Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasemmmistoliiton uusi "stara": Minja Koskela

Vierailija
15.06.2021 |

Tulee menemään seuraavissa eduskuntavaaleissa läpi niin että heilahtaa.

Keräsi nyt jo Helsingin kunvaaleissa käsittämättömän äänimäärän 5600, vaikka oli eka kertaa ehdolla.

Somen voima nähtiin tässä. Mainonta somen kautta ei käytännössä maksa välttämättä mitään.

Muuten niillä jotka väittää Sanna Marinia äärivasemmistolaiseksi, niin kehotan tutustumaan Minja Koskelaan....

Marin on tuohon verrattuna patamusta porvari.

Minja Koskelan sisko Meiju Koskela on tullut tunnetuksi tv:n kautta Temppereista.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä erinomainen kolumni "uhrin" näkökulmasta

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006558259.html

OLEN muutaman vuoden ajan törmännyt moniin uusiin sanoihin, joista en lainkaan pidä. Olen törmännyt kielenkäyttöön, jossa vähemmistön edustajia uhriutetaan ja jossa sanat saavat uuden merkityksen. Olen esimerkiksi Twitterin puolella törmännyt keskusteluihin, joissa kantasuomalainen nainen toteaa, hyvää tarkoittaen, että hän ei voi ottaa kantaa johonkin tiettyyn asiaan omasta etuoikeutetusta asemastaan käsin. Millä tavalla minä olen sorretumpi ja kuka kieltää häntä ottamasta kantaa asioihin?

Tällainen kommentointi ei ole loukkaus minua kohtaan, vaan loukkaus Suomea kohtaan.

Miksi sinusta on loukkaus Suomea kohtaan, että jostakin spesifistä asiasta puhuttaessa nostettaisiin esille niiden ihmisten mielipiteet, joita asia oikeasti koskettaa? Olisihan sekin vähän outoa, jos vaikkapa  näkövammaisten oikeuksista puhuttaessa äänessä olisivat pääosin normaalisti näkevät. 

Olen eri, mutta tuo oli muutenkin lainaus kolumnista. Joka muuten oli erinomainen kannanotto!

Sinulle vastaan että "kokemusasiantuntijuus" on ehkäpä yliarvostettua nykyisin. Totta kai asioista voivat keskustella myös ne, joilla ei ole omakohtaista kokemusta. Voi olla muuta kautta hankittua asiantuntijuutta eikä kaikkea tarvitse oppia kantapään kautta.

Kolumnissa nyt ei kuitenkaan ollut kyse näkövammaisista, vaan kyse oli tasa-arvosta, jota jokainen suomalainen voi kommentoida. Täällä on pitkään ollut perinteenä, että jokaisen tulisi olla samanarvoinen, eikä lähtökohtaisesti alistavia tapoja tarvitse tukea. Alistavia tapoja on paljon mm. monissa uskonnoissa.

Vierailija
42/69 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLEN muutaman vuoden ajan törmännyt moniin uusiin sanoihin, joista en lainkaan pidä. Olen törmännyt kielenkäyttöön, jossa vähemmistön edustajia uhriutetaan ja jossa sanat saavat uuden merkityksen. Olen esimerkiksi Twitterin puolella törmännyt keskusteluihin, joissa kantasuomalainen nainen toteaa, hyvää tarkoittaen, että hän ei voi ottaa kantaa johonkin tiettyyn asiaan omasta etuoikeutetusta asemastaan käsin. Millä tavalla minä olen sorretumpi ja kuka kieltää häntä ottamasta kantaa asioihin?

Tällainen kommentointi ei ole loukkaus minua kohtaan, vaan loukkaus Suomea kohtaan.

Miksi sinusta on loukkaus Suomea kohtaan, että jostakin spesifistä asiasta puhuttaessa nostettaisiin esille niiden ihmisten mielipiteet, joita asia oikeasti koskettaa? Olisihan sekin vähän outoa, jos vaikkapa  näkövammaisten oikeuksista puhuttaessa äänessä olisivat pääosin normaalisti näkevät. 

Niinhän niitä nostetaanki ja ihan jatkuvasti. Se ei siltikään tarkoita etteikö muutkin saa sanoa aiheeseen mielipiteitään. Harva asia myöskään on niin mustavalkoista, että se koskettaisi vain yhtä ryhmää, etenkään kun puhutaan tasa-arvosta. Jos taas näkövammaiset esittäisivät vaatimuksia, joilla on konkreettisia vaikutuksia myös näkevien elämään millä perusteella se ei koskisi myös näkeviä? Intersektionaalinen feminismi on täynnä kaksoisstandardeja ja aukkoja ja silti se jakelee puhevuoroja uhristatuksen mukaan hiljentäen muut. Ei se ole tasa-arvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stara sana tarkoittaa oikeaoppisesti äijää.

Joku tyttö joka on niin sekaisin että kuvittelee olevansa äijä eli stara, ei sitä todellisuudessa ole eikä koskaan voi sellaiseksi tulla, vaan hän on tyttö nyt ja aina.

Vierailija
44/69 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksun ja päämäärätietoisen oloinen nainen. Ja hyvännäköinenkin. 

Silmät kuin Väyrysellä.

Vierailija
45/69 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt vasemmistoa. Kaikille kaikkea ilmaiseksi toisten rahoilla.

Siinähän se tiivistettynä tulikin ymmärtämättömyytesi. Sinulla ei siis ole hajuakaan, minkälaisia asioita vasemmisto ajaa.

Vasemmiston tärkein agenda on se, että työstä saatavalla palkalla pystyisi elättämään itsensä. Oikeistolla on taas täysin päinvastaiset intressit, se kun haluaa halpatyövoimaa ja paikallista sanelua, eli orjayhteiskuntaa.

Jos tuo on vasemmiston tärkein agenda, niin miksi sitten vasemmisto pitää meteliä kaikesta muusta kuin tuosta? Hyvänä esimerkkinä nyt vaikka tämä Minja Koskela. Eipä taida tämän Koskelan tärkein agenda olla se, että työstä saatavalla palkalla pystyisi elättämään itsensä, liekkö agenda edes ollenkaan. Kaikkea muuta tämä kyllä pitää tärkeänä.

Onko tämä se yksi niistä jonka mielestä ä.z.i.z.t.erro.i.z.ti.t on viattomia äitejä?

Tuon tyylin turhakkeet niitä .ä.z.i.s.äitejä kovasti puolustavat. Koska ihmisoikeudet!

Vierailija
46/69 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksun ja päämäärätietoisen oloinen nainen. Ja hyvännäköinenkin. 

Silmät kuin Väyrysellä.

Ei voi mitenkään verrata tuota Paavoon. Paavolla on älyä.

Vierailija
47/69 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seida Sohrabia äänestäisin heti, pelkästään tämän tekstin perusteella. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006558259.html

UUSISSA termeissä näkyy olevan ristiriita siinä, että ne ovat valikoivia. Intersektionaalista feminismiä viljelevät näkevät ongelmia vähäpätöisissä asioissa, mutta eivät halua tikullakaan koskea aitoihin ongelmiin ja niiden sivuvaikutuksiin. Niiden kohdalla vahvistetaan sortoa ja alistamista sen sijaan, että puututtaisiin ja myönnettäisiin ongelma.

Burkini-keskustelu on loistava esimerkki tästä. Sen sijaan, että tasa-arvoa vaatineet ihmiset olisivat puolustaneet musliminaisia, he lähtivät puolustamaan burkinien käyttöä uimahalleissa uskonnonvapauden nimissä. Samalla niitä, jotka vastustivat sortoa, tuomittiin suvaitsemattomiksi.

Valikoivaa on myös muun muassa se, että sisäministeri Maria Ohisalo haluaa selvittää muslimihuivin yhdistämistä poliisin virka-asuun. Sen sijaan, että ministeri edistäisi erioikeuksia, hän voisi kannustaa musliminaisia vapautumaan patriarkaalisista perinteistä. Kertoa naisille, että he myös voivat olla poliiseja veljiensä tavoin ilman huivia.

Suomella on isompiakin ongelmia ja tärkeämpää tekemistä, kuin intersektionaaliseen feminismiin keskittyminen.

Kirjoittaja on valtiotieteiden maisteri ja Lähi-idän asiantuntija. Hän toimii opettajana helsinkiläisessä peruskoulussa.

Vierailija
48/69 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt vasemmistoa. Kaikille kaikkea ilmaiseksi toisten rahoilla.

Siinähän se tiivistettynä tulikin ymmärtämättömyytesi. Sinulla ei siis ole hajuakaan, minkälaisia asioita vasemmisto ajaa.

Vasemmiston tärkein agenda on se, että työstä saatavalla palkalla pystyisi elättämään itsensä. Oikeistolla on taas täysin päinvastaiset intressit, se kun haluaa halpatyövoimaa ja paikallista sanelua, eli orjayhteiskuntaa.

Okei, niin kuin Sanna Marinkin toimii? Ymmärrän. Siis vasemmistolla on ensin aate ja sen jälkeen luksus vaate. 

