Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne jotka nukkuu yönsä hyvin ja tuntikausia ei voi ymmärtää mitä unettomuus on

Vierailija
15.06.2021 |

Erehdyin harmittelemaan omaa unettomuuttani työpaikalla ja kuten ennenkin, sain "hyviä" neuvoja.
Yleisin on ehkäpä tämä: Meet vaan sänkyyn ja laitat silmät kiinni, kyllä se uni sieltä tulee.

Yritän selittää että vaikka olen väsynyt niin en pysty nukkumaan, niin saan seuraavan ohjeen: vedät vaan peiton korville ja lasket lampaita. Kohta olet jo unessa.

Jos noi olisi minulle toimivia keinoja niin kai olisin niin tehnyt. Voisin vannoa että olen kokeillut varmaan kaikkea mahdollista

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös huonosti nukahtava. On ihan reseptilääkekin asiaan, mutta toinenkin keino auttoi mua. Ennen stressasin, että "jos menen nukkumaan 22, jää aikaa nukkua niin ja niin monta tuntia"... Enkä sitten stressiltäni tietysti nukahtanut kuin joskus 02-04. Nykyään menen sänkyyn (kaikkien ohjeiden vastaisesti) vaikkei väsytä yhtään 19-20. Ajattelen, että ei haittaa vaikken nukahdakaan moneen tuntiin, sillä ehdin silti nukkua tarpeeksi. Kumma kyllä, ilman stressiä uni tulee jo 1-2tunnissa ja ehdin nukkua tarpeeksi yössä. Jos ei tule, tiedän, että kaapissa on aina varalla Imovanea, mikä tieto edelleen vähentää stressaamista.

Iltaisin en ehdi mitään töiden jälkeen tällä tavalla, mutta kyllä olo kunnon unen jälkeen on sen arvoinen tunne.

Vierailija
102/104 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ptsd ja vaikka perimmäiset syyt on käsitelty reagointia stressiin ei ole pystytty parantamaan. Joka kerta kun olen työssä johon pitää herätä aikaisin on pakko kääntää rytmi niin että menen nukkumaan vasta työpäivän jälkeen. Olen kokeillut nukkua niin kuin muut ihmiset mutta lopputuloksena on se että joko en nuku ollenkaan tai sitten nukun mutta herään vähintään kerran tunnissa katsomaan olenko nukkunut kellon ohi paniikissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl uskalla kertoa kellekään kuinka oikeasti vähän (tai en lainkaan) välillä nukun. Pelkään että vaikuttaisin mielenvikaiselta. Ja väliin varmasti vaikutankin koska unenpuute. Jos jollekin esim työkaverille alkaa selittämään että on nukkunut vähän huonosti, aika satavarmasti kuuntelija keskeyttää sut omilla kokemuksillaan kuinka nukahti vasta yhdeltä yöllä tai nukkui vain kuusi tuntia tms. Voi, kuulostaa hyvältä!

Vierailija
104/104 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt unettomuudesta jo eskari-ikäisestä lähtien. Äitini on aina ollut hyvä nukkumaan ja oli vihainen minulle, kun en nukkunut. Kouluterkkari myös paasasi aikaisesta nukkumaan menosta ja riittävästä unesta. Se paasaus ahdisti vielä entisestään, kun uni ei vain tullut, vaikka menin sänkyyn klo 20. Olen vieläkin katkera, kun vanhemmat eivät hakeneet apua. He ajattelivat ilmeisesti, että valvon tahallaan. Vieläkin illalla kaikuu korvissa äidin vihainen: "nyt rupeet nukkumaan!!!!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan