Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONKO TAMPERE HYVÄ KAUPUNKI?

Vierailija
10.06.2014 |

Olemme siis perheen kanssa muuttamassa Tampereelle.

ihan kivalta näyttää, pari kysymystä siitä vain:

1) onko turvallinen kaupunki? Paljon juoppoja ym.?

2) onko koulumatka hyvä? (N. 1-2 km)

3) ei liian iso?

4) parhaat asuinalueet?

5) oma kritiikki

KIITOS KAIKILLE JOTKA VASTAAVAT :)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Kalevassa maauimalaa. Olisikin.

Onhan tapahtumien jälkeen aina hieman roskaista, mutta suht rivakasti ne siivotaan pois. Eiköhän samaa käytöstä ole jokaisessa Suomen kaupungissa..

Vierailija
22/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:00"]

hei! Miten on sitten viihtyvyisyyden kannalta? 

1) onko siistiä, ei ole roskia tai likaa ulkona? 

2) onko hyviä ravintoloita paljon?

3) onko viikonloppuisin tekemistä riittämiin 4hlö perheelle?

-ap

[/quote]

Vastaan kyllä. Tosin sotkuista saattaa olla juhlien ja tapahtumien jälkeen mutta ei mitenkään muusta Suomesta poikkeavalla tavalla. Itse tykkään Tampereesta koska se vaan on just sopivan kokoinen kaupunki. Helsinki on mielestäni liian iso ja siellä on paljon enemmän sosiaalisia ongelmia, asumisen hinta/laatu suhde on myös täysin naurettava. Pikkukaupungit ovat yleensä ottaen Suomessa aika samanlaisia ja ahdistavia paikkoja missä työ- ja opiskelumahdollisuudeet ovat hyvin suppeat eikä nuorille ole mitään järkevää tekemistä.    

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:10"]

Tekemistä riittää varmasti kaikenikäisille ja kaikesta pitäville. Ravintolat ovat todella hyviä ja halpoja Helsinkiin verrattuna. Roskaa on Suomessa kaikkialla, vertaan aina siihen miten siistiä kaikkialla ulkomailla on ollut. Valitettavasti ihmiset sikailee surutta nykyisin ja varsinkin esim. vapun jälkeinen sotku Koskipuistossa on järjetöntä. Mulle ei ole koskaan ollut haittaa niistä keskustan juopoista, niitä on myös pikkukylillä niitä juoppuseurueita. Teini varmasti pärjää kaupungilla kavereiden kanssa, useimmat taitaa kuitenkin pyöriä Koskarissa ja siellä ei juoppoja eikä narkkeja eikä muita häiriköitä ole. Ainoa häiriö on juurikin ne teiniporukat.

[/quote]

Ihmetyttää aina tuo, että Suomea väitetään roskaiseksi. Suomessa käyneet keskieurooppalaiset tuttavani ovat aina kehuneet kuinka puhdasta esim. Helsingissä on. Esim. Saksassa ja Hollannissa on myös isoissa yleisötapahtumissa usein tapana, että kaikki roskat muovisista olutlaseista lähtien heitetään kadulle, jos roskista ei ole lähettyvillä. Myöhään illalla siellä sitten kirjaimellisesti kahlataan roskissa. Suomessa en koskaan ole nähnyt vastaavaa edes vappuna.

Toisaalta Itä-Suomessa on yleensä huomattavasti roskaisempaa sekä pihat ym. alueet huomattavasti epäsiistimmässä kunnossa kuin Länsi-Suomessa. Onhan Tampereellakin epäsiistimpää verrattuna etelän ja lännen rannikkoseutuihin. 

Vierailija
24/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei

kiitos viesteistä. Laittakaa tietty lisää jos vain kehtaatte!

-ap

Vierailija
25/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten oon samaa mieltä ylhäällä olevien vastausten kanssa ja suosittelen muuttoa tänne, mutta Tampere todella on roskaisempi kaupunkin kuin moni muu (olen muuttanut hiljattain ja olen lisäksi asunut eri puolilla Suomea joten vertailukohtia on). Syynä lienee sekä tapakulttuuri että kaupungin säästötoimet.
Onhan Tampere vähän tällainen punavihreä "junttila" (MORO vaan muille tamperelaisille), mutta itse sulaudun joukkoon vallan mainiosti, lapsetkin viihtyvät.

Vierailija
26/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua inhottaa ne roskat ja metallin ruosteisuus.. En pidä siitä oikein.

vainko kaupungissa?

-ap

Vierailija
27/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se poria parempi. Sitten kun joku löytää täysjärkisen porilaisen niin siitä päivästä voidaan tehdä palkallinen vapaapäivä koko kansalle.