Vierailija
49/69 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinusta on loukkaus Suomea kohtaan, että jostakin spesifistä asiasta puhuttaessa nostettaisiin esille niiden ihmisten mielipiteet, joita asia oikeasti koskettaa? O

Jännä, jos esim. musliminainen Suomessa kertoo naisten sorretusta asemasta islam-kulttuurissa, nämä etuoikeutetusta asemastaan huolimatta ovat kyllä silloin suuna päänä ottamassa kantaa ja mitätöimässä musliminaisen kokemukset ja hyökkäävät häntä/näitä vastaan.

Esim. Seida Sohrabi, joka on saanut paljon lokaa niskaansa. 

Ylemmyydentunnossaan kuvittelevat tietävänsä musliminaisen elämästä ja kulttuurista paremmin kuin musliminaiset itse?

Se on loukkaavaa ja erittäin ylimielistä näitä naisia kohtaan, jotka elävät suomalaisessa yhteiskunnassa uskoen, että naisten ja miesten välinen tasa-arvo koskisi myös heitä ja kantasuomalaiset "etuoikeutetut feministit" olisivat heidän puolellaan, ei vastaan. 

-eri 

Vierailija
50/69 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Okei, niin kuin Sanna Marinkin toimii? Ymmärrän. Siis vasemmistolla on ensin aate ja sen jälkeen luksus vaate. 

Minja itse on sanonut, että estetiikka on hänelle hyvin tärkeää. Tämä ns. ateistien uskonto.

Vierailija
51/69 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään äärivasemmistolainen ole. Äärivasemmistolainen on marxilais-leninisti tai kansankielellä kommari (tai antifasisti).

Äärifeministi se on.

Äärifeninisti ja rakastaa materiaa.

Vierailija
52/69 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasemmistolaisen pitää aina olla arvoliberaali? Suomessa olisi tilausta vassaripuolueelle, joka ei aktiivisesti ajaisi lgtbq-asiaa ym. viherhömppää.

Vierailija
53/69 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasemmistolaisen pitää aina olla arvoliberaali? Suomessa olisi tilausta vassaripuolueelle, joka ei aktiivisesti ajaisi lgtbq-asiaa ym. viherhömppää.

Siksi että "tasa-arvo harvoille ja valituille" on jotain muuta kuin tasa-arvoa.

Tässä on oltu johdonmukaisia ja olen ylpeä nykvasemmistosta.

Sivuseurauksena koko liike näyttäytyy näiden asioiden ajajana, mutta jos katsotaan minkälaiset teemat ylittää uutiskynnyksen niin nämä ovat mediassa tarkoituksella ylikorostettuina vaikka valtavasti vasemmiston töistä ja saavutuksista on muissa aiheissa.

Vierailija
54/69 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Paavo Väyrynen, tai vastaava vanhusten ääniä hamuava

Ai sä luulet että kaikki "vanhukset" äänestävät "vanhuksia"!

HÖPÖHÖPÖ!

Ne ei ymmärrä yhtään mistään mitään, ovat siellä nuoruusvuosissaan eiv'tkä ole edistyneet!

Osa meistä sun mollaamista "vanhuksista" seuraamme aikaa ja äänestämme myös nuoria ja keski-ikäisiä

ajan hermolla olevia eikä mitään vanhoja pieruja!

E maailma sillai eteenpäin mene, katsomalla taaksepäin!

Katoppa sinäkin vain eteenpäin ja pyyhi åölyt ajatuksistasi!

Vierailija
55/69 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Minja haluaa näyttää Riikka Purralta?

Riikka on aito blondi, Minja purkkiblondi.

Vierailija
56/69 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen poltiikassa työskentelemässä oikeudenmukaisen talouspolitiikan, ilmastonmuutoksen ja luontokadon hillitsemisen, reilun työelämän sekä feminististen arvojen puolesta."

Ilmastovouhottaja, mokuttaja, antikapitalisti ja wokeltaja. Kiitos mutta ei kiitos.

Vierailija
57/69 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestääkö vasemmistolaiset oikeasti naista, jonka Insta täynnä itsetehtyjä pilkkalauluja muista?

Vierailija
58/69 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minja on mukava tyyppi. Tiedän hänet muista yhteyksistä. Ei huonoa sanottavaa, vaikka en vassari itse olekaan.

Vierailija
59/69 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestääkö vasemmistolaiset oikeasti naista, jonka Insta täynnä itsetehtyjä pilkkalauluja muista?

Ne sinun persusi sen aloitti ja Koskela vastasi - ja teki biisin ihan itse. Persupojat ei siihen pystyneet vaan tekoälyllä tekivät. 

Ei ehkä kannata alkaa ulisemaan jos itse aloittaa ja sitten joku tulee ja tekee paremmin. Se on noloa.

Vierailija
60/69 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Jota kuuluu esitellä langanlaihan ruodon päällä. (Ei koske Arhinmäkeä.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme