Kertokaa yksi suosikkiyhtyeenne ajalta, kun olitte 15-25
Kommentit (1234)
Kullervo Linna & Humppaveikot.
Raimo Piipponen &Tulipunaruusut.
Topi ja Toivottomat.
Mutkattomat.
M.A Numminen Suomen Talvisota.
Uusrahvaanomainen Jatsiorkesteri.
Ihan samat ne olivat silloin kun nytkin monta vuosikymmentä myöhemmin.
The Rolling Stones, Hanoi Rocks, Eppu Normaali.
No Kissiä ei tule enää juuri kuunneltua:)
Olin tuon ikäinen 1990-2000 välisenä aikana. Olihan niitä kaikennäköisiä bändejä ysärillä... Useimpia kyllä olin diggaavinani vain koska muutkin.
Ihan ysärin alussa oli kauhee Queen-kuume F.Mercuryn kuoleman takia. Olin siinä mukana vaikken kyllä keksinyt että mitä niin hienoa jossain Radio Ga Ga:ssa oli mitä muuussa kasaripopissa ei ollut.
Samaan aikaan oli Guns N Roses, Metallica ja Nirvana. GNR siedettävä, niillä oli jopa pari biisiä joita viitsi kuunnella. Metallica oli perseestä ja olen ylpeä että Cobainin itsemurhan laukaisemasta massahysteriasta pysyin erossa kosken tykännyt musiikista.
1994 oli Prodigy.
1994-95 oli Greenday ja Offspring. Sitten Blur ja Oasis.
1990-luvun jälkipuolella ei oikein jäänyt mitään ehdotonta bändiä mieleen. Oli kumminkin Verve, Skunk Anansie, Radiohead, Kula Shaker...
Pet Shop Boys
Olen kuunnellut tuota bändiä koko peruskouluiän (6-vuotiaasta alkaen) ja kuuntelen vielä nytkin, vaikka ikää on 35+ ja bändin jäsenet about kuusi-seitsemänkymppisiä.
Olen syntynyt vuonna 1993. Jos tähän nyt koko "musiikkihistoriani" kirjoitan ( jos se sallitaan) niin tulee pitkäkin lista, pahoittelut siitä. Monet bändit löysin aika myöhään ja osa oli lopettamassa jo. Ensimmäinen suosikki oli 11-vuotiaana The Rasmus. Pidin siitä todella paljon ja varsinkin niistä parista alkupään CD:stä. Sen jälkeen alkoi kiinnostaa Negative. Se on aina se bändi, jonka biisit tarkasti muistissa ja moneen liittyy paljon muistoja. Tämän jälkeen aloin pitää HIM:stä myös. Kuuntelussa välillä myös Sturm und Drang, Lovex, Bloodpit ja The 69 Eyes varsinkin. Näiden lisäksi tykkäsin Charonista ja Sentencedistä. Norther ja Amorphis kuuntelussa myös.
Tämä kaikki jatkui aina sinne 15-vuotiaaksi lähtien. Sen jälkeen musiikki ei ollut vähään aikaan niin tärkeää. Myöhemmin yli 20-vuotiaana suosikkeja Crashdiet, Hardcore Superstar, Backyard Babies, Crazy Lixx, Sister ( Ruotsi), Amaranthe, Blutengel, Avatar, Murderdolls ja Lord of the Lost. Samalla tutustuin paremmin vanhempiin metallibändeihin. Tykkään lähes kaikista 80-luvun sen genren bändeistä. Iron Maiden varsinkin ja Megadeth, punk genrestä taas Ramones. En kiinnostunut niistä aiemmin, mutta nyt tiedän lähes kaikista ja olen tutustunut niihin. Tästä eteenpäin aina olen nyt yrittänyt löytää uutta kuunneltavaa, kun vanhat tuttuja.
Tähän väliin tutustuin itselle aika erilaiseen musiikkiin. Tuttuni kuunteli paljon rappia ja hänellä kuuntelussa Lil Peep. Tiesin kyllä sen nimisen kuolleen, mutta muuten en mitään hänestä. Joskus myöhemmin aloin itsekin pitää hänen biiseistään. Nykyisin onkin melkein ainoa sen genren, josta pidän paljon. Hänen jälkeensä olen alkanut kuunnella ystävänsä Brennan Savagen biisejä, mutta eivät näkeen monestikaan ole niin hyviä. Muuten en pidä oikeastaan mistään muusta tämän tyylisestä. Nykyisin kiinnostaa myös monenlaiset bändit. Olen löytänyt paljon tuntemattomia bändejä ja saanut näin kuunneltavaa. Toiset jo lopettaneet ja toiset vasta alussa. Näistä uusista löydöistä voisi mainita Our Mirage, Chaoseum, Palaye Royale, The Hunna ja Bad Omens. Nämä viisi ovat oikeastaan itselle niitä joissa pidän melkein kaikista paljon. Näiden lisäksi kuuntelussa paljon myös vanhat suosikit. Nyt olen alkanut etsiä enemmän myös naislaulajien bändejä mistä pitäisin. Dead Sara on varmaan minulle nyt se tärkein. Muuten saatan pitää monestakin biisistä, vaikka bändi ei muuten olisi niin mieluinen. Sori, että rikoin sääntöjä, mutta elä valita kiitos.
ABC