Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain silmälasit - nenä ärtyy

Vierailija
14.06.2021 |

Sain pari päivää sitten silmälasit. Niitä käyttäessä nenä ikäänkuin ärtyy, vaikea selittää. Tunne on kutinan, kihelmöinnin ja pistelyn sekoitus, ei satu. Onkohan nenän alue minulla jotenkin yliherkkä vai onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä materiaalia niissä on. Onko se kumiallergia tai painaako. Auttaako optikko asiassa jos sähköpostilla kysyy.

Vierailija
2/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikkeliallergia voisi oireilla noin. Paitsi rillit taitaa olla titaania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene takaisin jos niitä voisi vähän säätää.

Vierailija
4/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niissä nenätyynyt vai lepäävätkö suoraan nenänvarren päällä? Itselläni kaikki ilman nenätyynyjä olevat lasit alkavat painaa tai muuten vaivata.

Ainesosillekin voi olla allerginen. Menisin liikkeeseen kysymään, missä on vika.

Vierailija
5/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muovi vai metallikehykkset? metallikehyksisissä voi ne nenätyynyt ärsyttää ihoa.

Vierailija
6/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla niinkin yksinkertainen syy, että nykyiset lasisi painavat enemmän kuin edelliset

Vierailija
7/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukulaseja kun käytän niin on sama juttu. Toiset lasit joita normaalisti käytän enemmän ei tee samaa. En ole sen paremmin koskaan miettinyt mistä voisi johtua eli kiitos vinkeistä tännekin.

Vierailija
8/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena samankaltaisia tuntemuksia, jos piti käyttää aurinkolaseja. Nyt aikuisena lasien käyttö ei tunnu missään.

Vierailija
9/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi käyttää nenätyynyllisiä laseja. Täytyy vain itse kokeilla, mikä on sopiva malli.

Vierailija
10/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niissä nenätyynyt vai lepäävätkö suoraan nenänvarren päällä? Itselläni kaikki ilman nenätyynyjä olevat lasit alkavat painaa tai muuten vaivata.

Ainesosillekin voi olla allerginen. Menisin liikkeeseen kysymään, missä on vika.

Ei ole nenätyynyjä vaan lepäävät suoraan nenävarren päällä. Eivät tunnu painavan, mutta ihmetyttää mikä ärsyttää ja aiheuttaa kihelmöintiä. Vai onkohan minulla nenä vain jotenkin tosi herkkä. /Aloittaja

Vierailija
11/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi olla niinkin yksinkertainen syy, että nykyiset lasisi painavat enemmän kuin edelliset

Nämä ovat siis ensimmäiset lasit minulla, eli ei ole aiempaa kokemusta :) /Aloittaja

Vierailija
12/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko nyt aurinko herkistänyt ihoa?

Vierailija
13/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muovi vai metallikehykkset? metallikehyksisissä voi ne nenätyynyt ärsyttää ihoa.

Muovia on siitä nenän kohdalta. /Aloittaja

Vierailija
14/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko nyt aurinko herkistänyt ihoa?

Minulla kyllä tuo kohta usein reagoi juurikin aurinkoon, tuuleen tai kylmään. Olisikohan juuri herkkyys kyseessä.

Vierailija
15/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki halvat Kiinasta tehdyt lasit aluksi samaa, yritin puhdistaa niitä ahkerasti kun ajattelin että niissä saattaa olla jäämiä jostain kemikaalista. Lopulta se ihottuma hävisi, tiedä sitten mistä oikeasti oli kiinni.

Vierailija
16/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä kasvojen alue taitaa olla herkempi. Itsellä ohimoseutu ärtyy laseista ja lippalakista, vaikka eivät mitenkään puristaisi. Samoin posket usein kuumottavat ja punoittavat.

Vierailija
17/28 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat siis ensimmäiset lasit minulla, eli ei ole aiempaa kokemusta :) /Aloittaja

varmaan johtuu sitten siitä.

Vierailija
18/28 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan samat oireet! Tosi vaikea selittää ja on kiusallinen tunne. Minulla vielä niin, että nenänvarren toiselle puolelle tulee tuo kuumottava/ kihelmöivä/ tosi ikävä tunne. Ja sama tunne sekä nenätyynyllisillä ja muovikehyksillä.

Ainoa vaihtoehto on työntää tavallaan pois käytöstä toinen nenätyyny, niin että ärtyvällä puolella lasit ovat ilmassa. Tämä ei kuitenkaan ole oikein hyvä ratkaisu, sillä lasit liikkuvat kokoajan kasvoilla.

Olen miettinyt olisiko se jokin hermokipu?

Silmälasiliikkeessä olen kokenut, että tällaisia oireita ei ole kenelläkään, joten lohdullista oli kuulla, että täältä löytyi vertaistukea.

Tosi epätoivoinen olo on, koska lasit ovat ihan välttämättömät ja piilolinssejä en voi käyttää.

Vierailija
19/28 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama ongelma laseissani, iho meni oikeasti rikki ja alkoi märkiä. Käytin optikkoliikkeessä näytillä ja olivat vähän nihkeitä. Kun ei kenelläkään ollut koskaan ollut vastaavaa ongelmaa ja lasitkin pitäisi vaihtaa ja blaablaablaa. Ajan mittaan iho parani, mutta vieläkin ärtyy herkästi.

Vierailija
20/28 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy optikolla ja kerro ongelmasta.   Tarvittaessa voit vaihtaa kehykset toisiin tai saat nykyisiä tuunattua sopivaksi- 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän