välinpitämättömyyden tilaan.
Mikä mua syö eniten on, että nykyinen aviomieheni oli eksänsä suhteen aivan erilainen (ainakin omien tarinoittensa valossa), koska sen mielestä eksä oli niin avuton ja suojelun tarpeessa. On kuulemma ihanaa että minä en ole, mutta musta ei ole itsestäni ollenkaan ihanaa että muhun suhtaudutaan niin kuin olisin robotti joka ei koskaan tarvitse apua missään.
Minä jyrään miehen kuin miehen ja oma mieheni on akkamainen.
minä olen perheen (ja suvun) tukijalka, joka ei pienissä tuulissa horju. Ongelmani on, että jos joskus huolestun tai suren jotain, puoliso menee täyteen paniikkiin ja alkaa väittää vastaan ja tavallaan vaatia minulta täydellistä vahvuutta tilanteessa kuin tilanteessa. Silloin tuntuu kyllä aika lohduttomalta.
mutta itse olen vahva ja siksi ovat muutkin väittäneet. Mieheni on kyllä aikas empatiakyvytön, tyyliin jos jostain syystä itken niin toteaa vaan "mitä sä oikeen pillität". Ei ole kivaa mutta en kyllä vois enempää sietää sellaista päänsilittelijääkään. Ja ihan hyvä meidän suhde on, toinen ei vain osaa olla empaattinen muuta kuin lasten kohdalla.