Mitä tehdä jos työnantaja vihjaa että haluaa minun irtisanoutuvan?
Pakettia ei ole tarjolla, meillä ei sellaista koskaan ole annettu enkä ole uutta työpaikkaa saanut. Työnantaja on kuitenkin tehnyt selväksi että haluaa minun irtisanoutuvan. No ahdistaa ajatus olla paikassa jossa minua ei haluta mutta toisaalta rahan takia pitäisi jotain työtä tehdä. Mitä ihmettä tässä olisi viisainta tehdä?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Olisin yhteydessä luottamusmieheen tai esimiehen esimieheen. Ei työnantaja voi toimia noin.
Siis meidän ylin johtaja on samaa mieltä kuin lähipomoni. Luottamusmies on yksi ujo lammas josta ei ole ollut kenellekään hyötyä vaikka erittäin mukava ihminen onkin. Ap
Saikkua työpaikkakiusaamisen vuoksi. Työnteko firmassa henkisesti liian raskasta, ja mielenterveys alkaa pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saikkua mahdollisimman paljon niin saa työnantaja maksaa ennen kuin pitää lähteä.
En ole sairas, joten en tule pitkää saikkua saamaan. Ap
Työ stressaa, illalla töiden jälkeen jaksat vain itkeä, ei saa nukuttua, ajatukset harhailevat, alakuloinen, itkuinen, tuntuu että seinät kaatuvat päälle. Eiköhän saikkua irtoa ainakin kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Onko yksityisyrittäjä kyseessä?
Ei vaan ns. kolmas sektori. Ap
Työsopimus voidaan irtisanoa, jos työsuhteen jatkaminen johtaisi olosuhteiden muutoksen vuoksi toisen sopimusosapuolen kannalta kohtuuttomaan lopputulokseen. Työnantaja ei voi pakottaa työntekijää irtisanoutumaan, vaan irtisanomiselle on aina oltava asiallinen ja painava syy.
ala etsimään uutta työpaikkaa, kun saat paremman kuin nykyinen, irtisanoudu. Siihen asti voit vihjailuihin vastata vastavihjailulla tai yksinkertaisesti ohittaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin yhteydessä luottamusmieheen tai esimiehen esimieheen. Ei työnantaja voi toimia noin.
Siis meidän ylin johtaja on samaa mieltä kuin lähipomoni. Luottamusmies on yksi ujo lammas josta ei ole ollut kenellekään hyötyä vaikka erittäin mukava ihminen onkin. Ap
Kuulutko liittoon? Voisiko sieltä kysyä apua? Ihan jo lakimieheenkin voisi olla yhteydessä. Älä päästä heitä helpolla.
Eli vastapuoli ei tunne työlainsäädäntöä. Kerro että painostuksen vuoksi irtisanoutuminen on sama kuin laiton irtisanominen. Vaadi lopettamaan.
Vai tj. Lähtee kun käsketään
Tykkäisitkö mennä vankilaan ? Sieltä saa mukavia uusia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisitkö mennä vankilaan ? Sieltä saa mukavia uusia kavereita.
Työnantajasi ilmoittautui ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko liittoon? Voisiko sieltä kysyä apua? Ihan jo lakimieheenkin voisi olla yhteydessä. Älä päästä heitä helpolla.
Kuulun liittoon ja sinne jo viime viikolla soitinkin. Liiton mukaan tilanne on ikävä mutta työnantaja toimii lain mukaan niin liitto ei voi tehdä mitään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Saikkua työpaikkakiusaamisen vuoksi. Työnteko firmassa henkisesti liian raskasta, ja mielenterveys alkaa pettää.
Ei se saikun saaminen ihan niin yksinkertaista välttämättä ole. Työnantajatkin kuitenkin määrittävät terveydenhuollon kanssa sopimukset, mitä ne kattaa jne. Eikä niihin kiusaamisiinkaan tms. välttämättä ihan asianmukaisesti reagoida, tai että siihen kunnolla puututtaisiin, varsinkin, jos työnantaja kiistää asian.
Hyvähän se tietysti on, jos nykyään on asiat jo toisin.
Miten jaksan olla työssä jossa pomot ei halua minun olevan? Siksi mietin irtisanoutumista. Ap
Älä irtisanoudu. Ota saikkua ja odota potkuja. Jos työnantaja sinusta haluaa oikeasti eroon niin kyllä keksii siihen keinot.
mitä olet tehnyt, että hän ei haluaisi sinua enää töihin? oletko ollut paljon saikulla, teetkö työsi hitaammin kuin muut vai onko työsurituksessasi puutteita vai joku muu syy?
Vierailija kirjoitti:
Älä irtisanoudu. Ota saikkua ja odota potkuja. Jos työnantaja sinusta haluaa oikeasti eroon niin kyllä keksii siihen keinot.
Mitä hyödyn potkuista? Eikö uuden työn saamisen kannalta ole parempi että papereissa lukee että irtisanouduin itse eikä että sain potkut? Ap
Työnantajan alemmuuskompleksi, kun teet omat hommasi paremmin kuin hän omalla vastuualueellaan. Yksi tositapaus...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi - ei saisi, mutta valitettaqvasti voi. Toki luottamusmieheen, liiton lakimieheen ja työsuojeluun voi ja kannattaa olla yhteydessä. Mutta vihjailut yms., on siitä vaiketa, että lopulta ne ovat vain sana sanaa vastaan.
- nimierkillä samasta syystä työpaikkaa vaihtamassa. Työterveyden mukaan ehdottomasti yhteys työsuojeluun, mutta ei ole enää minun taisteluni.
Älä vain mene itse irtisanoutumaan tuossa tilanteessa. Työnantaja haluaa päästä halvalla