Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYYSKEIJUT tiistaihin**

22.08.2006 |

En nähnyt pinon aloitusta tälle päivälle, joten tässä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8126599&p=&mpage=1&tmode=…

Olin justiinsa aloittamassa pinoa, no onneksi ei tullut kahta päällekkäin :)

-piias-

Vierailija
2/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin pääsin aamusta jo koneelle. Yleensä en pääse, kun esikoisen kanssa alkaa aamutoimet, kun herätään. Kone makkarissa, joten esikoisen päiväunien aikaankin vaikea päästä koneelle, ettei poika herää. Täytyisi hommata langaton nettiyhteys. Kannettava muuten kyllä löytyy.

Mua jännittää aivan kamalasti. Olen menossa tänään Jorvin sairaalaan, koska vauva perätilassa köllöttelee. Viikkoja nyt 36+6, joten yrittävät ulkokääntämistä. Onnistumisprosentti on vain 59% ja tietty vauva voi kääntyä vielä takaisin istumaan köllöttelemään. Neuvolassa sanoivat, että vauvalla on hyvin tilaa liikkua, joten kaikki on mahdollista.

Mua vaan jännää, ettei vauvalle, istukalle tai muuta pahaa tapahdu tuosta väkisin kääntämisestä...Kuulemma seuraavat tarkkaan yrityksen jälkeen kahteen otteeseen vauvan tilaa ja ultraavat vielä istukan. Mutta silti...

Samalla saan tänään tietää vähän painoarviota, koska sitä ei ole vielä tehty ja ehkä varmistan sen sukupuoliasiankin...sitä en ole vielä päättänyt. Poikaahan me odotetaan rakenneultran perusteella, mutta se oli kyllä silloin aika epävarma poika, joten kaikki on mahdollista.

Ihanaa, että tänään on viileämpi keli. Olen hikoillut kuin pieni possu viime päivät...Ja ehkä tuo savunhajukin vähän helpottaisi. Nyt näyttääkin ulkona satavan. Ihanaa!

No, tulen sitten kertomaan, miten Jorvissa meni. Pitäkää peukkuja, että hyvin menee.

inkuli ja nuppu rv 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, se on taas tiistai. Aamupäivän ohjelmassa on esikoisen kanssa mennä vauvakahvilaan avaamaan ovet ja keittelemään kahvia. Iltapäivällä sitten pitäisi vähän siivoilla, jos joku vaikka eksyy meille synttärikahveille. Tosin ketään ei ole erityisesti kutsuttu, kun en tässä iässä enää niin perusta synttäreistä. No, samalla tulee imuroitua ja järjestettyä tavarat huomista varten, kun kaveripariskunta tulee käymään.

Jalmari voisi vaikka nyt jo syntyä, kun vihdoin on kaikki valmiina. Viinimarjamehut tuli eilen keitettyä, auto on siivottu sisältä ja päältä (nyt sinne jopa mahtuu muitakin kuin kuski ja esikoinen), akvaario tyhjennetty lastenhuoneesta ja viety takaisin anoppilaan, äitiyspakkauslaatikko on pedattu valmiiksi ja sairaalakassikin mietitty ja osa tavaroista otettu jo esille. Tänään pitäisi vielä kasata pinnis, niin sitten on kaikki tehty. Sit vaan odotellaan se maksimissaan n. 5 viikkoa. Ja odottavan aikahan on tunnetusti pitkä...

Jaahas, aamupala-aika.

Jossu ja Jalmari 37+1

Vierailija
4/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin jännittää hiukka, tänään siis rv 37 ultra äitipolilla. Palailen sitten puolen päivän jälkeen kertomaan siitä. Pakko vielä varmistaa se sukupuoli, vaikka tuskin tyttö on pojaksi muuttunut :D Tuli vaan yksi päivä mieleen, että jospa tämä on kuitenkin poika.. Mihin mie sit laitan nuo neiti-kamppeet?

Toivonpa kelien suhteen, että pysyisivät kuitenkin suht lämpöisinä synnytykseen saakka.. Ei mulla ole mitään viileän kelin vaatteita, jotka mahtuis tämän mahan kanssa. Tai siis verkkareita ja miehen t-paitoja kyllä.. Eilen muuten löysin Anttilasta ihania sukkia 2e/pari, niissä ei ole vartta, joten vallanmainiosti menevät näihin norsunkoipiin.

SUPPARIT: Täällä kans yks periaatteessa suppariton. Joskus tulee ehkä kovempikin supistus, mutta useimmiten vaan kiristää ja kovettaa. Toisaalta onni, ettei ole niiden takia tarvinu tuskailla, mut oishan se kiva, jos ne ois pikkuisen edistäisivät tilannetta. Mutta minäkin kuulun varmasti niihin, jotka saavat odotella pikkuisen syntymää sen 10pv yli lasketun ainakin. Osaisipa nyt vaan suhtautua siihen hoppuilematta.

SAIRAALAKASSI: Pakkaamatta yhä. Katsotaan, milloin jaksaa.

Muut TAVARAT ja HANKINNAT: KANTOLIINOJEN sidontoja pitäisi kokeilla, mitenköhän se niin kehtuuttaa. Kaveri kävi viime viikolla kylässä ja toi lahjaksi vaaleanpunasen KEVYTTOPAPUVUN vauvalle. Voi apua, missä välissä mie niitä kerkeen pitää?! Kuopukseltakin jäänyt pari melkein samanlaista.. IMETYSLIIVIT ostin eilen, ihan Anttilan ainutlaatuista, oliko ne nyt Naturanat. Kahdet oli ennestään ja yhdet pehmoliivit ostin joku aika sit. RINTAKUMEJA oon miettiny, toisaalta oon tarvinnu alussa molemmilla, mut siltikään en oo jaksanu ostaa niitä varastoon.

Juu, lapset veuhkaa siihen malliin, et kone kiinni.

-piias- rv 37+1

Vierailija
5/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta myös täältä Oulun suunnalta,

olipa mukava eilisillan posteista lukea, etten ole ihan ainoa, jolla ei vielä ole mitään kivuliaita supistuksia ollu. Saapa nähdä, millon minulla sitten nuo kaikki kärsimykset alkaa, ku nyt olo on vielä erittäin hyvä. Mitä nyt vähän välillä väsyttää ja laiskottaa. Eilisen päivän vaan löhösin. On se helppoa tämä äitiyslomailu ensimmäistä odottaessa, ku saa elää ihan omilla ehdoillaan. Tänään ajattelinkin kuitenkin leipoa pakastimeen niin on sitten tarjottavaa, kun tulee vieraita vauvaa katsomaan. Nyt kun tosiaan on tätä aikaa leipoa, kohta ehkä ei.

Tuota vaateasiaa olen itsekin miettinyt, että miten sitä pärjää, jos ilmat kovasti kylmenee, ku ei oo ku yhdet sellaiset lämpimät mammahousut, nää muut on tällasia ohuita kesähousuja. Ja aikaa laskettuun päivään on vielä yli kolme viikkoa plus sit jos kovinkin yli menee...

Sairaalakassin pakkauksen olen aloittanut, mutta en oo ostanu ylimääräsiä hammasharjoja ja muita eli ne on vielä pakkaamatta. Imetysrintsikatkin on vasta matkalla tänne, olen sellaiset tilannut.

Monilla tuntuu olevan ultra tänään. Meillä on ensi viikolla, raskausviikon 38 alussa. Meillä ei oo vielä mitään tietoa lapsukaisen sukupuolesta, mutta nyt oon aatellu kysästä. Ihan jännittää!

Hansuli, rv 36+5

Vierailija
6/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteilla niin monet on päässeet viimeisinä viikkoina ultriin ja äitipolille tarkastukseen???! Vai oletteko käyneet yksityisesti ultrissa?

Vierailija
7/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on varmaan pakko soittaa neuvolaan, toinen jalka on ihan limppu. Ei naurata enää että se on niin hullun näkönen, mun tuurilla nyt tulee raskausmyrkytys.

Torstaina taas seinäjoelle, ei kiinnosta. Minkäs teet. Olishan se kiva jos siä käytäs kerran kuukaudes tai jotain mutta tää rehaaminen ei oikeen nappaa. Sairaalakammo ja viime kerran törkee kätilö varmaan aiheutti tän että ei millään haluaisi. Torstaina rv 36 eli ne kerkee pakottaan mut sinne viä monen monta kertaa...

Ei oo enää hetkeen ollu raskaudes mitää ihanaa ja positiivista. Valitusta vaan koko ajan. Kuukausi enää, niin vähä mutta silti niin paljo..No yhden positiivisen asian mä keksin, mulla tuskin päästetään meneen kauheesti yli!! jihaa...

Ei oo mullakaa ollu suppareita, jotaki vähä menkkakivun tapasta mitätöntä kipuilua.

Pakko mennä valittaan johki muualle ettei muutki menetä elämänhaluansa.

Miisa84 & Pirkko, rv 35+5

Vierailija
8/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas inha ilta. Kun oltiin menossa nukkumaan, mulla meni vatsa aivan sekaisin ja piti juosta " nestemäisellä kakkosasialla" moneen otteeseen. Jossain vaiheessa tuli niin huono olo, että istuin pöntöllä pää ämpärissä, jos sattuis vaikka molemmista päistä tulemaan yhtä aikaa. Sängyssäkin vaan yökkäilin. Piti taas todeta sarkastisesti miehelle, että kyllä tää raskaus on elämän parasta aikaa! :O Siinä alkuyöstä tuli aika kivuttomia supistuksiakin jonkin verran ja mietin jo, että onkohan nää niitä synnytystä enteileviä merkkejä.

No plääh, tänä aamuna ei sitte yhden yhtä supistusta. Poju 1v2kk oli ihan riiviö heti herätessään; teki kaikki kielletyt temput enkä saanut edes kahvikupillista rauhassa juoda. Harvoin hermostun pojalle näin tosissaan ja nyt tuli sellanen olo, että en kerta kaikkiaan enää tiedä, miten osaisin sitä kieltää ja rankaista sopivalla tavalla. Tähän asti poika on rauhoittunut, kun on otettu tiukasti syliin ja pidetty " pierupenkissä" , mutta äskenkin vaan pötkötteli sylissä tyytyväisenä ja kujerteli. Suu leveässä hymyssä ja heti kun päästin lattialle, ryntäsi paukuttamaan sohvapöydän laatikoita. Ja siitä olin juuri muka rankaissut.. Vein pojan yläkertaan pinnikseen rauhoittumaan yksikseen, ja yllätys yllätys, 10 min ja poika nukahti! Joten kai se oli herännyt jotenkin väärällä jalalla.

Jotenkin on nyt niin väsynyt ja kömpelö, ettei yhtään jaksais esikoisen temppuilua. Sit ottaa itseäkin päähän, kun hermostuu pienelle.

Tulispa nyt kunnolla vettä, niin lähtis vastakylvetty nurmikko itämään! Joka ilta pitää kastella, kun ei tipan tippaa tule taivaalta. :(

Niin ja eilen syötiin ruualla homejuustoa, niin arvatkaas, onko turvonnut turpavärkki..? BUAAH!

Ulpunen & itsesääli, osa 2

Vierailija
9/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas harvinaisen ihanainen yö... Tyttö heräs vähän väliä kitiseen ja aamul huomasin et nuhahan se oli yössä tullu. Sain nukuttua aika huonosti,nyt o ollu parina yönä pahoinvointia,ja asiaa ei helpota se et tää masuasukki ei laskeudu olleskaa ku o perätilas...huoh..

No tänää saa ainaki tietää et paljo se suunnillee painaa ja onx kaikki muuten hyvin.12.00 olis äippäpoli... Tuntuu nyt päivisin et saa rampata pissillä koko ajan ja toisel asiall...mut yöl ei onnex tartte nousta. Kävin tosiaan ostaan imetysliivit ja ku kotia pääsin ni hokasin et olis pitäny ostaa yhtä kokoa isommat,et mahtuu sit ku se maito nousee. Sairaalakassia en o pakannu,en oo kyll ikin pakannu. Ku sairaalast saa kaikki mitä tarvii,ukko on tuonu liivit ja jos oon jotai tarvinnu,mut o joka kerta leikattu ni en oo kyll tarvinnukaa mitää. Vauvanvaatteet oottaa edelleen laittamista. No josko se tästä.. Must on tullu malttamaton,oottelen kovasti asukin näkemistä,oisha se niin ihanaa ku sais jo sen. Ja pääsis eroon tästä pallosta. Mut kirjottelen kuulumiset kuhan suoriudun kotia lekurilta..

Tanja 36,3

Vierailija
10/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

Typo kyseli, että miten niin moni on päässy vielä tässä loppuvaiheessa ultraan. Mulla kävi vähän niinku onni onnettomuudessa, että sain lähetteen äitipolille. Kävin nimittäin puoltoista viikkoo sitten viimesessä lääkärineuvolassa ja siellä oli tietenkin suhteellisen kokematon kesäsijainen, joka ei löytänyt kohdunsuuta ollenkaan saati sitten että olisi osannut arvioida lantion tai vauvan kokoa. En siis saanu mitään tietoa irti tuosta käynnistä ja sit ku kyselin kovasti, että mahtaako se vauva mahtua ulos, niin se lopulta päätti laittaa lähetteen äitipolille, ku ei itse osannu vastata. Että näin. En tiedä, miten muilla.

Hansuli, 36+5

Vierailija
11/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun syyni ylimääräisiin ultriin joku saattaa muistaakin tai sitten ei, joten vastaan kuitenkin ;-). Eli mulla on todettu tukostaipumus, johon on tässä raskaudessa koko ajan ollut lääkitys ja siitä syystä pääsen ultriin. Onhan tämä itsellekin aika erikoista, kun en ole missään aikaisemmassa raskaudessa näin paljoa ultrissa käynyt.

Ihanaa, viime yönä ei närästänyt. Otin rautatabletin joskus klo 21.30 ja tunnin päästä alkoi tuntua, että taitaa vaan ruveta närästämään. Niinpä kylmästi päätin juoda maitoa ja hyvin meni yö. Saapa nähdä, miten tuon hb:n käy nyt loppuraskaudessa. Noin viikko sitten oli 112, mutta lääkäri kyllä sanoi, että se on ihan hyvä. Kun pysyiskin edes tuossa. Pitäis varmaan ruveta syömään verilettuja, niin jos voisin vaikka nuo rautatabletit unohtaa.

neronja rv 38+2

Vierailija
12/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstini näemmä katosi jonnekin....Argh.

Olo on ihan nakki, turvoksissa joka paikka, sitä se pizzan vetäminen teettää.

TYPO: jonkun verran lienee paikkakunta kohtastakin tuo ultraan pääsy, Joensuun seudulla tarjotaan mahdollisuus 12vkolla, 20vkolla ja 37vkolla. Tai niillä kiepeillä. Kuuluu siis täällä normaalikuvioon, mistä saadaan tietysti olla onnellisia!!!!Monella muulla paikkakunnalla ultria on kuulema esim. vaan yksi.

Niih, se olis sitte vissiin tyttö. Ajatuksesta jo hieman innostuneena penkkasin noita lastenvaatteita ja hohhoijjaa, inhottava ja vastenmielinen vauvanvaateshoppailureissu taitaa olla edessa ;) Huomasin ettei 60/68/74 kokoisia neidin kamppeita ole oikeastaan mitään varastossa, muistan että esikoisen aikaan mulla oli käytössä paljon lainavaatetta. Ainoo mikä tuossa shoppailussa harmittaa, on rahanmeno.

Varastosta löytyi kyllä vinopino 80/86 jne. tyttöjen vaatetta, en muistanutkaan miten sulosia siellä oli! Ihan kiva päästä niitä käyttämään, vaikka hieman haikeelta tuntuukin ajatus, ettei noita poikien vaatteita tarvita meillä enää ehkä ikinä. En niitä vielä kuitenkaan uskalla anoppilan varastoon viedä...ihan jo siitäkään syystä, etten halua paljastaa meidän tietävän sukupuolta (laatikkojen päällä lukee isolla POJAT 50cm-> jne)

Nyt sitten vaan jatkamaan vaatteiden lonintaa...

Minjuska

Vierailija
13/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkisin jo aamusella kirjotteleen, mutta sitten unipäissäni sähläsin ja koko teksti oli mennyttä..

Mutta yritetään nyt uudelleen.

Eli, suht hyvin nukuttu yö takana. Heräsin kyllä pari kertaa veskiin, kun illalla janotti jostain syystä ihan mielettömästi. Mutta se sängyssä pyöriminen jäi pois, jes. Jospas sais tästä lähtien nukuttuakin. Tai sitten ei, ehkä olin vaan niin väsynyt.

Ukko nukkuu vieläkin. Sillä on pari päivää sairaslomaa. Jos ei ite nouse, niin kyllä mä meinaan sen tossa puolen päivän aikaan nostaa ylös.

Sais luvan auttta vaatehuoneen raivaamisessa. Sinne kun pitäis saaha tilaa vauvan vaatteille...

Sain sentään aamusella siivottua yhden keittiön kaapeista. Jos joka päivä sais tehtyä yhen tai kaks siivous hommaa, niin hyvä ois. Niin paljon olis tekemistä.

Tyttö (3v) meinaa jättää päikkärit pois kokonaan. Eilinenkin oli aivan hirveetä riehumista, kun ei päikkärit huvittanut. Tunnin verran siellä sängyssä maattiin, mutta kun ei nuku, niin ei nuku. Mutta kyllä se joka kolmas päivä vähintään ne unet tarttis. Yö unet kun ei pitene vaikka päikkärit jäiskin väliin. Alkaa äitikin väsymään kun ei saa päikkäreitä. Minä kun en osaa mennä iltaisin ajoissa nukkumaan. En vaikka kuinka väsyttäis. Se on aina sitä " omaa aikaa" kun tyttö jo nukkuu.

Juupa juu, jospa sitä tästä johonkin " järkevään" ryhtyis.

-kirsikka rv35+5-

Vierailija
14/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin ultraan, koska toissaviikolla neuvolantäti ei saanut vauvan tarjonnasta selvää. Siihen asti oli ollut rt, mutta täti oli melko varma että neuvolakäynnillä oli pää ylöspäin, joten laittoi lähetteen polille perätilaepäilynä. Todennäköisesti vauva saattoi tuolloin ollakin pää ylöspäin, liikkui vielä niin paljon... Viime viikolla neuvolalekuri kyllä tunsi jo pään alhaalla, mutta kun ultra-aika oli jo tullut, niin halusin sen käyttää. Nyt vauva tosiaan on pää alaspäin, hyvin alhaalla ja jo " tuloillaan" , kokonaan kiinnittynytkin, joten enää ei varmaankaan käänny.

Ei kyllä tuntuisi että vauva syntyy pian. Eilen kätilön ja kätilöopiskelijan käsittelyn jälkeen kuvittelin vähän aikaa, että jotain taitaa alkaa tapahtua, mutta mitä vielä. Takana parhaiten nukuttu yö pitkään aikaan :/ Supisteluista muutenkin, ei minullakaan ole yhden yhtä kivuliasta supistusta koko raskausaikana vielä tullut, vain niitä mahan kovettumisia. Mutta supistelujahan ne ovat nekin ;) Ja ovat sitten kuitenkin saaneet jotain aikaan, koska kohdunsuu on avautunut, kaula lyhentynyt ja pehmentynyt, vauva laskeutunut ja kiinnittynyt. Nyt vain odottelen, milloin kivut alkavat ja päästään tositoimiin. Odottelen varmaan vielä neljän viikon päästäkin...

- mytty ja masu 37+5

Vierailija
15/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, tässä tuoreita neuvolakuulumisia:

Painoa tullut 4 päivässä lisää 800 g eli viimeviikkoisen " notkahduksen" jälkeen olen jälleen samassa tilanteessa kuin aiemmin, eli kovasti nousee...

Pissan sokeri OK, protskuissa 1+ mutta pissassa näytti olevan selkeästi valkovuotoa mukana, joten täti merkkasi sen kuitenkin miinukseksi. Verenpaine pikkuisen korkealla, 130/88. Pitääpi ottaa kotona rauhallisesti! Sf-mittakin oli palannut takaisin normaalikäyrälle, 33 cm, eli lähetettä Kättärille painoarvioon ei tullut (jota kyllä pikkuisen toivoin, olisin samalla voinut polilla tivata lantion koosta). Vauva oli rt1:ssä eli pää alaspäin ja selkä mun vasemmalla puolella. Syke oli jälleen sama, 145-150.

Neuvolantäti poisti ne tikit mun jalasta samalla, ei tullut onneksi kipeää. Nyt voi alkaa harjoitella normaalia kävelyä ja ylös ponnistusta myös kipeällä jalalla. Aika isoja rupia siitä on lähdössä, joten pitää odottaa vielä että ne irtoavat nätisti.

Mulla on myös ilmeisesti vauva alkanut pikku hiljaa laskeutua lähtökuoppiin. Terkka meinas, ettei ihan vielä ole kiinnittynyt, mutta on menossa sinne kuitenkin. Ja se on mulla tarkoittanut sitä, että alamasussa on myös viiltävää kipua silloin tällöin, etenkin kun virtsarakko on täynnä, eli yöllä ja aamulla on pahin olo. Epäilin ensin jopa virtsistä, mutta tilan ahtaudelta se kyllä vain vaikuttaa.

Huomenna olis sit tarjolla sitä perhevalmennusta, on kuulemma 10 pariskuntaa tulossa, tapaisikohan siellä joitakin uusia tuttavuuksia, joitten kanssa voisi sitten lähteä esim. vaunulenkille myöhemmin syksyllä/talvella...

Tiistaiterkuin

Rizzu & Untamo rv 37+3

Vierailija
16/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh tänään taas oli aamulla neuvola. Viime yö oli taas yhtä pyörimistä, en saanut nukuttua juuri lainkaan. Klo: 7.00 nousin sitten ylös, ja silloin alko supistukset.

No klo: 8.00 istuin ku tatti neuvolan odotushuoneessa ja supistukset ne vaan jatkui. Sf-mitta oli huikeat 37cm, painoa tullut jälleen reilu kilo lisää viikossa. Hb on lähtenyt nousemaan rautakuurin ansiosta, oli nyt 121, verenpaine puolestaan 142 / 77, mikä sekin noussut edellisistä mittauksista. Täti huomas miten tukala ja kivulias olo mulla oli, ja kysyi et haluanko et hän tsekkaa kohdunkaulakanavan tilanteen. Ja mullehan se vaan sopi. :) Kohdunkaulakanavaa ei enää ole, vielä 2 vkoa sitten oli jäljellä se 1,5cm, nyt sekin hävinnyt ja pelkkää pehmeetä vastassa. Kuitenkin tätin tuntemusten mukaan paikat olis viel kiinni. Nvla-täti tuumas että on tainnut synnytys lähteä nyt sitten käyntiin, tai ainakin lähellä se on. Komensi mut kotia ja kehoitti saunomaan ja nukkumaan et jos ne helpottas oloa. Suppareitten jatkuessa / yltyessä pitäs sitten suunnata sairaalalle. Itse totesin tätille että mun onnella tää tilanne jämähtää tähän ja lapsi menee vielä reilusti yliaikaiseksikin, ja painaa sitten syntyessään hurjasti. Täti vaan tuumas että ei tää nyt ainakaan yliaikaiseksi menevältä vaikuta:)

Nyt olen saunonut, nukkunut ruhtinaallisen tunnin, minkä aikana suppareita ei tuntunut, mutta nyt kun taas nousin ylös niin jo ne löysivät tiensä takaisin. Masukin on sekaisin, ja vessassa saa rampata jatkuvaan. Ja kaiken muun lisäks tänään on mun syntymäpäivä, joten ei tää kipu kivaa kuunneltavaa ole. Tietysti olishan se mitä mahtavin syntymäpäivälahja jos masukki päättäskin nyt oikeasti tänään tulla:)

Mutta en jatka valitusta, otan kellon käteen ja rupeen seuraamaan tilannetta, hyvässä lykyssä saan vielä nukuttuakin pikkusen lisää. Jos en niin sitten aika näyttää miten tilanne etenee...

kivulias -F- rv. 38+1

Vierailija
17/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pyykkikone on laulanut iloista lauluaan kahdekstasta asti. Nyt kolmas koneellinen menossa. :) Innoistuin pesemään ensiksi lakanoita, koska ulkona on aivan ihanteellinen keli kuivata niitä. Aurinko paistaa mutta myös tulee, joten hyvin ja nopsaan kuivuvat. Pesin juuri myös sitterin kangasosan ja nyt on koneessa pinnasuojus.

Kylläpä harmitti eilen kun en jaksanut kammeta itseäni PKKS-mammojen treffeille. Sen verran väsy painoi viikonlopun reissusta, en olisi oikein virkeätä seuraa ollut. No, jospa sitä seuraavan kerran nähdään sitten kera vauvojen. :) Sen verran tosin minäkin siellä Rossossa eilen käväisin, kun mies ehdotti illaksi leffaa ja pizzaa. Kävin joskus vaille kahdeksan hakemassa pannupizzan mukaan ja yritin samalla kurkistella vieläkö Piias ja Minjuska olisitte olleet, mutta en ainakaan teitä nähnyt. Tosin joka pöytään en ihan ilennyt kurkistellakaan. :) Mutta nyt on samat fiilikset kuin Minjuskalla, eilinen pizzan syönti keräsi mukavasti nestettä ja nilkat on melkoiset. : / Mutta oli hyvää! :)

LIITOS- & LONKKAKIVUT: Kylläpä noista on nyt tullut ihan vaivaksi asti. Nivuset ovat todella hellänä ja öisin herään siihen, kun lonkkia särkee. En tiedä olisiko apua tyynystä jalkojen välissä mutta kun sitä olen koittanut, en osaa kyllä sitten nukkua.

SUPPARIT: Täällä suppareita tulee jonkin verran. Joinakin päivinä saattaa supistella useita kertoja, toisina sitten ei lainkaan.

VALKOVUOTO: Onko muilla samaa vaivaa? Sitä tuntuu välillä tulevan hyvinkin paljon ja muutamaan otteeseen olen jo luullut lapsivettäkin tulevan. Esikoisesta nimittäin vedet menivät tipoittelemalla eikä kaikki hulahtanut mitenkään kerralla. Siksi tuon valkovuodon kohdalla on vähän mietityttänyt, että mitäs se nyt onkaan.

Mutta nyt hieman haukkaamaan jotakin suuhun ja sitten lepäilemään. Pakko saada nämä jalat hetkeksi kohti taivaita.

Kerrohan sitten Piias ultrakuulumiset. :)

T: Anmari rv 35+3.

Vierailija
18/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka nyt kerkeis kirjotteleen hieman omiakin kuulumisia, kun viikonloppuna oli vieraita ja käytiin vaunuostoksilla jne..ja eipä nyt ole omaan napaankaan paljon uutta viimeaikoina kuulunut..

Mulla vasta huomenna neuvola ja tänään ensimmäinen synnytysvalmennuskin..neuvolassakaan ei oikeestaan ikinä tapahdu mitään mullistavaa..ei mulle kerrota mitään siellä ja en ees ole aikasemmin osannut kysyykään..neuvolalääkärikin on vasta 6.9...et sillee..huomenna mä taidan mennä sinne oikeen kyselytulvan kanssa..

JOSSU78:Onnee vaan vanhenemisen johdosta!!Perästä tullaan nimittäin perjantaina:) Muaki harmittaa vaan koko juttu sinänsä, odottelen vaan vaavin syntymäpäivää niin paljon:))

oma ei enää jaksa kiinnostaa ja inhottaa kun pitää siivota ja leipoo, kun tulee kumminki tupa täyteen sukua ja kavereita..jospa vaan lähtis karkuun..

Tääl on ollut aikasta paljon galluppeja, mut en muista kaikkee..

Suppareita ei oikeestaan ole yhtään vielä, mullakin vaan sellasta menkkamaista jomotuksen tunnetta esiintynyt, niinku Miisallakin tais olla..johtunee varmaan sit siitä, ku ollaan ensisynnyttäjii, vai olikos se miisakin??

pää on ihan pehmennyt tässä loppuraskaudessa..ei meinaa kyl muistaa juur mitään ja ajatukset on vaan vauvassa:)

mä nimittäin perjantaina onnistuin hukkaamaan puhelimenikin...onneksi se sitten löytyi ja sain sen eilen takaisin paikallisesta ostoskeskuksesta ja sieltä pysäköinnin valvonnasta..oli päässyt TIPPUMAAN MUN SYLISTÄ MAAHAN...

Ihmettelen vaan kuin en oo sitäkään huomannut, kun tää maa sattuu oleen parkkihallissa kovaa betonia!!luulis et ois jonkunlaisen äänen päästänyt...kummallista!:/

Maidon tihkumisesta senverran, että sitä on tullut jo monen monta viikkoa...jostain oisko rv 20 saakka..

Suonikohjuistakin on ollut puhetta..huh, mä en ookaan ainut jolla niitä on, sen takia jouduin töistäkin aiemmin saikulle, kun ei enää voinu seisoo pitkii aikoja putkeen...inha vaiva ja mulla kanssa se sukurasite!

sairaalakassiakaan en oo vielä pakannut, mut tuskinpa on tarvettakaan vielä viikkokausiin...mulla kun se la vasta ihan syyskuun vikapäivä...ja ensisynnyttäjänä menee varmaan sinne lokakuulle saakka...massu on viel niin ylhäälläkin että..mulla on ollut oikee kylki tosi kipee...varmaankin johtunee " Onnin" potkuista...??

Ultrista: ei oo ollunna mitäänylimääräisiä ultria, olis ollu kiva päästä kans tsekkaan onko tulossa se poika, mitä veikkasivat sillon joskus rakenneultrassa prosentein 70/30..

hankinnoistakin sen verran, että kaikki on jo valmiina:) mut multa puuttuu vielä ne imetysliivit ja se rintapumppu! eiköhän ne ehdi tässä hankkimaan vielä moneenkertaan:)

RIZZU:minusta ne perhevalmennukset oli oikeen kivoja! ja meilläkin oli siellä joku 11 paria ensisynnyttäjiä tältä samalta alueelta, joten kyl siinä tutustuu, jos vaan halua riittää..viimeksikin meillä oli keskustelua imetyksestä siten, että miehet keskustelivat keskenään ja me mammat keskenämme..:)

MIISA84: Miten ne siä seinäjoella onkaan niin kummaa porukkaa?? oon kuullut itte siit paikasta vaan pelkkää hyvää sukulaisilta ja kavereilta, jotka ovat siellä käyneet synnyttämässä..Mä itekin oon sieltpäin kotosin(80 kilsan päästä) ja haaveilin joskus, et oisin siellä päässyt synnyttäänkin..mutta taitanee olla ihan kivaa sit mennä vaan tänne tayssiin, jos siel on niin mulkvisteja kätilöitäkin..

eipä tässä nyt sit kummempia, innolla iltaa odottelen ja ensimmäistä kosketusta synnytyssairaalan maailmaan :)

Manta79 ja onnimonni rv 34+4

Vierailija
19/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakahvilasta kotiuduttu. Ihmeen hienosti meiän neiti 2 v. osaa varoa ja huomioida lattialla köllöttelevät vauvat. Kyllä tuo vauvojen näkeminen kummasti nostaa kuumetta saada tämä oma nyytti pian syliin. Pakko on keksiä jotain tekemistä näihin pitkiltä tuntuviin päiviin ja ihan kiva nähdä ihmisiäkin välillä.

Ei ole täälläkään näkynyt suppareita. Silloin tällöin oikein rehkiessä saattaa masu kovettua, mutta ei ollenkaan kivuliaasti. Tosin esikoisen syntymässäkin kipeät (edes supistuksiksi tunnistettavat) supistukset alkoivat to iltana kesäteatterissa n. klo 19 ja tyttö oli sylissä seuraavana aamuna ennen viittä.

-F-:lläkö oli tänään synttärit? Hyvä päivä ;), täällä kans vanhetaan taas vuodella. Erään kaverin vauva oli myös päättänyt valita hyvän synttäripäivän, syntyi aamulla kahden maissa ;).

Huhhuijaa, esikoisella taas vauhti päällä. Neiti ehti jo repiä äitiyspakkauslaatikosta vauvan peiton pois ja lakanatkin vinksinvonksin, levittämään muistipelipalikat pitkin lattiaa ja nyt ehti jo levittämään pikkuhousunsuojat vessaan... Tuon pikkutermiitin kun sais päikkäreille, niin voisi yrittää siivota keittiön ja laittaa paikoilleen ja pedata pinnasängyn. Tarvii vaan ensin roudata akvaariotaso pois edestä, mutta kun tuo mokoma on vähän painava...

Jaahas, kai se täytyy lähteä korjaamaan termiitin tekosia, vaikei tän mahan kanssa yhtään huvittaisi kyykistellä. Mä haluan jo synnyttämään. No, la:han 3 viikkoa (hui kun vähän), mutta maksimissaan enää 5 viikkoa masun kanssa, joka sit taas tuntuu tosi paljolta...

Jossu ja Jalmari 37+1

Vierailija
20/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sellaistahan tässä on pitänyt usemman kerran jo kysyä, mutta on taas tämä muisti mikä on..

Olisiko jollakin jotakin kivaa runoa tms. millä voisi sitten aikanaan ilmoittaa ystäville & sukulaisille tekstarilla vauvan syntymästä? Jotakin olen bongaillut netistä ja on niitä joitakin jemmassa esikoisen jäljiltä mutta jos jollakin on lisää, niin ideoita otetaan vastaan. :)

T: Anmari rv 35+3