Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!
Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.
Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.
Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:
A) 200g makaronilaatikkoa
B) Pestyä jauhenlihaa
C) Raikkaita voileipiä
Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.
Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.
Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).
Mukavaa matkaa!
Kommentit (4004)
Oksennuspusseista voisi askarrella tähtiä. Netissä on ohjeet.
Kyllä minustakin omat verhot lisäisivät viihtyisyyttä huomattavasti.
Ja PERSANA-kassit lisäisivät yhteishenkeä!
Sisustustikkaat olisivat paikallaan. Niihin voisi laittaa valoketjuja koristeeksi. Ja välillä meidän Kuippana Lokintytär purkaisi liikaa energiaansa kiipeilemällä niissä. Nyt lapsivihamielinen matkustaja valittaa, että Kuippana muka potkii häntä selkänojaan.
Eikö ole muuten mukavata, ettei meillä ole satanut moneen vuoteen, lennetään näet pilvien yläpuolella. Siellä kotomaan kamaralla hellehullut on vihoissaan, kun sataa alvariinsa...
Juttelias Utelias
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole muuten mukavata, ettei meillä ole satanut moneen vuoteen, lennetään näet pilvien yläpuolella. Siellä kotomaan kamaralla hellehullut on vihoissaan, kun sataa alvariinsa...
Juttelias Utelias
Niin, ihanaa on katsella sitä pilvipatjaa tuossa alapuolella!
Mutta miten pääsee lentäjän vaimoksi? Sitä pohditaan salaa.
Mummelit kysyvät, miten täältä voi lähettää postikortteja ystäville, sukulaisille ja tutuille.
Joulukin tulee pian!
Vierailija kirjoitti:
Mummelit kysyvät, miten täältä voi lähettää postikortteja ystäville, sukulaisille ja tutuille.
Joulukin tulee pian!
Höh. Lentopostina tietenkin. Par avion
Blondie
Verhoista:
Tilasin kauniit kukkaverhot, mutta ne nyt on tietysti liian pitkät! Minkä ihmeen takia koneessa on niin pikkiriikkiset ikkunat, eikä kattoikkunaa laisinkaan???
Onko siis ompelupalvelua saatavana, vieruskaverini hyväksyi kyllä tekstuurin
Levittäisin kauniin puukehikon, Pyykkiliinun tähän käytävälle kuivatellakseni pyykkejäni, mutta mitä ihmettä? Siinä makaa "pyörtyneenä" rouva turkoosissa tunikassaan, odottaa kuulema, että joku herrasmies auttaisi hänet ylös. Tuossa vähän matkan päässä yks silittää kukikkaita lekkinksiään, silitysraudan johto kampittaa ohikulkijat...
Hiukan tasoa, pyydän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukin tulee pian!
Höh. Lentopostina tietenkin. Par avion
Blondie
Voi kun puuttuvat ne punaiset kokoomakuoret, joihin joulukortit pitää laittaa! Postimerkkejä ja par avion tarroja kyllä on mukana.
Saako koneesta erikoisleiman "Porvoo airlines" tai vaihtoehtoisesti "PERSANA"? Olisivat tutut niin kateellisia!
Vierailija kirjoitti:
Levittäisin kauniin puukehikon, Pyykkiliinun tähän käytävälle kuivatellakseni pyykkejäni, mutta mitä ihmettä? Siinä makaa "pyörtyneenä" rouva turkoosissa tunikassaan, odottaa kuulema, että joku herrasmies auttaisi hänet ylös. Tuossa vähän matkan päässä yks silittää kukikkaita lekkinksiään, silitysraudan johto kampittaa ohikulkijat...
Hiukan tasoa, pyydän
Odottaako turkoositar pääsevänsä lentäjän vaimoksi? Kaikki keinot käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Hiski ja Maiju eivät tainneet päästä lennolle?
Heidän boarding passeissaan oli jotain kummallisia salattuja kohtia?
Olin viereisellä tiskillä, kun tämä pariskunta selvitteli asioitaan. Heidän seurueessaan oli vielä kolmaskin henkilö. Sellainen nuorimies. Ei ehkä sukua, ei ollut samaa näköä.
Nainen kovaan ääneen julisti, että kaikkihan nyt tietävät, että Marie-Louise on yhtä kuin Maiju. Se on kuulemma självklart sak, kaikki sen tietävät. Se jäi epäselväksi, miksi hänen kumppanillaan lipussa luki Mies. Se on perinteinen, joskaan ei kovinkaan yleinen, suomalainen nimi. Hän oli ihan varma, että varausjärjestelmä oli itse sen siihen merkinnyt.
He eivät tosiaan päässeet lennolle, mutta heidän perässään tullut nuorimies hymyillen sanoi "My name is Oliver Stup". ID-cardia tai muutakaan paperia hänen ei tarvinnut esittää. Punainen matto rullattiin ja hän asteli sitä pitkin koneeseen.
En yhtään tiedä, kuka hän oli! Hirveän tutun näköinen kyllä. Itse asiassa tosi samannäköinen kuin Hopea Kettu...
Vierailija kirjoitti:
Hiukan tasoa, pyydän
Mulla ois tässä tämmöinen piiruli, jonka leipaisin kotona. Pyöristyisitte jos tietäisitte, että meillä on kyllä koiruli, joka lipaisi piirulia. Eiku mitä mä puhun! Leivin liinu voi olla vähän karvanen. Jos ette itse syö, koiruus teillä kotona varmasti syö!
Viereisellä penkillä on ihana vauveli! Vauvelilta tuli oksuli ja sen äityli huusi mulle naama punaisena! Vauvat ei kuulemma saa syödä tuollaista, voi olla vaikka allerkiaa. Hän ei näyttänyt huomaavan, että minullakin on oma masu-asukki! Tiedän siksi beibeistä enemmän kuin hän!!
Ihanaa, että masuasukkeja on enemmänkin. Meille tulee viitoset! Muistattehan, ne f-kirjaimeen päättyvät nimet. Joko teidän masuasukilla on nimi valmiina? Nimihullut kokoontuvat aina keskiviikkoisin. Sieltä saa aivan fantastisen omaperäisiä nimivinkkejä. Liity ryhmään!
Eikö kukaan ole keksinyt sopivia mietelauseita sisustustarroihin? Yksi ehdotus vasta tullut.
Romanttinen Sisustaja
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole keksinyt sopivia mietelauseita sisustustarroihin? Yksi ehdotus vasta tullut.
Romanttinen Sisustaja
Lennä, unelmoi, laula
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanttinen Sisustaja
Lennä, unelmoi, laula
Kerrassaan mainio, kiitos!
Tästä tulikin mieleeni, järjestetäänkö täällä yhteislaulutilaisuuksia? Mitkä teidän lempilaulunne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanttinen Sisustaja
Lennä, unelmoi, laula
Kerrassaan mainio, kiitos!
Tästä tulikin mieleeni, järjestetäänkö täällä yhteislaulutilaisuuksia? Mitkä teidän lempilaulunne?
'Ilmojen halki käy lentäjän tie' on mun feivörit, näin koneessa. Muutoin 'Saarenmaan valssi' saa silmäkulman kostumaan.
En saanut silmäntäyttäkään unta, kun jotkut valmistautuivat tämänpäiväiseen nimihullukonferenssiin vaimikäsenytoli...
Ehdotuksia nimiksi oli: Pöly, Hiekka, Hiki, Poski ja Luu... voi herrantähden, mihin maa on menossa. Minun nuoruudessani oli ihania nimiä: Mies, Naima, Vieno, Hilpi ja Nestori...
Torkun tässä odotellen aamupalaa, tilasin 'huonepalvelun'. Ja korvatulpat !
Juttelias Utelias
Huomaathan, että mulla on ikkunassa läheisten valokuvat? Tulee niin kotoisa olo. Toin myös omat verhot, mutta vieruskaverin mielestä ne vihreät ei soinnu hänen punaiseen tupeerausnutturaansa... mpphhh. En siis saanut lupaa ripustaa...
Juttelias Utelias
Mulla on myös mustavalkea kassi, missä lukee persana... moneen kertaan, eikös olis kiva, jos kaikilla olis sellaiset?
Joku toope kysyi äsken: Puetaanko lennolla pyjamat ylle?