Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaalainen Sonya, 17, kuvasi videolle, kun aikuiset miehet ahdistelivat häntä kadulla – tämä karu video lähti leviämään somessa

Kommentit (2296)

Vierailija
381/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän menee vähän samaan laariin kuin dick picien lähettely. Ei niitäkään yleensä naiset pyytele, eivätkä niistä pidä. Jenni Rotonen kertoi hiljattain saaneensa kuvan täysin tuntemattomalta mieheltä ja teki siitä rikosilmoituksen.

382/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä yllätys, taas miehet asialla. Miksi ton sukupuolen pahuutta hyssytellään ja selitellään?

Melkoisen nolo kommentti. Valitettavasti suunnaltasi tuleva logiikka on usein niin vajavaista, etten edes tiedä oletko tosissasi vai et. 

Hmmm, voisko mitenkään olla, että tässä on yritetty kuittailla näille "kAikKI ULkKArIT R aisKaa" -tyypeille? Ihan tällanen villi veikkaus, en oo tuon postaaja.

Katos, sellasia on täällä ketjussa tupannu olemaan, että siis heitellään ilmoille jotain tiettyjä tuomittuja tapauksia ja sen perusteella sanotaan, että kaikki vääränväriset pitää laittaa ulos...

Aika harva tuntuu olevan tuota mieltä. Tilastollinen fakta on se, että tietyillä ryhmillä on 10-30x (riippuu kuka laatii tilaston ) esiintymistiheys tietyissä rikoksissa. Luulisin, että näin karmea yliedustus kirvoittaa noita hieman öyhöttäviä kommentteja. 

Jo se, että voin kirjoittaa tuon kommentin noin epämääräisesti ja kuitenkin jokainen tietää mitä ryhmiä ja mitä tilastoja tarkoitan, kertoo omaa kieltään ongelmasta ja sen levinneisyydestä. 

Suurimman osan rais kauksista tekee oma puoliso, seurustelu- tai tapailukumppani, kaveri tai muu tuttava. Kynnys ilmoittaa näistä on valtava. Itsekin koin tämän enkä tehnyt ilmoitusta koskaan koska syytin itseäni. Eli en luottaisi näihin tilastoihin täytenä kuvana todellisuudesta.

Logiikkasi on hämmentävää. Luuletko tosiaan, että tulijoiden perheissä tapahtuneet rikokset näkyvät tilastoissa mutta suomalaisten ei?

En sanonut mitään tällaista.

Väitit, että tilastot ovat harhaanjohtavia koska suurin osa rikoksista tapahtuu suljettujen ovien takana. Implisiittisesti väität, että tuo mainitsemani 10-30x yliedustus ei ole noin korkea mutta niin kuin sinut toistuvasti jo servattiin, asia ei ole näin juurikin kertomistani syistä johtuen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla nuoret naiset mutta kannattaa katsoa mitä pukee päällensä,jos ette halua tarpeetonta huomioita,niin pukeutukaa säkkiin:D

Kumpa tuo tehoaisikin, ymmärrän pointin ja katsoin myös hieman ihmeissäni kun jutun tytöllä näytti olevan napatoppi, joka voidaan melko helposti yhdistää alusvaatteen näköiseksi. En itse pukisi sellaista mihinkään muualle, paitsi rannalle, ihon näkyminen on joissain muissa kulttuureissa sellainen ns.helpon maineen saa helposti, joissain kulttuureissa tulee olkapäätkin peittää. Ei Suomessa tarvitse muita kulttuureita noudattaa, mutta jotkut olettavat niin. Mutta kyse ei ole pelkästään vaatteista, minä käytin nuorena tavallisia toppeja/paitoja ja farkkuja, mutta silti jatkuvasti aikuiset ukot yrittivät iskeä. Osa oli vielä naimisissa/avoliitossa ja suurin osa muualta muuttaneita kyllä. Pahin tapaus oli mies joka tarrasi käteeni kiinni ostoskeskuksessa illalla ja yritti vetää mukaansa, kunnes hänen vaimonsa soitti ja riuhtaisin irti. Päälläni ei tosiaankaan ollut mitään liian naisellista/seksikästä vaan tavalliset farkut, paita, takki. Nuorille toivon vahvaa itsetuntoa ja ei kannata enää liikkua yksin pimeällä tietyillä alueilla. 

