Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exän nyxä laittaa lapseni suihkuun joka päivä!

Vierailija
09.06.2014 |

Lapsella atooppinen iho ja ihottumat joita sitten aina pakko tehohoitaa, kun lapsi tulee kotiin. Kun olen asiasta sanonut, vastaavat vain, että meillä mennään suohkuun jos ollaan ulkona. Eivät myöskään mene vesisateessa ulos ollenkaan. Eivät huolehdi lapsen vaatteista vaan antavat lapsen ite huolehtia. Lopputulos se, että jatkuvasti vaatteita katoaa. Uusia eivät osta sillä minä saan elarit. No nuo vaatteet kestän, mutta en tuota suohkuhysteeriaa

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi on isällään stanrdin joka toisen viikonlopunko?!

Vierailija
22/32 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:13"]

Lapsella atooppinen iho ja ihottumat joita sitten aina pakko tehohoitaa, kun lapsi tulee kotiin. Kun olen asiasta sanonut, vastaavat vain, että meillä mennään suohkuun jos ollaan ulkona. Eivät myöskään mene vesisateessa ulos ollenkaan. Eivät huolehdi lapsen vaatteista vaan antavat lapsen ite huolehtia. Lopputulos se, että jatkuvasti vaatteita katoaa. Uusia eivät osta sillä minä saan elarit. No nuo vaatteet kestän, mutta en tuota suohkuhysteeriaa

[/quote]Atoopikon on syytä suihkutella joka päivä. Iho kannattaa sen jälkeen rasvata. Suihku erittäinkin tärkeää, jos on hikoillut!  Ja kyllä lapsen pitää osata huolehtia omista vaatteistaan.

[/quote]

Vai pitää lapsen huolehtia vaatteistaan. Jos se ei kuitenkaan niistä itse huolehdi niin vanhempien vastuulla se on niinkuin muutkin asiat. Lapsia on monenlaisia ja tuo vanhin lapseni on niin hajamielinen, että ei vaan kykene noita asioita hoitamaan

[/quote]Onko se joku  AD/HD vai muuten vajaa, jos ei 8-vuotiaana osaa huolehtia pukeutumisestaan ja vaatteistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8 v. atoopikko. Pesu ja huolellinen rasvaus joka pv. Se rasvaus vaatii vanhemmalta sitoutumista, niinkuin kaikkien muidenkin sairauksien hoito. Yksikin välipv, niin iho lehahtaa.

Joten voin kuvitella, että vklp jälkeen iho on huonossa kunnossa.

Vierailija
24/32 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atoopikot voivat mainiosti käydä joka päivä suihkussa ja huoletonkin 8 vuotias tajuaa, jos sanot, että ET käytä saippuaa ja rasvaa suihkun jälkeen. Laitat vaikka lapsen kännykkään siitä joka ilta hälytys ja vielä muistutus perään. Vaatteistaan pitää tuon ikäisen oppia huolehtimaan myös ihan itse, onhan hän jo tokalle luokalle menossa.

Vierailija
25/32 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapsi älyää käydä ihan itse suihkussa ja rasvata itsensä. Vaatteet laskostaan nätisti kaappiin ja laittaa likaiset pyykkikoriin jne. Hienosti on osannu miehen ex lapsensa kasvattaa! Kiva tietää, että pärjää myös syksyllä alkavalla ekaluokalla koulussa ja osaa huolehtia tavaroistaan!

Vierailija
26/32 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 17:00"]Atoopikot voivat mainiosti käydä joka päivä suihkussa ja huoletonkin 8 vuotias tajuaa, jos sanot, että ET käytä saippuaa ja rasvaa suihkun jälkeen. Laitat vaikka lapsen kännykkään siitä joka ilta hälytys ja vielä muistutus perään. Vaatteistaan pitää tuon ikäisen oppia huolehtimaan myös ihan itse, onhan hän jo tokalle luokalle menossa.

[/quote]

Niin ja myös pesemiseen kannattaa käyttää perusvoidetta atoopikkojen, käske pojan läträtä sillä ;)

Vierailija
27/32 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapäivä suihkuun oli iho sitten mikä, hiekkainen ja hikinen lapsi todellakin tarvitsee suihkun ja pylly ja alaseutu myös, haalealla vedellä pesu, ei kuumalla ettei ihon oma rasva häviä kokonaan, ei pesuaineita! Rasvaus karitevoilla tai kaakaovoilla!  Vaatteiden katoaminen on harmillista, joskus lapset saattaa unohtaa niitä jonnekkin, mutta on mielestäni aikuisen tehtävä kysyä tuliko hupparikin mukaan ulkoa...

Vierailija
28/32 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, että se lapsen isän uusi on taas tässäkin se kaiken pahan alku ja juuri... ei sitten sillä isällä ole asian kanssa mitään tekemistä... :-D

Vierailija
29/32 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän tai sen nyxä siis huolehtii lapsen suihkuun asiallisesti, mutta eivät rasvaa? Onko isä tietoinen atopian hoidosta? Onko rasva reseptillä saatava? Muistathan laittaa sen mukaan? Sanooko lapsi itse, että rasvaakin tarvitaan?

Vierailija
30/32 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nyt vaan kaikille atopian hoitovinkeistä! Osaan kyllä sitä ihoa hoitaa, itselläni on ja puolilla lapsistani myös. Ongelma isän luona pesuaineitten käyttö ja ihon hoitamattomuus sen jälkeen. Otsikko ehkä oli huono. Itse valitsisin, että eivät laittaisi suihkuun ollenkaan, kun iho jää sen jälkeen huoltamatta. Toistuva ongelma siis, että ihottumat aina ärtyy viikonlopun aikana. Ja joo ongelma on se vaimo, koska hän heillä luultavasti lapset hoitaa. Isästä ei siihen juuri ole. Siis hyvä kun on ihminen joka lapsesta huolehtii, mutta kun ohjeet ei mene perille millään. Enkä siis todellakaan muuten heidän touhuihin puutu. Ja kyllä laitan lapselle lääkkeet ja rasvat mukaan. Myöskin olen hankkinut isän luokse omat kuravaatteet, kumpparit ja joitain vaihtovaatteita ettei kaikkea tarvitse edestakaisin raahata.

Vierailija
31/32 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yskän. Lapseni iho on aina kauhea mummolassa vierailun jälkeen. Harmittaa parannella sitä monta viikkoa. Ja koska kaikki taipeet halkeavat on iho kipeä ja tekemisiä pitää rajoittaa paljon. Meillä ei ainakaan valistus mummolle mene perille. Toivottavasti pystytte puhumaan ja iho saadaan pysymään kunnossa. Lapsen ei tarvitsisi kärsiä sen takia. 

Vierailija
32/32 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota seuraavaksi isä mukaan iholääkärille, jotta isä saa ohjeet suoraan lääkäriltä, ei sulta.

Atopian hoidossa nykyisin tosiaan suositellaan rasvaus ja suihku päivittäin.