Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katumaasturinaiset

Vierailija
09.06.2014 |

Vaihdoin hiljattain autoa ja nyt mulla on ajossa katumaasturi. Ajattelin, jotta ois kivannäköinen auto ja hyvään hintaankin sain kilometreihin ja ikään nähden. Nyt mieheni kaveri sanoi miehelleni, jotta ei ois uskonut mun olevan "sellanen katumaasturinainen". Vähän negatiiviseen sävyyn oli sanonut tuon miehelle. Joten mietinkin, jotta minkälaisia nämä "katumaasturinaiset" sitten on? Annanko nyt jonkun kuvan itsestäni ihan tietämättäni? Erityisesti miesten mielipiteet kiinnostaa, koska tämä kummastuttaa mua :D

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asken olin liikennevaloissa ja seurasin autoja, n. 1/3 oli noita katumaastureita.

Kyllä se on ihan vaan suomalaisten ongelma, missä ihmiset luokitellaan milloin minkäkin vuoksi.

Jos haluaa katumaasturin, ihan oma valinta tai jos henkilöauton, siitä vaan. Lakatkaa nyt tekemästä noita ihme yleistyksiä jonkun tavaran ja ihmisen suhteesta.

20v USA

Vierailija
2/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maasturi on aika 2005.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:52"]

Mitä perkeleen väliä sillä, minkälaisella autolla joku ajaa. Ei mua kiinnosta. Toi aloitus on kuitenkin outo. Jotkut kahjot keksineet taas uuden naureskelun aiheen. Tyhjät tynnyrit. Aina pitää olla jotain irvimässä. Kohoaako se vähäinen itsetunto tällaisesta? Räkänokasta mies kasvaa, vaan ei tyhjän naurajasta!!!

[/quote]tuo on jo vanhanaikainen sanonta. antaa poikien nauraa, kuolevat meitä naisia aiemmin

Vierailija
4/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:56"]

Maasturi on aika 2005.

[/quote]

Ja syy on lama...aika noloa.

Monikohan ostaisi itselleen, jos ei olisi rahasta kiinni? Okeesti, ei keksitä nyt vastausta ekologisuudesta, turhamaisuudesta tms.

Vierailija
5/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kilpailussa voittaisitte uuden henkilöauton tai uuden maasturin, saatte valita kumman otatte? Bensarahat maksetaan molempiin seuraavat 5v.

Vierailija
6/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:09"]

Mun mielestä citymaasturit ovat ihan uskomattoman juntteja ja turhia. Miksi ihmeessä halusit katumaasturin, onko valinnalle joku käytännön perustelu? Miksei joku huomattavasti vähemmän kuluttava normikokoinen auto kelvannut?

[/quote]

Selkävikaisen ja kankean on helpompi nousta autoon.

[/quote]

No siinähän se syy sitten löytyikin, miksi äipät sitä suosii :DD

[/quote] 

Jäykistetty selkä saattaa tulla jo nuorena esim. lentopallovammat jne. En paljon naureskelisi toisen arkipäivän selviämistaistelulle! Tosin naureskelu on tätä AV-palstan normi viisautta, ettei se juurikaan hetkauta.

[/quote]

Ota herne pois nenästä nyt :) olisko mun kommenttiini pitäny lisätä, että selkäsärkyä poden itsekin. Tosin nivelsiteiden liiallisen joustavuuden vuoksi, mutta kuitenkin. Niin mä vaan meidät äipät näen, kun tiettyyn pisteeseen tullaan: hiivitään rauhallisin ottein katumaastureihimme selät tikkusuorina :) Ei siis pahalla...

Vierailija
7/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:34"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:07"]Mettäläisprinsessa ei ehkä ole tarvinnut kinokseen parkkaamisen taitoa, koska on itte ensin pyöräyttänyt lumilingolla ittelleen tyhjän tilan. Ja varsinkaan hän ei tarvii taskuparkkauksen taitoja. [/quote] Ja sinä se et raukka ymmärtänyt kun sulle vittuiltiin päin pläsiä. kvg: parkkaaminen [/quote] Ei se mitään, kyllä se vielä joskus onnistuu kun reenaat, v-uilu on vaikea taito jonka harva hanskaa ensi yrityksellä :D [/quote]

Tai ehkä kyse on siitä, miten kannattaa vittuilla missäkin seurassa. Mä nimittäin tajusin heti mistä on kyse (ja ihan naurattikin, aattele), mutta jotkut nyt vaan on kulkeneet silmät ja korvat ummessa ja monta asiaa on sitten jäänyt oppimatta ja tällaiset menee sitten ohi ymmärryksen...

