Mistä niitä tukiverkkoja oikein saa?
Jos omat sukulaiset asuu toisella puolella maata, omat vanhemmat jo kirkkomaalla eikä ystäviä ole mitenkään liikaa, ei ainuttakaan sellaista joka asuisi lähellä tai joka ei olisi todella kiireinen työnsä tai oman perheensä kanssa.
Olen helsinkiläinen tukiverkoton pienen lapsen yh ja minulle on sanottu että hanki tukiverkkoja. Ok, ihan hyvä idea, mutta miten? Aina leikkipuistoon mennessä moikkaan muita äitejä ja isiä ja usein menen juttelemaan. Samoin tässä kerrostalossa jossa asun yritän tutustua naapureihin, mutta en saa vastakaikua naapureista enkä muista äideistä puistossa. Pari sanaa vaihtavat mutta selvästä vain small talk kohteliaisuuden vuoksi vaikka säästä on se juttu mitä haluvat, eivät enempää.
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä oli pienet 9,95 ja isot 12,95.
Tokmannilla oli tarjouksessa, mutta kannattaa tarkistaa kuitti. Siellä yleensä kusetetaan ja kassalla onkin normaalihinta.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä oli pienet 9,95 ja isot 12,95.
se oli ennen 24% alvilla. nyt ne maksaa 10,95 ja 13,95.
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa välillä, että jos me vanhemmat joudutaan esim molemmat yhtäaikaa sairaalaan, niin mitä sitten tapahtuu? T. Nro2
Sama täällä
Itsellä harrastuksista. Voi toki olla lapsen kanssa hankalaa aloittaa harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa välillä, että jos me vanhemmat joudutaan esim molemmat yhtäaikaa sairaalaan, niin mitä sitten tapahtuu? T. Nro2
Sama täällä
Tuon pitäisi pelottaa jo ilman lastakin, koska ihminen sairaana ilman tukiverkkoa on todella toimimaton yhtälö.
t. Vakavasti sairas ilman tukea
Kyllä mä vähän ihmettelen tuollaista perhettä, jossa isovahemmat ei pidä yhteyttä ja lapsi ei osaa sitten aikuisenakaan hankkia itselleen ystäviä, Toivottavasti nyt koitatte sille muksullenne opettaa, miten ihmisten kanssa eletään ja ollaan vuorovaikutuksessa
Onhan näitä verkkokauppoja jo monellakin kaupalla. Jos kattelet kenellä on sopivan hintaista tarjolla.
Tämä näin kevennyksenä...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vähän ihmettelen tuollaista perhettä, jossa isovahemmat ei pidä yhteyttä ja lapsi ei osaa sitten aikuisenakaan hankkia itselleen ystäviä, Toivottavasti nyt koitatte sille muksullenne opettaa, miten ihmisten kanssa eletään ja ollaan vuorovaikutuksessa
Minä taas ihmettelen tuollaista ihmettelijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään käsitä miten voi seilata elämänsä ilman yhtään kaveria, ystävää, kummia, harrastuskaveria, työkaveria jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään käsitä miten voi seilata elämänsä ilman yhtään kaveria, ystävää, kummia, harrastuskaveria, työkaveria jne
Jos on luotto mennyt muihin ihmisiin esimerkiksi rankan koulukiusaushistorian takia. Itse yritin luottaa ihmisiin kouluaikoina, mutta aina kaikki salaisuudet petettiin heti muille, kun sillä pääsi nauramaan kovien poikien/tyttöjen kanssa yhdessä minulle. Tästä johtuen tietyt sanat satuttavat nykyisinkin niin, että kun niitä kuulee ihmisiltä, niin ei tee mieli jatkaa heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin käsittää sen, että te ette käsitä, mutta en sitä, miten ilkeästi nostatte sen esille, etenkin kun nämä ihmiset ovat muutenkin arkoja ja saaneet lähinnä vain negatiivisia ihmiskontakteja niin teidänkin pitää sitten ihan pyytämättä ja ilman välttämätöntä pakkoa pahentaa sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on luotto mennyt muihin ihmisiin esimerkiksi rankan koulukiusaushistorian takia. Itse yritin luottaa ihmisiin kouluaikoina, mutta aina kaikki salaisuudet petettiin heti muille, kun sillä pääsi nauramaan kovien poikien/tyttöjen kanssa yhdessä minulle. Tästä johtuen tietyt sanat satuttavat
Ukon olet silti löytänyt? Et osaa erottaa kouluikää ja aikuisikää toisistaan?
Vierailija kirjoitti:
Itse olet valinnut muuttaa kauas sukulaisistasi ja itse olet valinnut miehen jonka sukulaispiiri on myös kaukana ja välinpitämätöntä. OLET ITSE SYYLLINEN SIIHEN ETTEI SINULLA OLE TURVAVERKKOJA! Mistä hitosta teitä oikein sikiää?
Ainahan ei ole kysymys omasta valinnasta. Esimerkiksi mun vanhemmat päättivät muuttaa kauas kotiseudultaan ja sinne ne sukulaiset sitten jäivät. Ei mulla ole täällä sukulaisia, ensimmäistäkään. Kun lapset oli pieniä, niin appiukko oli hyvän aikaa ollut jo vuodepotilas ja anoppi hänen omaishoitajansa, ei tullut mieleenkään hoidattaa lapsia heillä. Isäni alkoi höperehtiä ja äidilläni oli alkoholiongelma, että eipä juuri apua tullut siltäkään suunnalta.
Eikös neuvolasta saa ns. varamummoihin yhteyden? Olen nähnyt mainoksia, että on olemassa varamummoja, kysypä Mannerheimin lastensuojeluliitolta, SPR:ltä, seurakunnalta, toivottavasti löytyy.