Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!

Vierailija
15.06.2021 |

Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.

Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.

Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:

A) 200g makaronilaatikkoa

B) Pestyä jauhenlihaa

C) Raikkaita voileipiä

Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.

Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.

Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).

Mukavaa matkaa!

Kommentit (4004)

Vierailija
2901/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö kyytiin, vaikka olis ripulipaskonut housuunsa?

Tänne pääsee, jos on lääkärintodistus. Olet ikävästi kohdellut, eihän ripulille mitään voi.

Ehdotankin, että Persana, mustavalkoisella salasanalla meidän porukkalennolle pääsee kaikki.

Emme ole sentään laivalla sähkökatkoksessa viikkokausia... sitten tarttis sääntöjä selventää.

Mites toi Mirella, peruu keikkojaan alvariinsa, voidaanko luottaa, et tulee? Vai joudutaanko ottaan Marita Taavitsainen?

En halua Mirellaa kuunnella siis EI Mirellalle ja kyllä Maritalle.

Vierailija
2902/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Lentäjän poika?

Minä olin lentäjän poika, lähes sankari siis itsekin

Siis olit lentäjän poika? Mitä tapahtui tehtiinkö isyystesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2903/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten myös niitä tähtiä oksennuspusseista! Ruvetaanko askartelemaan?

Myös tyynyihin tähdet. 

Vierailija
2904/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustustikkaat olisivat paikallaan. Niihin voisi laittaa valoketjuja koristeeksi. Ja välillä meidän Kuippana Lokintytär purkaisi liikaa energiaansa kiipeilemällä niissä. Nyt lapsivihamielinen matkustaja valittaa, että Kuippana muka potkii häntä selkänojaan.

Otin heinäsäipäitä mukaan. Voitaisko tehdä tikkaat niistä? 

OI, ihanaa, kun huomasit ottaa mukaan. Maalaisromantiikka puhuttelee aina!

Vierailija
2905/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verhoista:

Tilasin kauniit kukkaverhot, mutta ne nyt on tietysti liian pitkät! Minkä ihmeen takia koneessa on niin pikkiriikkiset ikkunat, eikä kattoikkunaa laisinkaan???

Onko siis ompelupalvelua saatavana, vieruskaverini hyväksyi kyllä tekstuurin

Minä otin ompelukoneen mukaan lennolle kaiken varalta. Hyvä nyt sille on käyttöä. Kyllä minä ne hurautan lyhyemmiksi.

No. Hirmusti kiitos. Jos sattuis, et jonkun kansallispuku 'kutistui' matkalla. Ni sähän voisit entrata. Kai sul on semmosia "liuskia", mitä laajennukseen tarttis?

On on kyllä on kangasliuskoja joka alueen kansallispukuun oman väriset. Pohojanmaanpainijapoijjaat tilasi jo minulta uudet punamustat liivit. Kiillottelevat helavöitään ja kohta kaikki paanitahan. Kyllä tää on kiva lento. 

Vierailija
2906/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verhoista:

Tilasin kauniit kukkaverhot, mutta ne nyt on tietysti liian pitkät! Minkä ihmeen takia koneessa on niin pikkiriikkiset ikkunat, eikä kattoikkunaa laisinkaan???

Minä otin ompelukoneen mukaan lennolle kaiken varalta. Hyvä nyt sille on käyttöä. Kyllä minä ne hurautan lyhyemmiksi.

No. Hirmusti kiitos. Jos sattuis, et jonkun kansallispuku 'kutistui' matkalla. Ni sähän voisit entrata. Kai sul on semmosia "liuskia", mitä laajennukseen tarttis?

On on kyllä on kangasliuskoja joka alueen kansallispukuun oman väriset. Pohojanmaanpainijapoijjaat tilasi jo minulta uudet punamustat liivit. Kiillottelevat helavöitään ja kohta kaikki paanitahan.

Mä voisin kyllä painia jonkun pohjanmaanpojan kanssa.  ;)

Vierailija
2907/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytänkö teille mun rusketusraidat?

Lähdetäänkö lennolle?

Heitetäänkö pois kaikki housut ja paidat?

Joko painitaan?

Vierailija
2908/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verhoista:

EI niitä verhoja kannata lyhentää. Ylipitkät verhot, jotka kasaantuvat lattialle, luovat tilaan ylellisen ja juhlavan tunnelman.

Ja paskanlatvat, ne kerää vaan pölyä, tarttuu imuriin ja pyörii jaloissa.

Kyllä sisustuslehdissä lukee niin, että verhokasat lattialla luovat ylellisen ja juhlavan tunnelman. Voisihan ne verhot solmia löyhille, kauniille solmuille niin lyhenisivät sopivasti.

Verhoissa voisi myös harrastaa ilmajoogaa. Eikö olisi kätevää?

Vierailija
2909/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkin puhumaan ilmasta! Tuossa vieressä alkoi nyt ilmap...un nuolenta.

Hän on kuulemma oikein maailmanmestaruuskisoissa käynyt!

Vierailija
2910/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menitkin puhumaan ilmasta! Tuossa vieressä alkoi nyt ilmap...un nuolenta.

Hän on kuulemma oikein maailmanmestaruuskisoissa käynyt

Kamalaa! Laittakaa verhot eteen!

Vierailija
2911/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö työtön aikamiespoika mukaan lennolle? En ole koskaan ollut naisen kanssa, haluatteko kysyä jotain?

