Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katumaasturinaiset

Vierailija
09.06.2014 |

Vaihdoin hiljattain autoa ja nyt mulla on ajossa katumaasturi. Ajattelin, jotta ois kivannäköinen auto ja hyvään hintaankin sain kilometreihin ja ikään nähden. Nyt mieheni kaveri sanoi miehelleni, jotta ei ois uskonut mun olevan "sellanen katumaasturinainen". Vähän negatiiviseen sävyyn oli sanonut tuon miehelle. Joten mietinkin, jotta minkälaisia nämä "katumaasturinaiset" sitten on? Annanko nyt jonkun kuvan itsestäni ihan tietämättäni? Erityisesti miesten mielipiteet kiinnostaa, koska tämä kummastuttaa mua :D

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:26"]Ymmärrän. Itsekin olen harkinnut maasturin ostamista koska tarvimme vetoauton. Mutta en halua niin epäekologista ja toisaalta itsekin ajattelen, että sellaisen ajaja on todennäköisemmin röyhkeä ja narsistinen ja itsekäs kun jonkun toisen vähemmänsyövän auton kuski.

[/quote]Voithan sä ostaa kaksi autoa, toisen tarpeeseen ja toisen ekologista esittääksesi.

Vierailija
102/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:07"]Mettäläisprinsessa ei ehkä ole tarvinnut kinokseen parkkaamisen taitoa, koska on itte ensin pyöräyttänyt lumilingolla ittelleen tyhjän tilan. Ja varsinkaan hän ei tarvii taskuparkkauksen taitoja. [/quote]

Ja sinä se et raukka ymmärtänyt kun sulle vittuiltiin päin pläsiä.

kvg: parkkaaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:30"]

Mistä nuo stereotypiat oikeen syntyy?! Kertokaa nyt mulle, en ole ennen tiennyt noita "totuuksia"

USA

siitä että ne kuluttavat paljon plus tilastoista näkee että joutuvat myös onnettomuuksiin melko paljon niiden määrään nähden, joten joko ajotaidot tai muista piittaamaton asenne

"""röyhkeä ja narsistinen ja itsekäs kun jonkun toisen vähemmänsyövän auton kuski.Huonoja kuskeja.  citymaasturit ovat ihan uskomattoman juntteja ja turhia."""

[/quote]

Vierailija
104/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:26"]

Ymmärrän. Itsekin olen harkinnut maasturin ostamista koska tarvimme vetoauton. Mutta en halua niin epäekologista ja toisaalta itsekin ajattelen, että sellaisen ajaja on todennäköisemmin röyhkeä ja narsistinen ja itsekäs kun jonkun toisen vähemmänsyövän auton kuski.

[/quote]

Siis koska itselläni on negatiivinen kuva ihmisistä, jotka kuskaavat kersojaan tai kauppakassiaan maasturissa, niin en halunnut itsekään sellaista. USA:ssa niitä on paljon. Röyhkeitä minä-ihmisiä maastureissaan.

[/quote]

Ei ole totta! USA:ssa ollaan liikeneteessä PALJON joustavampia ja kohteliaampia kuin Suomessa. Tilaa annetaan ja jonoon pääsee sivukadulta ihan toisella lailla kuin Suomessa. Suomessa ollaan niin minä itte porukkaa ja torvet soi kun joku pikkasen hidastaa tai epäröi.

Kokemusta monesta osavaltiosta 20v ajan.

Suomessa ajo hirvittää!

USA

Vierailija
105/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katumaasturilla ajavat vähän varakkaammat mammat jotka haluavat kätevän nelivetoisen ja tilavan auton josta näkee vähän paremmin ulos. Menestyvälle espoolais/ helsinkiläisäidille ihan ehdoton. Ja naiset siellä ratissa yleensä ihania hottiksia :) t. Mies

Vierailija
106/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju vain vahvistaa sitä mielikuvaa mikä itselläni on juntti-maasturinaisista :D Ymmärrän kyllä tuon veto-puolen, ja se on ihan ok, ymmärrän jääkiekkojunnujen äidit jne., mutta en sitä että joku lapseton muija ajelee tyhjällä katumaasturilla prismaan kun on kiva istua korkealla ja näyttää ihmisille että omistaa "hienon" auton. Toki kyllähän pari kertaa vuodessa saattaa olla vähän lumipenkkaa, josta sitten pääsee sekunnissa liikkeelle kun sillä naapurin toyotalla menee 3 sekuntia.

Vierailija
107/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:36"]

Katumaasturilla ajavat vähän varakkaammat mammat jotka haluavat kätevän nelivetoisen ja tilavan auton josta näkee vähän paremmin ulos. Menestyvälle espoolais/ helsinkiläisäidille ihan ehdoton. Ja naiset siellä ratissa yleensä ihania hottiksia :) t. Mies

[/quote]

Voi olla näinkin. 36

Vierailija
108/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää yleistää, niin monasti tällaisia autoja "omistaa" 1. ja viimeisen polven yrittäjät tai juurikin miehensä rahoja hevosiin törsäävät. Onhan näissä sellaista mannermaista kartanoromantiikkaa. Saksasta saa näitä muuten halvalla. Varsinkin mustana.

Vierailija
109/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:33"]

Mä ajan maasturilla koska tykkään ajaa maasturilla :)

Olen hyvä kuski. Ikinä en oo ojaan ajanut tai kolaroinut, en edes kolhinut autoani.

Osaan pyöritellä isoa autoa pienissä paikoissakin.

Mun uusi auto saastuttaa takuulla vähemmän kuin joku vanha pikkuauto. Eikä edes kuluta paljon.

Merkkiä en viitsi mainita, vois muuten muutamat pelihousut revetä.

[/quote]

Miksi vertaat autoasi VANHAAN pikkuautoon? Eiväthän ne nyt edes hinnassa ole mitenkään kaksi vaihtoehtoa, joista toinen pitää valita. Vertaa sitä turhakettasi samanhintaisiin uusiin pienempiin autoihin ja katotaan sitten mikä kuluttaa enemmän.

Vierailija
110/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No hienoa, ihan mielelläni kuuluisin tuohon joukkoon, mutta en ole Hot, enkä asu Suomessa.

USA

Vierailija
111/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan maasturin ostin tienvarresta, joku oli laittanut lapun auton ikkunaan "For sale", olin juuri edellisellä viikolla muuttanut USA:han ja ajelin vuokra-autolla.

Ei ollut luksusauto, mutta ajelin sillä 3v paikasta toiseen. Ei kyllä kukaan katsonut minua kateellisena, sain olla ihan rauhassa. Kun vaihdoin uuteen, ikävä jäi.

USA

Vierailija
112/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:36"]Tämä ketju vain vahvistaa sitä mielikuvaa mikä itselläni on juntti-maasturinaisista :D Ymmärrän kyllä tuon veto-puolen, ja se on ihan ok, ymmärrän jääkiekkojunnujen äidit jne., mutta en sitä että joku lapseton muija ajelee tyhjällä katumaasturilla prismaan kun on kiva istua korkealla ja näyttää ihmisille että omistaa "hienon" auton. Toki kyllähän pari kertaa vuodessa saattaa olla vähän lumipenkkaa, josta sitten pääsee sekunnissa liikkeelle kun sillä naapurin toyotalla menee 3 sekuntia.

[/quote]

Pitäiskö mun sitten Prismassa käymiseen ostaa erikseen joku pikku kauppakassi? Mistäs näet mihin kaikkeen muuhun sitä autoa käytän?

Vierailija
113/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pakko olla maasturi, kun mennään mökille kehäkolmosen ulkopuolelle ja tarvii paljon tavaraa ja peräkärryssä kaikenmaailman mökkijuttuja. Ei siellä landella ole kunnon kauppoja.♀

Vierailija
114/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:17"]

Vai juntteja LOL

No mulla maksoi tuo junttiauto $ 50 000. Millaisen sillä summalla saa Suomesta?36 744euroa.

Ei siis ole Suomen mittapuulla edes kallis.

http://www.lexus.com/models/GX/

[/quote]

mikä osavaltio? mikä vero? vai oliko linkki vain?

