Exän nyxä laittaa lapseni suihkuun joka päivä!
Lapsella atooppinen iho ja ihottumat joita sitten aina pakko tehohoitaa, kun lapsi tulee kotiin. Kun olen asiasta sanonut, vastaavat vain, että meillä mennään suohkuun jos ollaan ulkona. Eivät myöskään mene vesisateessa ulos ollenkaan. Eivät huolehdi lapsen vaatteista vaan antavat lapsen ite huolehtia. Lopputulos se, että jatkuvasti vaatteita katoaa. Uusia eivät osta sillä minä saan elarit. No nuo vaatteet kestän, mutta en tuota suohkuhysteeriaa
Kommentit (32)
Mun atoopikkolapsen on käytävä suihkussa joka päivä tai muuten kutina on ihan sietämätöntä. Lääkäri sanoi, että on parempi pestä lika ja hilse iholta pois ja rasvata usein.
No kai he sentään rasvaa lapsen ihon aina suihkun jälkeen? Minkä ikäisestä lapsesta on kyse?
Jos on allergikko? Tunnen itse perheitä, joissa lapset ulkoa tullessaan menevät suoraan suihkuun ja vaihtavat vaatteet, että minimoidaan allergeenit. Näissä tapauksissa on kyse siis todella pahoista allergioista.
Tarkoitatko, että lapsi hinkataan pesuaineilla päivittäin? Vai tarkoitatko pelkkää vesipesua? Atooppisesta ihosta ei kokemusta, mutta itse en pistäisi vesipesua pahakseni.
meillä atoopikko käy suihkussa joka päivä, tätä jopa lääkärit suosittelevat. Anna rasva mukaan, sillä ongelmasi ratkeaa.
No eivät rasvaa sitä ihoa ja lapsi ei itse asiasta huolehdi jos ei kukaan käske. On jo 8-vuotias, mutta tuollainen todella huoleton kaveri. Aina pitää joka asiasta muistuttaa. Itsekkin olen atooppisen ihon kanssa elämäni taistellut. Nopea suihkukin kuivattaa tai sitten pitäisi olla ainakin viileä vesi. Meillä otetaan kylpyjä ja öljyä vähän veteen. Toimii paremmin meillä.
No kai tässä pitää vaan yrittää saada tuo lapsi itse huolehtimaan ihostaan :(
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:18"]meillä atoopikko käy suihkussa joka päivä, tätä jopa lääkärit suosittelevat. Anna rasva mukaan, sillä ongelmasi ratkeaa.
[/quote]
tosiasiassa ongelma on se entisen nykyinen niin kuin aina näissä valituksissa. Tehkää lapsia vain miesten kanssa, jotka ovat itse kykeneviä puhumaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:18"]meillä atoopikko käy suihkussa joka päivä, tätä jopa lääkärit suosittelevat. Anna rasva mukaan, sillä ongelmasi ratkeaa.
[/quote]
tosiasiassa ongelma on se entisen nykyinen niin kuin aina näissä valituksissa. Tehkää lapsia vain miesten kanssa, jotka ovat itse kykeneviä puhumaan.
Meilläkin ihotautilääkäri suositteli atoopikolle jokapäiväistä suihkua, nimenomaan vielä kesällä kun poika rymyää ties missä ja on likainen päivän päätteeksi. Kunnon rasvaus vaan on tärkeä muistaa. Poika on 6v ja todellinen huithapeli mutta koska ihottuma on kivulias niin muistaa tosi tunnollisesti rasvauksen.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:13"]
Lapsella atooppinen iho ja ihottumat joita sitten aina pakko tehohoitaa, kun lapsi tulee kotiin. Kun olen asiasta sanonut, vastaavat vain, että meillä mennään suohkuun jos ollaan ulkona. Eivät myöskään mene vesisateessa ulos ollenkaan. Eivät huolehdi lapsen vaatteista vaan antavat lapsen ite huolehtia. Lopputulos se, että jatkuvasti vaatteita katoaa. Uusia eivät osta sillä minä saan elarit. No nuo vaatteet kestän, mutta en tuota suohkuhysteeriaa
[/quote]
Ei kai kenenkään ole pakko mennä vesisateessa ulos? Herätys!
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:16"]Tarkoitatko, että lapsi hinkataan pesuaineilla päivittäin? Vai tarkoitatko pelkkää vesipesua? Atooppisesta ihosta ei kokemusta, mutta itse en pistäisi vesipesua pahakseni.
[/quote]
Kyllä käyttävät pesuaineita. Tai lapsi käyttää, kun ovat ulottuvilla ja tykkää niillä läträtä. Meillä minä vahdin ettei niitä käytä, mutta isänsä luona ei käytännössä muutenkaan kontrolloida hänen touhujaan vaan lapsi "huolehtii" itsestään. Olen kyllä urittänyt heille sanoa, että lapsella aika varmasti jotain keskittymishäiriön tynkää, kun aina pitää patistaa, muituttaa ja vahtia. Eivät kai ota minua tosissaan enkä haluaisi sinne heidän reviirilleen enempää sekaantua
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:13"]
[/quote]
Ei kai kenenkään ole pakko mennä vesisateessa ulos? Herätys!
[/quote]
Niin no tuo lapsi tykkää leikkiä ulkona kun sataa. Kunnon vaatteet vaan päälle ja niin tyytyväisenä keittelee kuravelliä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:18"]meillä atoopikko käy suihkussa joka päivä, tätä jopa lääkärit suosittelevat. Anna rasva mukaan, sillä ongelmasi ratkeaa.
[/quote]
[/quote]
Ka kyllä minä olen onnellinen, että exällä puoliso. Loppui siihen minun piinaaminen ja uhkailu, kun sai uuden kiusattavan. Minulle esittää nykyään hyvin miellyttävää ihmistä. Mitä etäisempi sen parempi
Oli atoopikko tai ei, meillä lapset ovat ainakin kesäaikaan päivän jälkeen niin likaisia että jokapäiväinen suihku on paikallaan. Tulee pestyä kaikki pihalta mukaan tarttuneet hiekat ja iholle levitetyt aurinkovoiteet pois. Annat perusvoidetuubin mukaan ja käsket rasvata.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:13"]
[/quote]Atoopikon on syytä suihkutella joka päivä. Iho kannattaa sen jälkeen rasvata. Suihku erittäinkin tärkeää, jos on hikoillut! Ja kyllä lapsen pitää osata huolehtia omista vaatteistaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:33"]Oli atoopikko tai ei, meillä lapset ovat ainakin kesäaikaan päivän jälkeen niin likaisia että jokapäiväinen suihku on paikallaan. Tulee pestyä kaikki pihalta mukaan tarttuneet hiekat ja iholle levitetyt aurinkovoiteet pois. Annat perusvoidetuubin mukaan ja käsket rasvata.
[/quote]
No kyllä minäkin tarpeen mukaan suihkuun laitan ja sitten rasvataan. Mutta jos lapsen iho on aina huonossa kunnossa kun tulee isältään niin en nyt keksi muuta kuin tuon liian pesemisen ja rasvaamisen pois jättämisen. Eipä se tänne auta avautua, mutta jonnekkin teki mieli purkaa
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:13"]
[/quote]Atoopikon on syytä suihkutella joka päivä. Iho kannattaa sen jälkeen rasvata. Suihku erittäinkin tärkeää, jos on hikoillut! Ja kyllä lapsen pitää osata huolehtia omista vaatteistaan.
[/quote]
Vai pitää lapsen huolehtia vaatteistaan. Jos se ei kuitenkaan niistä itse huolehdi niin vanhempien vastuulla se on niinkuin muutkin asiat. Lapsia on monenlaisia ja tuo vanhin lapseni on niin hajamielinen, että ei vaan kykene noita asioita hoitamaan
Jokapäiväinen nopsa suihku atooppisen ihon hoitoon on nykyaikainen suositus. Kylpy on pahempi, vaatii varmastikin rasvausta pitkän vedessä lillumisen päälle. Suihkun jälkeen iho kannattaa rasvata vielä kosteana, niin teho on paras.
Kaikkein paras teho on kuitenkin sisäisellä kosteutuksella, ja oikealla ruokavaliolla. Mutta ne nyt ei tähän aloitukseen varsinaisesti kuulu.
Eikö ole hyvä että eksäsi nyksä huolehtii lapsen suihkuun, jos isänsä ei kerran huolehdi hygieniasta... Siis eikö se siitä kerro, jos kerran naisen pitää laittaa toisen lapsi suihkuun.
No anna sille rasva mukaan ja pyydä rasvaamaan suihkun jälkeen. Nykyään monet suosittelevat muutenkin atoopikoille päivittäistä suihkua ja rasvaista...