Vierailija
28/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:49"]Minua inhottaa ne roskat ja metallin ruosteisuus.. En pidä siitä oikein.

vainko kaupungissa?

-ap[/quote]

Itse asiassa kaupungissa on melko siistiä ellei ole ollut jotain erityistä (kuten vappu Koskipuistossa), mutta lähiöissä ei niinkään - luulen oikeastaan, ettei ongelmana ole niinkään roskaaminen (tai no on tietenkin, sen takia roskia on maassa) vaan se, ettei siivota tarpeeksi.

- Aiempi roskaisuudesta valittaja

Vierailija
29/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE

Vierailija
30/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä perähikiältä ap on muuttamassa? Roskia on kaikkialla. Juoppoja on kaikkialle. Tampere on Suomen mittakaavassa yhä edelleen sanottuna todella siisti, kiva, kaunis, rauhallinen ja turvallinen kaupunki. Jos et kestä normaalia kaupunkielämää, on varmaan kaikille parempi, että jäät asumaan sinne metsäkylään!

Vierailija
31/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

43: Juopot eivät metsäkyläläisiä pelota, parhaat hullut ja puliukot nimittäin löytyvät sieltä "perähikiältä" :D

Vierailija
32/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua Tampere ahdistaa, joka kerta kun siellä joutuu käymään.

Vierailija
33/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on kerta kaikkiaan hieno kaupunki. Tarpeeksi suuri, mutta riittävän pieni. Tapahtumia ja tekemistä riittää, mutta samalla on säilynyt sellainen kiva, kylämäinen fiilis. On hyviä ravintoloita ja kahviloita, upeat vesistöt, toimiva joukkoliikenne, todella kauniita puisto- ja virkistysalueita ja naapurustoja, ison kaupungin harrastus- ja kulttuurimahdollisuudet...

Keskustorilla toki spurguja on, mutten ole kuullut että heistä olisi uhkaa ulkopuolisille ollut, vaikka tympeäähän sitä touhua kaupungin sydämessä on katsella. En koskaan muutenkaan ole tuntenut oloani turvattomaksi täällä, en edes yöaikaan kaupungilla liikkuessani.

Ja sitten ovat vielä ne ihanat ihmiset! Minä en ainakaan ole kokenut mitään tympeyttä täällä yli neljän vuoden asumisaikanani. Rautakaupan vessassakin myyjä sanoo muitta mutkitta moro :) 

Viihdyn täällä erinomaisesti, vaikka luulin, etten voisi asettua mihinkään eteläisen Suomen isoon kaupunkiin.

Vierailija
34/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme täältä Pohjois-Savosta muuttamassa, että Tampere on 3x isompi :)

-ap

Vierailija
35/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin Tampereella on todella hyvää palvelua, vaikka olen peräti savolainen itse. Olen asunut tosi kauan sitten, joten enää en osaa sanoa. Luulin, että jään sinne, mutta elämä vei takaisin pohjoisempaan, kun kuitenkin parempi työpaikka voitti paremman kaupungin - josta sieltäkin olisin töitä saanut. 

Juoppoja on kyllä minusta kauniina kesäpäivinä asukaslukuunkin verrattuna paljon enemmän keskustassa kuin muissa kaupungeissa. Ehkä siellä ei niin herkästi puututa? Juuri siinä koskipuistossa, ei sinne oikein esim. hellelauntaina viitsi mennä. 

Ruokapaikoista on kyllä tarjontaa ja kuulemma vieläkin ainakin ruuhkaisimpaan aikoihin on sama, ettei tartte bussiaikatauluja, kun omat reittinsä ja bussinumeronsa tietää, vaan menee pysäkille odottamaan seuraavaa.

Kuun alussa lähden sitten viemään Tampereelle opintonsa aloittavaa poikaani, joten sitten näkee millaista on. Poika on innoissaan. 

Vierailija
36/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuu tänne, ap.

Vaikutat hiton ärsyttävältä tiukkapipoiselta marisijalta.

Vierailija
37/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 19:19"]

Älä tuu tänne, ap.

Vaikutat hiton ärsyttävältä tiukkapipoiselta marisijalta.

[/quote]

Hei

Saan minä kai kysyä minne muutan? :) 

Vierailija
38/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maauimala tulossa Tampereelle Kalevaan, v 2015 budjettiin tehty varaus.

Vierailija
39/52 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereessa eniten aikoinaan muuttaessani pisti silmään

a) roskaisuus

b) juopot kaupungin keskustassa

Vierailija
40/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Tampere on Suomen paras kaupunki ! En ole koskaan asunut siellä, mutta monesti vieraillut. Sopivan kokoinen, ei liian iso muttei pienikään. Sorry, erityisesti en osaa kysymyksiisi vastata :) Onnea uuteen kotiin !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan