Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valitsee päihteet parisuhteemme sijaan. :-(

Vierailija
09.06.2014 |

Poikaystäväni siis polttaa marijuanaa ja mielellään varmaan polttaisi päivittäin, jos saisi. Suhteen alussa tein selväksi, että hän vähentää polttamista viikonloppuihin tai sitten minä lähden. Sama keskustelu ollaan käyty monta kertaa ja viimeisen keskustelun aikana hän vannoi täydestä sydämestään kyyneleet silmissä, että vähentää, eikä aio enää pettää mun luottamusta asian suhteen. Sanoin hänelle, että otan asian esille hänen perheensä kanssa, jos asia ei selviyty meidän kesken.

No, pari viikkoa, jos sitäkääbn, taisi mennä ja alkoi taas sauhuamaan keskellä viikkoa. Olen ollut yhteydessä hänen perheeseensä ja he ovat tietysti aivan järkyttyneitä, sillä eivät ole tienneet asiasta yhtään mitään. Poikaystävä raivosi ja oli heittämässä mua ulos kämpästä jo samana päivänä. Päätin kuitenkin, että mä en ole tässä tehnyt hänelle mitään pahaa, enkä pettänyt hänen luottamustakaan, sillä hän tiesi pelin säännöt ja varoitin häntä monta kertaa etukäteen, että tästä tullaan keskustelemaan koko perheen voimin. 

Nyt on siis se tilanne, että poikaystävä kieltää ongelmansa. Kieltäytyy hakemaan ammattiapua, vaikka olen itse tarjoutunut hakeutumaan samaan hoitoon ollakseni hänen tukenaan. Ego on liian iso, hän ei suostu nielemään ylpeyttään ja hyväksymääb faktoja. Hän mielummin heivaa suhteemme, kuin puhuu asiasta vanhempiensa kanssa, saatika ammattilaisen kanssa. En vain ymmärrä, että mitä menetettävää hänellä on, jos hän puhuu ammattilaisen kanssa?

Suhteemme on ollut muuten meille molemmille elämämme paras parisuhde ja rakastetaan toisiamme yli kaiken. Ollaan oltu nokat vastakkain ennenkin, mutta kaikesta ollaan selvitty juttelemalla ja kohtaamalla tosiasiat molempien kantilta ja tehty ratkaisuja niiden pohjalta. 

Miten addiktin saa tajuamaan, ettei hän voi tietää olevansa addikti? Miten hänet saisi ammattilaisen puheille? Huijaamalla? Auttakaa mua. Mä kuvittelin, että tässä ois mun tulevaisuuden aviomies. :-(

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:51"]Tottakai käytän liikaa päihteitä, mutta käyn vakitöissä ja koen, että minulla ei ole sen isompia ongelmia aiheen kanssa.[/quote]

Aika harva riippuvainen tiedostaa riippuvuutensa haitalliset seuraukset tai ylipäänsä kokee sen olevan ongelman. Ja ne jotkat tiedostavat, eivät välitä pätkääkään, koska ovat riippuvaisia.

[/quote]

Tupakasta olen siis riippuvainen, en kyllä näe että mistään muusta. Koska voin ihan hyvin olla ilmankin alkoa tai budia parikin viikonloppua. Viikolla harvemmin tulee mitään päihteitä harrastettuakaan.

[/quote]

Ai pysty oikein olemaan ilman parikin viikonloppua? Miten olis, että lopettaisit kokonaan? Pystytko? Jos et pysty, niin olet riippuvainen.

[/quote]

No ollaan sitten. Mulle ihan sama. Oma päihteidenkäyttöni ei ketään muuta häiritse tai haittaa, koska olen lapseton sinkku ja käyn töissä. Siihen ei mielestäni ole kellään mitään nokan koputtamista.

Vierailija
62/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:39"]Pitänee mainita, että mies sanoi minulle, että tarvitsisi paremman syyn motivoitua lopettamaan. Hän haluaisi lapsen. Voitte vain kuvitella miten järkyttyneenä hänen ajatuksiaan kuuntelin. En voisi ikimaailmassa edes harkita tekeväni lasta päihderiippuvaisen ihmisen kanssa vain siitä syystä, että se saattaa "motivoida" häntä lopettamaan. Sairasta, mutta osaan kuvitella, että moni nainen saattaisi tähän juoneen ratketa. :-(

AP

[/quote]

Voin kuvitella että kun tällainen kaveri saa lapsen. Niin vanhemmuuden taakka ja vastuu saa kaverin lääkitsemään itseään polttelemalla. "Ku on niin rankkaa tää vauva-aika"..

[/quote]

Mulle tuli juuri tämä mielikuva asiasta, kun hänen vuodatustaan kuuntelin. Muutenkin koittanut tässä keksiä selityksiä miehen polttelulle. Esim. töissä ollut stressaavaa, uusi elämänvaihe (ollaan oltu tekemässä muuttoa uuteen paikkaan, tää on tosin nyt peruuntunut), se, että mä olin matkoilla, rahahuolet, joutui myymään rakkaan autonsa, yms... Ja jos näitä syitä aletaan miettimään, niin kyllä sekin jo riittää syyksi, että ulkona sataa, tai myöhästyi bussista. Ne syyt sille polttelulle ei tule koskaan loppumaan. Ollaan mietitty oman firman perustamista ja siinäpä oliskin sitten stressiä vaikka muille jakaa, en ees ala miettimään, että mitä lapsen tuominen kuvioihin aiheuttaisi stressileveleille. Stressihän ei itsessään ole se ongelma, vaan se miten sitä hoidetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:51"]Tottakai käytän liikaa päihteitä, mutta käyn vakitöissä ja koen, että minulla ei ole sen isompia ongelmia aiheen kanssa.[/quote]

Aika harva riippuvainen tiedostaa riippuvuutensa haitalliset seuraukset tai ylipäänsä kokee sen olevan ongelman. Ja ne jotkat tiedostavat, eivät välitä pätkääkään, koska ovat riippuvaisia.

[/quote]

Tupakasta olen siis riippuvainen, en kyllä näe että mistään muusta. Koska voin ihan hyvin olla ilmankin alkoa tai budia parikin viikonloppua. Viikolla harvemmin tulee mitään päihteitä harrastettuakaan.

[/quote]

Ai pysty oikein olemaan ilman parikin viikonloppua? Miten olis, että lopettaisit kokonaan? Pystytko? Jos et pysty, niin olet riippuvainen.

[/quote]

No ollaan sitten. Mulle ihan sama. Oma päihteidenkäyttöni ei ketään muuta häiritse tai haittaa, koska olen lapseton sinkku ja käyn töissä. Siihen ei mielestäni ole kellään mitään nokan koputtamista.

[/quote]

Tai vaikka en esim. kävisikään töissä, niin silti ei mielestäni kellään olisi asiaan mitään nokan koputtamista, koska ketään muuta en tällä vahingoita.

Vierailija
64/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:46"] No ollaan sitten. Mulle ihan sama. Oma päihteidenkäyttöni ei ketään muuta häiritse tai haittaa, koska olen lapseton sinkku ja käyn töissä. Siihen ei mielestäni ole kellään mitään nokan koputtamista.

[/quote]

Eihän kukaan ole sulle nokkaa koputtanut? Elä elämääsi valitsemallasi tavalla, mutta pidä huoli, ettet sotke siihen muita osapuolia. Siitähän tässä juuri on kyse, parisuhteesta ja perheen perustamisesta. Nämä asiat eivät vain sovi samaan lauseeseen päihdeongelman kanssa. Ei ainakaan siinä elämässä, minkä minä valitsen itselleni, puolisolleni ja tuleville lapsille.

AP

Vierailija
65/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä lupasit lähteä, jos hän ei muutu. Nyt olisi ovi auki.

Mies ei tule muuttumaan, jos kerran ei halua. Ihan turhaan se sua sillä kiristää, että tarvitsisi kunnon syyn. Sellaista ei ole, ellei hän halua itsensä takia raitistua.

Harkitse nyt ihan vakavasti sitä, että lähdet omillesi. Mä en tunne vielä ketään, kuka olisi kumppaniaan raitistanut. Itseni mukaanlukien.

Vierailija
66/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:16"]

Mies ei tule muuttumaan, jos kerran ei halua. Ihan turhaan se sua sillä kiristää, että tarvitsisi kunnon syyn. Sellaista ei ole, ellei hän halua itsensä takia raitistua.

Harkitse nyt ihan vakavasti sitä, että lähdet omillesi. Mä en tunne vielä ketään, kuka olisi kumppaniaan raitistanut. Itseni mukaanlukien.

[/quote]

Jep. Lähtöä tässä olen tekemässä ja miehelleni olen tehnyt selväksi, että asiasta ei synny enää kompromissia. Hänen pitää hakea ammattiapua ja lopettaa täysin kaikkien päihteiden käyttö, jos haluaa pelastaa parisuhteemme. Tämän asian kanssa en jousta. Mies tietenkin luulee, että joustan tässä, koska olen ollut hänelle lempeä ja sanonut, että asiat järjestyy. Piti taas tänään puhelimessa muistuttaa, että ilman ammattiapua meidän suhde ei jatku. Ja hän ei vieläkään suostu taipumaan siihen, mikä on kyllä uskomatonta, sillä olen itsekin lupautunyt läpikäymään saman hoidon, jos hän vain sinne suostuu menemään.

AP

Vierailija
67/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:46"] No ollaan sitten. Mulle ihan sama. Oma päihteidenkäyttöni ei ketään muuta häiritse tai haittaa, koska olen lapseton sinkku ja käyn töissä. Siihen ei mielestäni ole kellään mitään nokan koputtamista.

[/quote]

Eihän kukaan ole sulle nokkaa koputtanut? Elä elämääsi valitsemallasi tavalla, mutta pidä huoli, ettet sotke siihen muita osapuolia. Siitähän tässä juuri on kyse, parisuhteesta ja perheen perustamisesta. Nämä asiat eivät vain sovi samaan lauseeseen päihdeongelman kanssa. Ei ainakaan siinä elämässä, minkä minä valitsen itselleni, puolisolleni ja tuleville lapsille.

AP

[/quote]

Siis mitään ongelmaa ei ole, jos asia ei haittaa ketään muuta, eikä asianomainen koe asiaa ongelmaksi. Miehesi kohdalla ensimmäinen ehto ei täyty. Mun kohdalla ei täyty kumpikaan.

Vierailija
68/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että paras rakkauden osoitus tässä olisi toteuttaa tuo ero. Ehkä se saa hänet tajuamaan asian, ennemmin tai myöhemmin. 

Et kuulosta miltään huumehysterisoijalta, vaan ihmiseltä, joka tietää mistä puhuu. Kun on elämässään käynyt läpi vaikeita asioita ja joutunut niistä taistelemaan pinnalle, niin muuttuu aika haluttomaksi tehdä saman asian kanssa mitään kompromisseja kumppaninkaan kohdalla. Itse olen esim. sairastanut vaikean masennuksen ja eräitä riippuvuuksia, enkä kovin kauaa katselisi masentunutta tai jostain riippuvaista kumppania, joka ei suostu hakemaan apua. En siksi, etten ymmärtäisi, vaan siksi, että ymmärrän liiankin hyvin. Aikuinen ihminen on vastuussa ensisijaisesti itsestään ja mahdollisista lapsistaan. 

Vierailija
69/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:27"]

Uskoisin, että paras rakkauden osoitus tässä olisi toteuttaa tuo ero. Ehkä se saa hänet tajuamaan asian, ennemmin tai myöhemmin. 

Et kuulosta miltään huumehysterisoijalta, vaan ihmiseltä, joka tietää mistä puhuu. Kun on elämässään käynyt läpi vaikeita asioita ja joutunut niistä taistelemaan pinnalle, niin muuttuu aika haluttomaksi tehdä saman asian kanssa mitään kompromisseja kumppaninkaan kohdalla. Itse olen esim. sairastanut vaikean masennuksen ja eräitä riippuvuuksia, enkä kovin kauaa katselisi masentunutta tai jostain riippuvaista kumppania, joka ei suostu hakemaan apua. En siksi, etten ymmärtäisi, vaan siksi, että ymmärrän liiankin hyvin. Aikuinen ihminen on vastuussa ensisijaisesti itsestään ja mahdollisista lapsistaan. 

[/quote]

Totta. Vaikeaa vain ajatella elämää ilman häntä, sillä hänkin on auttanut minua monien ongelmien läpi aivan uskomattomalla omistautumisella ja rakkaudella. Hän on mun kotini, mutta tiedän sydämessäni, että en tule olemaan onnellinen, jos joudun hänet luovuttamaan päihteille. Tosiaan mulla on päihdeongelmista paljon kokemusta perhetaustani takia ja tiedän, että mulla ei ole tahtoa taistella näistä asioista enää kenenkään kanssa, koska olen sitä aiemmin tehnyt tuloksetta. Muutos tulee lähteä itsestä ja sen hän on jo itsekin myöntänyt, mutta ehkä lähinnä vain sen takia, etten puhuisi asiasta hänen perheelleen. Toivottavasti hänen äitinsä saisi hänet suostumaan hakemaan apua, vaikka vain sitten meidän suhteemme pelastamiseksi. 

AP

Vierailija
70/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aloittaja naivi kun kuvittelee rakkautensa voivan parantaa toisen, moni on kuvitellu, mutta kaikkein parasta että lähet kävelemään. ja koska sulla ei oo kakruja vielä sitä parempi. avaappa kuule silmäsi ja mieti oikeasti haluatko tommosen pellen kans olla ja hasis on kuulemma monelle portti kovempiin huumeisiin, että sillä lailla. mä en kattelis hetkeäkään, joskus tuli oltua alkkiksen alun kans joka lupasi parantaa aina tapansa, mutta onneksi nakkasin pihalle ja en ole katunut hetkeäkään. tyyppi on tällä hetkellä alas vajonnut, linnat kiertäny sekopää.itse olen aika hyvin elämässä pärjännyt työssä ja perhe elämässä.

Vierailija
71/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:43"]

Onpa aloittaja naivi kun kuvittelee rakkautensa voivan parantaa toisen, moni on kuvitellu, mutta kaikkein parasta että lähet kävelemään. ja koska sulla ei oo kakruja vielä sitä parempi. avaappa kuule silmäsi ja mieti oikeasti haluatko tommosen pellen kans olla ja hasis on kuulemma monelle portti kovempiin huumeisiin, että sillä lailla. mä en kattelis hetkeäkään, joskus tuli oltua alkkiksen alun kans joka lupasi parantaa aina tapansa, mutta onneksi nakkasin pihalle ja en ole katunut hetkeäkään. tyyppi on tällä hetkellä alas vajonnut, linnat kiertäny sekopää.itse olen aika hyvin elämässä pärjännyt työssä ja perhe elämässä.

[/quote]

En koskaan väittänyt rakkauteni parantavan häntä. Kyllä se on jo tässä todettu moneen kertaan, että rakkaudella ei ole tässä osaa eikä arpaa. Ei myöskään älykkyydellä tai viisaudella. Addiktio on sairaus siinä missä syöpäkin. Ammattiapu voi hänet parantaa, jos halu muutokseen lähtee hänestä itsestään. 

AP

Vierailija
72/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:16"]

[/quote]

Jep. Lähtöä tässä olen tekemässä ja miehelleni olen tehnyt selväksi, että asiasta ei synny enää kompromissia. Hänen pitää hakea ammattiapua ja lopettaa täysin kaikkien päihteiden käyttö, jos haluaa pelastaa parisuhteemme. Tämän asian kanssa en jousta. Mies tietenkin luulee, että joustan tässä, koska olen ollut hänelle lempeä ja sanonut, että asiat järjestyy. Piti taas tänään puhelimessa muistuttaa, että ilman ammattiapua meidän suhde ei jatku. Ja hän ei vieläkään suostu taipumaan siihen, mikä on kyllä uskomatonta, sillä olen itsekin lupautunyt läpikäymään saman hoidon, jos hän vain sinne suostuu menemään.

AP

[/quote]

Sori, mutta tunnistan itseni tuosta tyylistäsi. Vaikuttaa siltä, ettei sinulla oikeasti ole aikomustakaan lähteä ja jättää miestä, vaan aiot katsella tilannetta ja antaa mahdollisuuksia loputtomiin. Sanon sinulle vain sen, että renttuja on yritetty hoivaviettisten naisten toimesta korjailla jo vuosisatoja ilman tulosta - koita tajuta se ja hommata itsellesi oikeasti hyvä mies, säästyt paljolta surulta.

Vierailija
73/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään päihde ei ole hyväjos sitä ei käytä kohtuudella. alkoholiinkaan ei tule samallaista fyysistä riippuvuutta kuin herskaan

Vierailija
74/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis... mun mielestä teit todella ääliömäisesti kertoessasi miehen vanhemmille tämän pössyttelyistä. Ymmärrän kyllä, että tuntuu pahalta, kun mies pettää lupauksen vähentämisestä kerta toisensa jälkeen, mutta ei siitä silti olisi tarvinnut vanhemmille juoruta. Mikset vain lähde suhteesta, kun mies ei näköjään pysty/ole halukas toimimaan sinun halujesi mukaan? Tuskinpa tulee koskaan ammattiauttajalle menemään, marihuana on kumminki suomessa vielä kielletty huumausaine, joten ei varmaan tee mieli mennä yhdellekään viranomaiselle myöntämään polttelua. Itse en sotkisi perhettä mukaan tuohon, vaan puhuisin itse miehelle ja jos ei silti muuta tapojaan niin lähtisin. Älä nyt ainakaan enempää eteenpäin juorua!

Vierailija
75/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 16:05"]

No siis... mun mielestä teit todella ääliömäisesti kertoessasi miehen vanhemmille tämän pössyttelyistä. Ymmärrän kyllä, että tuntuu pahalta, kun mies pettää lupauksen vähentämisestä kerta toisensa jälkeen, mutta ei siitä silti olisi tarvinnut vanhemmille juoruta. Mikset vain lähde suhteesta, kun mies ei näköjään pysty/ole halukas toimimaan sinun halujesi mukaan? Tuskinpa tulee koskaan ammattiauttajalle menemään, marihuana on kumminki suomessa vielä kielletty huumausaine, joten ei varmaan tee mieli mennä yhdellekään viranomaiselle myöntämään polttelua. Itse en sotkisi perhettä mukaan tuohon, vaan puhuisin itse miehelle ja jos ei silti muuta tapojaan niin lähtisin. Älä nyt ainakaan enempää eteenpäin juorua!

[/quote]

Ei tässä kyse ole juoruamisesta, vaan rakkaan ihmisen auttamisesta kuiville. 

Mies tuli tänään kotiin, oli jutellut äidilleen ja yhä sitä mieltä, että valitsee päihteet. Muutan pois.

AP

Vierailija
76/113 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:46"]

Siis menit vasikoimaan (!) sen vanhemmille? Käsittämätön typerys!  Ja muuten, hiisailuhan nimenomaan poistaa kaikenlaisen egoilun tarpeen. Kukin tavallaan, mut jos mulle tehtäis tuolla lailla, niin ois vakavan välikysymyksen paikka. Vähintään. Pikkasen pistäis vihaksi. Voipi olla, et näyttäisin ovea. Onneks ei löydy tollasia urpoja lähipiiristä..

[/quote]

Typerys sen takia, että olet itse addikti, etkä pidä ajatuksesta siitä, että joutuisit itsekin seisomaan valintojesi takana lähipiirisi edessä. Niiden ihmisten edessä, jotka oikeasti rakastavat sinua ja toivovat sinulle pelkkää hyvää. "Hiisailu" ei todellakaan ole lääke egon poistoon, tottakai se laiskistaa ja latistaa kunnianhimoa, auttaa "tyytymään" juurikin siihen "hiisailuun" ja laiskotteluun, koska yksi pilven polton vaikutuksista on juuri se vahva yhteenkuuluvuuden tunne sen huumeen kanssa, yhteenkuuluvuus muiden polttajien kanssa, muut eivät vaan "ymmärrä".

Olen itse kokeillut monia eri huumausaineita, eli tiedän mistä puhun. Olen huumausaineiden kanssa itse asiassa paljon kokeneempi, kuin mieheni. Tiedän asiasta enemmän kuin hän, joten koen olevani pätevä muodostamaan asiasta oman mielipiteeni. Sulle "hiisaus" on coolia, koska täytät sillä jotai aukkoa elämässäsi, et tiedä muuta tietä, ehkä jonain päivänä vielä opit.

AP

[/quote]

Okei, anteeksi tuo solvaaminen, ei ehkä ihan oikeutettua, itsekin kenties tunnekuohun vallassa. Mistäs aloittaisi? Ymmärrän kyllä, että sinulla (sic!) on ongelma polttelun suhteen, kenties juuri käyttöhistoriasi vuoksi. Selvää polttelun suhteen lienee, ettei se kaikille yksinkertaisesti sovi. Omalta kohdaltani katson, että minua savu pukee. Addiktiot sinänsä eivät ole luettavissa hyvään tai pahaan, vaan ne ongelmat joita addiktiosta aiheutuu. Addiktioitani ovat mainitun polttamisen lisäksi aineenvaihdunta, uni, liikunta, musiikki, seksuaalisuus, jonkin asteinen itseilmaisu, ympäröivän todellisuuden havainnointi ja kasitteellistäminen ja valintojen tekeminen tästä saadun informaation pohjalta ynnä paljon muuta yleisinhimillistä tarvetta, jotka voidaan hyvinkin laskea addiktioksi millä tahansa mittapuulla. Suorastaan pelottavaa, eikö? Ensisijaisesti katson olevani informaatioaddikti (luen kaiken käsiini saadun maitotölkeistä tieteellisiin julkaisuihin). Tästä pääsemmekin takaisin hamppuun. Se nimittäin muuttaa tapaani ajatella ja jäsentää tietoa ja siitä on ollut elämäni aikana käsittämättömän paljon hyötyä ties missä esim. vaikka naissukupuolen syvällisemmässä ymmärtämisessä (vinkvink:). Kyseessä on vähintäänkin subjektiivinen näkemys, sillä väittäisin kannabiksen vaikuttavan eri ihmisiin eri tavoin. Tästä pääsenkin toiseen väittämään, ettet tiedä, tai edes voi tietää asiasta enempää kuin hän, sillä suorat vaikutuksethan kohdistuvat mieheesi, ei sinuun. Sinä näet vain punaiset silmät. Surulliset ne ovat ehkä, koska hän tietää, ettet hänen poltteluaan hyväksy. Voitkin muodostaa vain ja ainoastaan oman mielipiteesi kannabiksesta, jos haitat (mitkä ne sitten ovatkaan?) eivät kohdistu sinuun tai lähipiiriisi.

Mistä päättelet, etten seiso omien valintojeni takana? Äitini on herkkä, eikä ymmärrä paihteiden käyttöä, vaan niputtaa kaikki "huumeet" samaan paha-lokeroon. Alkoholi vei häneltä isän, oman veljen ja kovaa vauhtia on menossa toinen poikansakin (veljeni on alkoholisti terminaalivaiheessa). En halua ehdoin tahdoin satuttaa äitiäni. Miksi minun tulisi väkisin raahata omat kukkaseni hänen pääkalloikseen? Miten tämä toimintani ei ole vastuunkantoa? Haluaisin kuitenkin olla avoin äidillenikin, se vain on vaikeaa, historia huomioonottaen.

Itseäni ei muuten aina laiskistuta polttelu, vaan olen opetellut toimimaan sen vaikutuksen alaisena. Usein teen vieläpä tarkempaa ja parempaa jälkeä esim siivouksessa, onko se sitten ihme, jos onkin vähän hitaampaa? Kunnianhimoa minulla ei ole ollut koskaan, enkä ajatellut hankkiakaan. Näkisin siitä olevan enimmäkseen haittaa. Ei vähä toki mitään.

En tiedä miehesi käyttömääriä, ehkä se on ongelma, ehkä ei. Voitko kertoa jotain konkreettista haittaa aiheutuvan hänen polttelusta. Punaiset silmät eivät ole ongelma ja niistä pääsee eroon, laiskuus voikin olla, mutta siitäkin pääsee eroon. Toimeliaisuuskin voi yhtähyvin olla tyhmyyden peittelyä tai keskittymiskyvyn puutetta. Jos kokee ja näkee jonkun asian ongelmana, silloin se tosiaan on ongelma, monesti vain sille, joka näkee sen ongelmana.

Minulle polttelu ei ole "coolia" vaan hyvin arkipäiväistä, johtuen yli kymmenen vuoden käyttöhistoriasta. Egon "poistoon" se on mitä parhain lääke. Näkee ja ottaa huomioon ympärillään muutkin ihmiset (ja elävän), eikä pelkästään oman egon ja itsensä, joka muuten on puhdas aivojen luoma illuusio, jos asiaan jaksaa kunnolla perehtyä. Tästä viimeisestä voi olla montaa mieltä, ihan ymmärrettävistä syistä. Ei tosin vain ole minkäänlaista näyttöä siitä, että sinä, tai kukaan olisi yksilö missään biologisessa mielessä. Se vain tuntuu siltä.

Olen todella kiitollinen siitä, mitä tämä yksi mitätön kasvi on saanut minussa aikaan. En todennäköisesti lopeta vielä pitkään aikaan. Ehkä sitten, jos vain kyllästyn siihen. Sitäkin kuulee tapahtuvan. Toivon teille kaikille mieluisaa lopputulosta, vaikka jonkunlaista vahinkoa on näemmä jo ehditty aiheuttamaan. Ehkä se siitä!

-Burn 'em bold!

Vierailija
77/113 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap pysynyt päätöksessään?

Vierailija
78/113 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 01:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:50"]

Kommentoin tuolla aiemmin, että jätän mieheni jos hän ei lopeta pössyttelyä. Tässä muutama mun havaitsema pössyttelyn haittapuoli:

- mies usein ihan eri sfäärissä kuin minä, siis eri "tilassa"

- unohtelee asioita

- passiivisuus

- ei kestä stressiä yhtään ilman ainetta

- elimistön toiminta täysin riippuvaista aineen saannista (uni, ruokahalu)

- rahanmeno

- valehtelu

- ei voida koskaan matkustaa esim. ulkomaille (koska ei saa ainetta)

Onko viatonta touhua enää, häh?

[/quote]

Tässä tulikin ihan oikeita haittoja kannabiksen suhteen, eikä niitä iänikuisia porttiteoria-höpötyksiä sun muita ap:n punasilmä-lässytyksiä. Kaikilla päihteillä on omat haittansa, ja jokaisesta päihteestä voi olla riippuvainen. Mutta jokaista päihdettä voi käyttää hallitusti, myös niitä kovia huumeita, heroiiniakin. Ap:n mies ei vain ilmeisesti kokenut kannabiksen käyttöään ongelmaksi, eikä ap:kaan osannut kertoa mitä haittaa hänen miehensä polttelusta miehelle itselleen oli. Hyvä että ap jätti miehensä, jos hän kerran koki miehensä päihteidenkäytön ongelmalliseksi, vaikka mies ei kokenutkaan. Nyt molemmat osapuolet voivat hankkia itselleen sopivamman kumppanin.

[/quote]

Ihanko tosissasi esität, että heroiinia ja muita kovia huumeita voi käyttää "hallitusti". No ehkä hetken, mutta taitavat olla aika valtavat kovien huumeiden käyttäjien kuolleisuuslukemat sekä heidän lastensa huostaanotot. "Hallittu käyttö" olisi kyllä viimeinen sana mikä itselleni tulee kovista huumeista mieleen. Ja huumeista yleensäkin.

Vierailija
79/113 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:10"]

Onko ap pysynyt päätöksessään?

[/quote]

Olen pysynyt päätöksessäni... :-)

AP

Vierailija
80/113 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Teit hyvän päätöksen. Jouduin itse tekemään samanlaisen päätöksen vuosi sitten. Olen kasvanut itse henkisesti paljon ja huomaan että sulla on samoja ajatuksia. Toivotaan että löydetään miehet jotka eivät elä valheessa itselleen ja läheisilleen. Muutokset löytyvät itsestään ei toisista. Saat elämäsi sellaisena kun haluat!