Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valitsee päihteet parisuhteemme sijaan. :-(

Vierailija
09.06.2014 |

Poikaystäväni siis polttaa marijuanaa ja mielellään varmaan polttaisi päivittäin, jos saisi. Suhteen alussa tein selväksi, että hän vähentää polttamista viikonloppuihin tai sitten minä lähden. Sama keskustelu ollaan käyty monta kertaa ja viimeisen keskustelun aikana hän vannoi täydestä sydämestään kyyneleet silmissä, että vähentää, eikä aio enää pettää mun luottamusta asian suhteen. Sanoin hänelle, että otan asian esille hänen perheensä kanssa, jos asia ei selviyty meidän kesken.

No, pari viikkoa, jos sitäkääbn, taisi mennä ja alkoi taas sauhuamaan keskellä viikkoa. Olen ollut yhteydessä hänen perheeseensä ja he ovat tietysti aivan järkyttyneitä, sillä eivät ole tienneet asiasta yhtään mitään. Poikaystävä raivosi ja oli heittämässä mua ulos kämpästä jo samana päivänä. Päätin kuitenkin, että mä en ole tässä tehnyt hänelle mitään pahaa, enkä pettänyt hänen luottamustakaan, sillä hän tiesi pelin säännöt ja varoitin häntä monta kertaa etukäteen, että tästä tullaan keskustelemaan koko perheen voimin. 

Nyt on siis se tilanne, että poikaystävä kieltää ongelmansa. Kieltäytyy hakemaan ammattiapua, vaikka olen itse tarjoutunut hakeutumaan samaan hoitoon ollakseni hänen tukenaan. Ego on liian iso, hän ei suostu nielemään ylpeyttään ja hyväksymääb faktoja. Hän mielummin heivaa suhteemme, kuin puhuu asiasta vanhempiensa kanssa, saatika ammattilaisen kanssa. En vain ymmärrä, että mitä menetettävää hänellä on, jos hän puhuu ammattilaisen kanssa?

Suhteemme on ollut muuten meille molemmille elämämme paras parisuhde ja rakastetaan toisiamme yli kaiken. Ollaan oltu nokat vastakkain ennenkin, mutta kaikesta ollaan selvitty juttelemalla ja kohtaamalla tosiasiat molempien kantilta ja tehty ratkaisuja niiden pohjalta. 

Miten addiktin saa tajuamaan, ettei hän voi tietää olevansa addikti? Miten hänet saisi ammattilaisen puheille? Huijaamalla? Auttakaa mua. Mä kuvittelin, että tässä ois mun tulevaisuuden aviomies. :-(

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti 21 oli taas AP

Vierailija
22/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 19 määritelmä on siinä mielessä oikea, että kukaan alkoholistikaan ei koskaan myöntäisi valinneensa juomista perheen sijaan vaan juuri se puoliso valitsee eron juopon sijaan. Joten siksi syyllistetään eron hakenutta joka kerta.

Tuossa se pointti syyllistäminen ja syyllistyminen, jolla pidetään parisuhdetta kasassa monia vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Run, Forrest, run!

Päihderiippuvaista ei voi toinen parantaa, eikä miehen oma asenne vakuuta. Älä tuhlaa elmääsi, saat paremman kun vähän katselet.

Vierailija
24/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:31"]

Päihderiippuvaiset hoitoon, toivottavasti ei ole vastuullisessa työssä.

[/quote]

Jo ensimmäinen kannibispiikki voi tappaa! Kaikille huumehörhöille ja pedofiileille kuolemantuomio, niin saadaan homot ja hinttarit pois katukuvasta.

Vierailija
25/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teit väärin. Yli kolmekymppisen äidille kertoessasi hänen päihderiippuvuudestaan! Haloo! Idiootti. Mietipä itseäsi hänen asemaansa. Olisit ohjannut hoitoon ennemmin. Ei terveydenhuollostakaan mennä kertomaan aikuisen potilaan asioita vanhemmille. Se että kiristit asialla häntä ei oikeuta yhtään enempää sinua toimimaan noin.

Vierailija
26/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:02"]

Tuo 19 määritelmä on siinä mielessä oikea, että kukaan alkoholistikaan ei koskaan myöntäisi valinneensa juomista perheen sijaan vaan juuri se puoliso valitsee eron juopon sijaan. Joten siksi syyllistetään eron hakenutta joka kerta.

Tuossa se pointti syyllistäminen ja syyllistyminen, jolla pidetään parisuhdetta kasassa monia vuosia.

[/quote]

Totta puhut. Olenkin mieheltä kysynyt, että miksi mun pitäisi tehdä kompromissi terveiden elintapojeni ja mahdollisten tulevian lasten kannalta sen takia, että hän saa jatkaa huumeidenkäyttöä. Eihän siinä ole mitään järkeä. :(

Tää on vaan niin vaikeeta, kun en oo koskaan rakastanut ketään näin paljon. Kaikessa muussa ollaan onnistuttu niin hyvin yhdessä. Kai se on vaan hyväksyttävä tosiasia, että miehellä ihan oikeasti on ongelma. 

Itse jos ajattelen asiaa omalta kantilta, että jos mies pyytäisi mua esim jättämään alkoholin, niin en edes joutuisi miettimään asiaa, sillä mulle olis niin selvä, että en haluaisi satuttaa mun rakasta oman "viihteen" kustannuksella. 

Ap

Vierailija
27/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä mokasit siinä perheen kohdalla. Paitsi jo olette molemmat alaikäisiä.

Vierailija
28/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:07"]

Sinä teit väärin. Yli kolmekymppisen äidille kertoessasi hänen päihderiippuvuudestaan! Haloo! Idiootti. Mietipä itseäsi hänen asemaansa. Olisit ohjannut hoitoon ennemmin. Ei terveydenhuollostakaan mennä kertomaan aikuisen potilaan asioita vanhemmille. Se että kiristit asialla häntä ei oikeuta yhtään enempää sinua toimimaan noin.

[/quote]

Hän ei minun pyynnöstäni suostu hakeutumaan hoitoon, joten käytin viimeisen oljenkorteni. Hänellä oli mahdollisuus tehdä parannus (niin kuin itse oli päättänyt ja luvannut), mutta ei tähän kyennyt. Mä en luovuta helpolla ja jos on jokin keino saada mies kuuntelemaan ja uskomaan, niin ainakin kokeilen sitä. Miehellä on hyvä rakastava perhe, ovat kovin läheisiä. Pitkällä tähtäimellä totuuden käsitteleminen on kaikille hyväksi, vaikka se nyt tuntuu ylitsepääsemättömältä. Niin kuin sanoin, haluan tällä suojella hänen tulevia puolisoitaan ja myös mahdollisesti jälkikasvua. Hän on niin kova syyllistämään, että sai jopa minut vaikenemaan, vaikka en ole ollenkaan vaikenevaa tyyppiä. Tuleva puolison hän tulee todennäköisesti hiljentämään, mutta ainakin hänen perheensä osaa puuttua asiaan itse, jos osavat lukea hälytysmerkkejä. :/

Ap

Vierailija
29/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloit suhteeseen päihderiippuvaisen kanssa? Olisi silloin kannattanut olla järkevä.

Vierailija
30/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että miehelläsi on ongelma, ja että hän on addikti. Millä perusteella? Sillä perusteella että hän käyttää pilveä useammin kuin sinä haluaisit, vai? Mitä ongelmia hänen polttelustaan seuraa hänelle itselleen?

Vierailija
31/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:07"]

[/quote]

Hän ei minun pyynnöstäni suostu hakeutumaan hoitoon, joten käytin viimeisen oljenkorteni. Hänellä oli mahdollisuus tehdä parannus (niin kuin itse oli päättänyt ja luvannut), mutta ei tähän kyennyt. Mä en luovuta helpolla ja jos on jokin keino saada mies kuuntelemaan ja uskomaan, niin ainakin kokeilen sitä. Miehellä on hyvä rakastava perhe, ovat kovin läheisiä. Pitkällä tähtäimellä totuuden käsitteleminen on kaikille hyväksi, vaikka se nyt tuntuu ylitsepääsemättömältä. Niin kuin sanoin, haluan tällä suojella hänen tulevia puolisoitaan ja myös mahdollisesti jälkikasvua. Hän on niin kova syyllistämään, että sai jopa minut vaikenemaan, vaikka en ole ollenkaan vaikenevaa tyyppiä. Tuleva puolison hän tulee todennäköisesti hiljentämään, mutta ainakin hänen perheensä osaa puuttua asiaan itse, jos osavat lukea hälytysmerkkejä. :/

Ap

[/quote]Olisit kiristänyt ennemmin vaikka poliisilla, että hänen on haettava apua ongelmaan. Toisaalta mikä tahansa kiristäminen aiheuttaa ainoastaan sen, että hän alkaa vihaamaan sinua, mutta tuo perheelle kertominen oli todella virhe.

Vierailija
32/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:18"]

Miksi aloit suhteeseen päihderiippuvaisen kanssa? Olisi silloin kannattanut olla järkevä.

[/quote]

En tiennyt hänen olevan riippuvainen. Tunnen monia ihmisiä, jotka polttelevat silloin tällöin, mutta eivät pitäisi siitä kynsin hampain kiinni, jos olisi perhe ja parisuhde vaakalaudalla. Mulle ei tullut edes mieleen, että polttelu olisi oikeasti miehelle ongelma. Hän on muuten niin vastuuntuntoinen ja järkevä.

Vierailija
33/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:07"]

[/quote]

Ap

[/quote]Olisit kiristänyt ennemmin vaikka poliisilla, että hänen on haettava apua ongelmaan. Toisaalta mikä tahansa kiristäminen aiheuttaa ainoastaan sen, että hän alkaa vihaamaan sinua, mutta tuo perheelle kertominen oli todella virhe.

[/quote]

Voitko perustella, miksi perheelle kertominen oli virhe?

AP

Vierailija
34/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas heikkotahtoinen kaveri, kun ei pysty olemaan viikolla erossa kannabispiikeistä. Mukavahan sitä on sillon tällöin poltella, mutta ilmankin voi olla, jos vain päättää niin, fyysistä riippuvuutta kun tuohon ei synny. Eri asia esim. tupakan, viinaksien ja kovempien aineiden kanssa.

Vierailija
35/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painin samankaltaisen ongelman kanssa. Mun miehellä tosin ongelma on jo sitä luokkaa että hänen täytyy polttaa monta jointtia päivässä. Ilman ei voi olla. Hän on luvannut lopettaa, tajuaa ongelmansa, mutta ei vaan ole vielä onnistunut lopettamaan. Olen sanonut, että jos ei nyt lopeta, mä lähden.

Katsotaan, miten käy.

Vierailija
36/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että miehelläsi on ongelma, ja että hän on addikti. Millä perusteella? Sillä perusteella että hän käyttää pilveä useammin kuin sinä haluaisit, vai? Mitä ongelmia hänen polttelustaan seuraa hänelle itselleen?

[/quote]

Päättelin hänen olevan addikti, koska hän ei ole ollut kykeneväinen vähentämään polttelua pyristelyistään huolimatta. Hän rakastaa minua koko sydämestään ja sielustaa ja siitä huolimatta edes näennäisen avun hakeminen on enemmän ylitsepääsemätöntä, kuin ero hänen elämänsä suuresta rakkaudestaa, joka olen siis minä. Ei-addiktoitunut ihminen pystyisi lopettamaan päihteen käytön ongelmitta, varsinkin kun tiesi, että vien asian hänen perheelleen. Tää on hänelle todella iso pala ja siitäkin huolimatta, että tiesi nää ikävät seuraukset, hän ei pystynyt VÄHENTÄMÄÄN polttoa. Kyse ei ollut edes lopettamisesta, vaan siitä, että polttaisi vain viikonloppuisin.

AP

Vierailija
37/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:19"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Voitko perustella, miksi perheelle kertominen oli virhe?

AP

[/quote]Siksi, että hän on aikuinen ihminen. Yli 18vuotias on jo lain mukaan aikuinen. Puhumattakaan yli 30vuotiaasta. Hän on vastuussa itse omista teoistaan ja nyt sinä sotkit hänen perheensä asiat mahdollisesti vuosiksi. Mieti itse jos sinun asioitasi levilteltäisiin pitkin sukua.

Vierailija
38/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:21"]

[/quote]

En tiennyt hänen olevan riippuvainen. Tunnen monia ihmisiä, jotka polttelevat silloin tällöin, mutta eivät pitäisi siitä kynsin hampain kiinni, jos olisi perhe ja parisuhde vaakalaudalla. Mulle ei tullut edes mieleen, että polttelu olisi oikeasti miehelle ongelma. Hän on muuten niin vastuuntuntoinen ja järkevä.

[/quote]Eka viestistä kuitenkin käsitin, että jo suhteenne alussa tästä asiasta oli ongelmaa. Kyllä minulla ainakin olisi soinut hälytyskellot ja olisin lähtenyt menemään.

Vierailija
39/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes ansaitsee kyllä paremman naisen ku tollasen nillittäjän joka kehtaa pilvenpoltosta valittaa ja soittaa AIKUISEN miehen vanhemmille?! Järkyttävää! Ehkä parempi että eroatte niin voi kumpikin löytää itselleen sopivampaa seuraa. Ja vielä koitat omista kavereistakin erottaa? Huh huh.

Kerro miehelles et tääl ois ainakin yks ihana nainen jonka kanssa vois harrastaa upeeta seksiä jonka päätteeks mä kääntäisin meille ison tuutin. :) sä oot nolo!

Vierailija
40/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:24"]

Onpas heikkotahtoinen kaveri, kun ei pysty olemaan viikolla erossa kannabispiikeistä. Mukavahan sitä on sillon tällöin poltella, mutta ilmankin voi olla, jos vain päättää niin, fyysistä riippuvuutta kun tuohon ei synny. Eri asia esim. tupakan, viinaksien ja kovempien aineiden kanssa.

[/quote]

Niin minäkin aina kuvittelin, mutta kyllä tässä on nyt nähty, että pilvestä eroon pääseminen on aivan yhtä iso taistelu, kuin alkoholista eroonpääseminen. Tottakai se on todennäköisesti helpompaa, kuin esim. heroiiniriippuvuudesta eroon pääseminen, koska riippuvuus on lähinnä psykologinen, eikä fyysinen. 

AP