Katumaasturinaiset
Vaihdoin hiljattain autoa ja nyt mulla on ajossa katumaasturi. Ajattelin, jotta ois kivannäköinen auto ja hyvään hintaankin sain kilometreihin ja ikään nähden. Nyt mieheni kaveri sanoi miehelleni, jotta ei ois uskonut mun olevan "sellanen katumaasturinainen". Vähän negatiiviseen sävyyn oli sanonut tuon miehelle. Joten mietinkin, jotta minkälaisia nämä "katumaasturinaiset" sitten on? Annanko nyt jonkun kuvan itsestäni ihan tietämättäni? Erityisesti miesten mielipiteet kiinnostaa, koska tämä kummastuttaa mua :D
Kommentit (145)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:05"]
Katumaasturinaiset ajaa aina kaula pitkänä, että pienikokoisina näkevät sen keulan.
[/quote]
Onneki mun autossa penkki nousee, kallistuu ja saa siirrettyä oikeaan korkeuteen ja eteenpäin, jos ei polkusimiin muuten yltä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:09"]Mun mielestä citymaasturit ovat ihan uskomattoman juntteja ja turhia. Miksi ihmeessä halusit katumaasturin, onko valinnalle joku käytännön perustelu? Miksei joku huomattavasti vähemmän kuluttava normikokoinen auto kelvannut?
[/quote]Mistä näitä ihmisiä sikiää, joilla on valta määritellä mitä muut tarvitsee. Mielestäsi myös esteratsastus, metsästys, veneily ja moottorikelkkailu ovat kaikki turhia, koska noissa harrasteissa citymaasturi, tai peräti ihan oikea maasturi, on paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:05"]Katumaasturinaiset ajaa aina kaula pitkänä, että pienikokoisina näkevät sen keulan.
[/quote]yleensä sittarin jakkarassa on pidemmät säätövarat...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:09"]
Mun mielestä citymaasturit ovat ihan uskomattoman juntteja ja turhia. Miksi ihmeessä halusit katumaasturin, onko valinnalle joku käytännön perustelu? Miksei joku huomattavasti vähemmän kuluttava normikokoinen auto kelvannut?
[/quote]
Selkävikaisen ja kankean on helpompi nousta autoon.
[/quote]
No siinähän se syy sitten löytyikin, miksi äipät sitä suosii :DD
[/quote]
Jäykistetty selkä saattaa tulla jo nuorena esim. lentopallovammat jne. En paljon naureskelisi toisen arkipäivän selviämistaistelulle! Tosin naureskelu on tätä AV-palstan normi viisautta, ettei se juurikaan hetkauta.
[/quote]
Juu, minulla on selkärankareuma, ja pikkuautot ovat vaikeita siksi. Jäykkä olen ja kipeä. En ole äippä enkä vanha, mutta vissiin juntti ja itsekäs...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:40"]
Karumaasturi = epäkäytännöllinen niin kadulla kuin maastossa.
Katumaasturinainen on huono kuljettaja, jonka pitää kompensoida heikkoa ja arkaa ajotaitoaan auton koolla.
[/quote]
Aika jännää että kun puhutaan miehestä ja auton koosta, perustelu on yleensä jotain muuta... Oletus on että mies on AINA hyvä kuski, autosta tai sen koosta riippumatta. Nainen on vaan huono kuski, oli sitten iso tai pieni auto. "Juu se ajelee vaan tollasia kauppakasseja, kun ei osaa isoa autoa käsitellä. " "Juu se ajelee vaan tollasia katumaastureita, kun ei pikkuautolla uskalla ajella."
...
Onneksi miehet hallitsee noi peniksenjatkeet,.... vai hallitseeko ne miehiä?
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014060718378310_uu.shtml
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288568572163.html
On myös katumaastureita ja Katumaastureita.
Ensinnäkin pelkkä etuveto ei ole edes puutarhamaasturi, eli neliveto on minimi. Sitten on nämä Quaqait yms. crossoverit, jotka eivät myöskään ole katumaastureita. Olen kuullut jopa tila-autoa kutsuttavan katumaasturiksi... *rolleyes*
Eli katumaasturi = BMW X5, Audi Q7, Volvo XC90 jne. Sitten niistä on ne pienemmät kauppakassiversiot tietysti.
Mikäs siinä, ihan kelpo pelejä. Yleensä vain tulee mieleen, että mies on ostanut auton omilla rahoillaan ja nainen keulii miehensä pätäkällä. Harva nainen kuitenkaan ostaa kyseisiä malleja itse.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:50"]
On myös katumaastureita ja Katumaastureita.
Ensinnäkin pelkkä etuveto ei ole edes puutarhamaasturi, eli neliveto on minimi. Sitten on nämä Quaqait yms. crossoverit, jotka eivät myöskään ole katumaastureita. Olen kuullut jopa tila-autoa kutsuttavan katumaasturiksi... *rolleyes*
Eli katumaasturi = BMW X5, Audi Q7, Volvo XC90 jne. Sitten niistä on ne pienemmät kauppakassiversiot tietysti.
Mikäs siinä, ihan kelpo pelejä. Yleensä vain tulee mieleen, että mies on ostanut auton omilla rahoillaan ja nainen keulii miehensä pätäkällä. Harva nainen kuitenkaan ostaa kyseisiä malleja itse.
[/quote]
Tulihan tääkin nähtyä, että joku oikoo tällaisia myyttejä ja vielä luulee olevansa oikeassa.
Ihan sun kiusaksi, mun mies ei ollut edes autokaupassa kun viimeksi sen SUV:n itselleni IHAN OMILLA rahoillani ostin, mutta jos teillä on noin, ei se mua haittaa.
USA
Crossover, Subaru outback, suosittelen.
Ei kutita muiden perseitä niin paljon kuin noi katumaasturit ja on oikeesti hyvä auto.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:53"]
Tulihan tääkin nähtyä, että joku oikoo tällaisia myyttejä ja vielä luulee olevansa oikeassa.
Ihan sun kiusaksi, mun mies ei ollut edes autokaupassa kun viimeksi sen SUV:n itselleni IHAN OMILLA rahoillani ostin, mutta jos teillä on noin, ei se mua haittaa.
USA
[/quote]
Jenkeissähän SUV on ns. normi kauppakassi. Mm. kotiäitien suosiossa. Jenkkien SUVit ovat myös totaalisen ala-arvoisia eurooppalaisiin vastineisiinsa verrattuna. Pirusti ilmaa korin sisällä, huono tekniikka ja kantavuus.
Itse asuin jenkeissä 7-vuotta, kun oli pakko. Ei enää ikinä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:55"]
Jenkeissähän SUV on ns. normi kauppakassi. Mm. kotiäitien suosiossa. Jenkkien SUVit ovat myös totaalisen ala-arvoisia eurooppalaisiin vastineisiinsa verrattuna. Pirusti ilmaa korin sisällä, huono tekniikka ja kantavuus.
[/quote]
Huomioitava siis myös, että monet jenkeissä myytävät eurooppalaiset autot kootaan oikeasti eri tehtaalla ja eri palikoista. Tähän syynä mm. erilainen ilmasto, jolloin pohjaa ei tarvitse massata ja muutenkin talvivarustelu ei usein kuulu edes lisävarustelistalle näissä malleissa.
Eli täysin eri autot kyseessä. Sen takia hinnat myös usein huomattavasti halvemmat.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:50"]On myös katumaastureita ja Katumaastureita.
[/quote]Miten joillakin voi vielä tänäpäivänä olla tuollaisia ennakkoluuloja että rahat on miesten hankkimia? Omassa tuttavapiirissä on paljon varakkaiden sukujen tyttäriä, joiden miehet siipeilee vaimonsa suvun raholla.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:54"]
Crossover, Subaru outback, suosittelen.
Ei kutita muiden perseitä niin paljon kuin noi katumaasturit ja on oikeesti hyvä auto.
[/quote]
Olen kuullut kanssa kehuja, se luokitellaan "wagons". Lähtöhintakin aika asiallinen.
$23,495 = 17291.37 Euro
USA
USA
[/quote]
[/quote]
God bless you!
Hieno homma, onneksi täällä ei tosiaan ole pakko asua
Millasella mittarilla mittaat nuo SUV:t?
USA:ssa 20v
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:54"]Crossover, Subaru outback, suosittelen.
[/quote]En tykänny. Muotoilu auton sisällä oli kuin 80-luvun Nissanissa, tuntui kamalan vanhanaikaiselta ja dieselmoottori oli mielestäni huono. Ja viimeinen niitti oli delta-auton myyntitykin käytös.
Jos on pakko muodostaa joku mielikuva pelkän katumaasturin perusteella niin mullekin tulee mieleen heppaharrastaja tai sen tyylinen nainen. Ronski ja reipas, mutta ei missään nimessä lesbo (siis toki lesbo voi omistaa maasturin, mutta mun intuitiivinen mielikuva on nimenomaan reippaasta heteronaisesta). Käyttää tikkiliiviä.
USA
[/quote]
[/quote]
Sorry to burst your bubble, mutta saa täällä kaupasta eurooppalaisiakin SUV:ta.
Koeta jaksaa, jos et huomannut sitä noina 7 vuotena.
USA
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:57"]
[/quote]
Huomioitava siis myös, että monet jenkeissä myytävät eurooppalaiset autot kootaan oikeasti eri tehtaalla ja eri palikoista. Tähän syynä mm. erilainen ilmasto, jolloin pohjaa ei tarvitse massata ja muutenkin talvivarustelu ei usein kuulu edes lisävarustelistalle näissä malleissa.
Eli täysin eri autot kyseessä. Sen takia hinnat myös usein huomattavasti halvemmat.
[/quote]
Joo, esim Kalifornian päästösäädökset on tiukemmat, eli ei kelpaa kakikki suoraan Euroopasta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:40"]
Karumaasturi = epäkäytännöllinen niin kadulla kuin maastossa.
Katumaasturinainen on huono kuljettaja, jonka pitää kompensoida heikkoa ja arkaa ajotaitoaan auton koolla.
[/quote]
Ihan miten haluat, mutta kauppias ei tee ajokoetta, myy ihan kaikille taidoista riippumatta.
Miehillä taas auto kompensoi pientä penistä jne. eli ihan kiva kun aina löytyy joku selitys.
Joku leuhkii sillä, kuinka monta naista on pannut, naisten kohdalla taas se ei ole kovin haluttava kunnia.
Joku leuhkii rahallaan, nostaahan se hänen asemaa hierarkiassa. Joillekin asuinalue on se isoin asia, saa kunnioitusta tietyiltä henkilöiltä. Toisille koulutus on kynnyskysymys, sillä vasta saakin alleen punaisen maton.jne....