Katumaasturinaiset
Vaihdoin hiljattain autoa ja nyt mulla on ajossa katumaasturi. Ajattelin, jotta ois kivannäköinen auto ja hyvään hintaankin sain kilometreihin ja ikään nähden. Nyt mieheni kaveri sanoi miehelleni, jotta ei ois uskonut mun olevan "sellanen katumaasturinainen". Vähän negatiiviseen sävyyn oli sanonut tuon miehelle. Joten mietinkin, jotta minkälaisia nämä "katumaasturinaiset" sitten on? Annanko nyt jonkun kuvan itsestäni ihan tietämättäni? Erityisesti miesten mielipiteet kiinnostaa, koska tämä kummastuttaa mua :D
Kommentit (145)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:14"]
Volvoissa on takana todella pieni kuljetustila, aivan avuton verrattuna moneen muuhun.
[/quote]
Varsinkin jos laittaa 3 penkkiriviä, takana on tilaa käsilaukuille, ei muulle.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 17:47"]
Lyhyitä, tarvitsevat auton joka on korkeammalla, antaa turvallisuuden tunteen.
[/quote]
Höpö, höpö. En ole pieni, juntti enkä huono kuski. Enkä asu lähelläkään Eiraa.
T 182 cm, akateeminen katumaasturinainen, joka lähtee lumikinoksista kuin hauki rannasta :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:04"]
Onko Suomessa tosiaan tuollaista?
Luokitellaan ihmiset auton mallin mukaan?
Minulla on ollut katumaastureita jo 5 kahdenkymmenen vuoden ajalla.
Minusta se on tosi kätevä ja pidän nimenomaan sen helposta ajettavuudesta, verrattuna esim. tila-autoihin. Tila-autoa en itselleni ottaisi, sillä se on matala ja oudon mallinen. Henkilöautolla taas en pystyisi kuljettamaan kaikkea sitä mitä katumaasturilla.
[/quote]
Häh, mistä tila-autosta oikein puhut - "matala ja oudon mallinen"? Kappas kun et vielä lisännyt että "ruman värinen"...
Tila-auto ei ole sama kuin farmari, jotka ovat yleensä melko matalia. Oma lukunsa ovat nämä nykyään suositut 7-paikkaiset pikkuautot kuten Grand Picasso ja Zafira. Niissä ei ole tavaratilaa kuin nimeksi ja jos kaikki paikat otetaan käyttöön, taakse ei sovi kuin pari kauppakassia. Meillä citymaastureina myytävissä autoissa on sama vika: nämä Qashqait yms. ovat oikeasti pikkuautoja muotoiltuna näyttämään kokoaan isommilta. Jenkeissä noita kutsutaan "crossovereiksi" ja oikeat citymaasturit ovat oikeasti isoja, kuten esimerkiksi Ford Expedition.
Valitettavasti Suomessa sekä citymaasturit että oikeat tila-autot ovat tolkuttoman kalliita. Esimerkiksi VW Sharan, joka on oikea tila-auto, maksaa järkevästi varusteltuna 50.000 euroa ja varsinaisia citymaastureita ei tuoda tällä hetkellä edes maahan.
[/quote]
Matala se on, eli jos vertaat SUV pohjan korkeutta tila-auton pohjan korekeuteen, huomaat eron. USA:ssa on todella monen kokoisia SUV:ta, ei vain isoja.
Olet monessa asiassa pihalla.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:09"]Mun mielestä citymaasturit ovat ihan uskomattoman juntteja ja turhia. Miksi ihmeessä halusit katumaasturin, onko valinnalle joku käytännön perustelu? Miksei joku huomattavasti vähemmän kuluttava normikokoinen auto kelvannut?
[/quote]
Mulla on ihanperustadon matala Toyota, mutta vähänkö olen ollut kateellinen, kun naapurin katumaasturinainen on päräyttänyt pienestä hangesta liikkeelle nelivedollaan kuin Naton ohjus.
[/quote]
Itselläni on neliveto 2.5 Volvo turbolla. Turbonainen siis ja voin sanoa, että katumaasturiin en vaihtaisi. Edes Volvon omaan. Crosoveria olen kyllä katsellut. Se kun päihittää katumaasturin kevyesti: tila-auto korkealla pohjalla, ilman maasturin kömpelyyttä.
[/quote]
Onko Volvon maasturi kömpelö? En ole sillä ajnut. Mun maasturit olleet tosi helppoja ja käteviä ajaa. Varsinkin viiminen on niin kevyt, että ratti kääntyy kuin ajatuksen voimalla. GPS , peruutuskamera, lämmitettävät ja viilennett╨vät nahkapenkit, kattoikkuna, autom. istuinasennon palautus, lämmitettävä ratti, automaattiset pitkät valot jne.
[/quote]
Isoja ja painavia ovat kaikki. Jää tulemaan mun turbolle liikennevaloissa, motarilla, ohituksissa. Nopee auto on turvallinen esim. ohituksissa olettaen, että kuljettaja hallitsee autonsa ;) Katumaasturit kuluttaa liikaa bensaa. Eli ne on turhakkeita. Muutenkin Volvo ja Audi on ainoat, joihin rahansa kannattaa laittaa. Turvallisia, mutta tosin kalliita pitää jos haluaa merkkihuollot. Ja pitäähän ne tettää sillä muu olis kyllä järjettömyyttä: huippuauto ja paskat osat...