[/quote]

http://www.dmv.org/buy-sell/new-cars/new-car-taxes-fees.php

[/quote]

eli Google, ei muuta kysyttävää

Vierailija
115/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita miehiä linjoilla? En kyllä koe, jotta katumaasturin hankkiminen olisi mitenkään suuren varakkuuden merkki, sillä samanhintaisiahan ne ovat aikalailla kuin muutkin autot. Jos nyt ei ihan miniautoihin vertaa, vaan perheautoihin. Hauskoja nämä parkkeerausjutut, mutta itsellä kun on autokatos niin en tuohonkaan kyllä katumaasturia olisi tarvinnut. Muuten vain miellytti silmää ja sopi budjetoimaani rahasummaan jne. -ap

Vierailija
116/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaampas täällä kateellisia, kun nainen ajaa jollain muukla kuin yariksella tai pololla! 

T: nainen ja cayenne, hyvin kulkee

Vierailija
117/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:17"]

Vai juntteja LOL

No mulla maksoi tuo junttiauto $ 50 000. Millaisen sillä summalla saa Suomesta?36 744euroa.

Ei siis ole Suomen mittapuulla edes kallis.

http://www.lexus.com/models/GX/

[/quote]

mikä osavaltio? mikä vero? vai oliko linkki vain?

[/quote]

http://www.dmv.org/buy-sell/new-cars/new-car-taxes-fees.php

[/quote]

eli Google, ei muuta kysyttävää

[/quote]

No meinaatko, että laitan tarkan osoitteeni USA:ssa, elä kerro muille mutta se on......

20v USA

Vierailija
118/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:09"]Mun mielestä citymaasturit ovat ihan uskomattoman juntteja ja turhia. Miksi ihmeessä halusit katumaasturin, onko valinnalle joku käytännön perustelu? Miksei joku huomattavasti vähemmän kuluttava normikokoinen auto kelvannut?

[/quote]

Mulla on ihanperustadon matala Toyota, mutta vähänkö olen ollut kateellinen, kun naapurin katumaasturinainen on päräyttänyt pienestä hangesta liikkeelle nelivedollaan kuin Naton ohjus.

[/quote]

Itselläni on neliveto 2.5 Volvo turbolla. Turbonainen siis ja voin sanoa, että katumaasturiin en vaihtaisi. Edes Volvon omaan. Crosoveria olen kyllä katsellut. Se kun päihittää katumaasturin kevyesti: tila-auto korkealla pohjalla, ilman maasturin kömpelyyttä.

Vierailija
119/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:09"]Mun mielestä citymaasturit ovat ihan uskomattoman juntteja ja turhia. Miksi ihmeessä halusit katumaasturin, onko valinnalle joku käytännön perustelu? Miksei joku huomattavasti vähemmän kuluttava normikokoinen auto kelvannut?

[/quote]

Mulla on ihanperustadon matala Toyota, mutta vähänkö olen ollut kateellinen, kun naapurin katumaasturinainen on päräyttänyt pienestä hangesta liikkeelle nelivedollaan kuin Naton ohjus.

[/quote]

Itselläni on neliveto 2.5 Volvo turbolla. Turbonainen siis ja voin sanoa, että katumaasturiin en vaihtaisi. Edes Volvon omaan. Crosoveria olen kyllä katsellut. Se kun päihittää katumaasturin kevyesti: tila-auto korkealla pohjalla, ilman maasturin kömpelyyttä.

[/quote]

Onko Volvon maasturi kömpelö? En ole sillä ajnut. Mun maasturit olleet tosi helppoja ja käteviä ajaa. Varsinkin viiminen on niin kevyt, että ratti kääntyy kuin ajatuksen voimalla. GPS , peruutuskamera, lämmitettävät ja viilennett╨vät nahkapenkit, kattoikkuna, autom. istuinasennon palautus, lämmitettävä ratti, automaattiset pitkät valot jne.

Vierailija
120/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvoissa on takana todella pieni kuljetustila, aivan avuton verrattuna moneen muuhun.