**SYYSKEIJUT tiistaihin**
Kommentit (50)
Eilen piti käydä neuvolassa, kun päätä on särkenyt jo 5 päivää putkeen... kaikki oli kuitenkin ok eikä mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa löytynyt. Mutta sainpahan kuulla, että vauva on kiinnittynyt :)
Muutaman päivän onkin supistellut ihan kiitettävästi tasaisin väliajoin... osa pelkkiä vatsan kovettumisia, mutta osassa on jo hieman " potkua" . Tänään huomasin vessassa käydessäni, että pientä tuhrua olisi tullut paperiin :) Tiedä sitten... ainahan sitä voi toivoa, että synnytys lähtisi käyntiin " jo nyt" , mutta taitaa olla vain toiveajattelu :) Edellinen meni melkein kaksi viikkoa yli, joten jospa vain odottelisin maltillisesti :)
Jospa tänään hakisi esikoisen tarhasta kävellen *supistusten toivossa* :)
sanniina ja poppana rv37+1
Eli ultra ja lääkärin tarkastus hyväksyttävästi läpäisty. Verenpaine ja pissi kunnossa. Alapäässä paikat pehmeät, mutta kiinni ja lääkäriä siteeraten kohdunkaulaa monta, monta senttiä (3cm) jäljellä. Vauvan pää humpsahtanut lantioon hyvin, eikä kovin enää heilu. Istukka ihan hitusen kalkkeutunut yläreunasta ja lapsivettä normaalisti.
Ainut " mutta" on vauvan koko.. Neiti, joka todella on neiti, painaa jo nyt vajaat 3,5kg! Eli taitaa tulla meikäläisen isoin tästä. Ultrannut kätilö sanoi, että vauva kasvaa noin 200g/vk vikoilla viikoilla. Lääkärille vaan tuumasin, että mitenhän kookas tämä sitten on, jos menee yhtä lailla yli kuin ennenkin. Ja tähänpä lääkäri tuumasi, että tervetuloa lasketun ajan tienoilla uudelleen, katsotaan vauvan koko ja mahdollinen käynnistys..! Hui. Ei mulle ennen oo sanottu noin.
ONNEA tämän päivän synttärisankareille! Josta tulikin mieleen, että mummoni täyttää huomenna 84v, jaksaisikohan piipahtaa siellä hoitokodissa. Joka on tällä kylällä ja jonne en koskaan saa aikaseks lähettyä, menishän se aika sielläkin..
Taidan mennä kahveen keittoon.
-piias- rv 37+1
Ps. Hei, onko jollain synnytys KÄYNNISTETTY vauvan koon perusteella???
Ilmassa alkaa olla selvää kihelmöivää jännitystä! Niin monella on jo kovasti synnytystä ennakoivia oireita,että ihan kohta joku teistä tulee hihkuun,että nyt meni lapsivedet ja se on nyt menoa. Ja mie alan vihertyä täällä kilpaa tuon nurmikon kanssa,jota ukkossateet ovat nyt elvyttäneet...
Minä liityn näihin supistelemattomien kuoroon ;) Maha kyllä kovettuu aikaajoin,mutta ei supista kipeesti,ei,vaikka saisi jo sitä tehdäkin. SSS:t on testattu jo niin moneen kertaan,että niistä ei ole mitään apua,paitsi että seuraavan yön nukun aina kuin pikku possu,joten onpahan siitä se ilo sitten. Luotankin enemmän omaan neljänteen S:ään eli Sairaalakassin sisällön syömiseen :DDDD Sitten kun olen viimisetkin eväät sieltä napsinut,niin ihan varmaan tulee lähtö enkä ehdi hakee yhtään mitään tilalle :P Toinen lähes yhtä varma S on Suunnitelmat eli kun oikein paljon tekee suunnitelmia tuleville päiville,semmosia,joihin on pakko mennä jne. niin varmasti ei pääse,kun joutuuki lähtee synnyttään ;) Täs tulee tosi kieroksi,kun yrittää huiputtaa vauvaa ulos tuolta mahasta ;)
Kiva,että Syksynmarjattarella oli mukava viikonloppu! Olispa ihanaa päästä vastaavalle lomalle!
Ulpunen: meitin kohta 1v3kk on just samanlainen,kun sitä kieltää jostain. Ihanko olis suora putki korvien välis,toisesta sisään,toisesta ulos ja eiku samaa tekeen vaan heti ku tilaisuus sallii.
Jahas,nyt päiväunet loppuivat,joten...
Hönttä,murut ja Jesse 39+ (viikko laskettuun ja kolme synnytykseen => *miten niin epätoivoinen* )
Muutama viesti kuulostaa jo siltä, että lähdön hetki on lähellä. Onnea mahdollisiin synnytyksiin. Odottelemme vauvauutisia!
Minä sain äitipolilähetteen vauvan pienikokoisuusepäilyn vuoksi. Luulenpa, että loppuraskaudessa ollaan neuvoloissa aika herkkiä lähettämään tarkempiin tutkimuksiin äitipolille. Mulle sanottiin, että jos verenpaineessa alapaine nouseen yli 90, pitäisi mennä tarkastukseen, samoin tietenkin raskausmyrkytysepäilyt ja harvinaisemmat hepatoosit. Ja tietenkin perätilat ja lantion kokoarviot.
Minäkin olin tänään neuvolassa. Eipä siellä paljon mitään uutta tietoa tule. Tietenkin tarkoitushan onkin vain tarkistaa ne perusjutut. Alapaine oli 88, joten seuraavalla kerralla tarkastellaan uudestaan. Muuten kaikki ok. Tämä neuvolatäti ei koskaan kunnolla kokeile pään sijaintia tai kiinnittymisiä. Yritin kysellä siitä mystisestä pään takana olemisesta, mutta ei hänkään osannut valaista. Luultavasti asia on niin kuin oletankin, että vauva on vielä hieman vinossa, pää alaspäin, mutta hivenen taaksepäin kallellaan. Tuskin kuulema yliaikaiseksi menee eli nelisen viikkoa tässä olisi maksimissaan jäljellä.
Valkovuotoa tulee mullakin aika runsaasti ja välissä pitää munkin tarkistaa, ettei se oli lapsivettä tai limatulppaa.
Supistellut ei ole tänään juuri ollenkaan, eilen enemmänkin.
Menen kohta laittamaan vauvan vaatteet kaappiin. Ensisänky pitäisi myös käydä hakemassa. Saamme lainaksi sellaisen korisängyn. Kivaa!
Nyt lapset odottaa pelaamaan Afrikan tähteä.
Kalaäiti 36+2
esikoinen syntyi 36+3, ensi yö on jännä ;)
Ja -F-, siulla onkin siellä jännä päivä! :) Oon oikeasti kohta kateudesta vihreä, kun niin monella teistä lähtö lähenee! Tosin eilisessä neuvolassa terkka arvioi, että vauvan paino on siinä kolmessa kilossa tai jopa alle, saisihan tuo pikkuisen vielä kasvaa tuolla massussa. Jos sitten heti sunnuntaina veljen häiden jälkeen?!
Kävin hammaslääkärissä, aika oli klo 11.15. Vasemmanpuoleisen, yöäleuan viisurista oli lohennut palanen ja sen terävä reuna hankasi tosi kurjasti poskeen, joten rohkaisin mieleni ja varmasin ajan. No poishan se otettiin, lievää väkivaltaa kayttäen... Olikohan se kolmannella vai neljännellä instrumentilla, kun se lähti... Ei se niin kamalasti sattunut, se vääntäminen vaan tuntui ikävältä. Vielä yksi jäljellä, toivottavasti ei heti kohta alkaisi vaivaamaan.
No nyt tää verenvuoto ei sitten millään ota loppuakseen. Aina kun yritän ottaa sitä tuppoa pois tuolta, lähtee se hyytymäkin ja eikun uutta tilalle. Huoh. Kamala jano, eikä saa juoda. Voi miuta raukkaa! :)
No, eiköhän tämä tästä taasen...
Niina ja pyöriäinen rv 36+4
kokosin ihan ITSE pinniksen!! Muutama supistuskin tuli sitä äheltäessä, mutta nyt se on paikallaan!! Lapset on ollut ihan hirveitä riiviöitä ja yksi ystäväni jo mietti josko ne olisivat tälle vatsalle mustiksia??? Tjaa-a...
Tänään olisi 17.30 vimppa lääkärin tarkastus. Jännittää ihan hirveästi mitä siellä sanotaan! Uteluttaa tuo kohdunsuun tilanne kun on niin kovia supistuksia ollut. Ihanaa, että olen näinkin monille viikoille päässyt synnyttämättä! Rv. 14 lähtienhän mua on supistellut ja sitä kuuluisaa limatulppaa poistunut joskus rv.28 lähtien. Ja supistusten estossa tullut maattua rv.34
Jipii, nyt ei tarvi enää pelätä jos syntyy =D
SAIRAALAKASSI: On ollut valmiina, mutta eipä tuota juuri koskaan ole varsinaisesti tarvinnut, muutakuin niitä liivinsuojuksia... Vauvankassia en ole koskaan laittanut, mies on sitten tuonut vauvalle vaatteet kun on ollut kotiutumisen aika, samaten minulle puhtaat alusvaatteet ja viimeksi piti tuoda puhtaat housut kun lapsivesi meni ambulanssissa.
mutta nyt touhuamaan taas muuta, kotityöt eivät vähene tekemättä :/
*tiitiäinen rv. TASAN 36*
ja terveiset Jorvin sairaalan äippäpolilta. Kaikkien onneksi (mun, kätilön, opiskelijan ja lääkärin) vauva oli pää alaspäin, eli enää perätilassa, niin kuin perjantaina neuvolassa. Lääkäri tutki ensin käsin päältä ja oli heti sitä mieltä, että pää olis alhaalla. Sitten teki sisätutkimuksen ja totesi saman. Kun ultralaitteen laittoi alas ja painoi monitorin päälle...niin ne kaikki kolme yhteen aikaan sanoi " jeess!" , eli hoitohenkilökunta oli erittäin tyytyväinen, ettei tarttenut lähteä kääntämään ja minä tietysti myös.
Kokoarvion tekivät samalla, tällä hetkellä meidän pikkuherra painaa ultran mukaan 2783g ja arvioi, että 3,5kg tulisi laskettuun aikaan mennessä. Mutta noihan tietty on arvioita.
Ja edelleen on poika tulossa. Kysyin ja varmistin, kun rakenneultrassa rv 20+2 oli kätilö sen verran epävarma, että käski meidän pitää arviotaan tosi arviona. No, nyt lääkäri sanoi, että poika se on. Eli uskomme häneen. Poikien pikkuvaatteita olinkin ostanut vähän lisää, kun esikoisesta oli lainassa ihan pienimmät vaatteet. Esikoinen siis myös poika.
Saa nähä saanko kuulla voi sua...juttuja, kun toinen poika syntyy. Olen kuullut, että se on tosi mahdollista, jos ennestään jo poika tai tyttö ja samaa sukupuolta syntyy toinen perään. Tietty olisihan se kiva saada sekä tyttö että poika, mutta kaikki yhtä rakkaita tulee olemaan. Ja ajattelen asian niin, että sitten mulla on kolme rakasta miestä hemmottelemassa mua :)
Mulla oli kohdunkaulaa vielä jäljellä normaalisti ja muutenkin paikat ihan kiinni, että tässä voi mennä se lähemmäs viisi viikkoakin vielä...laskettuaika 13.9., mutta esikoinen syntyi vasta rv 41+3, joten voi olla, että tämä samanlainen raskaus. Sairaalakassia en todellakaan ole vielä pakannut...vielä ehtii moneen kertaan.
Joku kirjoitti, että tulee paljon valkovuotoa. KYLLÄ! Inhottaa, kun täytyy pitää pikkuhousunsuojaa sen takia. Nyt kun ainakin minä nautin, kun ei tarvitse menkkojen takia vaippoja pöksyyn laittaa, niin sitten tämä. Tietysti pienempi vaiva, mutta kestää pidempään kuin 5-7 pvää.
Minullakaan ei ole ollut kivuliaita suppareita. Mutta muuten ollut aika lääh puuh olo. Ei jaksaisi enää olla raskaana. Öisin sitä pyöritään kuin häkkärä, herään monta kertaa ja vessassa pitää käydä. Samoin täällä ollut ripulia...en tiedä mistä johtuu...inhottavaa.
Mutta nyt taidan mennä lepäämään, aikas väsy olo. Esikoinen vielä hoidossa isovanhemmilla, tulee vasta illalla, niin nyt pitää nauttia olosta :)
haliterkuin,
inkuli ja nuppu rv 36+6
Oon oottanut koko kesän, että pääsen jonnekin keikalle. Taikakuuta piti mennä katsomaan kaverin kanssa, mutta se ei jaksanutkaan lähteä. No, sitten olis ollut Yölinnun keikka ensi tiistaina, oltas lähetty miehen kans.. Kävin äsken kattoo niiden sivuilta, se keikka onkin nyt lauantaina! Ja ihan takuulla oli kesän mittaan Hojo hojon sivuilla, että tiistai 29.8. Ja anoppi on reissussa viikonlopun, eikä muitakaan lapsenvahteja niin moneksi tunniksi eli yön yli ole :( Byääh! Elämä ei ole reilua, ei ei..
-piias-
en ookaan moneen moneen viikkoon itse saanut kirjoitettua riviäkään ja nyt on kyllä vähän jäänyt pinonkin lukeminen. Esikoisen raskausaikana sitä jotenkin ehti paremmin, mutta en aina edes halua Juuson päiväuniaikaan avata tietokonetta.
Kiva oli kuitenkin lueskella pinoa ja huomata, että moni muukin jo mielellään vaihtaisi mahan vaaviin. Omassa masussa on kaikki mennyt hyvin, mahan kasvua on seurattu, mutta eipä ole kuulemma tarvetta äitipolille. Esikoinen paino syntyessään 3,6kg ja tämän Kakkosen painoarvio oli rv35 2kg, ja synt.painoarvio n. 3-3,2kg. Kenties olisi tyttö tulossa tällä kertaa, mutta ihan varma ei lääkäri ollut... Mutta samahan tuo on, että kumpi tulee! Toissa yönä valvoin supistusten takia 4 tuntia, tulivat 10 minuutin välein, mutta ei.... lakkasivat sitten kuin seinään. Eilen ja tänään päivällä ei sitten oikeestaan olekaan supistellut...höh!
Täällä on sairaalakassi ollut pakattuna jo parisen viikkoa ja saman ajan on ollut pinnasänky pedattuna. Eilen laitoin esille pienimmät vauvanvaatteet.
Mulla alkaa olemaan kyllä tosi kyllästynyt olo tämän mahan kanssa, vaikka maha ei olekaan iso. Alkaa myös kyllästyttämään äitiysvaateet...aina pitää pitää samoja vaatteita. Vaikka toisaalta synnytys jännittää aika paljon!!!
tsemppiä kaikille, jotka pääsevät tositoimiin ja myös niille joiden pitää vielä odotella. Ja onnea synttärisankareille, itse saan puhaltaa kynttilät huomenna.
Hipsu rv 38 ja Juuso 1v 4,5kk (päiväunilla)
Ihan täpinöissä luen täällä keijujen kuulumisia, hyvältä kuulostaa!
SYNTTÄRISANKAREILLE onnea! :-)
Ja F:lle tsemppiä, toivottavasti syntyisi pieni pian!
OMA NAPA: Olin taas viime viikonloppuna tiputuksessa pahoinvoinnin takia, mutta tällä kertaa oksensin ja hymyilin. Jokainen oksennuskerta oli potentiaalinen viimeinen tässä raskaudessa. Huh mikä helpotus.
Vaavi ultrattiin, siellä pieni möyrysi. Painoarvio vkl:na (34+) oli 2,4kg ja vauvan pää jo alhaalla, kanavan pituus lyhentynyt n. senttiin. Syynä on säännölliset SUPPARIT, niitä tullut jo viikosta 16 asti useita kymmeniä päivässä. Ovat kuitenkin vielä kivuttomia. Sunnuntaina sain lapsivesi-lirahdus-paniikin, mutta osoittautui vääräksi hälytykseksi. Toki toivon, että pikkainen syntyy pian mutta ei ihan vielä, pari viikkoa voisi sinnitellä. Palasin juuri neuvolasta, kaikki ok. Ainoastaan hb oli laskenut takaisin 106:een, Kräuterblutsaft ei sitten tehonnutkaan. Palaan Retaferiin.
VAATTEITA: Saatiin ihanilta ystäviltä LAATIKOLLINEN kierrätysvaatteita vaaville. Olen onnesta ymmyrkäisenä; tosi kivoja Tuttan retro-paituleita ym. sekä ihana raidallinen Ratian potkari. Saimme myös leikkimaton kaarilla vauvan käyttöön sekä varakopan ulkona nukuttamista varten. Niin paljon hyvää tulee, että täytyy muistaa pistää kiertoon kun vaavi kasvaa!
Erityisen onnellinen olen puhelinsoitosta, jonka sain aamulla. Sain kiinnostavan tarjouspyynnön tuoreen firmani palveluksista. Vaikken voinut ottaa hommaa vastaan (äippäloma) piristi pyyntö kummasti! Keväällä uusin tuulin töihin! :-)
Suppareita niitä toivoville ja iloista mieltä kaikille keijuille! :-)
Orenji ja pieni 35+1
tänään oli neuvolakäynti taas kerran,eipä ollut tapahtunut mitään erikoista.plussana se että pääsen PHKS:n lääkärille painoarvioon ja samalla lääkäri katsastaa lapsiveden määrän.
se on kylläkin vasta 4.9. kun laskettu aika on seuraavana päivänä.terkan mielestä vauva lähentelee neljää kiloa.
viikkoja on tänään tasan 38.vauva on laskeutunut jo pikkasen,kohdunpohjankorkeus oli 35,viimeeksi oli 36.verenpaineet on nyt pysyneet ihan hyvin,hemoglobiinin terkka tarkastaa ensi kerralla.olen syönyt obsidan merkkistä rautavalmistetta.paino oli tippunut 400g,sydämen syke 148.joten nyt vain jännäillään että tuleeko lähtö ennen la.
myöhemmin kävin kelassa viemässä lappuja,kun kotihoidon tukea tarkistettiin,no eipä ollut sitten oikeaa liitettä mukana.ei kelvannut se minkä miehen pomo oli lähettänyt.nyt sitten odotellaan uutta lappua ja päätös lykkääntyy.välillä tuntuu että koko kela vois räjähtää taivaan tuuliin.
poika aloitti kerhon maanantaina,perjantaina olis seuraava kerhopäivä.oli lutusta kattella kun poika reppu selässä lähti jonossa sisälle.äitin poitsu on jo niin iso,tippa tulee linssiin.
mutta nyt ruuan laittoon,mies tulee kohta töistä kotiin.syksyiset päivänjatkot keijuille!
Manta: Mullaki muuten ihan positiivisia kokemuksia mutta viimeks oli tosi törkee kätilö ja lääkäriin petyin heti ku käteltiin, se oli semmonen löysä paska puristus. Eikä tosiaan kertonu mulle mistään mitään. Ensimmäistä kans odottelen, sen kyllä huomaa ku oon kaikki laittanu valmiiksi jo kauan sitte! Sairaalakassi ollu valmiina pari kuukautta. Oon kyllä muutenki semmonen että mikää ei saa jäädä puolitiehen ja kaikki pitää tapahtua hetinypaikalla.
Mulla ei varsinaista synnytyspelkoo mutta mitä jos synnytykses on joku kauhee kätilö...esim. jostain luin että kätilö oli kieltäytyny siivoomasta jätöksiä tai käskeny pitää turpavärkkiä soukemalla. Itkuhan siinä varmaan pääsee.
Lykkyä -F-, toivottavasti päsäet tositoimiin eikä tarvi kärvistellä! Oispa jo itselläkin nuo viikot niin voisi tosissaan toivoa myös!
Eiliset ultrakuulumiset eli lyhentynyt, on max 2 senttiä enää, reilusti sormelle auki ja pehmeä. Mutta, mutta tarkistelin nuiden edellisten odotusajan neuvolakortteja ja aika samoissa on olleet (syntyneet 38+6, 40+6 ja 39+2). Mutta sanoi lääkärin tällä kyllä olevan pää todella, todella alhaalla ja niin se onkin, tunnen itsekin sen pallona haaruksissa, ei meinannut saada painoarvioon päätä mitattua lainkaan =) on 3kg kieppeillä tämä tytsi. Tänään onkin ollut selästä ottavia suppareita, johtuen todennäköisesti kohdunsuun tutkimisesta ja oli vielä mukana erikosituva lääkräi joka hänkin sitten kokeili. Että elän toivossa että 38 viikon kieppeillä vaikka jos jotain tapahtuisi, isäntäkin sai vihdoinkin seksiluvan lääkäriltä, minua ei olisi pidättäytyminen juurikaan haitannut, en ole mikään superseksuaalinen odotusaikana ja liitoksetkin on kipeät ja maha tiellä ja ja ja... mutta hyvää käynnistelyähän se on.
Ja minä olen loppuraskaudessa päässyt näihin ultriin ihan siitä syystä että niitä ennakoivia supistuksia tuli niin aikaisin ja niin reilusti. Ja nyt niitä sitten haluavat seurata.
käytiin tänään nuorimman kanssa prick testeissäkin ja niinhän tuo oli kissalle allerginen ja sitä myöten koirahaaveita saadaankiin siirtää vuosia vielä eteenpäin. No hyvä niin, en tähän rumbana kyllä välttämättä enää koiraakin haluaisi.
mutta nyt siistimään paikkoja sen verran kun kykenee.
tuisku 35+2
Sain laitettua kaikki vauvanvaatteet kaappiit. Koot loppuvat noin 74 senttiin. Sen jälkeen ei olekaan muita vaatteita kuin yli 100 senttisiä. Päätin kakkosen vauvavaiheen jälkeen, ettei meille enää tule lapsia ja laitoin vaatteita kiertoon. Jätin vain muutaman pikkuruisen vaatekappaleen sukulaisten lapsia varten. Nyt olen tämän raskauden aikana ostellut pikku hiljaa pieniä vaatteita, mutta ei niitä silti valtavasti ole. Nyt toivotaan että varsinkin isovanhemmat taas villiintyy vaatteiden ostoon :)
Ulkona on sateista, mutta silti täällä sisällä on tukahduttavaa!!! Talon seinät on imeneet niin paljon lämpöä itseensä, ettei tämä tästä taida kovinkaan pian helpottaa. Pitää lähteä ulos, jospa oikein lenkille. Saisi vaikka hyviä supistuksia aikaan...
Ihan tavallinen tiistai. Kotona oleminen alkaa vähän kerrassaan tympiä, nyt kun suunnilleen kaikki valmistelut tulokkaalle on tehty. Vaivoja ei ole niin paljon, että energia menisi niihin joten tuntuu vaan laiskalta jäädä köllimään sänkyyn kun mies hyppää aamulla ylös ja töihin. No, esikoista saa odottaa rauhassa toisin kuin seuraavia :)
Olettekos keijut neuloneet mitään talven varalle? Mulla on 70cm villatakki kesken, valmistuu varmaan tällä viikolla ja housut teen perään samasta langasta jos ehdin ennen tositoimia. Kivaa näpertämistä, mutta siitäkin tulee nykyään hiki! Nenän päällä on karpaloita jatkuvasti teki mitä vaan... Muuten suhteellisen hyvä olo. Näin tiistaina, huomiseen!
Tänään siis oli uusinta viikon takaisesta synnytyspelkokeskustelusta ja yllätys, yllätys, sitä piti sama kätilö kuin viikko sitten!!! Ihme kyllä pystyin kokoamaan ja hillitsemään itseni ja olemaan asiallinen. Kerroin hänelle heti alkuun mikä meni pieleen viikko sitten ja millä seurauksilla, kätilö pahoitteli että oli korostanut vauvan menettämistä tarpeettomasti ja liikaa. Kerroin sitten mitä haluaisin kuulla ja tietää ja kätilö alkoi sitten selittää asioita, sitä miten vauvaa seurataan, mistä tietää käyrältä onko vauvalla hätä ja mitä sitten tehdään ja kuinka äkkiä. Mikä hienointa, tällä kertaa hän kertoi että suurin osa synnytyksistä, joissa vauvalle käy jotakin huonoa, tiedetään jo ennen synnytystä että ei tule hyvin menemään, on tuiki harvinaista että jos raskaus menee hyvin että mitään sattuisi. Helpotti kovasti. Lisäksi hän kertoi että meidän sairaalaan on saatu vuoden vaihteessa pari uutta sikiön seurantaa tarkoitettua laitettua jotka ovat monta kertaa parempia ja luotettavia kuin aiemmat vehkeet, kätilö kirjasi ylös että meille yritetään järkätä sellainen vehje. Keskustelu meni siis nyt hyvin ja oma mielikin saa nyt rauhoittua asian suhteen.
Neuvolassa ei sitten uutta kuulunutkaan, painoa kertyy kamalasti, mutta mielestäni olen vähän herkkujakin ansainnut, kyllä imetys ne kilot sitten karistaa. Terkkari oli järkyttynyt siitä, että vauva on niin " kamalan alhaalla" . Hyvää se vaan tietää synnytystä ajatellen.
Nyt vääntämään silikonisaumaa keittiöön ja lapsille ruokaa.
t. Ruusunen ja pikku 36+4
...olisko -F- laittanut tilannetiedotusta,mutta eipä näy. Peukutukset sille,että oot jo päässyt tositoimiin bd bd bd bd bd bd bd
Onkohan päässyt jo tositoimiin? Hyvää syntymäpäivää sinullekin ja jännitäviä aikoja, oishan se tosi ihana synttärilahja se oma pikkunen:)
Täällä jännitetään!!
Loistavaa keijut!!
-F-: kuulostaa todella siltä että sulla on kohta vauva sylissä!!Onnea onnea!!
(Itestä tuntuu kyllä tuskaselta ajatella että mitä ilmeisimmin odotusta jäljellä vielä ainakin se 3vkoa, vähän ylikin, mikäli vanhat merkit paikkansa pitää)
ANMARI: ollaan menty eilen hieman ristiin, me taidettiin vyöryä Piias:n kanssa Rossosta puoli kahdeksan maita ulos! Harmi ettei törmätty!
Harmi ettette kumpikaan päässeet paikalle, mutta eihän tämä nyt viimenen tapaaminen ollu!
Ja PIIAS: meinaat sitte oikeesti isoa tyttöä tehä? Aika huimalta kuulostaa!! Toivottavasti ei menis yli.
Minjuska
Eilen täällä siis supisteli railakkaasti aamusta ilta kuuteen. Kipeitä olivat, ja tosissaan luulin lähdön tulevan. Kuuden jälkeen sitten enää muutama kipeämpi ja tänään sama juttu..
Tänään oli sitten se neuvolanlääkäri. Paikat erittäin pehmeät ja sormelle auki. Myös limatulppaa on alkanut vuotamaan. Sf-mitta oli pudonnut 2 sentillä, joten vauva on myös hieman laskeutunut. Saattaa siis lähtö olla lähellä.. n. 3-kiloinen on poika nyt, joten synnytystä ei enää jarrutella.
Kyllä vähän jännittää.. illalla kävin ostamassa vielä viimeiset vauvan tarvikkeet mm. vaippoja ja kosteuspyyhkeitä. Samoin kassillisen leivonta-aineita, jos tänään jaksais vähän leipoa pakkaseen..
Auts, taas supistaa vähän kipeästi. Täytyy kai lähteä vähän lepäämään.
Andoliniska 36+3