Vierailija
2912/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kukkurasta kis-kis karkkeja vuonna -84 ja olen säästänyt niitä tätä matkaa varten. Käärepaperit kiiltävät vieläkin uutuuttaan eivätkä yhtään ole vuosien saatossa menettäneet purutuntumaansa. Istun hätäuloskäynnin vieressä, jos haluatte suut makeaksi. 

Vierailija
2913/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni toivoi, että pääsee telakoitumaan lentäjien kanssa. Osaako joku kertoa missä tämä tällainen telakoitumisasema sijaitsee koneessa? Vai onko tämä siinä koneen saunan yhteydessä? Onko muiden miehillä suunnitelmia tällaisesta telakoitumisesta, kun vähän epäilen, että tuo taas puhuu omiaan. 

Vierailija
2914/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verhoista:

EI niitä verhoja kannata lyhentää. Ylipitkät verhot, jotka kasaantuvat lattialle, luovat tilaan ylellisen ja juhlavan tunnelman.

Ja paskanlatvat, ne kerää vaan pölyä, tarttuu imuriin ja pyörii jaloissa.

Kyllä sisustuslehdissä lukee niin, että verhokasat lattialla luovat ylellisen ja juhlavan tunnelman. Voisihan ne verhot solmia löyhille, kauniille solmuille niin lyhenisivät sopivasti.

Verhoissa voisi myös harrastaa ilmajoogaa. Eikö olisi kätevää?

Verhojen taakse voi mennä myös piiloon jotain jos on tarvis. 

Vierailija
2915/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik ihanaa! Marita tulee laulamaan Andreen! 

Vierailija
2916/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette, sopisivatko tänne koneeseen jotkin ihanat sisustustarrat? Mikä olisi sopiva teksti? Lisäisivätkö ne koneen viihtyisyyttä? Entä muut koristeet, tekokukkaset, viuhkat ja karvanopat? Tuoksuja ei varmaan voi laittaa, joten wunderbaum on pois laskuista.

Romanttinen sisustaja

Huomaathan, että mulla on ikkunassa läheisten valokuvat? Tulee niin kotoisa olo. Toin myös omat verhot, mutta vieruskaverin mielestä ne vihreät ei soinnu hänen punaiseen tupeerausnutturaansa... mpphhh. En siis saanut lupaa ripustaa...

Juttelias Utelias

Mulla on myös mustavalkea kassi, missä lukee persana... moneen kertaan, eikös olis kiva, jos kaikilla olis sellaiset?

Joku toope kysyi äsken: Puetaanko lennolla pyjamat ylle?

Minu

Miksi ihmeessä, siis työkaverin kuvat? Kerro lisää

Vierailija
2917/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskis karkit on niiiiin vanhanaikaiset. Tahtoisin Laktaa. Jossei niitä, niin Omaria tai Pihlajanmarjaa tahtoisin, pliis

Vierailija
2918/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette, sopisivatko tänne koneeseen jotkin ihanat sisustustarrat? Mikä olisi sopiva teksti? Lisäisivätkö ne koneen viihtyisyyttä? Entä muut koristeet, tekokukkaset, viuhkat ja karvanopat? Tuoksuja ei varmaan voi laittaa, joten wunderbaum on pois laskuista.

Romanttinen sisustaja

Huomaathan, että mulla on ikkunassa läheisten valokuvat? Tulee niin kotoisa olo. Toin myös omat verhot, mutta vieruskaverin mielestä ne vihreät ei soinnu hänen punaiseen tupeerausnutturaansa... mpphhh. En siis saanut lupaa ripustaa...

Juttelias Utelias

Mulla on myös mustavalkea kassi, missä lukee persana... moneen kertaan, eikös olis kiva, jos kaikilla olis sellaiset?

Joku toope kysyi äsken: Puetaanko lennolla pyjamat

Toimin tiimiesimiehenä ja olen täysin korvaamaton. Tulee yleensä viikonloppuisin jotain työasioita mieleen, kun olen ottanut pari viinilasillista, niin soittelen sitten alamaisilleni ja kyselen työjuttuja ja tietty kuulumisia. Otan kuvat mukaan, jotta en lomankaan aikana unohda, että minua odottaa loman jälkeen vastuullinen ja tärkeä tehtävä. Ja jos rupeaa pienessä laskuhumalassa masentamaan, kun koneen emännät eivät enää kateuksissaan tarjoile viiniä, lasken kuvista kuinka monta alamaista minulla on. Miksi sinulla on perheen kuvat?

Vierailija
2919/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verhoista:

On on kyllä on kangasliuskoja joka alueen kansallispukuun oman väriset. Pohojanmaanpainijapoijjaat tilasi jo minulta uudet punamustat liivit. Kiillottelevat helavöitään ja kohta kaikki paanitahan.

Minulla rupesi heti käsityöihmisenä tulemaan ideoita. Voisiko niistä punaisista ja mustista kangasliuskoista hurauttaa koneella pienet uimahousut? Kuulemma speedot ovat tekemässä paluutaan. Ehkä matkustajista löytyisi joku Pohjalainen mies, joka voisi toimia mannekiinina näille kalukuk... siis uimahousuille?

Vierailija
2920/4004 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romanttinen sisustaja

Juttelias Utelias

Tarkoitatko minua, jolla on kehyksissä läheisten kuvat, jotka saavat oloni tuntumaan kotoisaksi. Kapteenin luvalla on tämä.

Kuka olet, joka kyselee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi