Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaalainen Sonya, 17, kuvasi videolle, kun aikuiset miehet ahdistelivat häntä kadulla – tämä karu video lähti leviämään somessa

Kommentit (2296)

Vierailija
421/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdyttävää seurata palstamammulien vaahtoamista ja puolustelua kuinka tyttärien pitää saada juoksennella vaikka perse paljaana ja vetää show pöydällä, miehet eivät siltikään saa sanoa mitään:D Niin makaa kuin petaa, sanotaan..itse valinnoillasi vaikutat miten sinua kohdellaan jne. 

Paras olisi kun kaikki naiset pukeutuisivat kokovartalokaapuun, niin eivät aiheuttaisi itselleen tällaista häiriötä.

Koko-tai puolivartalokaapuja ei tarvita. Asiallisesti voisi kuitenkin pukeutua.  Nätti tyttö on nätti, vaikka persposket, napa ja rinnat oliskin piilossa.

Tämä onkin tosi hauskaa kun vedotaan siihen että uhri pukeutui "väärin". Itse olin työvaatteissa kun viimeksi koin ahdistelua. Meillä työasuna on siistit farkut, firman paita ja halutessa vielä pitkähihainen/huppari. Pinna katkesi ja huusin vielä ahdistelijalle että lopeta ahdistelu. Äijä nolostui asiasta ja naama punaisena helottaen huusi muiden asiakkaiden suuntaan että ei hän ole ahdistellut. Tätä tapahtuu yllättävän usein vaikka näyttäisi miltä, joskus olin hiukset likaisena ilman meikkiä arkivuorossa ja silti sain ahdistelua osakseni. Kyse ei ole siitä miltä uhri näyttää vaan siitä että ällötykset luulevat voivansa tehdä mitä vain uhrin ollessa hiljaa. Luulevat hölmöt olevansa jotenkin niskan päällä.

Vierailija
422/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä yllätys, taas miehet asialla. Miksi ton sukupuolen pahuutta hyssytellään ja selitellään?

Melkoisen nolo kommentti. Valitettavasti suunnaltasi tuleva logiikka on usein niin vajavaista, etten edes tiedä oletko tosissasi vai et. 

Hmmm, voisko mitenkään olla, että tässä on yritetty kuittailla näille "kAikKI ULkKArIT R aisKaa" -tyypeille? Ihan tällanen villi veikkaus, en oo tuon postaaja.

Katos, sellasia on täällä ketjussa tupannu olemaan, että siis heitellään ilmoille jotain tiettyjä tuomittuja tapauksia ja sen perusteella sanotaan, että kaikki vääränväriset pitää laittaa ulos...

Aika harva tuntuu olevan tuota mieltä. Tilastollinen fakta on se, että tietyillä ryhmillä on 10-30x (riippuu kuka laatii tilaston ) esiintymistiheys tietyissä rikoksissa. Luulisin, että näin karmea yliedustus kirvoittaa noita hieman öyhöttäviä kommentteja. 

Jo se, että voin kirjoittaa tuon kommentin noin epämääräisesti ja kuitenkin jokainen tietää mitä ryhmiä ja mitä tilastoja tarkoitan, kertoo omaa kieltään ongelmasta ja sen levinneisyydestä. 

Suurimman osan rais kauksista tekee oma puoliso, seurustelu- tai tapailukumppani, kaveri tai muu tuttava. Kynnys ilmoittaa näistä on valtava. Itsekin koin tämän enkä tehnyt ilmoitusta koskaan koska syytin itseäni. Eli en luottaisi näihin tilastoihin täytenä kuvana todellisuudesta.

Tämä! Tavallisin ra iskaus ei todellakaan tapahdu puistossa vaan omassa tai kumppanin kodissa.

terveisin mielikuvitus ja valheelliset väittämät

Kyllä tuo on tutkittua tietoa.

laitas tilastot kehiin

Vaikka tää

https://www.lansi-savo.fi/uutissuomalainen/3118011

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helv pe#ofiilit. Tietoisuus alaikäisyydestä luulisi pysäyttävän, mutta ei...

Mitä pedofiileja tässä on?

Vierailija
424/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat naisten kasvattamia!

Enpä ole koskaan kuullutkaan että nainen kasvattaisi oman poikansa seksuaaliseksi ahdistelijaksi. Ei.

Pojat oppivat nuo asenteet muilta miehiltä, tässä on kyse siitä paljon puhutusta toksisesta maskuliinisuudesta.

No jaa, jonkin aikaa sitten oli uutississa kuinka suomalainen äiti oli naittanut lapsensa mámumiehelle.

Suomalainen äiti, oma lapsi.

-eri

Väitätkö siis että Suomessa äiti naitti alaikäisen lapsensa? Laita linkki. En usko.

Vierailija
425/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat naisten kasvattamia!

Enpä ole koskaan kuullutkaan että nainen kasvattaisi oman poikansa seksuaaliseksi ahdistelijaksi. Ei.

Pojat oppivat nuo asenteet muilta miehiltä, tässä on kyse siitä paljon puhutusta toksisesta maskuliinisuudesta.

No jaa, jonkin aikaa sitten oli uutississa kuinka suomalainen äiti oli naittanut lapsensa mámumiehelle.

Suomalainen äiti, oma lapsi.

-eri

Ja se joku hevostallin nainen oli naittanut omaa miestään heppatytöille... naiset ovat myös niitä ketkä katsovat aina läpi sormien kun oman lapsen isäpuoli käyttää naisen lasta hyväksi.

Pysy asiassa!   Aivan eri juttu kuin tämän ketjun aihe.

Vierailija
426/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tietenkään ole oikein, mutta Sonjan provosoiva käytös, takaisin huutelu, alusvaatteen näköisessä napapaidassa liikkuminen, huomattava tälläytyminen ovat omiaan saattamaan hänet vaaraan.

Puuttuu enää, että hän olisi heilutellut puhelintaan ukoille ja leuhkinut että otinpa teidät videolle.

Toistan, että hänellä on oikeus omiin valintoihin, mutta olisi hyvä myös käyttää järkeään. Olisi hyvä sekin, että äiti varottaisi.

Oli Sonjan onni, että hänen ei tällä kertaa käynyt huonosti.

1. Se, että ei puolusta itseään, antaa ahdistelijoille kuvan, että voivat tehdä mitä haluavat ja muiden pitää vain alistua.

2. Vaatetus ei välttämättä ollut sama kuin profiilikuvassa. Plus naiset missä tahansa vaatetuksessa joutuvat ahdistelluiksi. Vaikka työntäisi lastenvaunuja. Muutenhan saisi olla rauhassa, jos olisi teltta päällä. Sekään ei auta.

Vierailija
427/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain avoimuudella nämä miessiat saadaan kaivettua koloistaan. Hyvä Sonya!

Vierailija
428/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvat jutut nuorista naisista ahdistelujutuissa saa ihmiset luulemaan, että ainoastaan nuoria ahdistellaan.

Olen kohta 45 nainen ja minua on ahdisteltu 30 vuotta .........

Vierailija
429/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei tietenkään ole oikein, mutta Sonjan provosoiva käytös, takaisin huutelu, alusvaatteen näköisessä napapaidassa liikkuminen, huomattava tälläytyminen ovat omiaan saattamaan hänet vaaraan.

Puuttuu enää, että hän olisi heilutellut puhelintaan ukoille ja leuhkinut että otinpa teidät videolle.

Toistan, että hänellä on oikeus omiin valintoihin, mutta olisi hyvä myös käyttää järkeään. Olisi hyvä sekin, että äiti varottaisi.

Sonya ei provosoinut.  Se on fakta.  Äijillä ei ole tässä yhtään mitään puolustavia tekijöitä.  He ovat täysin ala-arvoisia.    Sonya ei ole vastuusssa törkimysten käytöksestä, vaan nämä aikuisen ikäiset (tosin kehityksessä jälkeen jääneet) hyypiöt ovat itse vastuussa omista tekemisistään.   

Ei ole olemassa mitään semmoista syytä, joka oikeuttaisi äijät tuollaiseen toimintaan.  

Sonya ei olisi edes kuvannut tätä, jos nuo törkimykset olisivat pitäneet turpansa kiinni ja muutenkin käyttäytyneet normaalisti.

Mitä miehet tekivät väärin? Kehenkään ei kajottu.

Ai siinäkö se häirinnän raja menee, kenenkään ei kajottu? Kyllä sitä häirintää on huutelu ja seuraaminenkin.

Vierailija
430/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on kyllä ihan kauhea, menee usko ihmisiin täällä. Onneksi suurin osa oman lähipiirin miehistä on ihan eri maata ku tollaset ahdistelijat ja täällä vänkyttävät idiootit, mutta masentavaa silti.

Sonyan kaltaiset kokemukset ei todellakaan ole epätavallisia tai mikään uusi ilmiö, sama homma omasta nuoruudesta edellisellä vuosituhannella. Ja todellakin se on eri tavalla ahdistavaa jos on nuori.

Se on kuitenkin uutta, että nyt Sonyaa ja muita naisia kuunnellaan ja nostetaan esiin. Ja mikä tärkeintä: he haluavat puhua. He haluavat ottaa tilan itselleen ja he sanovat ahdistelijoille vastaan. 20 vuotta sitten naiset eivät tehneet niin. Jos joku teki, häntä paheksuttiin hiljaisesti kun tekee tuollaisesta numeron. Nyt siitä saa ja pitää tehdä numero. Naiset eivät enää tyydy siihen, että miehet päättävät miten ja missä nainen saa olla.

"Naiset eivät enää tyydy siihen, että miehet päättävät miten ja missä nainen saa olla."

Oliko tämä joku ongelma 20 vuotta sitten, että miehet kontrolloivat missä naiset saavat olla ja miten, vai onko tämä uusi ilmiö? Itse naisena muistelen ettei 20 vuotta sitten tällaista ongelmaa ollut. Jostain syystä kuitenkin tällainen ilmiö näyttää nyt olevan tosiasia täällä Suomessa. Mistä tällainen voisi johtua?

Me emme vaan ymmärtäneet asiaa emme osanneet sanottaa noita asioita joskus aikaisemmin.

Nyt kun itse miettii omaa nuoruuttaan, niin kyllä erinäisiä tapauksia tulee mieleen, sekä omia kokemia, että muiden tyttökaverien kokemia.

Miettikää minkälaista oli olla töissä tehtaassa, kun jouduit nuorena naisena työskentelemään tehdassalilla, jossa miestyöntekijöillä oli seinällä esillä Jallusta leikattuja nakujen naisten kuvia.

Lisäksi oli paljon sellaista tytöttelyä ja vähättelyä työpaikoilla joka ei ollut ns. seksuaalista mutta enemmänkin miesten naisiin kohdistamaa vallankäyttöä. Muistan itse yhdellä kesätyöpaikalla joutuneeni erään iäkkään miestyöntekijän silmätikuksi. Olin 16-vuotias ja tämä ukko otti asiakseen (ei kuulunut mitenkään hänelle) vahtia mun työntekoa. Hän tuli aina perässäni keittiöön kun keitin kahvitauolle kahvia ja lateli ilkeitä kommentteja. Uskon että tämä johtui ihan vaan siitä että mies oli itse firmassa eräänlainen luuseri ja altavastaaja, joten kun tulin kesätyöntekijäksi, olin teinityttönä hänelle otollinen vallankäytön kohde.

Tämmöinen oli todella yleistä. Myöhemminkin yli 20-vuotiaana olin vakituisessa työpaikassa yrityksessä, jonka toimitusjohtaja (iäkäs mies) ei koskaan tervehtinyt naispuolia työntekijöitä. Minä tervehdin häntä joka aamu, mutta hän ei koskaan tervehtinyt minua.

Tai sitten tämä johtuu siitä, että olit nuori, eikä siitä että olit nuori nainen. Oma kokemukseni nuorena poikana oli se, että lapsena kaikki suhtautuivat minuun positiivisesti, mutta sitten yhtäkkiä vuoden-parin sisällä kaikki muuttui, kun tuli kasvupyrähdys ja teinin ulkoasu, vaikka sisällä lapsi oli yhä pitkälti sama. Eräänkin kaupan myyjä ei enää leperrellyt mukavasti, vaan tiuski että mitä tänne tulit pyörimään, jos ei ollut vanhenmpia mukana. Kesätöissä alinta kastia, pistettiin yksinään putsaamaan tuulettamattomissa sisätiloissa työvälineitä jollain tinnerimyrkyillä, jotka saivat lähes oksennuksen tulemaan. Siivoojanaisten härskit jutut olivat pahempia kuin mitä olin siihen ikään missään kuullut.

Vierailija
431/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta tyttösestä pysty sanomaan, onko alaikäinen vai ei. Yhtä hyvin voisi olla 15 tai 20. Alaikäisyysargumentti siis ontuu ja pahasti.

Ikä ei muutenkaan ole se, mikä miehiä viehättää, vaan nuoruus yleensä ja terhakkaat hedelmälliset muodot. Jotkut täällä haukkuu minua pedofiiliksi tämän takia, mutta kun tosiasia on, että ne muodot voi olla jo 12-vuotiaalla kiihottavat. Se ei ole pedofiliaa vaan biologiaa.

Siitä huolimatta se suojaikäraja on 16 ja saa ollakin. En puolustele lasten ahdistelua.

Vierailija
432/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on kyllä ihan kauhea, menee usko ihmisiin täällä. Onneksi suurin osa oman lähipiirin miehistä on ihan eri maata ku tollaset ahdistelijat ja täällä vänkyttävät idiootit, mutta masentavaa silti.

Sonyan kaltaiset kokemukset ei todellakaan ole epätavallisia tai mikään uusi ilmiö, sama homma omasta nuoruudesta edellisellä vuosituhannella. Ja todellakin se on eri tavalla ahdistavaa jos on nuori.

Se on kuitenkin uutta, että nyt Sonyaa ja muita naisia kuunnellaan ja nostetaan esiin. Ja mikä tärkeintä: he haluavat puhua. He haluavat ottaa tilan itselleen ja he sanovat ahdistelijoille vastaan. 20 vuotta sitten naiset eivät tehneet niin. Jos joku teki, häntä paheksuttiin hiljaisesti kun tekee tuollaisesta numeron. Nyt siitä saa ja pitää tehdä numero. Naiset eivät enää tyydy siihen, että miehet päättävät miten ja missä nainen saa olla.

"Naiset eivät enää tyydy siihen, että miehet päättävät miten ja missä nainen saa olla."

Oliko tämä joku ongelma 20 vuotta sitten, että miehet kontrolloivat missä naiset saavat olla ja miten, vai onko tämä uusi ilmiö? Itse naisena muistelen ettei 20 vuotta sitten tällaista ongelmaa ollut. Jostain syystä kuitenkin tällainen ilmiö näyttää nyt olevan tosiasia täällä Suomessa. Mistä tällainen voisi johtua?

Jaa? Sinua siis eivät miehet ahdistelleet vai et vain piitannut siitä? Aika moni nainen on alkanut vältellä paikkoja missä miehet ovat kourineet. Eli ovat antaneet miesten karkottaa heidät tiloista, missä naisilla olisi yhtäläinen oikeus olla.

Kyllä, olen huomannut että aika moni nainen on alkanut välttelemään esim. iltaisin Helsingin kaduilla kulkemista yksin. 20 vuotta sitten tällaista ei juurikaan esiintynyt. Kai tällekin ilmiölle joku syy on, mutta mikähän se mahtaa olla?

Sä jankkaat nyt omaa uskomustasi ettei tälläistä tapahtunut ennen vaikka väitteesi on useamman kerran jo kumottu. KYLLÄ TAPAHTUI.

Älä yritäkään taas vesittää tätä keskustelua oman agendasi takia, kyllä se rivien välistä huokuu.

Syy on aivan selkeä eli patriarkaalisuus yhteiskunnassa ja naisiin kohdistuvat asenteet (eli asennevammat).

Missä olen väittänyt ettei ennen ole tapahtunut? Lukemisen ymmärtäminen?

Vierailija
433/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteissa pitäisi olla aina joku kamera, jonka voisi laittaa päälle kuvaamaan näissä tilanteissa. Tai missä tahansa tilanteissa, jossa joku puskee väkisin päälle.

Samaa mieltä, olisi mukavampi katsella Sonyaa omalta videolta ilman tarvetta huutelulle.

Monta muutakin pikkupillua näkyi tänäänkin cittarin liepeillä odottaen josko jotain uskaltaisi pyytää hakemaan sidukkaa.

Minun taksan ne tietää  ;)

Jos kyttäisit minun lastani niin saisit turpaasi.

Vierailija
434/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helv pe#ofiilit. Tietoisuus alaikäisyydestä luulisi pysäyttävän, mutta ei...

Mitä pedofiileja tässä on?

Kiinnostus alaikäisiä kohtaan seksuaalisessa mielessä viittaa tuohon.

Vierailija
435/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuushan on, että jos nuo ääliöt olisivat sanoneen tytölle "onpa sinulla nätit silmät ja olet todella kaunis, voinko kävellä kanssasi?" tytön reaktio olisi ollut täsmälleen sama.

Muistakaa miehet: Älkää katsoko minkään ikäisiin naisiin päin, vaan kääntäkää katseenne kengänkärkiinne ja pyrkikää matelemaan pois päin naisista, minkäänlainen kommunikaatio on täysin poissuljettu.

Tämä on just se ongelma. Tollasia kommentteja monta kertaa kuulleena voin kertoa, että jos on nuori ja joku keski-ikäinen humalainen tulee "kehumaan", niin se ei todellakaan ole imartelevaa vaan ahdistavaa! Reaktio on häipyä ja vähän äkkiä, ja syystä, koska vaikka sanoisi että "kiitos ei, nyt on kiire" tms, perään huudetaan v**un p*htari***raa.

Miksei voi kuunnella, kun naiset kertoo ahdistelusta?

(Mun kommentit ei tuu läpi niin kokeillaan toisen kerran.)

Vierailija
436/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli edelleen syytät uhria.

Sulle suomalainen mies näyttää olevan joku supersankari, joka ei koskaan tee väärin -- silloinkaan kun rikkoo lakia tai käyttäytyy törkeästi. Voi voi sua ressukkaa. Elät todella omassa kuplassasi...

Vierailija
437/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdyttävää seurata palstamammulien vaahtoamista ja puolustelua kuinka tyttärien pitää saada juoksennella vaikka perse paljaana ja vetää show pöydällä, miehet eivät siltikään saa sanoa mitään:D Niin makaa kuin petaa, sanotaan..itse valinnoillasi vaikutat miten sinua kohdellaan jne. 

Paras olisi kun kaikki naiset pukeutuisivat kokovartalokaapuun, niin eivät aiheuttaisi itselleen tällaista häiriötä.

Koko-tai puolivartalokaapuja ei tarvita. Asiallisesti voisi kuitenkin pukeutua.  Nätti tyttö on nätti, vaikka persposket, napa ja rinnat oliskin piilossa.

Tämä onkin tosi hauskaa kun vedotaan siihen että uhri pukeutui "väärin". Itse olin työvaatteissa kun viimeksi koin ahdistelua. Meillä työasuna on siistit farkut, firman paita ja halutessa vielä pitkähihainen/huppari. Pinna katkesi ja huusin vielä ahdistelijalle että lopeta ahdistelu. Äijä nolostui asiasta ja naama punaisena helottaen huusi muiden asiakkaiden suuntaan että ei hän ole ahdistellut. Tätä tapahtuu yllättävän usein vaikka näyttäisi miltä, joskus olin hiukset likaisena ilman meikkiä arkivuorossa ja silti sain ahdistelua osakseni. Kyse ei ole siitä miltä uhri näyttää vaan siitä että ällötykset luulevat voivansa tehdä mitä vain uhrin ollessa hiljaa. Luulevat hölmöt olevansa jotenkin niskan päällä.

Ahdistelijat hakee vallantunnetta. Valta pois niiltä julkisella nöyryyttämisellä!

Vierailija
438/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"U l k o m a a l a i s e n   ra i s k a a m a k s i  joutunut Sofia vaatii suomalaismiehiä ”kasvattamaan p a l l i t” ja suojelemaan naisia"

https://www.suomenuutiset.fi/u l k o m a a l a i s e n -r a i s k a a m a k s i-joutunut-sofia-vaatii-suomalaismiehia-kasvattamaan-p a l l i t-suojelemaan-naisia/

"Hyvinkäällä pidettiin maanantai-iltana naisrauhaa ja katuturvallisuutta vaatinut mielenilmaus, joka keräsi kirjastoaukiolle toista sataa osanottajaa ja vahvan poliisivartion. Pysäyttävimmän puheen piti nuori nainen, joka halusi tsempata suomalaisia miehiä puolustamaan naisia."

"Kaksi iltalenkillä ollutta hyvinkääläisnaista pysähtyi kysymään kamera kädessä häärivältä toimittajalta, mistä tapahtumassa on kysymys. Tieto nuoren naisen j o u k k o r a i s k a u k s e s t a, jonka tekijöiksi epäillään kolmea u l k o m a a l a i s t a miestä tuli heille täytenä yllätyksenä."

"Naisten voitava pukeutua ja liikkua vapaasti"

"Tilaisuudessa pidettiin paljon puheita, ja suurin osa yleisön joukosta puhumaan nousseista oli teemaan sopivasti naisia."

Itse naiset äänestävät näitä Suomeen. Lapsilta vielä hyväksyn naiiviuden (Oulun tapaus), mutta en aikuisilta naisilta. Voisi Sofia sanoa vähän jotain naisillekin.

Ei kukaan nainen äänestä rikollisia Suomeen.

eri

Vierailija
439/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Itse olin viimeksi junassa tulossa töistä, ihan tavallisissa työvaatteissa kun joku ukko alkoi pitämään jalkapeliä. Katsoi vielä silmiini ja hymyili, joten mistään vahingossa ei ollut kyse. Luin tuolloin Metro-lehteä eli en todellakaan viestittänyt että haluaisin seuraa tai huomiota.

Vierailija
440/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pohdin miksi tässä ketjussa puhutaan niin paljon rodusta ja siitä että eihän suomalaiset jne. Oikeasti meidän pitäisi puhua siitä miksi tässä asiassa on niin paljon vastahankaa. Ja miksi Sonyaa tässäkin ketjussa kritisoidaan ja nimitellään.

voi siitä rodustakin puhua.  Olisi aika tunkea niiden tulijoiden ja jo olevien päähän, että naisiin ei kosketa ilman lupaa ja että raiskaus on rikos.   Ja että meillä on suojaikärajatkin, eikä huonojen vanhempien lapset ole hekään mitään vapaata riistaa.  Tämä joukko niin rutkasti yliedustettuna.

Se ei estä tietenkään sitä, että perusasioista paasataan myös kantaväestölle, josta osalla ei kapasiteetti ole riittänyt normaalin tiedonjaon omaksumiseen.    Samoin täälllä tarvitaan valistusta juuri tuon Sonyan esiintuoman häirinnän poiskitkemiseksi.  Ja vielä näiden sometörkeilyjen saamiseksi loppumaan.

Molemmissa ryhimissä, niin kantaväestössä kuin muualta tulleissa on ihan asiallisia miehiä.  Molemmissa on sitten myös näitä seksuaalista häirinttää ja seksuaalirikoksia tekeviä.    

Ehkä suomlaisten miesten pitäisi ensin itse oppia kuinka meillä laki ja tavat toimii,  sitten he voisivat olla esimerkkinä muualta tulleille. Nythän muualta tulleet saavat ihan väärää opetusta, kun suomalaiset sikailevat urakalla.