SUV: Compact, midsize, fullsize, hybrid
Liikkuu lumessa ja lähtee Ullanlinnan kinoksista, tavarat ja lasten kamat mahtuu, turvallinen jne. Vaimoni ajaa, paljon parempi kuski kuin minä.t
Terveisiä Korkeavuorenkadulta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:21"]
Volvoissa on takana todella pieni kuljetustila, aivan avuton verrattuna moneen muuhun.
[/quote]
[/quote]
No onks pakko ostaa se s40? :D Osta sitten Kia ja tallenna hinausauton puhelinnumero suosikkeihin...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:20"]
Minusta se on tosi kätevä ja pidän nimenomaan sen helposta ajettavuudesta, verrattuna esim. tila-autoihin. Tila-autoa en itselleni ottaisi, sillä se on matala ja oudon mallinen. Henkilöautolla taas en pystyisi kuljettamaan kaikkea sitä mitä katumaasturilla.
[/quote]
Häh, mistä tila-autosta oikein puhut - "matala ja oudon mallinen"? Kappas kun et vielä lisännyt että "ruman värinen"...
Tila-auto ei ole sama kuin farmari, jotka ovat yleensä melko matalia. Oma lukunsa ovat nämä nykyään suositut 7-paikkaiset pikkuautot kuten Grand Picasso ja Zafira. Niissä ei ole tavaratilaa kuin nimeksi ja jos kaikki paikat otetaan käyttöön, taakse ei sovi kuin pari kauppakassia. Meillä citymaastureina myytävissä autoissa on sama vika: nämä Qashqait yms. ovat oikeasti pikkuautoja muotoiltuna näyttämään kokoaan isommilta. Jenkeissä noita kutsutaan "crossovereiksi" ja oikeat citymaasturit ovat oikeasti isoja, kuten esimerkiksi Ford Expedition.
Valitettavasti Suomessa sekä citymaasturit että oikeat tila-autot ovat tolkuttoman kalliita. Esimerkiksi VW Sharan, joka on oikea tila-auto, maksaa järkevästi varusteltuna 50.000 euroa ja varsinaisia citymaastureita ei tuoda tällä hetkellä edes maahan.
[/quote]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maavara
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:21"]
[/quote]
[/quote]
No onks pakko ostaa se s40? :D Osta sitten Kia ja tallenna hinausauton puhelinnumero suosikkeihin...
[/quote]
Näitä kun lukee niin huomaa, että monella menee tila turvallisuuden edelle. Ja sit siellä on ne maailman rakkaimmat takapenkillä... huokaus...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:09"]
Mun mielestä citymaasturit ovat ihan uskomattoman juntteja ja turhia. Miksi ihmeessä halusit katumaasturin, onko valinnalle joku käytännön perustelu? Miksei joku huomattavasti vähemmän kuluttava normikokoinen auto kelvannut?
[/quote]
Ei katumaasturi kuluta enemmän polttoainetta!
Tila-auto USA:ssa, mammat ajelee, ei miehet.
Mun mielestä citymaasturit ovat ihan uskomattoman juntteja ja turhia. Miksi ihmeessä halusit katumaasturin, onko valinnalle joku käytännön perustelu? Miksei joku huomattavasti vähemmän kuluttava normikokoinen auto kelvannut?
[/quote]
Selkävikaisen ja kankean on helpompi nousta autoon.
Eniten katumaasturistani on ollut hyötyä Helsingin kantakaupungin huonosti auratuilla teillä. Enkä luovu kovin helposti autostani. Olen myös lyhyt ja autostani näen loistavasti.
Mieluummin perinteinen farkku, kuin pienitavaratilainen crossover.
Ajelen maasturilla, mutta jos niitä ei olisi, ottaisin farkun.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:33"]
[/quote]
[/quote]
No siinähän se syy sitten löytyikin, miksi äipät sitä suosii :DD
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On tuokin tosi. Mun pojalla on niin matala urheiluauto, että hädintuskin sinne pääsen kankeana istumaan. No eipä ahdista maasturissa.
USA
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:07"]Mettäläisprinsessa ei ehkä ole tarvinnut kinokseen parkkaamisen taitoa, koska on itte ensin pyöräyttänyt lumilingolla ittelleen tyhjän tilan. Ja varsinkaan hän ei tarvii taskuparkkauksen taitoja. [/quote]
Ja sinä se et raukka ymmärtänyt kun sulle vittuiltiin päin pläsiä.
kvg: parkkaaminen
[/quote]
Ei se mitään, kyllä se vielä joskus onnistuu kun reenaat, v-uilu on vaikea taito jonka harva hanskaa ensi yrityksellä :D
Painavampi ja korkeampi auto on turvallinen kuin joku pompannappi.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jäykistetty selkä saattaa tulla jo nuorena esim. lentopallovammat jne. En paljon naureskelisi toisen arkipäivän selviämistaistelulle! Tosin naureskelu on tätä AV-palstan normi viisautta, ettei se juurikaan hetkauta.
[/quote]