Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONKO TAMPERE HYVÄ KAUPUNKI?

Vierailija
10.06.2014 |

Olemme siis perheen kanssa muuttamassa Tampereelle.

ihan kivalta näyttää, pari kysymystä siitä vain:

1) onko turvallinen kaupunki? Paljon juoppoja ym.?

2) onko koulumatka hyvä? (N. 1-2 km)

3) ei liian iso?

4) parhaat asuinalueet?

5) oma kritiikki

KIITOS KAIKILLE JOTKA VASTAAVAT :)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:42"]

Minun mielestäni Tampere on Suomen paras kaupunki ! En ole koskaan asunut siellä, mutta monesti vieraillut. Sopivan kokoinen, ei liian iso muttei pienikään. Sorry, erityisesti en osaa kysymyksiisi vastata :) Onnea uuteen kotiin !

[/quote]

kiitos tiedosta! Tuota olen kuullut paljon :) mutta kiinnostaa että miksi niin hyvä kaupunki 

Vierailija
42/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon juoppoja, mutta ei nyt ihan hesalle vedä vertoja.Tampere on mukava kaupunki, mutta siellä kolme vuotta asuneena omaan jotain kokemusta huonoistakin puolista.

Monta kertaa ihmetytti tamperelaisten kauppojen tylyys, naapureiden tylyys ja kyttääminen sekä portsareiden tylyys ellet ollut ihan parhaimmat päällä lähtenyt ulos. Esimerkiksi kerran minulla oli vain kävelykengät, farkut ja toppi niin poke siihen, että jaa, sitä on laitettu ykköset päälle, eikö tosiaan juhlavampaa löytynyt. Olin menossa karaokepaikkaan.. :D

Kuitenkin sieltä löytyi monta hyvää ystävää opiskelujen kautta, että mukavat tamperelaiset ovatkin sitten aivan ihania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:51"]

On paljon juoppoja, mutta ei nyt ihan hesalle vedä vertoja.Tampere on mukava kaupunki, mutta siellä kolme vuotta asuneena omaan jotain kokemusta huonoistakin puolista.

Monta kertaa ihmetytti tamperelaisten kauppojen tylyys, naapureiden tylyys ja kyttääminen sekä portsareiden tylyys ellet ollut ihan parhaimmat päällä lähtenyt ulos. Esimerkiksi kerran minulla oli vain kävelykengät, farkut ja toppi niin poke siihen, että jaa, sitä on laitettu ykköset päälle, eikö tosiaan juhlavampaa löytynyt. Olin menossa karaokepaikkaan.. :D

Kuitenkin sieltä löytyi monta hyvää ystävää opiskelujen kautta, että mukavat tamperelaiset ovatkin sitten aivan ihania.

[/quote]

ookoo, mutta turvallista onko siinä näsijärven liepeillä? Siellä on asunto

Vierailija
44/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan turvallinen kaupunki verrattuna vaikka Helsinkiin. "Näsijärven liepeillä" ei kyllä vielä sano mitään, se kun on aika iso järvi. Sitäkään ei oikein osaa sanoa, kuinka pitkä koulumatka sielä "Näsijärven liepeiltä" mahtaa olla ja mikä koulu on kyseessä. Tamperelaiset ovat minusta tosi avoimia ja iloisia ihmisiä, mutta bussikuskit ovat koko maan mittakaavassa vaarallisia ja töykeitä mielipuolia. Älä luota siihen, että bussikuski ystävällisesti huomioisi muut autoilijat tai edes kyydissään olevat ihmiset. Busseja kulkee kyllä hyvin laitakaupungillekin verrattuna moneen muuhun kaupunkiin. Itse asuin 8 vuotta Tampereella ja tykkäsin tosi paljon. Harmittaa, että muutin pois. Yritän käydä siellä niin usein kuin mahdollista. Se on kaunis ja virkeä kaupunki.

Vierailija
45/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut siellä ja vaikka asun nyt muualla, Tampere on silti lempikaupunkini Suomessa. Tiivis keskusta, riittävän iso mutta ei liian iso. Paljon tehtävää, kaunis, mainiot palvelut, rauhallinen ja leppoisa tunnelma mutta ei pystyyn kuollut kyläpahanen.

Vierailija
46/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta! Eli busseja välttää :) ok!

Vierailija
47/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:51"]On paljon juoppoja, mutta ei nyt ihan hesalle vedä vertoja.Tampere on mukava kaupunki, mutta siellä kolme vuotta asuneena omaan jotain kokemusta huonoistakin puolista.

[/quote]

Kauppojen tylyys? Yllätyn aina treen ulkopuolella shoppaillessa, kun myyjät ja kassat eivät tervehdi. Portsarit ovat valikoivasti tylyjä, yleensä lähinnä miehille.

Vierailija
48/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:51"]On paljon juoppoja, mutta ei nyt ihan hesalle vedä vertoja.Tampere on mukava kaupunki, mutta siellä kolme vuotta asuneena omaan jotain kokemusta huonoistakin puolista.

[/quote]

Kauppojen tylyys? Yllätyn aina treen ulkopuolella shoppaillessa, kun myyjät ja kassat eivät tervehdi. Portsarit ovat valikoivasti tylyjä, yleensä lähinnä miehille.

[/quote]

Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja minusta kotikaupungissani on suomen parhaat käytöstavat ja asiakaspalvelukulttuuri. Tampereella ei tosiaan ole hyvä asiakaspalvelukulttuuri. Toki juuri sinä voit käydä aina samoissa puodeissa, joissa sinut tunnetaan ja olet tullut heille kaveriksi, silloin asia on aivan eri.

Tampereella on turha odottaa mitään lässynlässyn, jenkkihymy-palvelua kaupassa, niin se vain menee. Jos asut siellä, et voi väittää toisin. Itse satun pitämään juuri sellaisesta palvelusta, koska olen siihen tottunut. Totinen ja mykkä palvelutilanne on minulle kauhistus, tamperelaiselle varmaan mukava ja aito tapa asioida.

Vierailija
49/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:34"]

[/quote]

[/quote]

Oletko tutkinut tuota portsari-asiaa vai ihan pokeko olet itse? Sillä vain, että taidat olla vähän tyhmä, jos ihan mututuntumalta heität tuollaisen oletuksen. :DD

Vierailija
50/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelaiset ovat kyllä sydämellisyyden perikuvia helsinkiläisiin verrattuna. Palvelualalla ainakin. Ja kyllä täällä palvelutkin suht hyvin toimivat. Käyn usein Helsingissä ja aina tuntuu hyvältä palata Tampereelle, tämä on kuitenkin pikkukylä, eli tunnelma välitön ja tuttavallinen.

Vierailija
51/52 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa pörrää PALJON juoppoja ja narkkeja varsinkin näin kesällä. Noiden määrä on suorastaan räjähtänyt muutamien vuosien aikana, mutta noin ylseisesti ottaen ongelma keskittyy Keskustorin ympäristöön.

Kouluja on paljon, lähikoulu löytynee ihan läheltä, mutta esim. lukioissa suunnitellaan muutamaa "jättilukiota" mikä on huono juttu koska matkat pitenevät, toki kurssitarjontaa on sitten enemmän, mutta tuossa sitten taas se riski ettei aina mahdu haluamalleen kurssille.

3) ei liian iso?

Tampereen keskusta on hyvin käveltävissä mikä on hyvä juttu, samoin busseja kulkee hyvin, tosin nyt kesällä tulee isoja linjamuutoksia, saa nähdä mikä tilanne on sen jälkeen...

4) parhaat asuinalueet?

Nämä ovat makuasioita, riippuu ihan ihmisestä. Moni esim. haukkuu Hervantaa, mutta moni siellä viihtyy hyvin. Pispalaa ja Tahmelaa kehutaan paljon, mutta niissä aika kahtiajakautunutta, kärjistäen siellä asuu köyhiä taiteilijahippejä kommuuneissa ja erittäin rikkaita jättimäisissä taloissaan. Ns. "perushyviä lähiöitä" on paljon eri puolilla kaupunkia, turvallisia, useimmista erinomaiset kulkuyhteydet, monissa palvelut lähellä jne.

5) oma kritiikki

Tampere on hieno kaupunki, vesien läheisyys on hienoa. Paljon tapahtumia, ja hyvät teatterit ja paljon erilaisia museoita, hyvät harrastumahdollisuudet jne. Ihmiset mukavia ja siinä mielessä aitoja, että mitään "jenkkihymyä smalltalkilla" ei välttämättä saa, mutta esim. myyjän vieno pieni hymynkare ja pari ystävällistä sanaa ovat sitäkin aidompia.

Vierailija
52/52 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:34"]

Olemme siis perheen kanssa muuttamassa Tampereelle.

ihan kivalta näyttää, pari kysymystä siitä vain:

Tähän saitkin jo vastauksen. Keskustassa on juoppoja ja narkkeja, muualla vähemmän.

Alakouluja on yli 50, asuinalue auttaisi? Yläkouluja on jotain 10, sinne jo matka mahdollisesti pidempi. Lukioita ehkä 8, kovasti ovat yhdistymässä ja erikoistumassa.

3) ei liian iso?

Mikä on iso? Hämeenkyröön verrattuna taatusti iso, Tokioon verrattuna taatusti pieni.

4) parhaat asuinalueet?

Riippuu perheestä ja elämäntyylistä. Omakotitaloalue, kerrostaloja, rivareita? Tampereella on melko paljon eri tyylisiä asuialueita. Mitä haette?

5) oma kritiikki

Poikittaisliikenne ei vieläkään toimi, eli etelästä itään on hankala mennä. Uimahalleja on liian vähän, vain kolme joista yksi on maauimala. Ruuhkat ovat välillä pahat, varsinkin länteen. Perusterveydenhoito on heikkenemässä, kuntaliitoksista puhutaan. Päivähoitopaikat ovat kireällä, virikehoitolapsia on paljon. Kulttuuritarjonta on vireää paitsi jos tykkää vaikka baletista. Hyvällä tuurilla yksi esitys vuodessa. Työläiskaupungiksi yllättävän voimakas kokoomusedustus joka rakennuttaa tunneleita ja suunnittelee ratikoita. Kumpaakaan ei tarvita. Vanhusten palvelut heikkenemässä, kotona-asumiseen kannustetaan. Kukaan ei vain hoida niitä vanhuksia kotona. 

KIITOS KAIKILLE JOTKA VASTAAVAT :)

Tampereella on neljä uimahallia, siis enemmän kuin Turussa. Näiden lisäksi rakennetaan Tampereelle Kalevaan maauimala, joka avattaneen 2017. Myös Härmälänrantaan vanhaan, säästettyyn teollisuusrakennukseen on suunniteltu uimahallia muiden liikuntatoimintojen ohella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi