Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä niitä tukiverkkoja oikein saa?

Vierailija
18.06.2021 |

Jos omat sukulaiset asuu toisella puolella maata, omat vanhemmat jo kirkkomaalla eikä ystäviä ole mitenkään liikaa, ei ainuttakaan sellaista joka asuisi lähellä tai joka ei olisi todella kiireinen työnsä tai oman perheensä kanssa.

Olen helsinkiläinen tukiverkoton pienen lapsen yh ja minulle on sanottu että hanki tukiverkkoja. Ok, ihan hyvä idea, mutta miten? Aina leikkipuistoon mennessä moikkaan muita äitejä ja isiä ja usein menen juttelemaan. Samoin tässä kerrostalossa jossa asun yritän tutustua naapureihin, mutta en saa vastakaikua naapureista enkä muista äideistä puistossa. Pari sanaa vaihtavat mutta selvästä vain small talk kohteliaisuuden vuoksi vaikka säästä on se juttu mitä haluvat, eivät enempää.

Kommentit (283)

281/283 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita nettiin ilmoitus lastenhoitovaihdosta ts. hoidat toisen yh:n lasta ja hän sitten vuorostaan sinun. Tämä toimi meillä. Rahaa ei tarvita. Siinä sitten ystävystyy myös.

Jaiks. Olen todella surkea lasten kanssa vaikka minulla lapsi onkin. En ole ollenkaan varma olisiko minusta hoitamaan kenenkään lasta. Tykkään kyllä muuten auttaa ihmisiä, voin käydä puolesta kaupassa, tai apteekissa, lenkittää koiran, kuunnella murheet, auttaa työjutuissa jne. Ap

Miksi sitten kuvittelet, että joku haluaisi hoitaa sinun lastasi? Et voi vaatia muilta sellaista, mihin itsekään et ole valmis.

Montako yyhoon lasta olet muuten itse elämäsi aikana hoitanut? Ja ollut tukiverkkona? Niinpä.

>> Et voi vaatia muilta sellaista, mihin itsekään et ole valmis. <<

Mitä ihmettä selität? Yhteiskunnassa on eri osaajia sen takia, että ihmiset osaavat ja tekevät eri asioita. Kaikki eivät osaa kaikkea eivätkä ole kiinnostuneita kaikesta.

Jep, sitä sanotaan työksi. Jokainen voi tehdä duunia juuri sillä osaamisalueella ja sitten sillä rahalla ostaa palvelua toiselta.

Itse en esim. osaa yhtään korjata autoja, mutta en oleta, että joku tulee ilmaiseksi tekemään. Ostan palvelua työstä saamallani rahalla. 
En oikein ymmärrä, miksi ap olettaa että jonkun mystisen tukiverkon olisi hoidettava hänen lastaan? Ja vielä ilmaiseksi. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
282/283 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partioaitasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/283 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisista yhdistyksistä. Me saadaan iloa ja tukea mielenterveys yhdistyksestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän