Pitkät naiset - itseä lyhyempi mies?
Olen tavannut (työprojektin kautta) todella kivan, mukavan näköisen, fiksun ja kaikinpuolin kiinnostavan miehen. Olemme molemmat sinkkuja ja hänkin on minusta kiinnostunut, olemme käyneet kahveilla, viestittelemme paljon, jotain pientä pussailua on ollut jne...
Mutta, hän on minua noin 10 cm lyhyempi. Olen itse siis naiseksi varsin pitkä. Koen tämän vähän häiritsevänä, enkä tiedä mitä asiasta ajatella. Olen aina seurustellut vain itseäni pidempien kanssa ja koen kyllä itseni naisellisemmaksi, jos mies on pidempi. Onko asia ihan yhdentekevä, tottuuko siihen vai alkaako tämä jossain vaiheessa häiritä enemmänkin.
Millaisia kokemuksia teillä on pitkät naiset? Tottuuko miehen lyhyyteen ajan kanssa vai jääkö se häiritsemään?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittaa yhtään vaikka mies on vähän lyhyempi, miksi hyljätä muuten hyvä mies pituuden vuoksi?
Tiedän muutaman pariskuntaa missä nainen on pidempi, jos se jotain ulkopuolista häiritsee niin antaa häiritä se on heidän ongelmansa.Mutta jos se häiritsee itseä? Tai lähinnä tottuuko siihen ja lakkaako se häiritsemästä? Kyllähän sitä parisuhteessa aina jotain toisen ei-niin-täydellisiä piirteitä oppii hyväksymään. Ap
Kysehän on siitä häiritseekö asia sinua itseäsi vai ei? Tai häiritseekö se mahdollista lyhyempää kumppania vai ei. Muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.
Mä ymmärsin, että tässä haettiin omia kokemuksia siitä, että häiritseekö yleensä pituusero näin päin suhteessa ja jos häiritsee, niin tottuuko siihen. Ei nyt niinkään mitä ulkopuoliset miettivät.
Minun exäni oli pari senttiä lyhyempi ja asia oli meille aivan fine. 10 cm saattaisi olla itselle kyllä liikaa.
En ole ikinä miettinyt mitään pituuksia. Jotkut on olleet saman mittaisia ja jotkut on olleet lyhyempiä.
Ei minua ainakaan haittaisi, vaikka nainen olisi paljon pidempi. En ymmärrä miten aikuiset ihmiset voivat tehdä tästä ongelman.
No itse olen ihastunut itseäni lyhyempään ja useamman vuoden nuorempaan mieheen ja mikäli asuisimme lähempänä toisiamme (tällä hetkellä eri mantereilla), tekisin aloitteen.
Kaverini taas meni hiljattain naimisiin itseään 10 cm pidemmän naisen kanssa, ja ovat onnellisia.
"Olen aina seurustellut vain itseäni pidempien kanssa ja koen kyllä itseni naisellisemmaksi, jos mies on pidempi."
Mitä tämä tarkoittaa? Et ole enää nainen jos mies on lyhyempi?
Olen pitkä nainen ja seurustellut itseäni lyhyempienkin kanssa. Anteeksi etukäteen kaikille, jotka loukkaantuvat, mutta kaikki lyhyemmät ovat olleet hyviä supliikkimiehiä ja tosi huomioonottavia sängyssä, verrattuna taas pitkiin (yli 185 minulle) miehiin. Paras sänkykumppani oli itseni pituinen, jonka kanssa halailu ja pussailukin oli tosi ihanaa, koska ei tarvinnut kurotella, kyyristellä tai etsiä sopivaa kulmaa. Nyt olen 23 senttiä itseäni pidemmän miehen kanssa ja tuntuu, että vain kolisemme toisiamme vastaan ja naamani osuu hänen rintaansa jos hän ei painu mutkalle. Ei ole niin helppoa, spontaania jne. Olen sitä mieltä, että +-8 cm on paras pituusero molempiin suuntiin.
Eli kuten muissakin asioissa: ei se koko, vaan yhteensopivuus muissa asioissa
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan haittaisi, vaikka nainen olisi paljon pidempi. En ymmärrä miten aikuiset ihmiset voivat tehdä tästä ongelman.
Pituuseroa verrataan kaveripariskuntiin ja pelätään, että ulkopuoliset nauravat oman suhteen pituuserolle. Kun sanotaan, että tilanne "jotenkin vaan vaivaa", niin kyse on melkein aina statuksesta ja kilpailusta.
kun on sinua 10 senttiä lyheympi niin mikä se ongelma oikeasti on? Jos seisotte vastakkain, et näe edes hänen päälakeaan ja on varsin helppo suunnata silmät hänen silmiinsä. Oma mieheni on minua 15 senttiä lyhyempi eikä se kyllä näy missään muualla kuin siinä, että kun ostamme autoa: minä olen se, joka sanoo onko auton sisäkatto tarpeeksi korkealla ja riittävästi jalkatilaa.
Ehkä sinua häiritsee suhteessa joku muu asia, jota yrität perustella miehen pituudella? Oletko miettinyt sitä? Onko esim. kommunikointi hankalaa, onko miehellä jotain sellaisia aatteita, joita et ehkä voi hyväksyä?
Mielestäni kannattaa paneutua tuohon ajatukseen naisellisuudesta. Mitä ihmettä sekin tarkoittaa? Sitä että on pienempi, hauraampi ja heikompi kuin mies? Sitten voi miettiä onko sellaisessa määritelmässä mitään järkeä. Jos sulla on muuten hyvä mies joka viehättää, voi yrittää opetella eroon jostain ihmeellisistä yhteiskunnan tuputtamista normeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituuseroa verrataan kaveripariskuntiin ja pelätään, että ulkopuoliset nauravat oman suhteen pituuserolle. Kun sanotaan, että tilanne "jotenkin vaan vaivaa", niin kyse on melkein aina statuksesta ja kilpailusta.
Kuulostaa ihan joltain yläkoululta
Vierailija kirjoitti:
No minäkin olen melkein 180 cm pitkä nainen ja minua ei häiritse pieni pituusero, ehkä joku 160 cm olisi liian lyhyt. Mutta tuntuu monesti kyllä siltä, että miehiä tämä häiritsee, nainen ei saisi olla itsensä pituinen saati muutaman sentin pidempi.
Eikä siinä mitään, saahan meillä mieltymykset jokaisella olla.
Mutta sinulle vastaan, että itseä ei häiritsisi, jos mies ei tekisi siitä ongelmaa.
Minusta taas tuntuu, että se häiritsee enemmän naisia kuin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 183cm mies ja olisi siistiä seurustella 2metrisen amatsonin kanssa 😍
M34
Minulla kinnostuksen ratkaisisi, millainen kroppa sellaisella naisella olisi. Jos se olisi lihava painonnostaja, kuulantyöntäjä, sumopainija tai muuten vain lihava, niin ei kiitos! Sen sijaan jos se olisi esim. hoikka korkeushyppääjä, pituushyppääjä, kolmiloikkaaja, käsipalloilija, koripalloilija tai lentopalloilija niin kyllä kiitos! 😍 T. Mies itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 170 cm pitkä nainen ja 167 cm pitkä mies tai siitä pitempi mies kävisi. Minulla on huono itsetunto ja tuntisin itseni liian isoksi, jos mies olisi tuosta lyhyempi. Lisäksi minua on arvosteltu paljon ja tuo tietäisi lisää arvostelua muilta, jos mies olisi lyhyempi kuin 167 cm. Lisäksi haluan tietää miehen pituuden ja lyhyet miehet suuttuvat, jos heiltä kysyy pituutta. Haluaisin tietää miehen pituuden myös jos mies on pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan joltain yläkoululta
joidenkin henkinen kehitys loppuu silloin. Ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 170 cm pitkä nainen ja 167 cm pitkä mies tai siitä pitempi mies kävisi. Minulla on huono itsetunto ja tuntisin itseni liian isoksi, jos mies olisi tuosta lyhyempi. Lisäksi minua on arvosteltu paljon ja tuo tietäisi lisää arvostelua muilta, jos mies olisi lyhyempi kuin 167 cm. Lisäksi haluan tietää miehen pituuden ja lyhyet miehet suuttuvat, jos heiltä kysyy pituutta. Haluaisin tietää miehen pituuden myös jos mies on pitkä.
Eikö oikea ratkaisu olisi kehittää itsetuntoa?
Minulla on ollut useitakin itseäni lyhyempiä miehiä, eikä asia vaivannut sinällään, en katsonut ulkonäköä muutenkaan.
Sitten myöhemmällä iällä yhtäkkiä tapahtui jokin muutos, joku pitkä sai sukat pyörimään, ja ajattelen että miehen tulisi olla pidempi. Ei siksi että itse vaikuttaisin pienemmältä, vaan ihan vaan siksi että se pitkä saa ne sukat pyörimään. Mitäs pahaa siinäkin sitten olisi jos haluaisi miestä enemmän, kun sitä tykkää katsella? Valkkaa ne miehetkin sen joka kiihottaa.
En tosin käytännössä ole päässyt testaamaan, ja jos se lyhyt on oikein ihana niin saattaisihan se pitkän haikailu unohtua taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö oikea ratkaisu olisi kehittää itsetuntoa?
Olen todennut ettei se kehity. 167 cm mies vielä käy mutta ei siitä lyhyempi.
No on sulla siinåä mietittävää..voi luoja sentään.
Mitä ihmeen väliä on pituudella?? eikö henkiset ominaisuudet, huumori, kiltteys, ystävällisyys, muiden huomioiminen ole tärkeämpää?? jos sun pitää tuommoista täällä edes kysellä, et ole ansainnut koko ihmistä..
Jos mies on muuten sua varten, nikn ne sentit on vaan sun päässä.
Mulle kävi niin, että tapailin mukavaa, himpun itteäni lyhyempää miestä, joka oli muutenkin kevytrakenteinen. Periaatteessahan se ei haittaa, mutta tunsin itseni hänen seurassaan läskiksi, isoksi, jotenkin epäseksikkääksi. En viihtynyt omissa nahoissani, niin en halunnut jatkaa suhdetta.
Nykyinen mies on itseni pituinen, eli kun mulla on korkkarit niin oon samantien häntä pitempi. Mutta se ei haittaa, kun nyt jo tiedän että kelpaan ja iso perseeni on ihana.
Kysehän on siitä häiritseekö asia sinua itseäsi vai ei? Tai häiritseekö se mahdollista lyhyempää kumppania vai ei. Muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.