Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYYSKEIJUT tiistaihin**

22.08.2006 |

En nähnyt pinon aloitusta tälle päivälle, joten tässä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän heikko olo. Olenkin miettinyt että mikä vaikutus on eilisellä savulla asiaan. Viime yönä oli alkuyöstä muutama kivuton suppari ja mulla oli huono olo. Vähän tuntui kuin olisi närästänytkin. Join sitten pari lasia maitoa ja jäin sohvalle ja siihen olinkin sitten nukahtanut. Ilmeisesti maito ja puoli-istuva asento auttoi olotilaan. Tänään kun olin kauppareissulla niin taas tuli vähän huono olo. Pää ei varsinaisesti särje, mutta ei ole ihan kunnossakaan. Mittasin jo sokrut ja verenpaineetkin, mutta ei niissä ollut mitään ihmeellistä. Verenpaineet oli tosin noussu sieltä matalista arvoista normaaleiksi. Vatsa on toiminut kanssa kiitettävästi, mutta epäilen siihen syyksi niitä muutamaa lakua jotka olen syönyt. Se muuten voi vaikuttaa siihenkin että verenpaine noussut normaalilukemiin. Tosin mielessä kävi yöllä, että voisko nää olla jotain ennakko oireilua synnytyksestä, mutta ei nyt ole mitään muuta siihen suuntaan viittaavaa.

Ai niin näin muuten Lindexillä vauvan peittoja myynnissä. Hinnat taisi olla jotain 12-14 euroa. Oli ainakin kolmea eri väriä.

Mistä löytyisi aventiksen pulloihin niitä tuttiosia? Luulin löytäväni niitä ihan Cittarista, mutta eipä ollutkaan. Varaudun siihen että jos imetys ei lähde käyntiin niin olisi sitten tuttipullo valmiina kotona. Jos muistan oikein niin noita aventiksen suositeltiin ainakin silloin ennen ensi käyttöön. Onko nyt valmennuksissa suositeltu jotain muita tuttipulloja?

rv 38+1

Vierailija
42/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh johtuiskohan tää mun olo sittenkin verenpaineista. Juttelin äsken mieheni kanssa ja hän muistutti mua minkälaiset mun aikaisemmat kotona mitatut arvot on olleet. Olen kotona mitannut sellasta 100/55-60 arvoja ja nyt oli 120/75 niin siinähän on sekä ylä- että alapaine kohonnut 20:llä. Tosin hyvähän toi arvo on. No onneksi on huomenna neuvola.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pino se vaan kasvaa näköjään loppuakohti :) Mutta osalla meistä on kyllä niin komeat vko:t kasassakin että...!

Ruusunen:Mukava et sait paremman kohtelun siel pelkopolilla!

Hönttä:Hauskoja ässiä sulla :) Mulla itelläki kyllä viimeks se suunnitelma juttu oli hyvä.Aiemmat menny aina vähintään vko:n yli ja olin asennoitunut alusta asti viime kerralla et taas menee,ja kaiken lisäks miehellä oli kauhea työputki päällä,eikä ois joutanu isyyslomalle vielä sillon,niin eiköhän syntynyt 2pv ennen la:ta...Suunnittelin kaikkea et mitä teen sen suraavan viikon ennen kuin vauva syntyy,mut olinkin sitten jo kotona vauvan kans. :)

Valkovuoto:Kauheesti valuu täälläkin.väliin huolettaa et onkohan se kenties lapsivettä...En oikeen tykkää noist pikkuhousun suojista yleensäkään,niin saatika tässä tilassa kun hiki valuu muutenkin,niin sitten tuntuu et alapääkin hautuu niitten suojien kans...Onneks ei tissit kuitenkaan tällä kertaa liruta...

Ei mullakaan supistele! Sellasia kovettumisia vain.Toivon kyllä et tällä kertaa kun alkais kunnon supistukset niin sitten syntyiskin.Parilla viime kerralla olen ihan lopussa kärsinyt tosi tujuista supistuksista,käyny synnärilläkin ja supistukset loppunu.Todella väsyttävää!!! Sitten kun on käynyt niin,et vaikka kohdun suu oli äskön takana korkeella,supisteli kipeesti ja säännöllisesti mitään ei tapahtunut.Supistukset loppu ja sitten kun taas alko niin humps kohdun suu oli kokonaan auki...Siis tod.salakavalaa.Hyvä kun sairaalaan ehin...Se mua taas tässä eniten jännittää!

Miten teillä muilla joilla on useampi hyvin mennyt synnytys ja terveet lapset,jännittääkö teitä erilailla et voiko taas kaikki mennä hyvin ja terve lapsi syntyä? Minä ainakin mietin enemmän sellaista kuin aiemmin,kun viides jo tulossa...

Aika ristiriitaista kun itse ähisee ja puhisee mahansa kanssa ja tuntuu et ratkeaa ja vauva on kurkussa ja toinen pää housussa,niin sitten ihmiset kauhistelee kun kuulevat et enää neljä vko.a la.han et " kauheeta,niin vähän,ja minä kait ajattelin et varmaan puolessa välissä oot..." Plääh,jos puolet pitäs vielä kasvattaa niin...Kieltämättä mulla ei keltään mikään valtava maha ole ollut jos näin ulkoapäin katotaan,mut kyllä sen ite on loppuajasta ihan riittävästi tuntenu,tuntuu et poksahtaa nyttenkin.

Isoimmat lähti just synttäreille naapuriin ja nuorimmainen heräsi päikkäreiltä(vasta nyt..) joten täytyy lähtä ruoka antamaan hällekin.Meidän nuorimmaisella 1v10kk pukkaa nyt kaikki kulmahampaat yhtä aikaa,yöt on aika levottomia ja muutenkin itkuinen ja " kuolainen" päiväs aikaan.

Ei ole vielä vauva uutisia veljen vaimolta kuulunu,eilen käynnistelty 38+ viikoilla,maksa-arvojen takia,jospa se vauva alkais siellä syntymään tälle päivää,rasittavaa varmasti monta päivää olla käynnistyksessä... :( Ei viiti etes soittaa ja kysellä...

Ai niin joku mainitti,et ärsyttää ne kommentit et jos tulee taas samaa sukupuolta.Meillä eka tyttö ja sitten kolme poikaa,nyt jo kuulen et voi että,jospa se nyt ois tyttö.Kyllähän se ihan positiivinen yllätys ois,mutta itse ajattelen et kunhan sen vauvan elävänä sais,oli se tyttö tai poika,niin yhtä rakas ja ihana lahja kumminkin.Ei silloin kaipaa keneltäkään osanottoja et kun taas poika...Asiasta puheen ollen näin unta tyttövauvan syntymästä viime yönä.Vissiin se asia jotenkin alitajunnas liikkuu...

-syksynmarjatar 35+6-

Vierailija
44/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh kylläpä oli lukemista tämänkin päivän pinossa, hienoa! Ja onnittelut päivän sankareille!

Itsellä oli kyllä aivan kauhea yö. Selkää särki alhaalta tosi kovasti ja välillä sekä alaselkää ja alavatsaa.

Täälläkin on kyllä kärsitty kivuliaistakin suppareista, mutta hyvin satunnaisesti ja epäsäännöllisesti - varsinkin öisin. Outoa koska edellisissä raskauksissa ei tullut kuin kivuttomia harjoitus suppareita mutta nyt on selvästi myös niitä kivuliaampia. Ja kohdunsuun tilanteesta ei ole mitään tietoa kun viime viikon ultrassa ei lääkäri katsonut tilannetta ollenkaan.

Tänään tuli muuten aika TaYs:n synnytystapa arvioon 6.9 vko silloin 38+4, eli vauvan koon takia kun on arvioitu suuremmaksi kun aikaisemmat. Viime raskaudessa arvio oli samoilla viikoilla ja käynnistettiin silloin, eli toiveissa olisi että jos vauva on vielä sen kokoinen että mahtuu alakautta tulemaan niin voisin jo jäädä käynnistykseen, mutta ikinähän ei tiedä millaisia lääkäreitä paikalla ja mitä mieltä HE asiasta ovat.

Mitenkä teillä muilla isät aikovat pitää isyyslomaa? Siis aikovatko pitää laskettuna aikana vai mitenkä on työasiat järjestetty? Itse ollaan täällä kovasti pohdittu jos tosiaan on työvuorossa syntymän aikaan pitää saada tuuraajaa tai muuten suplittua ja jos yöaikaan kun on mies yksin yövuorossa niin mitenkäs sitten...

Valkovuotoa täälläkin on tullut todella runsaasti koko raskauden ajan ja niinkuin aikaisemmissakin raskauksissa.

Eipä muuta kun jäädään jännäämään josko niitä vauva uutisia kohta taas lisää putkahtaisi!

Ja mukava kuulla että Ruususella keskustelu tällä kertaa onnistui, toisaalta hyvä että olikin se sama kätilö niin sait asian selvitettyä tämän saman henkilön kanssa!

t. Tuittu 36+3

Vierailija
45/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kerrankin saa roikkua koneella. Esikoinen ei ole vielä palannut kotiin, varmaan ihan pian kylläkin. Ennen nukkumaanmenoa tulossa.

Tuittu, meillä mies jää heti lapsen syntymän jälkeen isyyslomalle kahdeksi viikoksi. Ja sitten joulun alla pitää kolmannen viikon. Kyllä siinä käsiä tarvitaan, kun on tuo esikoinen 1,5v. ja sitten vastasyntynyt. On kiva, kun ei heti tarvitse yksin jäädä lasten kanssa.

Mä en jaksa oikein istua enää. Alaselkä tulee heti kipeäksi. Mielummin vaan löhöisin sohvalla tai sängyssä. Vaikka tosiaan tämä massu ei ole niin iso kuin esikoista odottaessa, mutta mielestäni silti tukalampaa kuin silloin. Olenko tullut jo niin raihnaiseksi?!

Oletteko hommanneet tulevalle vauvalle unipussia? Onko kenelläkään kokemusta unipusseista? Olen tässä miettinyt jos satsaisin sellaiseen. Onkohan ne kalliita...Esikoinen laitettiin aina lakanaan ja kapaloitiin, mutta tuo unipussi kuulostaisi aika kivalta.

inkuli ja nuppu rv 36+6

Vierailija
46/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääpi täällä kysellä typeriä, kun tuntuu, ettei neuvolassa mitään tietoa tule mistään, jollei tajua kysyä, ja yleensä käykin niin, että kun mietin jotain kysyttävää, niin en varmaan muista niitä enää kun sinne paikanpäälle pääsen...

elikkä kun on ollut jo useaan kertaan pissassa tippa tai pari verta niin onko normaalia? useaan otteeseen meinaa siis sitä, että aamulla saattaa olla pissassa verta, mutta sitten koko päivänä ei ole mitäään, eikä kuitenkaan ole joka päivä, vaan sanotaan, että kaks kuukautta sitten oli ekaa kertaa, onneks sinä päivänä oli neuvola, niin pääs samantien jorviin äitipolille tsekkaukseen että mitä on, ei ne siellä mitään siihen vereen sanonu, vaan huomas vaan, että kohdunkaula oli pehminny..ja täts it. sittemmin ollu n 10 kertaa tippa tai kaks verta, onko muilla ollu samoi oireita ja miten niihin on suhtauduttu?

ja sitten mitä tuo ihmeen synnytystapa-arvio meinaa? tehäänkö se aina? ei mulla ainakaan sellasta oo ollu...

muutenkin nyt vaan jurnutan, ei tänään oo hyvin... siis pään sisällä:)

neuvolasta ei tosiaan mitään tietoa oo tullu ilman, että on tajunnu kysyä, valmennukseenkaan ne ei mua meinannu neuvoa, joten nyt ollaan sitten käyty pika valmennuksessa ruhtinaaliset 2 kertaa ja sekin ryhmä oli oikeestaan niille, joilla on laskettu lokakuussa... meillä kumminkin jo 6.9

mutta jos joku näihin mun vaivoihin viittis vastata, niin oisin kiitolinen.

t. Rocka + ötö rv 37+6

Vierailija
47/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten pinniskin pedattu. Oli vaan sen verran innokas apulainen sitä mun kanssa petaamassa, että jouduin laittamaan lakanat kolmeen kertaan :) Ja samalla nostamaan esikoisen noin toistakymmentä kertaa pois pinniksestä... Nyt on sitten asia keskusteltu läpi, että pinnasänky on vauvan sänky ja Sara ei sinne saa mennä, koska on jo iso tyttö ja nukkuu isojen tyttöjen sängyssä. Saas nähdä, montako kertaa joudun asian vielä keskustelemaan, ennenkun se menee lopullisesti perille. Nyt pinniksessä on äitiyspakkauslaatikkokin pedattuna, joten sinne mahtuminen on vähän tehty hankalammaksi.

Jaahas, Nestlellä alkaa joku keräilykampanja, josta voi kerätä Legon kirahvin ja lentokoneen. Täytyykin kaivaa, josko jostain kätköistä löytyisi edelliseen kampanjaan keräämiäni muutamia etikettejä. Mites muut, ootteko innokkaita liittymään kaiken maailman kerhoihin, mitä näitä on ja keräämään sitä sun tätä (etikettejä, vaippamerkkejä yms.) saadaksenne jotain palkintoja? Esikoisen kanssa oon keräny Liberon vaippamerkkejä ja nyt kun ei niitä ole enää tarvinnu, on meillä säästössä melkein 50 merkkiä. Saapahan ainakin kaikki, mitä siellä on kerättävää :)

Jaahas, saiskohan tuon esikoisen yöpuulle, niin pääsis itsekin. Huomenna tuleekin vieraita, joten pitäis huomisen päivän ainakin mennä nopsaan. Torstaina on taas perhekahvila ja perjantaina neuvola, joten ohjelmaa ainakin on loppuviikoksi.

Jeikka ja Jalmari 37+1

Vierailija
48/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meillä mahtavan iso pino tänään.

Onnittelut synttärisankareille!

Jokohan -F- on päässyt tosi toimiin.

Ruusunen hyvä että tällä ketaa sait mukavampaa kohtelua kätilöltä.

Valkovuoto on todella runsasta. Pakko pitää pikkuhousun suojaa melkein koko ajan.

Utrasta me päsättin ylimääräiseen ultraan kättärille kun mulla oli pelkona että tää vauva on vielä isompi kuin esikko (oli 4435g) ja se että oli niin iso tuli täytenä yllätyksenä. Millään lääkäri ei ois halunnut antaa lähettettä koko arvioon, mutta antoi sitten periksi kun vaatimalla vaadin.

Isyysloma: Meillä mies pitää isyyslomaa heti kun vaan vauvan kanssa kotidutaan sairaalasta. Ei pidä kaikkea kerralla vaan osan heti ja osan sitten juuri ennen ristiäisiä.

Tänään on tullut kaupoissa juostua ja ei koko päivänä supistuksen supistusta. Alan vakaasti uskomaan että vielä reilusti syyskuun puolella kärvistelen mahan kanssa.

Miehen sukulaiset on alkaneet jatkuvasti soittelemaan ja utelemaan että joko vauva on syntynyt. Ei mee vissiin jakeluun että ilmoittetaan kyllä heti kun syntyy. Onneksi soittavat miehelle. Itse en jaksa kaikille olla selittämässä että ei edelleenkään ole syntynyt.

Poitsu näköjään sitä mieltä ettei aijo mennä nukkumaan. Pistää isille kunnolla vastaan.

Nyt meen itse suihkuun.

Öttis, poitsu kohta 1v11kk ja masuasukki rv38+6

Vierailija
49/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuillasta supparit loppu kuin seinään, vessassa saa tosin edelleen juosta synnyttämässä vähän väliä. Kinusin jo miestäkin harrastamaan sitä yhtä S:ää et sais tän homman jotenkin jatkettua. Nyt on sit sitäkin kokeiltu.Toistaiseksi ei taas mitään, saa nähdä mitä tuo yö tuo tullessaan.

Osaisko joku valaista minuu ens kertalaista et kuinka nopiaan ne paikat sit voi ruveta aukeemaan jos niitä suppareita taas peliin saatas, kun ei kerran sitä kaulaakaan enää jäljellä ole?

-F-

Vierailija
50/50 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun loppuun asti jaksoin kiivetä, niin kirjoittelenpa sitten kuulumisia kanssa. Hassua, että juuri tänään tuntuu olevan säpinää ilmassa - niin nimittäin myös täällä suunnassa!

Olin aamupäivällä neuvolassa ja lääkärillä. Neuvolassa kuului pelkkää hyvää: hemppa oli noussut alimmillaan satasen kieppeiltä 127:ään, kiitos Floravitalin (johon vaihdoin Obsidanin, kun se aiheutti jumalattomia ilmavaivoja...), vauvan painoarvio 3400 gr, sokeriarvoihini terkkari-klö oli oikein tyytyväinen, ja pitipä sekin ihme nähdä raskauskilojeni historiassa, että painoni oli laskenut viikossa yli kilon! Sen täytyy johtua Guaremista, jota syön, ja varmasti myös ruokavalion viilaamisesta. Rauhoittavaa, että sokerit pysyvät kurissa eivätkä ilmeisesti ole myöskään kasvattaneet vauvaa jättimittoihin.

Lääkärissäkin kuului hyvää: kohdunsuu on sormelle auki ja pehmeä, kanavaa jäljellä 1,5 senttiä. Tuntuu sikäli kivalta, että vielä viikko sitten tilanne oli ihan toinen, ja kun nyt on viikon ajan ollut supistuksissa erilaista jytyä, niin hyvä tietää, että ne myös aiheuttavat jotakin. Lääkäri arveli, että pian syntyy, mutta pakko hokea itselleen, että voi vielä mennä se 3 viikkoakin...

Päivän pyöriskelin tuolla kuntakeskuksessa ja mukavasti kovetteli mahaa. Illalla kotona alkoi supistella oikein tiuhempaankin. Suunnilleen seitsemästä kahdeksaan supisteli viiden minuutin välein, mutta ei kovin kipeästi, joten en osannut vielä ottaa kauhean vakavasti. Mies kirjasi tohkeissaan kellonaikoja ylös ja alkoi pakata omaa sairaalakassiaan. Täällähän ohje kuuluu varsinkin uudelleensynnyttäjälle, että kotiin ei parane jäädä kauheasti fiilistelemään, heti vaan näytille, koska matkat on niin pitkät. Jos noinkin kiltit supparit olis jatkuneet pitempään, oltais lähdetty tk:hon, mutta nehän sitten lopahti. Saattoivat johtua ihan lääkärin tekemästä reippaasta sisätutkimuksesta. Oli miten oli, kivaa, että tapahtuu, ja kivaa tietää, että paikat kypsyy.

Suppareita ja/tai kärsivällisyyttä sitten vaan meille kaikille!

Njoammil 38+6