Vantaalainen Sonya, 17, kuvasi videolle, kun aikuiset miehet ahdistelivat häntä kadulla – tämä karu video lähti leviämään somessa
Kommentit (2296)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin oon käsittänyt että nämä persuhenkiset kopeloijat ja huutelijat haluaisivat säilyttää Suomen Suomena eikä tuoda tänne mussslimikulttuuria, missä naisia syytetään miesten vääristä teoista, esim heidän toteuttamasta ahdistelusta ja raiskauksista. Mutta olenko ymmärtänyt väärin?
Nämä ahdistelijoita puolustelevat ja naisia provosoivasta pukeutumisesta syyttävät miehet haluavat Lähi-Idän henkeä tännekin? Että miehet eivät kykene itse hallitsemaan seksuaalisuuttaan ja käytöstään, vaan naisten pitää tehdä se miesten puolesta (mikä ei tietenkään ikinä onnistu).
Ketä olet äänestänyt vaaleissa? Olen täältä parilta tyypiltä jo kysynyt. Yksi ei äänestä ollenkaan ja yksi meni hiljaiseksi. Vaikuttaa vähän siltä, että haluatte vain u l i s t a vauvapalstalla eikä teitä oikeasti kiinnosta nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin oon käsittänyt että nämä persuhenkiset kopeloijat ja huutelijat haluaisivat säilyttää Suomen Suomena eikä tuoda tänne mussslimikulttuuria, missä naisia syytetään miesten vääristä teoista, esim heidän toteuttamasta ahdistelusta ja raiskauksista. Mutta olenko ymmärtänyt väärin?
Nämä ahdistelijoita puolustelevat ja naisia provosoivasta pukeutumisesta syyttävät miehet haluavat Lähi-Idän henkeä tännekin? Että miehet eivät kykene itse hallitsemaan seksuaalisuuttaan ja käytöstään, vaan naisten pitää tehdä se miesten puolesta (mikä ei tietenkään ikinä onnistu).
Teille naisille on ehdotettu, että ei tuotaisi tänne Lähi-idästä porukkaa.
No tämä ei jostain kumman syystä käy naisille.
No entä sitten kävisikö se, että olisitte varovaisempia ja pukeutuisitte eri tavalla?
No ei käy hemmetti tämäkään naisille.
Aloitetaan siitä että roudataan suomalaiset ahdistelijamiehet lähi-itään.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, nyt pershuäijät haluukin sitten kaavut naisille. Eikö ne haluakaan pitää Suomea Suomena, missä on vapaus esim. pukeutua miten haluaa? Ilman fyysisen tai henkisen väkivallan uhkaa.
Ketä olet äänestänyt vaaleissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä olet äänestänyt vaaleissa? Olen täältä parilta tyypiltä jo kysynyt. Yksi ei äänestä ollenkaan ja yksi meni hiljaiseksi. Vaikuttaa vähän siltä, että haluatte vain u l i s t a vauvapalstalla eikä teitä oikeasti kiinnosta nämä asiat.
Ahdistelijoista suurin osa on persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvasi raiteita eikä häiritseviä miehiä?
Sillä oli se känny kädessä video päällä, eikä miehet tienneet sitä. Noi miehet olisi sanoneet tuskin enää sanaakaan, jos olisi suoraan päin naamaa kuvannut. Vai luuletko, että olisivat mitään sanoneet, jos olisivat tienneet, että video on päällä ja tulee todisteita puheista? Mitään videota sanailusta ei siinä tapauksessa olisi, jos olisi naamaa kuvannut. Ihan fiksua tytöltä kuvata salaa.
Lisäksi, jos tyttö olis kuvannut naamoja hän olisi nyt ongelmissa. Julkisella paikalla saa kuvata, mutta silti on kiellettyä ottaa kuvauksen kohteeksi joku yksi tietty henkilö ilman tämän lupaa ja vielä kielletympää on julkaista se netissä, jos se video/kuva kuvaa kohdetta negatiivisesti. Tyttö suojasi oman selustansa fiksusti. Miehet ois aivan oikeasti voineet nostaa oikeusjutun.
Siitä tulisi vähän sakkoja korkeintaan. Minä maksan mielelläni sen rohkean naisen sakot, joka julkaisee videon esim sinusta.
ja kaikkien jakajien sakot.
Heille ei tule sakkoja. Muutama satanen kannattaa maksaa että ahdistelija saadaan julkisuuteen.
Käräjäoikeudessa on käsitelty viime aikoina ainakin kaksi vastaavaa tapausta. Tuomiot ovat menneeltä kesältä Vaasasta ja Seinäjoelta. Ensimmäisessä tapauksessa rautakauppias julkaisi kuvan myymälävarkaasta. Toinen yrittäjä jakoi myös julkaisun ja sakot tuli molemmille.
Jos muutamalla kympillä saa tilattua kuvanjulkaisuluvat, niin se on pieni hinta omasta mielenrauhasta :D Maksaisin tuommoisen pikkusumman vaikka kanssanaisen puolesta, hemmetti.
T. N25
Arvoisa N25
Kyse ei ole kuvanjulkaisuluvasta. Kyse noissa on oikeuden mukaan rikollisen (vaikka sen ahdistelijan) oikeus yksityisyydensuojaan.
käräjäoikeus katsoi, että polttoaineen anastaminen ei ole niin vakava rikos, että rikosepäillyn kuvan julkaiseminen olisi ollut perusteltua. Käräjäoikeuden mukaan julkaiseminen on aiheuttanut asianomaiselle halveksuntaa ja teko loukannut hänen yksityisyyden suojaansa.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/596634-yrittaja-julkaisi-kuvan-bensava…
Ja siis olen ehdottomasti samalla linjalla kanssanne, todisteet näkyviin.
Mutta mutta... mitenkäs sitten nämä: Kouvolassa varoitettiin alkuviikosta lapsia ja vanhempia tapauksesta, jossa mies oli houkutellut Sarkolassa lasta autoonsa. Nyt on ilmennyt, että tapauksessa ei ole syytä epäillä rikosta. Mies oli Sarkolassa etsimässä omaa kadoksissa ollutta lastaan.
Kuinka nopeasti painatte "jaa" kun näette kuvan tuosta miehestä ja joku väittää että mies on houkutellut lapsia? Somesankarit ovat aiheuttaneet viattomille tappouhkauksia kun niiden tietoja on selvitelty rekisterikilvistä jne. Asian korjaaminen... se ei yleensä taida onnistua koska ette te sitä uutista enää jaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, nyt pershuäijät haluukin sitten kaavut naisille. Eikö ne haluakaan pitää Suomea Suomena, missä on vapaus esim. pukeutua miten haluaa? Ilman fyysisen tai henkisen väkivallan uhkaa.
Persut haluavat että naisia ahdistellaan ja alistetaan. He vain haluavat että kukaan muu kuin he itse eivät saa sitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä oli se känny kädessä video päällä, eikä miehet tienneet sitä. Noi miehet olisi sanoneet tuskin enää sanaakaan, jos olisi suoraan päin naamaa kuvannut. Vai luuletko, että olisivat mitään sanoneet, jos olisivat tienneet, että video on päällä ja tulee todisteita puheista? Mitään videota sanailusta ei siinä tapauksessa olisi, jos olisi naamaa kuvannut. Ihan fiksua tytöltä kuvata salaa.
Lisäksi, jos tyttö olis kuvannut naamoja hän olisi nyt ongelmissa. Julkisella paikalla saa kuvata, mutta silti on kiellettyä ottaa kuvauksen kohteeksi joku yksi tietty henkilö ilman tämän lupaa ja vielä kielletympää on julkaista se netissä, jos se video/kuva kuvaa kohdetta negatiivisesti. Tyttö suojasi oman selustansa fiksusti. Miehet ois aivan oikeasti voineet nostaa oikeusjutun.
Siitä tulisi vähän sakkoja korkeintaan. Minä maksan mielelläni sen rohkean naisen sakot, joka julkaisee videon esim sinusta.
Sakkoja luultavammin kuvaaja riskeeraa terveytensä. Itse en kuvaisi tuntematonta miestä, pahimmillaan useampaa. Häirikköä ei kannata provosoida, koskaan et tiedä miten hän reagoi.
En ymmärrä miksei voi vain kohottaa kulmiaan, jos näkee kädulla jotain huomiotaherättävää? Miksi huudella tai kommentoida muita ihmisiä mitenkään? Osa jo kaivaa Sonyan instafeediä ja arvostelee sitäkin. Entä sitten jos on vihjailevia kuvia jne.?
Jaahas. Ensin uhkailet oikeustoimilla, nyt uhkailet väkivallalla. Mikä mahtaa olla motiivisi yrittää estää videoimasta ahdistelijoita?
Hän ei uhkaillut mutta sinä syyllistyt kunnianloukkauksiin vihjailullasi.
Noista on ennakkotapauksia kun oikeasti rikollisen kuvat laitetaan nettiin. Tuomioita napsuu.
Se kannattaa muistaa kun kehoitatte lataamaan ja jakamaan.
-eri
Alkaa motiivisi olla yhä selvempi.
Tule kertomaan motiivini päin naamaani, ja laita ne vielä kirjallisesti niin jutellaan lakimiesten välityksellä.
Kyllä sinä ulista osaat.
Minä en kuitenkaan aiheetta syytä toista rikoksesta tai ahdistelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja kaikkien jakajien sakot.
Heille ei tule sakkoja. Muutama satanen kannattaa maksaa että ahdistelija saadaan julkisuuteen.
Käräjäoikeudessa on käsitelty viime aikoina ainakin kaksi vastaavaa tapausta. Tuomiot ovat menneeltä kesältä Vaasasta ja Seinäjoelta. Ensimmäisessä tapauksessa rautakauppias julkaisi kuvan myymälävarkaasta. Toinen yrittäjä jakoi myös julkaisun ja sakot tuli molemmille.
Jos muutamalla kympillä saa tilattua kuvanjulkaisuluvat, niin se on pieni hinta omasta mielenrauhasta :D Maksaisin tuommoisen pikkusumman vaikka kanssanaisen puolesta, hemmetti.
T. N25
Arvoisa N25
Kyse ei ole kuvanjulkaisuluvasta. Kyse noissa on oikeuden mukaan rikollisen (vaikka sen ahdistelijan) oikeus yksityisyydensuojaan.
käräjäoikeus katsoi, että polttoaineen anastaminen ei ole niin vakava rikos, että rikosepäillyn kuvan julkaiseminen olisi ollut perusteltua. Käräjäoikeuden mukaan julkaiseminen on aiheuttanut asianomaiselle halveksuntaa ja teko loukannut hänen yksityisyyden suojaansa.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/596634-yrittaja-julkaisi-kuvan-bensava…
Ja siis olen ehdottomasti samalla linjalla kanssanne, todisteet näkyviin.
Mutta mutta... mitenkäs sitten nämä: Kouvolassa varoitettiin alkuviikosta lapsia ja vanhempia tapauksesta, jossa mies oli houkutellut Sarkolassa lasta autoonsa. Nyt on ilmennyt, että tapauksessa ei ole syytä epäillä rikosta. Mies oli Sarkolassa etsimässä omaa kadoksissa ollutta lastaan.
Kuinka nopeasti painatte "jaa" kun näette kuvan tuosta miehestä ja joku väittää että mies on houkutellut lapsia? Somesankarit ovat aiheuttaneet viattomille tappouhkauksia kun niiden tietoja on selvitelty rekisterikilvistä jne. Asian korjaaminen... se ei yleensä taida onnistua koska ette te sitä uutista enää jaa.
Miksi puolustat ahdistelijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entä sitten kävisikö se, että olisitte varovaisempia ja pukeutuisitte eri tavalla?
Minä en naisena halua tänne mushlimeja, joten älä yleistä. Enkä halua että pershut ajavat "kaapukulttuuria" missä naisen pitää varoa miten pukeutuu, ettei vain avuttomat, viettiensä vallassa olevat mieseläimet provosoituisi.
Vaihtoehdoistasi jäi puuttumaan kokonaan se ainoa relevantti: että miehet kansalaisuudesta tai kulttuuritaustasta riippumatta eläisivät Suomen lakien mukaisesti kohdistamatta henkistä tai fyysistä väkivaltaa naisiin.
Huutelu on henkistä väkivaltaa, jonka tavoitteena on yrittää saada itse vallantunnetta ja häpäistä toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistelijoista suurin osa on persuja.
Helsingissä m a t u t tekevät yli puolet raizkauksista ja siellä on vähiten persuja koko valtakunnasta. Miten meni noin niinku omasta mielestä? Mikä teidät naiset saa aina puolustelemaan m a t u j a? Kaatuiko Rooman valtakunnat ja muut aina siihen kun naiset avaavat haaransa valloittajille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teille miehille on ehdotettu, että opettelisitte käyttäytymään asiallisesti myös naisia kohtaan ja edes lopettaisitte seksuaalisen häirinnän puolustelun.
Vaan kuten tämäkin ketju osoittaa, eihän tämä teille käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan siitä että roudataan suomalaiset ahdistelijamiehet lähi-itään.
Siellä onkin mukavan lämmintä. Mukavan kuivaa eikä ilma ole tällainen painostava märkä rätti kun täällä Suomessa silloin harvoin kun on edes vähän lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Kaukana ne ajat, jolloin miesten huutelut laitettiin "omaan arvoon" pääkopassa ja jatkettiin elämää. Ei kaikkien käytöstä voi mitenkään muuttaa, vaikka kuinka haluaisi ja näistä epäkohdista puhuisi. Vaatetusta valitessa voi tehdä jo paljon, sillä puolialaston nainen saa aina huomiota. Kauniita kesävaatteita löytyy säädyllisempiäkin, joiden viesti ei ole "heikatonytmuajottamävoinsanoa sunahdistelevan".
Huomion hakua Sonyalta koko touhu ja antaa tyhmän kuvan nuorista naisista.
Näinpä. Joka asiasta suututaan ja uhriudutaan. Kyllä tuon ikäisen "lapsen" pitäisi jo ymmärtää, että jos pukeutuu kuin lihatiskille niin huomio on sen mukaista. Tai ehkä neiti ei tosiaan sitä vielä ole tajunnut, mutta jospa tämä auttaa tajuamaan.
Olisi vain iloinen korkeasta markkina-arvostaan. Kymmenen vuoden päästä asia saattaa olla jo ihan eri, kun on pari muksua pyöräyttänyt ja ehkä tupakoinut ihonsa pilalle. Sitten sitä alkavaa selluliittipyllyä ei enää kukaan pyydä näyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en naisena halua tänne mushlimeja, joten älä yleistä. Enkä halua että pershut ajavat "kaapukulttuuria" missä naisen pitää varoa miten pukeutuu, ettei vain avuttomat, viettiensä vallassa olevat mieseläimet provosoituisi.
Vaihtoehdoistasi jäi puuttumaan kokonaan se ainoa relevantti: että miehet kansalaisuudesta tai kulttuuritaustasta riippumatta eläisivät Suomen lakien mukaisesti kohdistamatta henkistä tai fyysistä väkivaltaa naisiin.
Huutelu on henkistä väkivaltaa, jonka tavoitteena on yrittää saada itse vallantunnetta ja häpäistä toista.
Ketä äänestit vaaleissa?
Vierailija kirjoitti:
MInä olen keski-ikäinen nainen enkä enää niin pahastu tökeröstä käytöksestä. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, tiedän kuka ja mikä olen eikä siihen tässä vaiheessa elämää törppömiesten kommentoinnit vaikuta.
Mutta todella toivoisin, että aikuiset miehet jättäisivät nuoret tytöt rauhaan seksuaalisilta lähestymisiltään. Minun on ollut lapsena tapahtuneiden ahdistelujen takia aina vaikea luottaa miehiin. Se on ollut ikävä juttu.
Minäkin tiedän kuka olen. En silti hyväksy "tökeröä" käytöstä. Käytät aika lievää sanaa, jos nyt viittaat tuohon että aikuiset miehet kiusaavat teinityttyöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme äänestyspakkomielle sinulla on? Olen tuo joka ei äänestä Suomen vaaleissa, kun ei minulla ole Suomessa äänioikeutta. Ei se liity mitenkään siihen että minua alettiin ahdistella kun täytin 14 ja että ahdistelijat olivat suomalaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kun on nähty vain kaapuja...
Jotkut suomalaiset miehet ahdistelevat naisia/tyttöjä, vaikka ovat nähneet kaikenlaisia vaatetuksia ja ihan alastomiakin naisvartaloita. Samoin jotkut eri maalaiset miehet ahdistelevat peittävästi pukeutuvia naisia.
Katsos kun ahdistelu ei liity siihen mitä naisella on päällään. Minulla oli päälläni pitkä hame ja löysä t-paita, ja silti suomalainen mies katsoi asiakseen kommentoida kassajonossa takanani törkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teille miehille on ehdotettu, että opettelisitte käyttäytymään asiallisesti myös naisia kohtaan ja edes lopettaisitte seksuaalisen häirinnän puolustelun.
Vaan kuten tämäkin ketju osoittaa, eihän tämä teille käy.
Mitäpä meinasit tehdä asialle?
No äänestää tietenkin m a t u j a tänne.
Luotan enemmän niihin, kuin persyihin, mutta en äänestä enk784ä suosi kumpiankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on nähty vain kaapuja...
Jotkut suomalaiset miehet ahdistelevat naisia/tyttöjä, vaikka ovat nähneet kaikenlaisia vaatetuksia ja ihan alastomiakin naisvartaloita. Samoin jotkut eri maalaiset miehet ahdistelevat peittävästi pukeutuvia naisia.
Katsos kun ahdistelu ei liity siihen mitä naisella on päällään. Minulla oli päälläni pitkä hame ja löysä t-paita, ja silti suomalainen mies katsoi asiakseen kommentoida kassajonossa takanani törkeästi.
Jäi lause kesken, Samoin jotkut eri maalaiset miehet ahdistelevat peittävästi pukeutuvia naisia omissa kotimaissaan - ja tämä ongelma on maailmanlaajuinen eikä liity ulkomaalaisuuteen tai kotimaisuuteen.
Sitten valitetaan kun nämä miehet huutelevat ja uivat liiveihin. Suomalaisten miesten vika tietysti kuitenkin.