[/quote]Omat jutut ne yleensä hauskimpia onkin.

Vierailija
8/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, mikä se sun mainio ajopeli on merkiltään? Saa kehua :)

Vierailija
9/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:36"]Tämä ketju vain vahvistaa sitä mielikuvaa mikä itselläni on juntti-maasturinaisista :D Ymmärrän kyllä tuon veto-puolen, ja se on ihan ok, ymmärrän jääkiekkojunnujen äidit jne., mutta en sitä että joku lapseton muija ajelee tyhjällä katumaasturilla prismaan kun on kiva istua korkealla ja näyttää ihmisille että omistaa "hienon" auton. Toki kyllähän pari kertaa vuodessa saattaa olla vähän lumipenkkaa, josta sitten pääsee sekunnissa liikkeelle kun sillä naapurin toyotalla menee 3 sekuntia.

[/quote]Kyllä se juntti istuu siellä avensiksen ratissa eikä rav4:n ratissa.

Vierailija
10/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:39"]

Miksi vertaat autoasi VANHAAN pikkuautoon? Eiväthän ne nyt edes hinnassa ole mitenkään kaksi vaihtoehtoa, joista toinen pitää valita. Vertaa sitä turhakettasi samanhintaisiin uusiin pienempiin autoihin ja katotaan sitten mikä kuluttaa enemmän.

[/quote]Onko se sun päänsärky mitä jonku toisen hankkima auto kuluttaa? Osta itelles elämä.

Vierailija
11/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi näitä joitaki vastauksia, minä oon perheellinen nainen, joka ajaa myös katumaasturia, olen myös ajanut pienempiä autoja, etu-takavetosia, ihan sama mikä perseen alla, mieheni valinta tämä auto, miksen nyös minä ajelis sil. Parhain vaan on takaveto, jolla aikoinaa nii kivasti heitti perää, tpiseks oon helvetin pitkä nainen. Enkä tunne täs autos yhtää erilaiseks itteeni, enkä oloo yhtää turvallisemmaks.

Vierailija
12/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:43"]Painavampi ja korkeampi auto on turvallinen kuin joku pompannappi.[/quote]

No ei aina, Mun SUV on valitettavasti herkkä kaatumaan, eli ei kannata kokeilla ajaa vauhdilla kurviin ja törmätä johonkin kiveen.

USA 

[/quote]Aivan ja nelivedon saa myös lähtemään liukkaalla lapasesta aika helposti, jos on varomaton kaasun kanssa, tai ei hyvän kiihdytyspidon vuoksi tajua että kuinka liukasta oikeasti on. Jarruttaessa siitä nelivedosta ei ole kuin haittaa siinä mielessä että ehti saada aikaan koveman vauhdin.

Itse tarvin aikoinaan tyttären hevosharrastuksen vuoksi auton jolla saa vetää 2000kg hevostraileria. Sellaisen nelivetoiseen isoon farmariin ei ollut varaa, jolla tuollaista olisi saanut vetää, joten ostin sittarin.

Muita sittarin etuja ovat hyvä istuma-asento ja tosiaan helpompi nousta ja istuuntua autoon. Autosta näkee hyvin liikenteen, koska näkee pienempien autojen yli.

Jotku (kateelliset) haluavat yhdistää sittarin ökyilyyn, mutta päin vastoin, minusta siinä on jotain herrasmiesmäistä.

Vierailija
13/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:43"]Painavampi ja korkeampi auto on turvallinen kuin joku pompannappi.[/quote]

No ei aina, Mun SUV on valitettavasti herkkä kaatumaan, eli ei kannata kokeilla ajaa vauhdilla kurviin ja törmätä johonkin kiveen.

USA 

[/quote]Aivan ja nelivedon saa myös lähtemään liukkaalla lapasesta aika helposti, jos on varomaton kaasun kanssa, tai ei hyvän kiihdytyspidon vuoksi tajua että kuinka liukasta oikeasti on. Jarruttaessa siitä nelivedosta ei ole kuin haittaa siinä mielessä että ehti saada aikaan koveman vauhdin.

Itse tarvin aikoinaan tyttären hevosharrastuksen vuoksi auton jolla saa vetää 2000kg hevostraileria. Sellaisen nelivetoiseen isoon farmariin ei ollut varaa, jolla tuollaista olisi saanut vetää, joten ostin sittarin.

Muita sittarin etuja ovat hyvä istuma-asento ja tosiaan helpompi nousta ja istuuntua autoon. Autosta näkee hyvin liikenteen, koska näkee pienempien autojen yli.

Jotku (kateelliset) haluavat yhdistää sittarin ökyilyyn, mutta päin vastoin, minusta siinä on jotain herrasmiesmäistä.

Vierailija
14/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karumaasturi = epäkäytännöllinen niin kadulla kuin maastossa.

Katumaasturinainen on huono kuljettaja, jonka pitää kompensoida heikkoa ja arkaa ajotaitoaan auton koolla.

Vierailija
15/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:17"]

Vai juntteja LOL

No mulla maksoi tuo junttiauto $ 50 000. Millaisen sillä summalla saa Suomesta?36 744euroa.

Ei siis ole Suomen mittapuulla edes kallis.

http://www.lexus.com/models/GX/

[/quote]

mikä osavaltio? mikä vero? vai oliko linkki vain?

[/quote]

http://www.dmv.org/buy-sell/new-cars/new-car-taxes-fees.php

[/quote]

eli Google, ei muuta kysyttävää

[/quote]

No meinaatko, että laitan tarkan osoitteeni USA:ssa, elä kerro muille mutta se on......

20v USA

[/quote]

on se pieni maa tuo USA, heti olisin tiennyt jos olisit asunut Texasista. 

kanada

Vierailija
16/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:40"]

Karumaasturi = epäkäytännöllinen niin kadulla kuin maastossa.

Katumaasturinainen on huono kuljettaja, jonka pitää kompensoida heikkoa ja arkaa ajotaitoaan auton koolla.

[/quote]

Ei kai huonolla ajotaidolla oleva ihminen halua isoa autoa vaan mahdollisimman pienen! Katumaasturinaisilla on hyvä ajotaito ja itsetunto. Osaa ja kehtaa ajaa isolla autolla. Ehkä myös haluaa olla itsenäinen, voimakas nainen.

Vierailija
17/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:59"]

Jos kilpailussa voittaisitte uuden henkilöauton tai uuden maasturin, saatte valita kumman otatte? Bensarahat maksetaan molempiin seuraavat 5v.

[/quote]

Sama myyntihinta ja ulkoisesti yhtä nättejä? Henkilöauto, ehdottomasti.

Vierailija
18/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa! Mä olen harkinnut jonkinlaista katumaasturia kun nykyisellä on niin hankala päästä hankaliin paikkoihin =) Siis koiran kanssa metsään treeneihin.

Ei mulla kuitenkaan ole varaa ostaa toista autoa muuhun käyttöön joten .....

Vierailija
19/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:17"]

Vai juntteja LOL

No mulla maksoi tuo junttiauto $ 50 000. Millaisen sillä summalla saa Suomesta?36 744euroa.

Ei siis ole Suomen mittapuulla edes kallis.

http://www.lexus.com/models/GX/

[/quote]

mikä osavaltio? mikä vero? vai oliko linkki vain?

[/quote]

http://www.dmv.org/buy-sell/new-cars/new-car-taxes-fees.php

[/quote]

eli Google, ei muuta kysyttävää

[/quote]

No meinaatko, että laitan tarkan osoitteeni USA:ssa, elä kerro muille mutta se on......

20v USA

[/quote]

on se pieni maa tuo USA, heti olisin tiennyt jos olisit asunut Texasista. 

kanada

[/quote]

No jo kun kerroin millainen auto mulla on, en todella viitsi kertoa edes osavaltiota.

En tiedä kuinka paljon Kanadassa on suomalaisia, mutta ei meitä täällä/tässä osavaltiossa kovin montaa ole.

Miksi se sinua kiinnostaa, missä asun? En oikeen sitä ymmärrä, mitä merkitystä? Oletko muuttamassa tänne?

Vierailija
20/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katumaasturinaiset ajaa aina kaula pitkänä, että pienikokoisina näkevät sen keulan.