Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!
Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.
Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.
Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:
A) 200g makaronilaatikkoa
B) Pestyä jauhenlihaa
C) Raikkaita voileipiä
Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.
Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.
Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).
Mukavaa matkaa!
Kommentit (3825)
Vierailija kirjoitti:
Diblomisiivooja se vaan tuolla jossain komerossa kittaa vaapukkamehua.
Entä sitten?
Luen runoja.
Dipl. siiv.
Miten ehdimme takaisin Porvoon valtiopäivien suureellisiin tanssiaisiin, kun matka Munsalaan on kestänyt jo neljä vuotta?
Olen huolestunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Luen runoja.
Dipl. siiv.
Ole hyvä runo sinulle:
Märkä rättikö
Kasvojasi suutelee
Olut auttakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Luen runoja.
Dipl. siiv.
Siemaillen sofistikoituneesti 'vaapukkamehua'... :)
Kuulkaas kaikki. Kun autolla ajaa tämmöisenä syyspäivänä auton sisällä on lämmin ja ulkopuolella kostean kylmää. Auton lasi kostuu ulkopuolelta, mekein höyrystyy. Siis: tuulilasinpyyhkijät päälle, vaikkei sada.
Mutta: en ole nähnyt lentokoneissa tuulilasinpyyhkijiä, oletteko te???
Vierailija kirjoitti:
Miten ehdimme takaisin Porvoon valtiopäivien suureellisiin tanssiaisiin, kun matka Munsalaan on kestänyt jo neljä vuotta?
Olen huolestunut.
Minkä vuoden tanssiaisista olet huolestunut? Tämän vuotisiin olis pitäny lähteä ainakin 8v sitten :)
Vierailija kirjoitti:
Se on se Oo hilijaa -osasto, muttamutta siellä on sisällä Ottaa kilijuu -piilokapakki.
Tietäjät tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se Oo hilijaa -osasto, muttamutta siellä on sisällä Ottaa kilijuu -piilokapakki.
Tietäjät tietää.
Minä käyn välillä siirrettävässä naisluolassa naukkaamassa sherryä baarikomerosta.
Doris
MINUN ISOESIÄITINI ULLA MÖLLERI TANSSI YLI HAUTOJEN ALEKSANTERIN KAA PORVOOSSA JA NYT MINUN PITÄÄ MYÖS PÄÄSTÄ SINNE SUURIIN TANSSIAISIIN! PÄÄSTÄKÄÄ HETI POIS TÄÄLTÄ LASTIRUUMASTA ETTÄ EHDIN PUKUA HANKKIMAAN KUN MÄRT JA JUKKA JA KATRI ON JO KOVIN KIIREISIÄ!
Se junan väkisin Keravalta Hesaan tuoma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Luen runoja.
Dipl. siiv.
Ole hyvä runo sinulle:
Märkä rättikö
Kasvojasi suutelee
Olut auttakoon.
KIitos, oikein kaunis haiku!
Huomautan matkustajille, että siivoaminen on harrastukseni. En ole täällä palkkatyössä, vaikka takkueläkettä tarjosivatkin. Nyt luen runoja Munsalan Mietiskelijän kanssa. Tanssiaiset kyllä kiinnostavat.
Dipl. siiv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huolestunut.
Minkä vuoden tanssiaisista olet huolestunut? Tämän vuotisiin olis pitäny lähteä ainakin 8v sitten :)
No niin! Nyt se sitten nähdään, kuka oli oikeassa. Jos päästään tämän vuoden tanssiaisiin, on pyöritty koko ajan Porvoossa.
Tuomas Epäilijä
Vierailija kirjoitti:
MINUN ISOESIÄITINI ULLA MÖLLERI TANSSI YLI HAUTOJEN ALEKSANTERIN KAA PORVOOSSA JA NYT MINUN PITÄÄ MYÖS PÄÄSTÄ SINNE SUURIIN TANSSIAISIIN! PÄÄSTÄKÄÄ HETI POIS TÄÄLTÄ LASTIRUUMASTA ETTÄ EHDIN PUKUA HANKKIMAAN KUN MÄRT JA JUKKA JA KATRI ON JO KOVIN KIIREISIÄ!
Se junan väkisin Keravalta Hesaan tuoma
Älä kiltti huua, olin eilen Sahtikrouvissa, ei tainnu sata litraa piisata... oli meitä muitakin, kai? Päätä särkee ja suussa on pouta: juotavaa ja vähän äkkiä!
Blondie
Ps onko Jari 26v täällä vai näinkö ihanaa unta?
D.siivooja
Olen hyvä runo sinulle
Nestori Miikkulainen
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Porvoon valtiopäivien koristelukomiteassa, tarvitaan äkkiä lisäkäsiä tekemään käpyhyasintteja, tonttuovia ja paperienkeleitä. Kreppipaperia on iso paali odottamassa inspiraation salamaa. Oletko se sinä?
Oma liimapyssy mukaan ja sakset. Tervetuloa!
Vähän lässähti tuo tunnelma, kun tuli epäilys, ettei päästäkään tämän vuoden valtiopäivätanssiaisiin.
Mutta ihania askarteluideoita kuitenkin. Voisin tulla mukaan. Onko sinulla käpyjä mukana?
Romanttinen Sisustaja
Kysymys naismatkustajille: Aiotteko vanhana julkaista muistelmat, missä kerrotte noloimmat yksityiskohdat nuoruudestanne? Kaikki petikaverit nimeltä ja hintatiedot totta kai. Ja mahdoliset silmäätekevien ( nyt jo kuolleitten) herrojen rakkauskirjeet.
Ovatko kaikki tallessa muistissa ja piironginlaatikossa?
Kysyy Eräs tietty herra
Vierailija kirjoitti:
Kysymys naismatkustajille: Aiotteko vanhana julkaista muistelmat, missä kerrotte noloimmat yksityiskohdat nuoruudestanne? Kaikki petikaverit nimeltä ja hintatiedot totta kai. Ja mahdoliset silmäätekevien ( nyt jo kuolleitten) herrojen rakkauskirjeet.
Kysyy Eräs tietty herra
Juu, näin on aikomus.
T. Voimaantunut rouva
Vierailija kirjoitti:
Kysyy Eräs tietty herra
Hyi kauheeta! Ei olis ennen tullu kysseesee. Ämpäri päässä olis pitäny sitte kulukee kylillä.
Mummo, ( ei voimaantunnu eikä seksillä tienannu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyy Eräs tietty herra
Hyi kauheeta! Ei olis ennen tullu kysseesee. Ämpäri päässä olis pitäny sitte kulukee kylillä.
Siksikö niitä ämpäreitä niin innolla jonotetaankin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyy Eräs tietty herra
Siksikö niitä ämpäreitä niin innolla jonotetaankin?
Mutta kyllä olis hienoa kulkea kultainen ämpäri päässä! Saatu eräältä silmäätekevältä, tiedätte keltä. Ja vielä rahat päälle, ettei kerro nimeä. Mainio diili!
No ei t i e t e n k ä ä n. Ostan vain arvostettua coop ööliä ässästä.
Doris