Nyt tulee jo niin paksua valehtelua, että kannattaisiko sun mennä jo muualle täältä trollaamasta.

Vierailija
384/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pohdin miksi tässä ketjussa puhutaan niin paljon rodusta ja siitä että eihän suomalaiset jne. Oikeasti meidän pitäisi puhua siitä miksi tässä asiassa on niin paljon vastahankaa. Ja miksi Sonyaa tässäkin ketjussa kritisoidaan ja nimitellään.

En tiedä muiden motiiveja. Itse olen ainakin vähän menettänyt toivoa koko asian suhteen kun juuri tällaiset Sonyat ovat itse niitä, ketkä äänestävät näitä tapauksia lisää tänne (joo tiedän, että hän ei ole vielä 18v). Tässäkin ketjussa heitä on varmaan aika paljon. Ei tämmöisillä tyypeillä ole mitään auktoriteettia valittaa näistä asioista.

Vierailija
385/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoliestuttavaa, kuinka suuri osa suomalaisista miehistä pitää tuota käytöstä hyväksyttävänä. Todella huolestuttava.

Vierailija
386/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat naisten kasvattamia!

Enpä ole koskaan kuullutkaan että nainen kasvattaisi oman poikansa seksuaaliseksi ahdistelijaksi. Ei.

Pojat oppivat nuo asenteet muilta miehiltä, tässä on kyse siitä paljon puhutusta toksisesta maskuliinisuudesta.

Vierailija
387/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikas tyrkky pukeutuminen ja laittautuminen. Oivoi kun mut huomataan, mitäköhän tässä tekisi, hmm... otanpa mediaan yhteyttä ja kerron kaikille

Se on 16!!!Saatanan ääliö, mihin nunnakaapuun pukeuduit itse tuossa iässä??? Se huutelija olisi syytä kuohita, sinä myös!

iltapäivälehden nettiversion kuvan perusteella nuori nainen näyttää siltä, millaisia naisia on k-20-ravintoloissa. Voi olla aika vaikea päätellä etäältä, että nyt on oikeasti alaikäinen kyseessä.

Kyseenalaista käytöstähän tuo on, mutta tosielämässä moni pidempi tai etenkin lyhyempi suhde alkaa typerän läpän heitosta, ja osalle naisista siitä kertominen, että he ovat miehelle "turn on" on aika kova triggeri siihen.

Disclaimer: itselläni ei ole pokka riittänyt, mutta vierestä olen nähnyt että toimii.

Vierailija
388/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoliestuttavaa, kuinka suuri osa suomalaisista miehistä pitää tuota käytöstä hyväksyttävänä. Todella huolestuttava.

Sanos kun kerran tiedät: kuinka monta miestä tarkalleen piti tuota hyväksyttävänä?

Vierailija
389/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä yllätys, taas miehet asialla. Miksi ton sukupuolen pahuutta hyssytellään ja selitellään?

Melkoisen nolo kommentti. Valitettavasti suunnaltasi tuleva logiikka on usein niin vajavaista, etten edes tiedä oletko tosissasi vai et. 

Hmmm, voisko mitenkään olla, että tässä on yritetty kuittailla näille "kAikKI ULkKArIT R aisKaa" -tyypeille? Ihan tällanen villi veikkaus, en oo tuon postaaja.

Katos, sellasia on täällä ketjussa tupannu olemaan, että siis heitellään ilmoille jotain tiettyjä tuomittuja tapauksia ja sen perusteella sanotaan, että kaikki vääränväriset pitää laittaa ulos...

Aika harva tuntuu olevan tuota mieltä. Tilastollinen fakta on se, että tietyillä ryhmillä on 10-30x (riippuu kuka laatii tilaston ) esiintymistiheys tietyissä rikoksissa. Luulisin, että näin karmea yliedustus kirvoittaa noita hieman öyhöttäviä kommentteja. 

Jo se, että voin kirjoittaa tuon kommentin noin epämääräisesti ja kuitenkin jokainen tietää mitä ryhmiä ja mitä tilastoja tarkoitan, kertoo omaa kieltään ongelmasta ja sen levinneisyydestä. 

Suurimman osan rais kauksista tekee oma puoliso, seurustelu- tai tapailukumppani, kaveri tai muu tuttava. Kynnys ilmoittaa näistä on valtava. Itsekin koin tämän enkä tehnyt ilmoitusta koskaan koska syytin itseäni. Eli en luottaisi näihin tilastoihin täytenä kuvana todellisuudesta.

Tämä! Tavallisin ra iskaus ei todellakaan tapahdu puistossa vaan omassa tai kumppanin kodissa.

terveisin mielikuvitus ja valheelliset väittämät

Kyllä tuo on tutkittua tietoa.

Vierailija
390/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan kuullutkaan että nainen kasvattaisi oman poikansa seksuaaliseksi ahdistelijaksi. Ei.

Pojat oppivat nuo asenteet muilta miehiltä, tässä on kyse siitä paljon puhutusta toksisesta maskuliinisuudesta.

Entä mistä on kyse kun naiset tekevät samaa mm. portsareille?

Vierailija
391/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pohdin miksi tässä ketjussa puhutaan niin paljon rodusta ja siitä että eihän suomalaiset jne. Oikeasti meidän pitäisi puhua siitä miksi tässä asiassa on niin paljon vastahankaa. Ja miksi Sonyaa tässäkin ketjussa kritisoidaan ja nimitellään.

En tiedä muiden motiiveja. Itse olen ainakin vähän menettänyt toivoa koko asian suhteen kun juuri tällaiset Sonyat ovat itse niitä, ketkä äänestävät näitä tapauksia lisää tänne (joo tiedän, että hän ei ole vielä 18v). Tässäkin ketjussa heitä on varmaan aika paljon. Ei tämmöisillä tyypeillä ole mitään auktoriteettia valittaa näistä asioista.

Äänestävät suomalaisia miehiä tänne ahdistelemaan??? Voi kuule, kotoperäinen tyyppi on ihan yhtä kamala.

Vierailija
392/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei vaan ole rotuasia vaan käytös/sukupuoliasia. Videon äijät olivat suomalaisia.

Vierailija
393/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on kyllä ihan kauhea, menee usko ihmisiin täällä. Onneksi suurin osa oman lähipiirin miehistä on ihan eri maata ku tollaset ahdistelijat ja täällä vänkyttävät idiootit, mutta masentavaa silti.

Sonyan kaltaiset kokemukset ei todellakaan ole epätavallisia tai mikään uusi ilmiö, sama homma omasta nuoruudesta edellisellä vuosituhannella. Ja todellakin se on eri tavalla ahdistavaa jos on nuori.

Se on kuitenkin uutta, että nyt Sonyaa ja muita naisia kuunnellaan ja nostetaan esiin. Ja mikä tärkeintä: he haluavat puhua. He haluavat ottaa tilan itselleen ja he sanovat ahdistelijoille vastaan. 20 vuotta sitten naiset eivät tehneet niin. Jos joku teki, häntä paheksuttiin hiljaisesti kun tekee tuollaisesta numeron. Nyt siitä saa ja pitää tehdä numero. Naiset eivät enää tyydy siihen, että miehet päättävät miten ja missä nainen saa olla.

"Naiset eivät enää tyydy siihen, että miehet päättävät miten ja missä nainen saa olla."

Oliko tämä joku ongelma 20 vuotta sitten, että miehet kontrolloivat missä naiset saavat olla ja miten, vai onko tämä uusi ilmiö? Itse naisena muistelen ettei 20 vuotta sitten tällaista ongelmaa ollut. Jostain syystä kuitenkin tällainen ilmiö näyttää nyt olevan tosiasia täällä Suomessa. Mistä tällainen voisi johtua?

Johtuisikohan siitä, että meillä täällä Suomessa on herätty parisuhdeväkivaltaan ja naisiin kohdistuvaan väkivaltaan todella myöhään? Kotona tapahtuva väkivalta tuli rangaistavaksi teoksi vasta vuonna 1999 ja lähestymiskieltokin taidettiin saada lakiin vasta vuonna 2004. Ongelmia on ollut aiemminkin mutta ne on lakaistu ns. maton alle, kun ei ole voitu puuttua tai asioita on vähätelty. Karmivaa kertakaikkiaan. Ainakin Ruotsissa on olemassa ns. naisrauha, joka oikeuttaa puuttumaan häiriköintiin jo aiemmin. Meillä taas saa vainota uhria vaikka vuosikausia, ilman että asioille pystytään välttämättä tekemään mitään, eikä siinä lähestymiskiellot paljoa paina.

Vierailija
394/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Tavallisin ra iskaus ei todellakaan tapahdu puistossa vaan omassa tai kumppanin kodissa.

terveisin mielikuvitus ja valheelliset väittämät

Kyllä tuo on tutkittua tietoa.

laitas tilastot kehiin

Vierailija
395/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, jonkin aikaa sitten oli uutississa kuinka suomalainen äiti oli naittanut lapsensa mámumiehelle.

Suomalainen äiti, oma lapsi.

-eri

Vierailija
396/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei vaan ole rotuasia vaan käytös/sukupuoliasia. Videon äijät olivat suomalaisia.

Väitätkö ihan tosissaan, että naiset eivät ahdistele? Haluatko lukita vastauksen?

Vierailija
397/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenisät siellä sössöttää, miten voi olla noin oksettavia prvoja.

Vierailija
398/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanos kun kerran tiedät: kuinka monta miestä tarkalleen piti tuota hyväksyttävänä?

Lue ketju ja laske itse. Huolestuttavan moni syytti tyttöä.

Vierailija
399/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestävät suomalaisia miehiä tänne ahdistelemaan??? Voi kuule, kotoperäinen tyyppi on ihan yhtä kamala.

Eikun afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä jotka syyllistyvät r a i s k a u k s i i n  17-kertaa enemmän kuin suomalaiset miehet.

Vierailija
400/2296 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomimiehet voivat lopettaa ulkkareiden haukkumisen nyt, koska tekevät ihan samaa itse.

Ja ovat aina tehneet. Muistan itse kun olin varhaisteini hamalla 70-luvulla ja inhotti kun vanhat ukot tulivat kadullakin käpälöimään. Ihan suomalaisista miehistä kyse.

Ja tässäpä meillä parhaimmat argumentit sille miksi muualta pitää oikein hakemalla hakea lisää käpälöitsijöitä maahan.

Ongelma ei ole ulkomaalaiset vaan miehet yleensä. Sori, mutta tämähän on se fakta, jota ei saisi ääneen sanoa.

Hahhah 😂🤣

Ai että sä naurat? Uhreilleko?

Anna kun arvaan, olet itse näitä tyyppejä, jotka pyrkivät joka tavalla kaventamaan suomalaisten naisten mahdollisuuksia rauhassa osallistua tähän yhteiskuntaan. Vaikutat just siltä tyypiltä, joka netissäkin yrittää saada naiset vaikenemaan. Yrität häiriködä tätäkin keskustelua, ettei vaan totuus tulisi esiin.