Kannattaako miehen laittaa Tinderiin toive naisen max-BMI samalla tavalla kun naisilla vaatimuksia miehen pituudelle?
Kommentit (149)
Luulen, että kauniit, hoikat ja normaalit naiset painais ruksia tollasen vaatimuksen takia.
Se vetoaa ehkä sellaisiin naisiin, joilla ei omasta mielestään ole muuta arvoa tai tarjottavaa kuin laihuus/hoikkuus. Eli saat mätsejä heikkoitsetuntoisilta ja/tai elämässä epäonnistuneilta.
Laita vaan, niin ei vahingossakaan matchata. En halua tuhlata l ä s k i v i h a a j a a n aikaani. En voi taata että pysyisin koko loppuelämäni normaalipainossa, varsinkin kun toiveissa on saada lapsi. Varsinkin loppuraskaudesta nainen voi näyttää hetkellisesti hyvinkin turvonneelle, heitätkö hänet silloin ulos?
Vierailija kirjoitti:
Miten BMI-toive on moukkamaista mutta pituusvaatimus ei ole?
Perustelut, kiitos.
"hei sinä pitkä mies"
"olethan pitkä, niin olen minäkin"
"rakastan pitkiä miehiä"
"olethan vähintään 185cm :)"
Eri mutta mikä tässä on ongelma. Nainen laittaa rehellisesti pituusrajan, miehet joille se on ok vastaa ja jolle se ei ole ok, ei vastaa. Mies laittaa rehellisesti bmi-rajan, ne joille se on ok vastaa ja ne joille ei ole ei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata laittaa, naiset kollektiivisesti loukkaantuvat tuosta. Törkeää käytöstä mieheltä jos ei syty kenestä vaan naisesta. Nainen toki voi laittaa sen 180+ cm pituusrajoituksen, se on ihan eri asia.
Jälleen kerran: mies on passiivinen objekti, joka ei pysty ihan itse päättämään, tykkääkö hän profiilista, jossa nainen asettaa tiettyjä kriteereitä.
Tämä palsta antaa kyllä todella surkean kuvan suomalaisista miehistä.
Tämän palstan perusteella en kyllä olisi koskaan poistunut kotoani. Jos siis oikeasti ihmiset, niin naiset kuin miehet, olisivat kuin palstalaiset.
No laita ihmeessä? Se on hyvä vaan että jokainen etsii rehellisesti juuri sitä mikä miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata laittaa, naiset kollektiivisesti loukkaantuvat tuosta. Törkeää käytöstä mieheltä jos ei syty kenestä vaan naisesta. Nainen toki voi laittaa sen 180+ cm pituusrajoituksen, se on ihan eri asia.
Sehän on just laatumiehen merkki ettei syty kenestä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut, kiitos.
"hei sinä pitkä mies"
"rakastan pitkiä miehiä"
Eri mutta mikä tässä on ongelma. Nainen laittaa rehellisesti pituusrajan, miehet joille se on ok vastaa ja jolle se ei ole ok, ei vastaa. Mies laittaa rehellisesti bmi-rajan, ne joille se on ok vastaa ja ne joille ei ole ei vastaa.
Lähinnä se, että mies joka täyttää pituuskriteerit miettii: "Ookoo, olen tuon rajan yli" nainen joka täyttää BMI-kriteerit miettii: "Jumalauta mikä sika".
Eli miehille on ookoo, että naiset asettavat näkyville noita pituuskriteerejä ja otamme ne vastaan kuten vaikka autokaupoilla mittarilukemat, yhtenä lukuna jolla arvioidaan sopivuutta. Naiset taas eivät todellakaan ota jotain BMI-lukemaa vastaan yhtenä sopivuuskriteerinä vaan merkkinä miehen törkeydestä ja kuvottavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut, kiitos.
"hei sinä pitkä mies"
"rakastan pitkiä miehiä"
Lähinnä se, että mies joka täyttää pituuskriteerit miettii: "Ookoo, olen tuon rajan yli" nainen joka täyttää BMI-kriteerit miettii: "Jumalauta mikä sika".
Eli miehille on ookoo, että naiset asettavat näkyville noita pituuskriteerejä ja otamme ne vastaan kuten vaikka autokaupoilla mittarilukemat, yhtenä lukuna jolla arvioidaan sopivuutta. Naiset taas eivät todellakaan ota jotain BMI-lukemaa vastaan yhtenä sopivuuskriteerinä vaan merkkinä miehen törkeydestä ja kuvottavuudesta.
Niin? Ja sinä aikuinen mies et pysty vaikuttamaan muuhun kuin omaan toimintaasi. Jos et kuvien perusteella saa mielestäsi tarpeeksi tarkkaa bmi-rajausta niin sitten laitat itse sellaisen. Ihan sinun vastuulla on itse miettiä mitkä asiat arvotat korkeimmalle, se ei ole mammojen ongelma.
Laita vaan, niin naiset, joille miehen ÄO ei ole tärkeä löytävät sinut helpommin, niin et tuhlaa muiden aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut, kiitos.
"hei sinä pitkä mies"
"rakastan pitkiä miehiä"
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut, kiitos.
"hei sinä pitkä mies"
"rakastan pitkiä miehiä"
Pituutta ja painoa ei oikein voi verrata tuolla tavalla. Pituus on pysyvä ominaisuus, paino taas voi vaihdella - sekä naisella että miehellä. Saatan just nyt täyttää kriteerit, mutta entä jos joku päivä en enää täytäkään. Se ainakin olisi oma ajatuksenkulkuni siinä kohtaa, kun miettisin mihin suuntaan se bmi-rajan ilmoittava mies menee. Mies taas voi olla varma, että tulee täyttämään sen kriteerin jatkossakin. (Itse en tosin koskaan ole sellaisia näkyviin laittanut, vaikka - näin meidän kesken - pitkästä tykkäänkin.)
T. BMI 20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut, kiitos.
"hei sinä pitkä mies"
"rakastan pitkiä miehiä"
Miksi kaikkien naisten pitäisi hyväksyä tämä bmi-rajauksesi? Eikö riitä että se yksi hyväksyy jolle asia on yhtä tärkeä kuin sinulle. Itkeekö naiset palstalla niiden miesten perään jotka ärsyyntyy siitä että pituus mainitaan? Ei itke. Kasvattakaa pallit ja ottakaa vastuu omista tekemisistänne.
Miehet manipuloi naisia todella paljon juuri jättämällä tuollaisia ihan vilpittömiä BMI-toiveita kertomatta ja sitten juuri keksimällä jotain "kemia"-tekosyitä. Ei välttämättä vain jätetä jotain kertomatta, esitetään aivan eri ihmistä jopa.
Huomaa, kun vertailee homojen ja heterojen miesten seuranhakuilmoituksia
Vierailija kirjoitti:
BMI on huono mittari. Laihaläski taikina voi olla BMI:n mukaan ihan "OK" ja taas tiukka salimisu antaa läskivaroituksen vaikka bodyfat ois 15%.
Tiukka salimisu laittaa kyllä tinderiin sellaisen kuvan ettei hänen ulkonäöstään voi erehtyä oli bmi mikä tahansa. Monelle kelpaa kyllä se laihaläski, koska eihän se laihaläski nyt oikeasti kovin lihava ole, vaikka siinä ihon alla pieni kerros rasvaa onkin.
BMI on ehkä tosiaan huono mittari, mutta kyllä se jotain kertoo varsinkin naisilla, mutta ehkä paras mittari on se vyötärön ympärys tai vaatteiden koko. Se kertoo kyllä minkä kokoluokan naisesta on kyse, vaikkei ehkä kehonkoostumusta kerrokkaan. Vähän kuten miesten kohdalla. Jos mies käyttää XXL vaatteita tai S vaatteita kertoo kyllä miehen koosta. Harrastukset sitten paljastavat mitä siellä vaatteiden alla voi olla.
Miksi ei kannttaisi? Ylipaino on epäterveellistä toisin kuin pituus.
Mies joka vaatii naiselta tiettyä bmi:tä itkee sitä että naiset vaatii miehiltä tiettyä pituutta. Lol. Varsinkin kun paino on paljon helpompi päätellä pelkkiä kuvia katsomalla kuin pituus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut, kiitos.
"hei sinä pitkä mies"
"rakastan pitkiä miehiä"
Pituutta ja painoa ei oikein voi verrata tuolla tavalla. Pituus on pysyvä ominaisuus, paino taas voi vaihdella - sekä naisella että miehellä. Saatan just nyt täyttää kriteerit, mutta entä jos joku päivä en enää täytäkään. Se ainakin olisi oma ajatuksenkulkuni siinä kohtaa, kun miettisin mihin suuntaan se bmi-rajan ilmoittava mies menee. Mies taas voi olla varma, että tulee täyttämään sen kriteerin jatkossakin. (Itse en tosin koskaan ole sellaisia näkyviin laittanut, vaikka - näin meidän kesken - pitkästä tykkäänkin.)
T. BMI 20
Just tää. Oon nyt elämäni kunnossa fyysisesti ja bmi on 22. Mitä sitten kun elämässä tulee joku iso vastoinkäyminen ja sairastumisen/lääkkeiden/masennuksen takia lihon x kiloa? Tai saan meidän yhteisen lapsen ja kilot ei heti häviäkään? Tää mies jättäis mut ja lähtis etsimään laihempaa naista? Sanois lähtiessään syyksi, että sori, läskit ei kiihota. Ei kovin moni nainen tälläseen suhteeseen halua. Siispä tälläset tyypit ruksitaan heti alkuvaiheessa. Toki jos etit vaan kertaseksiä ja oot komea ni voit löytää hoikan naisen joka etsii samaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kannttaisi? Ylipaino on epäterveellistä toisin kuin pituus.
Muuhun en ota kantaa, mutta ihmettelen, miksi aina puhutaan terveydestä, kun selitetään hoikkuustoiveita. Mikään muu terveyteen liittyvä asia ei tunnu tinderissä miehiä huolettavan, kuin ihmisen kunto (=ulkonäkö) . Tarkistatteko myös perinnölliset sairaudet ja viihtyykö liikaa auringonpaisteessa? Ai ette. Jännä.
Naisena joka ei käytä tinderiä eikä mitään muutakaan vastaavaa, sanon että laita ehdottomasti kaikki vaatimukset heti esille. Naiset näkee heti että kannattaa jättää huomioimatta ja etsiä niitä aikuiseksi kasvaneita miehiä. Turha aikaansa tuhlata keskenkasvuisiin poikasiin.
Jälleen kerran: mies on passiivinen objekti, joka ei pysty ihan itse päättämään, tykkääkö hän profiilista, jossa nainen asettaa tiettyjä kriteereitä.
Tämä palsta antaa kyllä todella surkean kuvan suomalaisista miehistä.