Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katumaasturinaiset

Vierailija
09.06.2014 |

Vaihdoin hiljattain autoa ja nyt mulla on ajossa katumaasturi. Ajattelin, jotta ois kivannäköinen auto ja hyvään hintaankin sain kilometreihin ja ikään nähden. Nyt mieheni kaveri sanoi miehelleni, jotta ei ois uskonut mun olevan "sellanen katumaasturinainen". Vähän negatiiviseen sävyyn oli sanonut tuon miehelle. Joten mietinkin, jotta minkälaisia nämä "katumaasturinaiset" sitten on? Annanko nyt jonkun kuvan itsestäni ihan tietämättäni? Erityisesti miesten mielipiteet kiinnostaa, koska tämä kummastuttaa mua :D

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:55"]

Jenkeissähän SUV on ns. normi kauppakassi. Mm. kotiäitien suosiossa. Jenkkien SUVit ovat myös totaalisen ala-arvoisia eurooppalaisiin vastineisiinsa verrattuna. Pirusti ilmaa korin sisällä, huono tekniikka ja kantavuus.

Itse asuin jenkeissä 7-vuotta, kun oli pakko. Ei enää ikinä.

[/quote]

Huomioitava siis myös, että monet jenkeissä myytävät eurooppalaiset autot kootaan oikeasti eri tehtaalla ja eri palikoista. Tähän syynä mm. erilainen ilmasto, jolloin pohjaa ei tarvitse massata ja muutenkin talvivarustelu ei usein kuulu edes lisävarustelistalle näissä malleissa. 

Eli täysin eri autot kyseessä. Sen takia hinnat myös usein huomattavasti halvemmat.

[/quote]

Varustelutaso on USA:ssa paljon parempi, se nostaa valitettavasti Euroopassa hintaa.

Vierailija
42/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne todella kääntää mun pään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:59"]

Miten joillakin voi vielä tänäpäivänä olla tuollaisia ennakkoluuloja että rahat on miesten hankkimia? Omassa tuttavapiirissä on paljon varakkaiden sukujen tyttäriä, joiden miehet siipeilee vaimonsa suvun raholla.

[/quote]

Okei, miehensä rahojen sijasta jotkut siipeilevät ja keulivat siis suvun rahoilla :D

Lopputulos sama: ei omaa työtä ja osaamista takana. I rest my case.

Vierailija
44/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katumaasturi ostetaan yleensä naiselle, jolla on ollut vaikeuksia ja vaarallisia tilanteita liikenteessä. Se on turvallisempi kuljettajalle ja kyydissä istuville lapsille kuin pikkuautot. Katumaasturissa kuljettaja istuu ylempänä, joten hän näkee paremmin ympäröivän liikenteen ja hahmottaa isomman auton ulkomitat.

Vierailija
45/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:54"]

Crossover, Subaru outback, suosittelen.

Ei kutita muiden perseitä niin paljon kuin noi katumaasturit ja on oikeesti hyvä auto.

[/quote]

Olen kuullut kanssa kehuja, se luokitellaan "wagons". Lähtöhintakin aika asiallinen.

$23,495  = 17291.37 Euro

USA

[/quote]

Jep, ja Se piti vielä mainita että takakontti on reilun kokoinen.

Vierailija
46/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla taisivat olla muodissa. Makunsa kullakin, jos on hahmotusongelmia normiauton ratissa eikä osaa ajaa niin siitä vaan. Wannabe-auto ihmiselle, joka haluaa olla jotain, mutta ei ole. Omaa silmää miellyttää enemmän oma viistoperäinen uusi bemarini. Kulutuksesta en voi sanoa mitään, se on tässäkin liikaa.

Vierailija
47/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu mitä nuijia tässäkin ketjussa!

Vierailija
48/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa toi ap:n kaverin mies kateelliselta. Varmaan ois itsekin halunnut katumaasturin ja nyt kaverin akalla on :D

En tosiaan tuota termiä osaa avata, mutta itse huristelee katumaasturilla talleille. Tiet ovat siellä landella kapeat ja talvella jää jumiin helposti. Turvallinen auto.

Ja hgin kantakaupungissa asutaan ja se on kyllä ketterämpi ajaa ja parkkeerata kuin perus bemari oli, jolla siis ennen ajoin.

Vierailija
49/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katumaasturinainen! Vihdoin sana sille ilmiölle, jota olen itsekin ihmetellyt. Valtava, laatikkomainen jättimaasturi ja sitten sitä ohjaa joku pieni naikkonen. Ajotaidon perusteella parempi ajopeli olisi joku pieni Nissan Kauppakassi.

Vierailija
50/145 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:40"]

Karumaasturi = epäkäytännöllinen niin kadulla kuin maastossa.

Katumaasturinainen on huono kuljettaja, jonka pitää kompensoida heikkoa ja arkaa ajotaitoaan auton koolla.

[/quote]

Ei kai huonolla ajotaidolla oleva ihminen halua isoa autoa vaan mahdollisimman pienen! Katumaasturinaisilla on hyvä ajotaito ja itsetunto. Osaa ja kehtaa ajaa isolla autolla. Ehkä myös haluaa olla itsenäinen, voimakas nainen.

[/quote]

Joutuux se ajaa parranki aamusin?

Vierailija
51/145 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:05"]Katumaasturinaiset ajaa aina kaula pitkänä, että pienikokoisina näkevät sen keulan.

[/quote]yleensä sittarin jakkarassa on pidemmät säätövarat...

[/quote]

...kuin käytännöllisemmissä pienemmissä autoissa, joissa sinun ei tarvitse maksaa lisää siitä hyvästä, että näkisit autosi keulan :D

Vierailija
52/145 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttimaisia autoja, nousukasmaista, " haluan istua korkealla ja saan hallinnan tunnetta"....Miehet ja naiset samaa sarjaa: trenditukkaa, tekorusketusta, koulutus luultavammin opisto tai tradenomi.

Hevosihmisilä tämän ymmärtää, mutta niitä jotka vaan huvikseen ajavat näillä katumaastureilla.....

Vierailija
53/145 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:50"]On myös katumaastureita ja Katumaastureita. 

Ensinnäkin pelkkä etuveto ei ole edes puutarhamaasturi, eli neliveto on minimi. Sitten on nämä Quaqait yms. crossoverit, jotka eivät myöskään ole katumaastureita. Olen kuullut jopa tila-autoa kutsuttavan katumaasturiksi... *rolleyes*

Eli katumaasturi = BMW X5, Audi Q7, Volvo XC90 jne. Sitten niistä on ne pienemmät kauppakassiversiot tietysti.

Mikäs siinä, ihan kelpo pelejä. Yleensä vain tulee mieleen, että mies on ostanut auton omilla rahoillaan ja nainen keulii miehensä pätäkällä. Harva nainen kuitenkaan ostaa kyseisiä malleja itse.

[/quote]Miten joillakin voi vielä tänäpäivänä olla tuollaisia ennakkoluuloja että rahat on miesten hankkimia? Omassa tuttavapiirissä on paljon varakkaiden sukujen tyttäriä, joiden miehet siipeilee vaimonsa suvun raholla.

[/quote]

Niin siis vaimon isukin rahoilla...

Vierailija
54/145 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 17:48"]

Huonoja kuskeja. Tarvitsevat nelivedon, jotta pääsevät ojasta pois.

[/quote]

Väärin arvattu. Ojaan joutuva neliveto pääsee paljon kauemmas ja huonompaan paikkaan kuin pieni kauppakassi, poisvetämiseen tarvitaan traktoria.

Ehkä hevos- tai koiraharrastus tai joku miehinen ammatti katumaasturiin liittyen on juuri se, joka miehiä eniten pelottaa.

Terveisin maasturilla kylillä lähteävä nainen.

Vierailija
55/145 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä teinipoikien rendezvous? Luulin AV-mammojen. Ikäänkuin kommenttien tasosta ja sävystä päätellen.

Vierailija
56/145 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen katumaasturilla ajavasta naisesta sellanen wannabe-kartanonrouva. Sellainen tikkijakku-ratsastushousut-helminauha-tyyli.

Katumaasturit on kalliita ja epäkäytännöllisiä. Jos haluaa todella ajaa maastossa, niin mikään range rover tai cayenne ei siinä hommassa pärjää. Itse käytin rahani mieluummin tyylikkääseen henkilöautoon kuin möhkömäiseen maasturiin.

Vierailija
57/145 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen vain, että katumaasturin haluavalla (naisella tai miehellä, ihan sama) on vain käsittämättömän huono maku. Katumaasturin hinnalla kun saisi paljon hienommankin auton, poislukien tietty Kiat sun muut halpismerkit sekä käytetyt. Ja tuo kantakaupungin pysäköimisargumentti on täysin käsittämätön. Itselläni on auto, jossa hyvin matala maavara eikä koskaan missään ole ollut mitään ongelmia sen enempää kesällä kuin talvellakaan. En ymmärrä mihin sitä nelivetoa tarvitaan. Varsinkaan täällä kantakaupungissa.

Vierailija
58/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa :D Onnea uudesta autosta :)

Vierailija
59/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti rekkalesbon esiaste, ainakin lassukkaskaalalla.

Vierailija
60/145 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkishommat ei edes tullut mieleen, lähinnä ajattelin jotain "piittaamaton luonnontuhoaja"-ajattelua :D -ap