9 kuukautta kestävä työsuhde jonka jälkeen luultavasti joudun Kelan tuille, miten kannattaa säästää?
Aloitin siis helmikuussa työn jota te-toimisto tarjosi. Haluaisin nyt säästää ainakin 5000e säästöön mutta tilille en voi koska luultavasti joudun tämän työsuhteen loputtua taas Kelan tuille ja he tarkistaa tiliotteet.
Kommentit (49)
No käteisenä tietenkin. Pitääkö tuota erikseen kysyä.
Onneksi olkoon töistä.
Nostat rahaa automaatista, ja säästät "tyynyn" alle.
Älä pidä tilillä, ei edes millään rinnakkaistileillä, koska Kela ne kyllä selvittää
Kun/jos jäät työttömäksi, niin silloin makselet laskut tililtä, ja sinulla on käteistä säästössä muihin menoihin, tarvittaessa.
Hyvä että mietit tuota ajoissa. Käteisenä ja sitten ostat nyt sellaista säilyvää ja tarpeellista Toki uutta työtä nyt helpompi katsella (Lue: siis saaada) myös kun on työsuhteessa.
Käteisenä säästät. 5000 eur on sen verran pieni summa, että sen voi säästää käteisenä.
Voit laittaa rahaa säästöön myös lataamalla saldoa lahjakorteille.
Käteinen tai miksei lahjakortitkin. Lisäksi kannattaa pikkuhiljaa hankkia varastoon kunnon kotivara.
Vierailija kirjoitti:
Käteisenä säästät. 5000 eur on sen verran pieni summa, että sen voi säästää käteisenä.
Entä jos tulee tulipalo tai rosvo asuntoon?
Onko työttömyyskorvaus siis niin pieni, että automaattisesti joutuu hakemaan sen lisäksi toimeentulotukea, vai miten? Vai vaikuttaako säästöt työttömyyskorvauksen määrään? Vai miten tää menee? Mä olen ollut työttömänä muutama vuosi sitten joitakin kuukausia, mutta mä sain silloin ansiosidonnaista, jolla kyllä selvisi laskuista ja asuntolainasta.
Et ilmeisesti tule saamaan ansiosidonnaista? Kelaa kiinnostaa tiliotteet vain jos haet toimeentulotukea ja sitähän ei kaikki saa automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko työttömyyskorvaus siis niin pieni, että automaattisesti joutuu hakemaan sen lisäksi toimeentulotukea, vai miten? Vai vaikuttaako säästöt työttömyyskorvauksen määrään? Vai miten tää menee? Mä olen ollut työttömänä muutama vuosi sitten joitakin kuukausia, mutta mä sain silloin ansiosidonnaista, jolla kyllä selvisi laskuista ja asuntolainasta.
Ei tarvitse hakea, jos ei halua mutta, mulle on aina maksettu joku 100e. Ja sitten maksusitoumus lääkkeisiin, terveyskuluihin. sähkö laskuihin yms. eihän työttömyyskorvaus ole kuin jotain päälle 500e ja siitä pitäisi maksaa myös osa vuokrasta itse tai kokonan jos ei saa asumistukea
Hanakasti ihmiset ovat näemmä valmiita antamaan vinkkejä petoksen tekemiseen. Suomessa rikoksen suunnittelukin on rikos.
Säästät joka kuukausi niin paljon, mitä sulle jää yli siitä tt-tuen mukaisesta summasta
Sitten elät sillä niin pitkään kun voit. Kunnon kansalainen mitään tukia hae.
Vierailija kirjoitti:
Säästät joka kuukausi niin paljon, mitä sulle jää yli siitä tt-tuen mukaisesta summasta
Sitten elät sillä niin pitkään kun voit. Kunnon kansalainen mitään tukia hae.
Tätä juuritarkoitin, mutta ihmiset kai käsitti väärin. Haluaisin siis elää niin että ei tarvitse hakea tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Hanakasti ihmiset ovat näemmä valmiita antamaan vinkkejä petoksen tekemiseen. Suomessa rikoksen suunnittelukin on rikos.
Haluaisin elää siis mahd. pitkään niin ettei tarvitse hakea tt-tukea, ja kela ei urkkisi tiliotteittani. Miksei työnteosta saisi säästää?? Ja kaikki pitäisi olla tuhlattu työsuhteen lopulla? Kummallista!!
Käteisenä säästät. Hae töitä ainakin viimeiset 6kk työsuhteestasi, helpompi työllistyä ollessa jo töissä. Jos et saa työtä tuon jälkeen ja jäät työttömäksi, niin käytä käteistä muuhun paitsi laskun maksuun. Jos tarvitset säästettyä summaa laskujen maksuun, nii maksa ärrällä tai anna lasku ja vastaava summa käteistä jollekin läheiselle, että hän maksaa sen verkkopankissaan siinä sinun nähdessäsi.
Älä säästä lahjakortteina, niissä päättymisaika ja jos olet hankkinut lahjakortin vaikka k ryhmään, ja tarvitset rikkoutuneen puhelimen tilalle puhelinta/ pyykkikonetta tai mitä tahansa mitä ei saa ko. Paikasta niin joudut säätämään.
Petos, petos, petos.
Elätät itsesi tietenkin säästöilläsi. Saat myös työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Petos, petos, petos.
Elätät itsesi tietenkin säästöilläsi. Saat myös työttömyyskorvausta.
Niin mikä on petos? jos joudun työttömäksi työsuhteen loputtua, haluaisin että mullla olisi säästössä rahaa. Mutta mulle pitäisi maksaa myös työmarkkinatukea, koska olen silloin työtön mutta luonollisesti en sitä saisi jos mulla on säästöjä
Kannattaa jo työsuhteen aikaa alkaa hakemaan uutta työtä. Saatat työpaikan vaihtajana saada sen helpommin kuin työttömänä.
No jos ei kerran halua hakea sitä toimeentulotukea, niin silloinhan on sama säästää tilille. Ei kela kato kenenkään tiliotteita automaattisesti, vaan vasta jos sitä toimeentulotukea hakee. Jos sulla on viisi tonnia säästössä ja käytät sen elämiseen ja haet vasta säästöjen loputtua tukea, niin samahan se on missä se raha on ollut?
Käteisenä sitten. Ja ostat kaapit täyteen kaikkea kulutustavaraa.